Kody błędów OBD2.

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez interpc » 23 sie 2013, 13:55

Z tym stukaniem to na razie bym odpuscil moze to byc spowodowane przez wariowanie obrotow tez. Stawiam na lewe powietrze ale gdzie to szukac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 14:23
Posty: 42
Skąd: Brzeg
Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys

Postprzez tygrys36 » 24 sie 2013, 08:12

Najpierw sprawdź gumową rurę idąca od przepływomierza do kolektora czy nie popękała,następnie możesz wziąć jakiś stary pojemnik po spryskiwaczu do szyb nalej wody z jakimś płynem i popsikaj połączenie kolektora ssącego z blokiem silnika i zobacz czy sie pieni(na odpalonym silniku)napisz efekty potem zajmiemy się podciśnieniami.
tygrys36
 

Postprzez ProboszczV6 » 25 sie 2013, 09:13

Tygrys metoda "na spieniony płyn" może zadziałać tylko w przypadku nadciśnienia w dolocie, ze względu na to że KL jest wolnossący takie nadciśnienie nigdy nie wystąpi, jedynie taki płyn może być wciągnięty przez nieszczelności do dolotu. Do sprawdzania szczelności nadają się preparaty typu"samostart" bo wciągane przez nieszczelności do pracującego silnika powodują lekkie podnoszenie obrotów przez co można wywnioskować gdzie mniej więcej jest nieszczelność, jeżeli jest. Poza tym usterka dolotu wpływałaby na pracę całego silnika więc powinny się pojawić 2 błędy z lewej i prawej sondy, a jest jeden.
Problem w tym że ten silnik ma 4 sondy bo to polift, ale z kodu błędu wnioskuję że to padnięta jest sonda regulacyjna przed katalizatorem wstępnym.
Sonda kosztuje mniej więcej 150zł uniwersalna i najpewniej skończy się na wymianie, w starszym modelu radziłem odłączyć sondy ale tam były tylko dwie, nie wiem jak się ten silnik będzie zachowywał.
Przygotuj się na wymianę sondy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez interpc » 26 sie 2013, 09:42

Witam. Udało się rozwiązać problem. Dzięki życzliwości jednego z użytkownika forum który ma tego samego xeda. Podjechałem bo niedaleko w Opolu użyczyć swoich częsci na podmianę. Wyszło że przepływomierz jest uszkodzony, a mianowicie uszkodzona była elektronika miała zimne luty bo wsyzstko na to wskazywało jak tylko się lekko ruszyło obudową to auto gasło dodam iż nie była to wina ani wtyczki ani gniazda w przepływce. Rozebrałem plastik górny niestety jest klejony wiće musiałem rozwalić, w środku jest płytka z elektroniką jeden układ (scalak) trochę oporników kondensatorow malych smd i taśma kilka żył wzięłem lutownice i poprawiłem wszystkie luty. Złożyłęm w całośc odpaliłem auto i było lepiej obroty trzymał wkręcał się na obroty ruszanie obudową nie powodowało już gaśniecie auta
ale mimo to jak pracowal na jałowym po 2-3 min gasł mimo że obroty już nie świrowały. Wychodzi na to że może jakiś układ się przegrzewa lub może jakoś trzeba zaadaptować przepustnice w trybie serwisowym? Chyba że oporcz tego jeszcze sonda czy cos. Dziś jade do Wrocławia po przepływke od 626 B577 jest identyczna jak KL47a kosztuje o połowe mniej :) myśle że zadziała. Dla zainteresowanych moge podesłac foty jak wyglada elektronika przeplywki – wszystko to jest zrobione przez mitshubishi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 14:23
Posty: 42
Skąd: Brzeg
Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys

Postprzez interpc » 28 sie 2013, 12:36

Witam. Niestety Przepływomierz B577 nie pasuje zamiast KL47 ponieważ ma mniejszą średnice otworu reszta jest identyczna. Tak więc tylko KL47 :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 14:23
Posty: 42
Skąd: Brzeg
Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys

Postprzez Tomas2000 » 29 sie 2013, 07:13

Sonda do wymiany... Jeśli pali 21l to sonda ma tu bardzo duzy wplyw. Na podstawie sygnalu z sondy komputer dobiera mieszanke paliwową, jeśli sonda nie działa komputer bedzie lał wiecej paliwa zeby uchronic silnik przed uszkodzeniem. Ma to tez kiepski wplyw na dynamike pojazdu. Wymien na zamiennik Ntk max 150zl zamiennik jest identyczny z oryginalem tylko nie ma wtyczki.

Ps radze od razu wymienic obie sondy przed kataliazatorem zeby potem nie bylo rozjazdow miedzy glowicami zreszta jak jedna siadla to druga niebawem tez sie skonczy.

Dopisano 29 sie 2013, o 09:23:

Sonda do wymiany... Jeśli pali 21l to sonda ma tu bardzo duzy wplyw. Na podstawie sygnalu z sondy komputer dobiera mieszanke paliwową, jeśli sonda nie działa komputer bedzie lał wiecej paliwa zeby uchronic silnik przed uszkodzeniem. Ma to tez kiepski wplyw na dynamike pojazdu. Wymien na zamiennik Ntk max 150zl zamiennik jest identyczny z oryginalem tylko nie ma wtyczki.

Ps radze od razu wymienic obie sondy przed kataliazatorem zeby potem nie bylo rozjazdow miedzy glowicami zreszta jak jedna siadla to druga niebawem tez sie skonczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez interpc » 2 wrz 2013, 09:40

Witam. Jednak temat po 50km wrócił. Przesyłam foty z testow progamem. Prosze o weryfikacje parametrow i pomoc :( .
Załączniki
testttt.jpg
test2.jpg
xedos.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 14:23
Posty: 42
Skąd: Brzeg
Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys

Postprzez interpc » 4 wrz 2013, 10:41

Błedy zapamietane to może być przez to że odłanczałem dla sprawdzenia te elementy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 14:23
Posty: 42
Skąd: Brzeg
Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys

Postprzez Tomas2000 » 18 wrz 2013, 17:36

Odłącz akumulator i przytrzymaj 5 min wciśniety pedał hamulca po podłączeniu nie odłączaj już żadnych podzespołów. Pojeździj ze 2 dni i zobacz jakie błady się wyświetlą. Jeśli zapali się lampka check postaraj się zapamiętać w jakiej sytuacji/warunkach miało to miejsce i niezwłocznie sprawdź kompem jaki błąd został zarejestrowany. Opisz potem wszystko na forum.

PS. przydały by się wykresy sond lambda na biegu jałowymym i w trakcie jazdy najlepeij w postaci krótkiego filmu. Sprawdź też na zimnym silniku po jakim czasie od odpalenia samochodu wykresy sond zaczynają oscylować wykres nie może być linnią prostą, na PB powinien wyglądać jak sinusoida.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Marek 161BD081 » 18 wrz 2013, 19:14

Tomas2000 – moim zdaniem bez sensu jest tak kasować kody błędów skoro można to samo zrobić z poziomu programu.
Zresztą dojdzie temat adaptacji samego sterownika po takim resecie.
Zapamietanie sytuacji, w ktorej nastąpił błąd jest przydatne ale tez warto skorzystać z przeznaczonych do tego narzędzi.
W programie masz coś takiego jak "dane zamrożonej ramki" (freeze frames).
Są to dane chwilowe z pracy silnika w chwili zarejestrowania błędu łącznie z informacja ile km temu to wystąpiło.
Analizujac to można czasem łatwiej znaleźć przyczynę problemów.
Swoja drogą to wykresy z sond są dosyć przydatne więc interpc warto abyś na to popatrzył.
Kształt krzywej będzie zbliżony to prostokąta o stałej czasowej ok 625ms.
Sondy są wąskopasmowe więc raczej dają tylko sygnał o mieszance w stylu bogata/uboga.
Zresztą sterownik silnika tak steruje dawkowaniem paliwa aby były te oscylacje.

Jednak trzeba pamiętać, że komputer nie zastąpi własnej praktyki i doświadczenia w tym temacie :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 3 paź 2013, 22:56

Tutaj proszę zadawać pytania odnośnie kontroli CHECK ENGINE jak i odczytanych błędów ze złącza OB2 Millenia 1996 -2002
Xedos 9 1999-2002
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez interpc » 5 paź 2013, 09:39

Witam. Niebawem zamieszecze wykresy z odczytu sond. Póki co temat dalej nie rozwiązany brak błędów na kompie. Auto gąsnie na jałowym podczas jazdy wolnej potrafi zaszarpać silnikiem obroty same sie codna w dół i w ułamek sekundy wrocą spowrotem ewidentnie czuc lekko blokade pedału gazu ciężej sie wciska wtedy. Przykład Odpalam rano auto jade w trase 30km predkosc stale czyli w granicach 70-100km/h auto chodzi pięknie nic sie nie dzieje. Dojeżdzam do celu np zatrzmuje sie na swiatlach (zwalniam) auto zaczyna szarpac lub jak sie zatrzymam gasnie calkiem. Odpalam od strzalu powownie chwila moment znowu gasnie. Zjezdzam na parking odpalam od strzalu znowu gasnie. Odpalam gasnie az za ktoryms razem nie gasnie i potrafi jechac chwile znowu ok i tak w kółko. Generalnie jak jest ssanie wlaczone na zimnym to takie cyrki raczej sie nie dzieja. Jak juz zgasze po trasie zagrzany silnik i bede zaraz chcial znowu odpalic to zaczyna gasnac itd. Co zostało wymienione profilaktycznie: kopułka i palec, nowe świece, nowa guma dolotu, przepływomierz, uszczelki obu pokryw zaworow i kolektora, filtr powietrza, filtr paliwa. Byłem w Opolu i "niby" sporowej firmy ktora zajmuje sie elektromechanika nawet facet cos wiedzial z gatki na temat KL i co stwierdził że to wina stacyjki albo cewki , wstawil ponoc jakis nowy przekaznik i skasował 380zł auto jak nie działa tak nie działa. Zostaje mi tylko wiesiek ale to 350km ode mnie wiec jeszcze czekam max 2tyg jak sie nie uda nic zdzialac jade..... HELP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 14:23
Posty: 42
Skąd: Brzeg
Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys

Postprzez Marek 161BD081 » 5 paź 2013, 10:11

A może najzwyczajniej zawór biegu jałowego jest brudny i się przycina?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez interpc » 7 paź 2013, 14:03

Witam. Mam nadzieje że jestem bliski rozwiązania problemu , podczas jazdy znowu zaczęło szarpać wtedy nie jak zawsze wkurzyłem się i gaz do dechy i po chwili pojawił się check engine szybko na odczyt kodów okazało się że wyskoczyły 2 błędy wadliwe działanie czujnika temp. płynu chłodniczego oraz wadliwe działanie czujnika temp powietrza dolotowego. Zamówiłem te dwie części i zobaczymy. Może horror się skonczy :) ps. dobrze że od razu błędy odczytałem bo na drugi dzień po odpaleniu auta samoistnie znikły. Nie kasowałem specjalnie. Widocznie jak na jałowym auto gasło komp nie zdążył zapisać błędu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 14:23
Posty: 42
Skąd: Brzeg
Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys

Postprzez break3r » 21 lis 2013, 10:44

to ja z innej beczki
czy wiecie może jak się dogrzebać do błędów ABS i ASB w milleni '95?
niestety w gnieździe diagnostycznym OBDI nie mam pinu do wpięcia kontrolki, a na desce nie chce mi mrugać ani ABS ani HOLD.
Jeśli chodzi o skrzynię to nie jest to palący problem ale autko stało 3 lata nieużywane i chciałbym się dowiedzieć czy nie ma jakichś problemów, a jeśli chodzi o ABS to niestety nie działa a co za tym idzie nie działa też TCS. 3 czujniki mają oporność 1,35kOhm, a czwarty ma 1,25kOhm.
Moje pytanie dodatkowe to czy jeśli czujniki z przodu miałyby inne parametry niż te z tyłu (na tej samej osi te same parametry ale między osiami różne) to czy ABS/TCS będzie działał?

Dodam że mam OBDII ale mój ELM327 zczytuje tylko problemy silnika i ewentualnie wykresy sond

z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
brkr
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 17:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lis 2013, 15:25

Poprzez OBDII zdiagnozujesz też ew. błędy skrzyni.
ABS chyba tylko kontrolką.

Wartość zmierzona tych czujników moze i jest poprawna ale wiedz o tym, ze nawet jeden zwarty zwój w cewce pokaże, że rezystancja jej bedzie właściwą a sygnału to dawać nie będzie.Swoją drogą to czy po włączeniu zapłonu zapala sie lampka ABS?
Jak nie zaświeca to moze jej fizycznie nie ma? Może poprzednik wyjął aby nie drażniła potencjalnego kupca ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez break3r » 25 lis 2013, 10:35

Lampka się zapala i ABS i TCSOFF
wszystkie 4 czujniki pokazują jakiś tam generowany prąd przy kręceniu kołem.
Niestety nie ma żadnej reakcji tych kontrolek po zmostkowaniu pinów GND i TBS.
Błędów ASB nie zczytuje mi OBD2 może nie mam odpowiedniego oprogramowania (korzystam z scanmastera)
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 17:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez rysiomat » 6 sty 2014, 13:04

witam,
w mojej maździe mam trzy błędy.
P0102 mass airflow sensor low voltage
P0328 knock sens 1 hi imput
P1170 engine shut off solenoid
jeśli ktoś miał u siebie podobne błędy i sobie poradził proszę o jakieś porady
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2011, 12:48
Posty: 6
Skąd: Czernic
Auto: mazda 626 gf 2,0 Pb/LPG fs 115PS 2000r 210 tys. km

Postprzez ProboszczV6 » 6 sty 2014, 14:07

P0102 przepływomierz powietrza, raczej do wymiany jeśli przewody są dobre, chyba że odpinałeś podczas pracy silnika,
P0328 czujnik spalania stukowego, z opisu wynika że zwarcie, więc jeśli wiązka jest sprawna, to do wymiany, jak ten czujnik jest niesprawny to silnik jest zamulony,
P1170 to już nie wiem:]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez muzygog » 5 mar 2014, 22:19

rysiomat napisał(a):witam,
w mojej maździe mam trzy błędy.
P0102 mass airflow sensor low voltage
P0328 knock sens 1 hi imput
P1170 engine shut off solenoid
jeśli ktoś miał u siebie podobne błędy i sobie poradził proszę o jakieś porady

Właśnie mi pokazało błąd P0102.
Napisz jak sobie poradziłeś, proszę.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 21:33
Posty: 26
Skąd: Płock
Auto: MPV LW 2.0D 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9