Strona 20 z 27

Re: Kody OBD2 – pytania/interpretacja błędu

PostNapisane: 6 mar 2014, 10:03
przez tygrys36
Pierwszy błąd dotyczy przeplywomierza sprawdź na początek sprawdź kostkę oraz przewody
Drugi to czujnik Spalania Stukowego również kostka do wglądu znajduje się w okolicy przepustnicy taka 2 pinowa
Trzeci to Solenoid również kostki do przeglądu nie zaszkodzi potraktowanie preparatem Kontakt.

Re: Kody OBD2 – pytania/interpretacja błędu

PostNapisane: 28 mar 2014, 15:36
przez DanielM
Witam. W mojej mazdzie po skasowaniu błędów wróciły 2 błędy, a mianowicie P0300 i P1110, sonda lambda również leży. Na blacie świeci się TCS OFF i po chwili TCS w dodatku Check engine miga. Nie wprowadza mi mazdy w tryb awaryjny ponieważ odłączyłem wtyczkę przy silniku. Gdy jest podłączona samochód na zimnym silniku zachowuje się przez chwilę normalnie i po chwili zaczyna się świecić TCS OFF i TCS, samochód przechodzi w tryb awaryjny i nie mogę przekroczyć 2500 obr/min. Ma ktoś jakiś pomysł jak sobie z tym poradzic?

Re: Kody OBD2 – pytania/interpretacja błędu

PostNapisane: 28 mar 2014, 19:53
przez ProboszczV6
P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected – wypadanie zapłonów, możliwe że przez świece i/lub cewki, znaczy zmień świece, jak najszybciej bo zdechną cewki, koszt świec ~300zł muszą być platynowe lub irydowe. Ten błąd może też powodować błędy sond lambda.
P1110 IAT Sensor (D/C) Open/Short Sprawdź czujniki temperatury powietrza w dolocie, jeden w puszce filtra, drugi przy wyjściu z kompresora Lysholma (trzeba zdjąć plastikową pokrywę z silnika), trzeci wkręcony jest w kolektor ssący przy tylnej głowicy. Jeśli któryś jest uwalony będzie wywyalało min TCS/TCS off, brak mocy, szarpanie, check engine itp.

Re: Kody OBD2 – pytania/interpretacja błędu

PostNapisane: 10 paź 2014, 22:44
przez Wojtekxxx9
Witam
Na wstępie opisze samochód.
Mazda Millenia S (2,3l)
Wersja kanadyjska
Kody OBD2 jakie mi wyskoczyly
1) P0304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze ( środkowy od strony chlodnicy?)
. podejrzewam swiece, cewka, wtrysk, nie daj Boże wypalony zawór
2) P1526 pojecia nie mam
3) P0140 bank1 sensor 2, pierwsza sonda leży.
4) P0404 jak w punkcie 2
5) P1540 Jak punkt 2 i 4

Nie znam historii samochodu bo mam go od niedawna :–(
Moze ktos podrzuci pomyśł na we. problemy?

Re: Kody OBD2 – pytania/interpretacja błędu

PostNapisane: 10 paź 2014, 22:46
przez tygrys36
Kolego jest lista bledow wystarczy poczytac
Jezeli wypada zaplon najpierw sprawdz swiece ale eydaje mi sie ze padła cewka

Re: Kody OBD2 – pytania/interpretacja błędu

PostNapisane: 10 paź 2014, 22:50
przez Wojtekxxx9
Od 2 godzin szukam jej po polsku i nie mogę znależć.
Przy okazji wkleję raport
Raport historii usterek generowany przez Torque dla Androida=================================================

VIN samochodu:
Producent:
ID kalibracji pojazdu:

Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
P1526:[Mazda] ABV Vent Solenoid Circuit
Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P0140: O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
P0404: Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Range/Performance
P1540: [Mazda] ABV System Fault

Dziennik historii usterek
------------------
ECU informuje, że żadne wcześniejsze kody usterek nie są dostępne
Inne znalezione kody usterek
(być może niepotwierdzone, bieżące lub specyficzne dla producenta)
----------------------------------------------------
Nie ma innych zapamiętanych błędów w ECU

koniec raportu.

Re: Kody OBD2 – pytania/interpretacja błędu

PostNapisane: 12 lis 2014, 22:22
przez Tomas2000
Sonda nie koniecznie lezy, sprawdzic podcisnienia i solenoidy sterujace podcisnieniami, sprawdzic szczelnosc dolotu, sprawdzic cewke, jesli masz interfejs to sciagnij program forscan darmowy i zrob pelena diagnostyke,

Z tego co napisales wynika ze nie dziala ktorys z solenoidow sterujacych podcisnieniami, co moze miec wplyw na sklad mieszanki i posrednio powodowac wypadanie zaplonow i bledy sondy, zaczol bym od posprawdzania podcisnien i zaworow sterujacych, jesli nie pomoze to pomiar/wymiana cewki. Sonde dobrze sprawdzisz tylko oscyloskopem np. W programie forscan.

Re: Kody OBD2 – pytania/interpretacja błędu

PostNapisane: 13 lis 2014, 19:54
przez tygrys36
Tomas popraw post bo pol strony zajmuje a odosnie bledow to egr sprawdź a silenoid to chyba ten przy filtrze powietrza na poczatek posprawdzaj kostki popsikaj kontaktem wykasuj błędy i za kilka kilometrow sprawdz ponownie

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Błąd 400

PostNapisane: 25 lis 2014, 09:15
przez ROBERTJ
Witam.Mam x9 ale nie rozróżniam oznaczeń.Więc jeżeli nie ten dział to przepraszam.Nie uporałem sie jeszcze z ogrzewaniem a praktycznie od 3 miechów bujam się z egr.Na forum nie znalazłem podobnego tematu.Wyskakuje mi błąd 400 -nie prawidłowy sygnał zaworu egr.Auto muł,pali jakby miał dziurę w baku.Bład kasuję ale muszę gonic do mechaniora który mieszka ode mnie 30 kilometrów.A taką podróż odbywam co 1,5 -2 tyg.W okolicy nie ma kto skasowac.Egr był czyszczony.Wymieniony czujnik ,który jest na czubku egr, oraz elektrozawory podciśnienia K5T44094 i K5T44093.Jeden był pęknięty więc myślałem ,że już się udało a tu znowu.Może mechanik żle podłaczył wężyki?A może zaślepic?Ech ta mazda-piękna ale kapryśna.Pozdrawiam.

PostNapisane: 25 lis 2014, 12:44
przez Dymian
Do xeda powinni dodawać elm'a gratis.
Ja mam elma ana bluetooth do tego darmowe programy na smartfona i błędy kasujesz sam w minutę.
Co do błędu nie pomogę- ja jedynie z 2 błędami na lpg walczę.

Re: Błąd 400

PostNapisane: 25 lis 2014, 12:49
przez ROBERTJ
Kolego a co polecasz do kasowania błędów?Sporo tego jest na znanym portalu aukcyjnym do 200 pln'ów.a ja jestem zielony w tym temacie.Na smartfona nic nie chcę ,bo u mnie telefon musi miec przyciski.Pozdrawiam.

Re: Błąd 400

PostNapisane: 25 lis 2014, 14:42
przez ROBERTJ
O widzisz kolego jaki ten świat mały.Mój mechanior stwierdził,że trzeba tylko wymienic czujnik na egr ,a samego egr'a nie trzeba.Tak też zrobiłem.Wyskakuje tylko 0400 i nic więcej. Spróbuje w sobotę wymienic cały egr i wężyki może coś da-albo i nie.Sądzisz ,że w egr coś się przytkało i nie ma ogrzewania?Dzięki za info o oznaczeniach.Dzięki za schemat.A mógłbyś mi powiedziec czy K5T44094 to egr vacuum czy egr vent?Pozdrawiam.

PostNapisane: 25 lis 2014, 14:55
przez jedrzej07
Może i sam EGR powoduje błędy a nie tylko ten czujnik czarny na górze.
A co do związku z ogrzewaniem to myślę, że może odwrotnie, problemy z płynem chłodniczym wpływają na chłodzenie EGRu i może dlatego łapie jakieś błędy (ale to tylko domysły, i próba powiązania faktów)
Co do oznaczeń elektrozaworów to Ci nie powiem, nie mam gdzie porównać bo 2.5 już rozebrany, a u mnie jest 2.3 więc trochę inaczej to wygląda. Może ktoś inny Ci podpowie

Re: Błąd 400

PostNapisane: 25 lis 2014, 16:06
przez ROBERTJ
Spróbuję przpłukac jeszcze raz układ – mechanik mówił,że płukał,wyminię egr,wężyki i zobaczymy.Pozdrawiam i dzięki.

Re: Błąd 400

PostNapisane: 25 lis 2014, 20:57
przez tygrys36
A jak sprawa wygląda z obrotami jest falowniki czy są może podwyższone odnośnie ogrzewania zobacz czy gorące są węże od nagrzewnicy

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Re: Kody OBD2 – pytania/interpretacja błędu

PostNapisane: 26 lis 2014, 01:40
przez mrgagrzybotron
Witam.
Xedzio po LM-ie pokazuje mi takie błędy:

p0170 – usterka dostrajania paliwa
p0173 – usterka dostrajania paliwa
p0421 – Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu
p0431 – Nagrzany katalizator (Bank 2) – wydajność poniżej progu
p1521 – Błąd nieznany
Kto pomoże?
Z góry dziękuję

Co to może być? Czym i jak powinienem się zająć?

PostNapisane: 26 lis 2014, 08:10
przez Marek 161BD081
P1521 dotyczy vris'ów
Te błędy masz oczywiście jeżdżąc tylko na benzynce?

Re: Błąd 400

PostNapisane: 26 lis 2014, 08:50
przez ROBERTJ
Tak gorące są od nagrzewnicy.A kolego mam takie głupie pytanie:błąd 400 to jest nieprawidłowy sygnał ,więc co daje sygnał do zaworu egr?A egr to może byc coś z silnikiem krokowym?Nie bardzo mam czas podjechac na wykasowanie,a mam wrażenie ,że auto chodzi coraz ciężej.Pozdrawiam.

Re: Błąd 400

PostNapisane: 26 lis 2014, 09:21
przez tygrys36
być może EGR się zakleił syfem z wydechu wypadało by go wykręcić i zobaczyć jak to wygląda.Łatwo nie jest go wydostać potrzebny klucz z tego co kojarzę 21 i chyba 12 jak go już wyjmiesz zobacz czy czasem nagar go nie zakleił i po prostu mimo sprawnej elektroniki EGR się zawiesił.Możesz też spróbować zaślepić EGR 5groszami wkłada się tą 5 pomiędzy rurkę od kolektora wydechowego idącego do EGR.

PostNapisane: 26 lis 2014, 09:28
przez jedrzej07
Wyczyść sobie ten co masz ode mnie (raczej był w miarę czysty ale profilaktycznie) i po prostu podmień. Bo sprawny był na 100% także będziesz miał pewność, że zakładasz sprawny i zobaczysz co się będzie działo.
W silniku KJ łatwiej o wymianę EGRu niż w KL, aż dziwne :D