Strona 18 z 27

PostNapisane: 25 cze 2013, 12:19
przez Dymian
Mieszkam 30km od Ciebie o ile Chełm jest aktualny.
Do końca tygodnia jestem na wyjeździe a potem będę i w LKS/ LZ/ LHR i okoliczne- także coś mi się zdaje, że ładnie będę Cię prosił o mini spota aby zobaczyć czy elm u mnie zda egzamin, gdyż podpinałem nawet komputer diagnostyczny stricte warsztatowy za circa 3kzł, fakt, że miał kiepskie oprogramowanie i nie miał możliwości wybrania xedosa ale patrząc przez 626 KL pokazywało np. że mam błąd-uwaga-3 sondy :D a są dwie i to sprawne bo patrzyłem przez oprogramowanie staga;)
Także stąd moje sceptyczne podejście do pierwszego z brzegu kabla..

PostNapisane: 25 cze 2013, 13:29
przez Marek 161BD081
Dymian napisał(a):także coś mi się zdaje, że ładnie będę Cię prosił o mini spota aby zobaczyć czy elm u mnie zda egzamin

Nie widzę przeszkód.

Patrz PW

Dymian napisał(a):patrząc przez 626 KL pokazywało np. że mam błąd-uwaga-3 sondy :D a są dwie i to sprawne bo patrzyłem przez oprogramowanie staga;)

Masz w sumie to 4 sondy – po 2 na bank (jedna przed a druga z katalizatorem wstępnym).
A to oprogramowanie STAG'a to jest do LPG a nie do silnika.

Re: Xedos 9 diagnostyka komputerowa

PostNapisane: 25 cze 2013, 19:12
przez ProboszczV6
czyli te 2 sondy które są przed katalizatorami wstępnymi pracują poprawnie, z nich idzie sygnał do staga, a za jednym z katalizatorow wstepnych sonda jest walnięta i stag ci tego nie pokaże że nie działa ;]

PostNapisane: 25 cze 2013, 20:48
przez Dymian
Przy walniętej sondzie powinien być check nieprawdaż?

PostNapisane: 25 cze 2013, 21:08
przez ProboszczV6
W Millenii tak, w Xedosie nie, to nie ten sam CHECK, zawsze mnie wkurzały te hamerykańskie różnice... chociaż niektóre są lepsze.

PostNapisane: 30 cze 2013, 10:36
przez radar88
Xedos FL ma 4 sondy, stare xedosy mają 2x. Instalacje z podtlenkiem LPG mają zapotrzebowanie na 2 sondy.

Re: Xedos 9 diagnostyka komputerowa

PostNapisane: 5 lip 2013, 20:49
przez Tomas2000
Można dorobic checka w xedosie, ja mam cieniutki kabelek przeprowadzony z kom. silnika do kabiny przy desce a na końcu dioda alarmowa jak coś się dzieje to się zapala. Całkowicie bez inwazyjny gadżet bez rozbierania czegokolwiek tylko 2 piny wpięte w gniazdo diagnostyczne <faja>

PostNapisane: 6 lip 2013, 02:06
przez Marek 161BD081
Twój Tomas2000 xedos zapewne jest przed liftem – mój czy też kol. dymian'a jest po lifcie i kontrolka check'a normalnie występuje.

I faktycznie jak sprawdziłem "tak na szybko" to jedna z sond nie była w najlepszej kondycji.

PostNapisane: 7 lip 2013, 17:29
przez Dymian
Tomas2000 napisał(a):Można dorobic checka w xedosie, ja mam cieniutki kabelek przeprowadzony z kom. silnika do kabiny przy desce a na końcu dioda alarmowa jak coś się dzieje to się zapala. Całkowicie bez inwazyjny gadżet bez rozbierania czegokolwiek tylko 2 piny wpięte w gniazdo diagnostyczne <faja>


Tylko do czego wpiąłeś się z tymi kabelkami?
Bo jak Marek pisał- mamy polifty i w moim przypadku piny w gnieździe diagnostic są strasznie wybrakowane fabrycznie- pozostał mi zakup elm'a 327 jak kolegi Marka czyli bluetooth i mam wszystko jak na tacy.
Co najlepsze na razie bawiłem się tym elmem jedynie na komórce z androidem w darmowym programie torque- moją mazdę czyta w locie wszystko od błędów po wciśnięcie procentowe pedału gazu a w chryslerze, mondeo, subaru nie dość, że opornie łączy to nic się nie da zrobić.

Re: Xedos 9 diagnostyka komputerowa

PostNapisane: 11 lip 2013, 05:36
przez Tomas2000
ELM to 1000% lepsze rozwiązanie można zobaczyć wykresy sond itd.. niestety w przed lifcie podobno to nie działa. Leda wpina się tak samo jak do diagnostyki, na forum było to już opisywane dioda z opornikiem 1000kohm (chyba bo już nie pamiętam) tylko bez mostkowania pinów wtedy led zachowuje się jak zwykły check w każdym samochodzie zapala się w pozycji zapłon, gaśnie po odpaleniu następnie zapala się jak komputer zarejestruje błąd.

PostNapisane: 13 lip 2013, 01:06
przez Dymian
Elm w opisach na necie podobno nie działa z dieslami przed 2002-03r a dziś, tfu już wczoraj spr na pastuchu 96 oraz 99 oba 1.9 tdi oraz a6c5 2.5tdi 2001r i poszło elegancko i to wszystko na tym torque.
W tych samych opisach jest napisane, że działa z japońcami po 96r- także trzeba to spr.

PostNapisane: 13 lip 2013, 08:14
przez Marek 161BD081
Z tymi ograniczeniami to ja sie spotkałem na przykładzie właśnie M6 w dieslu.
Na jednej lekko starszej wogole mi się nie łączył a na nowszej juz bez większych problemów.
Ten przełom wypada na ok 2003r.

PostNapisane: 16 lip 2013, 09:49
przez break3r
apropos diagnostyki to wywalił mi się nieszczęsny check engine, przez OBDII za pomocą elma wyczytałem problem przepływki i faktycznie mógł być taki problem bo rurę między przepływką, a przepustnicą miałem w stanie kompletnego rozkładu. Kupiłem nówkę rurę, skasowałem checka i co? i pstro zapalił się ponownie. Niestety nie mam już chwilowo elma. Czy jest opcja wybłyskania sobie kodów za pomocą OBDI ??
Druga sprawa to ABS/TCS mam go permanentnie świecącego. Próbowałem coś elmem ale nie pokazało się nic. Próbowałem wybłyskać sobie z OBDI za pomocą kontrolki ABS/TCS ale nawet nie próbowała mrugnąć. Macie może pomysł jak to sprawdzić????

P.S. Próbowałem też skasować błąd klepiąc pedał hamulca kilkukrotnie, a także odpinając minus i trzymając 20sek. Nic nie dało

PostNapisane: 16 lip 2013, 16:03
przez Marek 161BD081
break3r napisał(a):.. Kupiłem nówkę rurę, skasowałem checka i co? i pstro zapalił się ponownie. Niestety nie mam już chwilowo elma. Czy jest opcja wybłyskania sobie kodów za pomocą OBDI ?? ...

Nie ma takiej opcji.

break3r napisał(a):Druga sprawa to ABS/TCS mam go permanentnie świecącego. Próbowałem coś elmem ale nie pokazało się nic.

ABS/TCS diagnozujesz tylko diodą LED. ELM nie obsługuje tego systemu w X9

break3r napisał(a):Próbowałem wybłyskać sobie z OBDI za pomocą kontrolki ABS/TCS ale nawet nie próbowała mrugnąć. Macie może pomysł jak to sprawdzić????

Zakładałeś zworkę na GND i TBS?
Spróbuj założyć kontrolkę LED między piny: FBS i B+ aby odczytać kody błędów ABS'u

PS. może bezpiecznika nie masz założonego od ABS'u?

PostNapisane: 16 lip 2013, 20:03
przez radar88
Marek 161BD081 napisał(a):PS. może bezpiecznika nie masz założonego od ABS'u?
Albo to albo stawiam na któryś czujnik...

PostNapisane: 18 lip 2013, 08:10
przez Tomas2000
break3r napisał(a): za pomocą elma wyczytałem problem przepływki


Czy poza błedem pojawiły sie jakieś problemy z jazdą czy praca silnika?

PostNapisane: 18 lip 2013, 08:29
przez Marek 161BD081
Warto popatrzeć jak długo stan z zapaloną lampką MIL już trwa.
W pamięci sterownika błędy mogą być i z przed roku jak nie byku skasowane.
Błąd od przepływomierza mógł powstać nawet w przypadku próby odpalenia silnika przy odpiętej przepływce (np. jak był wymieniany filtr powietrza).
Dlatego nie sugerujmy się w 100% pokazanymi bledami za pierwszym razem.
Najlepiej je skasować i pojeździć nieco aż ew. pojawia sie powtórnie.

PostNapisane: 23 lip 2013, 08:23
przez break3r
no dzięki wielkie za sugestie
chwilowo nie miałem sekundy żeby powalczyć
Diodę wepnę dzisiaj prawdopodobnie, a bezpiecznika szczerze mówiąc to nie wziąłem pod uwagę. Sprawdzę to.
Po 3 latach stania (ostatni przegląd miała do 2010 ważny ) to ma prawo trochę pomarudzić.
W zeszłym tygodniu miała pierwszą swoją trasę. Przejechałem się do Bydzi i z powrotem czyli razem jakieś 160KM i wyszło przy okazji, że filtr paliwa zapomniałem zmienić. Powalczę z błędami i dam info co się udało wykombinować.

KL 2.5 Błąd P0170 i P0713 HELP

PostNapisane: 23 sie 2013, 11:01
przez interpc
Witam. Nigdzie nie mogę sobie poradzić w problemem jak w temacie. Błąd P0170 to "Czujnik O2 (Bank 1) – usterka dostrajania paliwa. Auto nigdy nie jeździło na gazie. Objawy są następujące po odpaleniu na zimno auto kopci na czarno obroty skaczą szarpie autem , ledwo idzie ruszyć. Z reguły po ruszeniu gaśnie. Czasem wraca na chwile do normy i można jechać. Spalanie mega wzrosło już do 21L/100km .
Czasem czuć tak jakby chodził na mniej cylindrów ale to nie to i dźwięk silnika się zmienił chodzi bliżej jak cichszy diesel. Sprawdzane były świece , kopułka. Dodam iż przy lekkim naciśnięciu obudowy filtra powietrza w dół auto gaśnie. Nikt nie chce się podjąć naprawy.

Re: KL 2.5 Błąd P0170 i P0713 HELP

PostNapisane: 23 sie 2013, 14:03
przez tygrys36
Witam na początek sprawdź kolego ciśnienie paliwa a błąd sondy ma wpływ na spalanie jak zauważyłeś a jeśli chodzi o stukanie to gdzie stuka w bloku,głowicy sprecyzuj określenie może coś zaradzimy.Pozdrawiam

Dopisano 23 sie 2013, 14:19:

Witam na początek sprawdź kolego ciśnienie paliwa a błąd sondy ma wpływ na spalanie jak zauważyłeś a jeśli chodzi o stukanie to gdzie stuka w bloku,głowicy sprecyzuj określenie może coś zaradzimy.Pozdrawiam