Napisane: 7 mar 2012, 16:13
Bo ciezko bylo sie dopatrzec na tym zdjeciu ale sprawdzilem jeszcze raz mozna powiedziec ze wszedlem pod kierownicce:D z latarka i wkoncu znalazlem:) thx.
Papi napisał(a):Bo ciezko bylo sie dopatrzec na tym zdjeciu ale sprawdzilem jeszcze raz mozna powiedziec ze wszedlem pod kierownicce:D z latarka i wkoncu znalazlem:) thx.
Papi napisał(a):NIema problemu zdjecie zaraz bedzie
Możliwe objawy:
-Zarejestrowany błąd P0325
-Samochód jest słaby i rozpędza sie max do 60 kmh
-Samochód jest słabszy w dolnych partiach obrotów do 4000
-Zwiększone spalanie
-Opór mierzony miedzy blokiem silnika a przewodem czujnika znacznie odbiegającu od 560 kohm
Błąd P0325 jest to 4 cyfrowy kod OBDII i wygląda tak:
Papi napisał(a):Tak wiec dodaje zdjecie gdzie znajduje sie gniazdo OBD2 w MILLENI mam nadzieje ze widoczne:)
http://img59.imageshack.us/img59/5972/sl374184.jpg
(trzeba glowe odwrocic:) zeby je znalesc:) )
Mam nadzieje ze to bedzie moglo sie bezproblemu połaczyc:)
ktory to rok:)? pozatym powtarzam umnie to millenia. sprawdz kilka razy ja szukalem i szukalem..U mnie w xedosie niema takiego gniazda...
Tomas2000 napisał(a):U mnie w xedosie niema takiego gniazda...
Wodzu napisał(a):Tomas2000 napisał(a):U mnie w xedosie niema takiego gniazda...
Bo X9 nie miały gniazda OBD-II tylko millenie miały
Bo X9 nie miały gniazda OBD-II tylko millenie miały
Tomas2000 napisał(a):Witam ze względu na to że prawdopodobnie każdy posiadacz mazdy z silnikiem K prędzej czy później będzie miał problem ze słynnym na tym forum czujnikiem spalania stukowego, (nie którzy już maja i wysyłają do mnie zapytania) postanowiłem krótko opisać i pokazać łatwy sposób na tymczasową naprawę i sprawdzenie czy rzeczywiście mamy problem z wyżej wymienionym czujnikiem.
Możliwe objawy:
-Zarejestrowany błąd P0325
-Samochód jest słaby i rozpędza sie max do 60 kmh
-Samochód jest słabszy w dolnych partiach obrotów do 4000
-Zwiększone spalanie
-Opór mierzony miedzy blokiem silnika a przewodem czujnika znacznie odbiegającu od 560 kohm
Błąd P0325 jest to 4 cyfrowy kod OBDII i wygląda tak:
http://www.youtube.com/watch?v=G0FdtysQ ... 9mv1oKUxk=
Kody:
10
12
13
15
Co analogicznie daje nam P 0235.
Żeby naprawić usterkę wystarczy wymienić czujnik i tu się zaczynają schody... Czujnik jest zamontowany do bloku silnika pomiędzy głowicami pod kolektorem ssącym. Żeby go wymieńic niestety trzeba odkręcić cały kolektor. Przy tej operacji konieczna jest wymiana uszczelek pod kolektorem na nowe. Warto też skontrolować uszczelkę i uszczelniacze świec pod pod pokrywą zaworów głowicy od strony szyby. Dostęp do uszczelki pokrywy zaworów od strony chłodnicy jest bez problemowy i można zawsze ją wymienić, jednak do wymiany uszczelki drugiej głowicy trzeba ściągać kolektor ssący więc lepiej zrobić to za jednym razem...
Dokładna instrukcja:
http://forums.mazdaworld.org/147-techni ... 2-5-a.html
Istniej też rozwiązanie tymczasowe/sprawdzające
Jeśli nie macie pewności co do tego czy nawalił czujnik czy tez moze problem lezy po stronie okablowania waszego samochodu lub tez w danej chwili nie macie mozliwości przeprowadzenia wyzej wymienionej naprawy mozna zastosować sposób doraźny.
Kupujemy czujnik moze być uzywany byle był sprawny i za pomocą dwóch podkłądek i nakrętki przykręcamy go do ucha silnika znajdującego się w okolicy przepustnicy>
Tak, jest to druciarstwo ale nie jednej osobie z forum pomogło. Ja czekam aż się ociepli to zrobie to jak należy i wstawię fotorelacje.
Pozdrawiam!