Mazda pali olej jak smok. Pomocy!!!

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Maniek90 » 11 kwi 2016, 21:51

Witam,

Jestem na forum od niedawna, a w sprawach mechaniki jestem totalnym żółtodziobem. Znalazłem się w krytycznej sytuacji, stąd postanowiłem założyć nowy wątek. Proszę moderatora o wyrozumiałość...

Otóż pół roku temu kupiłem Mazdę Xedos 2,0 v6 z rocznika 1997 z LPG założonym 4-5 lat temu. Przebieg na zegarze 197 500 km, ale podejrzewam, że był cofany.

Mój główny problem jest taki, że Madzia bierze olej. Pali go niemiłosiernie – jakiś litr na 150-200 km, kopcąc zarówno zaraz po odpaleniu, na zimnym silniku, jak i na 1-3 biegu – jak się jej depnie i jak się nie depnie. Zostawia za sobą potężną chmurę, niczym bolid F1, rura też cała w grubej sadzy. Na 4-5 kopci nieco mniej, ale także dym jest wyraźnie zauważalny, zwłaszcza gdy jedzie za mną inne auto i oświeca mój tył.

Wiem, że trzeba zrobić generalny remont silnika, ale przekalkulowałem wszystko i wychodzi na to, że po prostu ta inwestycja się nie opłaca przy tak wiekowym aucie i nie najlepiej zachowanej budzie. Chciałbym autem pojeździć jeszcze 2-3 lata i je zezłomować najprawdopodobniej. Niemniej wolałbym trochę oszczędzić i nie wlewać miesięcznie 5-6 litrów oleju...

Postanowiłem skorzystać z preparatu do uszczelniania silnika, wiem, że opinie o takich specyfikach są głównie negatywne, ale ani moja kieszeń, ani środowisko dłużej tego nie wytrzyma. Mimo to pragnę dopytać czy na moim miejscu byście to wlewali, a jeśli tak, to jakiego uszczelniacza użyć? Prosiłbym o konkretną markę, bo wiem, że są takie po 16 i 160 złotych. Wolałbym użyć najlepszego, a nie zawsze jakość idzie w parze z ceną.

Dodam, że wlewam olej mineralny 15W40.

Bardzo, bardzo, bardzo proszę o pomoc!
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 23:55
Posty: 4
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 v6

Postprzez Dominator » 11 kwi 2016, 22:37

Przy takim zuzyciu oleju to tylko remont albo wymiana silnika na inny. Takie spalanie oleju to chyba bys musial cementu wsypac w cylindry zeby uszczelnic, oczywiscie to metafora.
Obrazek
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4753 (60/73)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 323C B3,626 GF FS, MX-6 KL, J.Stype AJ-byly
Vtec – jest

Postprzez Maniek90 » 11 kwi 2016, 23:25

Myślisz, że nie ma szans, żeby takie spalanie zniwelować takim preparatem choćby do litra na 1000 km? Bo tak jak napisałem wyżej, mam świadomość, że kapy silnika tym nie zrobię. Niemniej chciałbym jakoś koszta zbić po prostu...
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 23:55
Posty: 4
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 v6

Postprzez ProboszczV6 » 12 kwi 2016, 05:37

Poszukaj silnika, taniej wyjdzie, czasem.na forum się w ogłoszeniach pojawiają sprawne silniki za dobre pieniądze. Remont to spory wydatek a jeśli auto ogólnie nie jest w najlepszym stanie to tym bardziej nie ma sensu.
Kolega chce sprzedać taką Mazde x9 z silnikiem 2.0 po remoncie ale bez LPG.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
#R
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1184 (0/15)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Bo_Lo » 12 kwi 2016, 06:44

Setritus sprzedaje 2.5 KL po małym remoncie za 2.5k zdaje sie.Nowy rozrząd ,olej itd
Bralbym jak reksio szynkę.Zwlaszcza ze jak za rok-dwa będziesz złomował auto to dasz im te 2.0 na zlomowisku a te 2.5 wyjmiesz i sprzedasz za ta sama kasę.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4033 (436/180)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez radar88 » 12 kwi 2016, 09:58

Witam,proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282

Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609

Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.

W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.

Pozdrawiam
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5405 (24/29)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ProboszczV6 » 12 kwi 2016, 15:08

Jeśli ktoś uważa że wymiana kilku uszczelek, sprężynek na walkach i oleju jest "małyym remontem" to fajnie się ma :] silnik Setritusa jest zapewne dobry, nawet bardzo, warto go oczywiście kupić na takich zasadach jak piszesz Bo_Lo ale nazywać wymianę kilku uszczelek małym remontem to spore przegięcie.
Tak na przyszłość, "mały remont" to wymiana uszczelek, pierścieni, penewek, uszczelniaczy zaworowych i kilku innych drobnych czesci.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
#R
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1184 (0/15)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Bo_Lo » 12 kwi 2016, 15:45

Spoko,nie musisz mi tłumaczyć.Napisalem tak dla skrótu bo pisze z Tel.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4033 (436/180)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9