Kody błędów OBD2.
626 nie 323 co do komunikacji wyczaj jakiego protokolu uzywa i bedziemu dumac
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Znalazłem protokół jakim posłógiwała się Millenia z 99r
ISO 9141 OR KWP2000
A tu źródło:
http://www.obdclearinghouse.com/index.p ... e&id=20032
Ale na tej samej stronie doczytałem się że Millenia miała OBDII już od 1996r ciekawe jak było z Xedosami
ISO 9141 OR KWP2000
A tu źródło:
http://www.obdclearinghouse.com/index.p ... e&id=20032
Ale na tej samej stronie doczytałem się że Millenia miała OBDII już od 1996r ciekawe jak było z Xedosami
elm obsluguje nastepujace protokoly:
– SAE J1850 PWM (41.6 kbaud)
– SAE J1850 VPW (10.4 kbaud)
– ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud) tylko co oznacza to -2?
– ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
– ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbaud)
– ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
– ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
– ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
– ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbau
moim zdaniem masz OBD1 ale moge sie mylic, masz nawet piny do wymrugania dioda
– SAE J1850 PWM (41.6 kbaud)
– SAE J1850 VPW (10.4 kbaud)
– ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud) tylko co oznacza to -2?
– ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
– ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbaud)
– ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
– ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
– ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
– ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbau
moim zdaniem masz OBD1 ale moge sie mylic, masz nawet piny do wymrugania dioda
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Witam serdecznie kupiłem jakis czes temu millenie;) sprawuje sie dobrze nie narzekam jakis czas temu zapalila mi sie kontrolka CHECK ENGINE pojechałem zeby go podlaczyc pod komputer jednak sie nie udalo nie mogl sie polączyc.
Ktoregos razu jak jechalem kontrolka chec engina zaczeła mrugac i mruga ciagle.
Zaczalem szukac pomocy na forum znalazlem diagnoze komputerowa na zasadzie mostkowania i liczenia mrugniec diody.Kupilem diode otwieram maske kostke diagnozy a tu zonk.. oto zdjecia zmoskotac sie da ale brak juz kabli do diody i nie tylko i nie spadly nizej nie wysuneły sie.. HELP?
Jak mam podlaczyc czy zmostkowac skoro nie mam tych gniazd.. POMOCY i czy to jest OBD l czy OBD ll wytlumaczcie mi bo nie rozumiem tez tego.
Ktoregos razu jak jechalem kontrolka chec engina zaczeła mrugac i mruga ciagle.
Zaczalem szukac pomocy na forum znalazlem diagnoze komputerowa na zasadzie mostkowania i liczenia mrugniec diody.Kupilem diode otwieram maske kostke diagnozy a tu zonk.. oto zdjecia zmoskotac sie da ale brak juz kabli do diody i nie tylko i nie spadly nizej nie wysuneły sie.. HELP?
Jak mam podlaczyc czy zmostkowac skoro nie mam tych gniazd.. POMOCY i czy to jest OBD l czy OBD ll wytlumaczcie mi bo nie rozumiem tez tego.
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
Millenia ma OBD2, szukaj pod kierownicą.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
no z tego co wyczytalem to ma to gniazdo od 95 roku a ja mam 94..
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
Heh z tego co mnie wiadomo millenia miała OBD2 od zawsze, lecz może się mylę. Sprawdź czy tam nie ma złącza
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
własnie wrocilem i szukalem tego gniazda pod kierownica nie znalazlem ani przy skrzynce z bezpiecznikami ani pod kierownica gdzie jest pelno kabli ale nic co przypomina taka kostke. Jak ktos ma millenie z kostka prosze o zdjecie czy opis dokładnie gdzie sie znajduje.
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
Szukam informacji na ten temat w stanach,jeżeli nie znajdę to założę tam wątek, jak coś to napiszę.
Edit:
Złącze w pierwszych generacjach Millenia/MilleniaS posiadają złącze OBD2, gdzieś przy prawej nodze od strony kierowcy. Powiem tak, zdania na amerykańskim forum są pomieszane, lecz większość ludzi pisze, że właśnie tam znajduje się złącze. Kilka osób pisało o tym że nie mogą odczytać błędów przez OBD1 ponieważ nie mają pinów tak jak piszesz. Poczytam dalej
Edit:
Złącze w pierwszych generacjach Millenia/MilleniaS posiadają złącze OBD2, gdzieś przy prawej nodze od strony kierowcy. Powiem tak, zdania na amerykańskim forum są pomieszane, lecz większość ludzi pisze, że właśnie tam znajduje się złącze. Kilka osób pisało o tym że nie mogą odczytać błędów przez OBD1 ponieważ nie mają pinów tak jak piszesz. Poczytam dalej
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam mogę sie mylić ale skoro masz kontrolkę check to własnie ona powinna migać kody po zwarciu pinów TEN i GND a te piny widzę że masz w gnieździe
Uploaded with ImageShack.us
Sprawdź koniecznie bo ja miałem tak w kilku japończykach. Obecnie w xedosie mam na stałe podłączoną diodę do pinów Fen i B+ i ta dioda bez zwarcia TEN i GND zachowuje się jak kontrolka Check, której xedosy przed ostatnim liftem nie posiadają.
Uploaded with ImageShack.us
Sprawdź koniecznie bo ja miałem tak w kilku japończykach. Obecnie w xedosie mam na stałe podłączoną diodę do pinów Fen i B+ i ta dioda bez zwarcia TEN i GND zachowuje się jak kontrolka Check, której xedosy przed ostatnim liftem nie posiadają.
Złącze w pierwszych generacjach Millenia/MilleniaS posiadają złącze OBD2, gdzieś przy prawej nodze od strony kierowcy. Powiem tak, zdania na amerykańskim forum są pomieszane, lecz większość ludzi pisze, że właśnie tam znajduje się złącze. Kilka osób pisało o tym że nie mogą odczytać błędów przez OBD1 ponieważ nie mają pinów tak jak piszesz. Poczytam dalej
No to kurde ze tak powiem nie mam pojecia albo jak ono wylgada albo gdzie ono jest bo nic nie znalazlem czy to prawa noga czy lewa czy na gorze czy na dole..( No własnie tak jak widac ja niemam tych pinów i jednak rozwiazanie jakies musi byc:((
Sprawdź koniecznie bo ja miałem tak w kilku japończykach. Obecnie w xedosie mam na stałe podłączoną diodę do pinów Fen i B+ i ta dioda bez zwarcia TEN i GND zachowuje się jak kontrolka Check, której xedosy przed ostatnim liftem nie posiadają.
Czyli ze jak bo nie rozumiem mi kontrolka miga bez mostkowania zadnego i mam piny zmostkowac zeby nie migala? czy ze mam poprostu liczyc migniecia na desce kontrolki chcek ona ciagle mruga.. piny napewno musza byc bo zwykly komputer pod obd1 sie nieche polaczyc zapewne przez to..
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
łKontrolka check bez zwarcia pinów TEN i GND będzie Ci się zapalała w momencie wystąpienia błędu. Moadaże się zapalić i zgasnąć, może się świecić światłem ciągłym. Jak zewrzesz piny TEN i GND komputer wejdzie w tryb serwisowy. Po przekręcenie kluczyka w pozycję zapłonu check powinien zapalić się na chwile i zgasnąć następne mignięcia będą oznaczały już kody błędów. Kody interpretujesz 2 cyfrowo Obd1 lub 4 cyfrowo obd2.
Zewrzyj piny TEN i GND włącz zapłon i zobacz co wymiga. Możesz nagrać filmik to po interpretujemy
PS. tu masz moje gniazdo jak widzisz tez nie ma wszystkich pinów jest to tak jak u ciebie obd1 ale u mnie miga na 100% kodami obd2
Oglądałem gniazda z innych roczników i nie ma zasady jedne miały piny inne niektórych nie miały... Ale na pewno nie widziałem jeszcze żeby któraś miała wszystkie piny.
Zewrzyj piny TEN i GND włącz zapłon i zobacz co wymiga. Możesz nagrać filmik to po interpretujemy
PS. tu masz moje gniazdo jak widzisz tez nie ma wszystkich pinów jest to tak jak u ciebie obd1 ale u mnie miga na 100% kodami obd2
Oglądałem gniazda z innych roczników i nie ma zasady jedne miały piny inne niektórych nie miały... Ale na pewno nie widziałem jeszcze żeby któraś miała wszystkie piny.
Oglądałem gniazda z innych roczników i nie ma zasady jedne miały piny inne niektórych nie miały... Ale na pewno nie widziałem jeszcze żeby któraś miała wszystkie piny.
Ok ale wydaje mi sie ze głownie chodzi o piny FEN i MEN a tych własnie nie mam. Zrobie tak ze zmostkuje i nagram filmik jak mruga kontrolka. Mam nadzieje ze dzis wieczorem mi sie uda bo pracuje dlugo Pozdro.
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
Więc tak, napisałem posta na stronie amerykańskiej :
Org:
Mine has a production date of 01/94. The port is under the dash just to the right of the steering wheel. I have a cen-tech OBD II reader and I have had no problems pulling codes at all.
PL:
Moja jest wyprodukowana w 01/94. Port znajduje się pod deską,z prawej strony koło kierownicy/kolumny kierowniczej.
Mam czytnik CEN -tech do OBD2 i nie miałem żadnych problemów z odczytem kodów.
Taką wiadomość otrzymałem na USA forum.
Org:
Mine has a production date of 01/94. The port is under the dash just to the right of the steering wheel. I have a cen-tech OBD II reader and I have had no problems pulling codes at all.
PL:
Moja jest wyprodukowana w 01/94. Port znajduje się pod deską,z prawej strony koło kierownicy/kolumny kierowniczej.
Mam czytnik CEN -tech do OBD2 i nie miałem żadnych problemów z odczytem kodów.
Taką wiadomość otrzymałem na USA forum.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Więc tak, napisałem posta na stronie amerykańskiej :
Org:
Mine has a production date of 01/94. The port is under the dash just to the right of the steering wheel. I have a cen-tech OBD II reader and I have had no problems pulling codes at all.
PL:
Moja jest wyprodukowana w 01/94. Port znajduje się pod deską,z prawej strony koło kierownicy/kolumny kierowniczej.
Mam czytnik CEN -tech do OBD2 i nie miałem żadnych problemów z odczytem kodów.
Taką wiadomość otrzymałem na USA forum.
Moze ci zdjecie jeszcze da tego miejsca bo ja nic nie znalalzem juz szukalem niewiem ile razy...
I CO DO SPINANIA PINOW I MIGANIA KONTROOLKI NIC SIE NIE DZIEJE KOMPLETNIE kontalorka po spieciu pinow mruga tak jak mrugala wczesniej..
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
Papi napisał(a):Moze ci zdjecie jeszcze da tego miejsca bo ja nic nie znalalzem juz szukalem niewiem ile razy...
Dobra, napiszę z prośbą o fotkę, lecz musisz poczekać ponieważ u nich inna strefa czasowa
Edit 7mar 2012
http://img542.imageshack.us/img542/5610/tmc8612.jpg
Takie zdjęcie otrzymałem z ich forum.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
JEST!!!!!!!!!! ! ! ZNalazlem wkoncu Dzieki wielkie teraz trzeba probować sie polaczyc przez to gniazdo w srodku bede pisał na bierzaco POZDRAWIAM
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
Znalazłeś podobne miejsce do tego, ponieważ nie jestem do końca przekonany czy to faktycznie jest prawa strona, lecz nawiewy tak by to pokazywały...
Hmmm...Dzisiaj opiszę im cały problem, zobaczymy co jeszcze podpowiedzą bo sam już zgłupiałem
Edit:
Czyli jednak jest, dobrze że nie zacząłem pisać do nich ... w ostatniej chwili zdążyłeś edytować posta.
Hmmm...Dzisiaj opiszę im cały problem, zobaczymy co jeszcze podpowiedzą bo sam już zgłupiałem
Edit:
Czyli jednak jest, dobrze że nie zacząłem pisać do nich ... w ostatniej chwili zdążyłeś edytować posta.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości