Kody błędów OBD2.

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Feeko » 9 sie 2004, 19:19

Że niby tym paliwo przepływa?
Wykręcaliśmy ten zaworek w serwisie (suche to było – jak od samoego powietrza) – myślę że od benzyny było by to jakoś wilgotne...
No i myślę że to by miało jakieś większe znaczenie i było by opisane....
Feeko
 

Postprzez Paweł » 9 sie 2004, 19:21

Nie. Ten zaworek ma wplyw na otwarcie linii podcisnienia z kolektora ssacego. Czyli zaworek przewodu powietrznego. Wyglada jak owalna, plastikowa puszeczka z trzema wyjsciami, gdzie jedno jest zaslepione gumowym/plastikowym korkiem – filterkiem, wyjscie ustawione prostopadle do dwoch pozostalych laczy ten solenoid z puszeczka na listwie zasilania wstryskiwaczy, a trzecie wyjscie jest skierowane do kolektora ssacego i czujnika podcisnienia.

Blad P1250 polega na odczycie obwodu elektrycznego tego zaworka jako zamknietego lub przerwanego podczas wlaczenia zaplonu.

Nie znalazlem dokladnego opisu, ale na pewno P1250 nie powoduje zapalenia sie kontrolki MIL.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marek » 9 sie 2004, 19:28

U mnie złe podłączenie tego zaworku powodowało pojawienie się błędu (ale jak wiadomo ja nie mam check engine)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Feeko » 9 sie 2004, 19:28

1250 – to jest właśnie kod błędu odczytany z komputera więc chyba jednak zapala lampkę check...
Feeko
 

Postprzez Długi » 9 sie 2004, 19:30

Dzięki zaworkowi PRC podnoszone jest ciśnienie paliwa przy rozruchu zimnego lub bardzo gorąego silnika. Puszeczka o której pisze tco to regulator ciśnienia paliwa. MIL może się zaświeczić bo Short fuel trim i long fuel trim mogły osiągnąć limit.
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Feeko » 9 sie 2004, 19:37

Czyli co?
Zamawiać w ASO i nie czekać taniej nie będize? :|
Feeko
 

Postprzez Paweł » 10 sie 2004, 12:47

A to jest uniwersalny zaworek stosowany praktycznie przy wszystkich elementach sterowanych podcisnieniem (np. rowniez EGR), wiec moze uda sie go kupic taniej na szrocie. Wszystko zalezy od tego na co kogo stac :–).

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Feeko » 10 sie 2004, 12:58

No na wygląd to takie miałem w 626 z 91r....
Ale pewny nie jestem...
Feeko
 

Postprzez Długi » 10 sie 2004, 13:27

tco_tm napisał(a):A to jest uniwersalny zaworek stosowany praktycznie przy wszystkich elementach sterowanych podcisnieniem (np. rowniez EGR), wiec moze uda sie go kupic taniej na szrocie. Wszystko zalezy od tego na co kogo stac :–).

Pozdrawiam.

G.... prawda są zaworki on/off i są sterowane duty cycle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Paweł » 10 sie 2004, 13:34

Czym rozni sie ten zaworek od tego, nad ktorym zastanawialismy sie w tym watku:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3981
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 10 sie 2004, 14:00

Akurat tu może to być ten sam zaworek (on/off) tam po włączeniu zapłonu mierzone jest ciśnienie atmosferyczne a w czasie pracy silnika feedback z EGR.
Natomiast do sterowania zaworem EGR lub upustem ciśnienia doładowania zajmują się zaworki sterowane duty cycle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Feeko » 10 sie 2004, 14:05

Cyba już nic nie rozumiem... :|
Feeko
 

Postprzez Paweł » 10 sie 2004, 14:19

Ja tez nie rozumiem co to jest "duty cycle", ale ten zaworek o ktorym mowa jest uniwersalny. Wystarczy znalezc taki sam, ktory pod wplywem podanego napiecia przelacza przeplyw z koncowek 1-2 na 2-3.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Feeko » 10 sie 2004, 14:30

Jeżeli ten zaworek jest uniwersalny to znaczy że on też kosztuje 300 zł do 626 np....
Feeko
 

Postprzez Paweł » 10 sie 2004, 14:34

Najprawdopodobniej. Chociaz przelacznik przeciwmgielnych do GE kosztuje podobno okolo 300PLN, a niemal identyczny do BA (naprawde minimalna roznica w wyprofilowaniu wglebienia na piktogram) kosztuje 30PLN. <lol>

Jesli chodzi o uniwersalnosc, to raczej chodzilo mi o to, ze latwiej taka czesc znalezc na szrocie.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 10 sie 2004, 14:38

duty cycle – nasycenie sygnału, współczynnik wypełnienia sygnału
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Gonzo » 24 sie 2004, 10:06

Stary, jak jeździsz millerem i nie masz trzech stów na zaworek, to lepiej zmień samochód :–)
Mówię serio, akurat do Millenii używane częsci albo jakieś "prawie pasujące" wyszukane na szrocie to nie jest dobry pomysł.... Ten samochód wymaga dbania i wymiany wszystkiego od razu, a to niestety kosztuje.

A co do check engine – u mnie taka była reakcja na włączenie się alarmu / antynapadu – zapalała się lampka i po ok. jednym dniu gasła. Ale pewnie była to wina zamontowania antynapadu własnie lub autostartu, bo nie sadze żeby tak było standardowo. Ale może....?

Tyle, że u Ciebie wyskoczyły błedy, więc to pewnie nie to.
Początkujący
 
Od: 3 mar 2004, 13:10
Posty: 7

Postprzez Paweł » 24 sie 2004, 18:17

Stary, jak jeździsz millerem i nie masz trzech stów na zaworek, to lepiej zmień samochód :–)
Mówię serio, akurat do Millenii używane częsci albo jakieś "prawie pasujące" wyszukane na szrocie to nie jest dobry pomysł....

O czym ty mowisz!? Ten zaworek to pewnie moglby wziac rownie dobrze z Mitsubishi i mialby dokladnie to samo.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Feeko » 27 sie 2004, 12:53

Gonzo nie sztuką jest wydawać kasę na lewo i prawo...
A mam milerka właśnie dlatego że umiem nazbierać na niego kasę...
Feeko
 

Postprzez Smirnoff » 27 sie 2004, 23:58

Heh, szczerze powiedziawszy zawsze powtarzam, ale powiem to jeszcze raz : nie sztuką jest zakupić auto, ale go utrzymać i mieć za co serwisować, opłacać i paliwo lać. Z mojego punktu widzenia, wydatek rzędu 300pln nie jest niczym szokującym w historii posiadacza jakiegokolwiek modelu mazdy i nad taką kasą nie ma co się tak bardzo zastanawiać. Auto ma być sprawne, więc co siądzie to trzeba wymienić i bez żalu czy stresu. Albo rybki albo akwarium.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9