Kody błędów OBD2.

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez platek » 27 paź 2010, 16:26

Dzieki ....., ale po wykasowaniu bledow pare dni jest dobrze a potem znowu sie pojawiaja ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

Postprzez Wodzu » 27 paź 2010, 17:08

Zozłącz kostki spryskaj kontaktem. Podłącz. Weź miernik elektryczny odpal silnik ustaw na zakres 1V, plusowa podłacz pod czarny kabel od sondy a minusowa do masy silnika, prawidlowo powinna pokazywac na cipelym silniku napiecie od 0 do 1V inaczej wymien sondy.
Pozdro
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez platek » 27 paź 2010, 19:38

dzieki serdeczne za odzew po niedzieli sie za to zabieram <piwo>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

Postprzez niedzwiadek833 » 27 paź 2010, 21:04

Sprawdzenie sondy zwykłym miernikiem może niczego nie wykazać. Mimo że sonda jest padnięta miernik pokarze np. 0,5V to nie znaczy że sonda jest sprawna. Żeby sprawdzić sonde, czy działa prawidłowo trzeba do sondy podłączyć oscyloskop i zobaczyć czy napięcie na sondzie zmienia się prawidłowo.
Coś więcej na ten temat.
http://www.ngkntk.pl/Testy_dzialania.1344.0.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez platek » 28 paź 2010, 01:27

Huum ... <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

Postprzez Wodzu » 28 paź 2010, 07:21

ale w tym przypadku sie zawiesza i bedzie to widac na mierniku.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 28 paź 2010, 10:47

Walczylem ostatnio z takimi samymi bledami jak u Ciebie.
Nadmieniam ze ja mam LPG, platek masz u siebie podtlenek LPG ??

Sonde mozesz sprawdzic miernikiem cyfrowym z funkcja HOLD i probkowaniem powyzej 2 razy na sekunde, lub miernikiem analogicznym o duzym stopniu rezystancji (w instrukcji takiego miernika zawarte sa parametry odchylen dokladnosci w czasie jak i wartosci odczytu co umozliwia dokladne zbadanie sondy), (jasne jest ze oscyloskop jest najbardziej wskazany do badania no ale znajdz oscyloskop...) wazne jest jaka jest oscylacja i wartosc odczytu badania czyli :
1. jakia jest najnizsza i najwyzsza wartosc odczytu nagrzanego silnika analogicznie sondy rowniez (ksiazkowo 0.2-0.8V) ...ale tylo ksiazkowo... ogolnie sredni odczyt sondy powinien wynosic 0.5V bo oscylacja moze wynosic 0.0-1.0V czyli rowniez srednia 0.5V...
2. sonda ma swoje cykle pracy ktore wynosza 8 cykli na 10 sekund, to jest wazne bo jak odczyt sondy nie bedzie sie miescil w czasie np. jeden cykl (to nasze wychylenie 0.2-0.8) bedzie widoczne w innym czasie np 4 sekund to sonda na zlom...
3. wartosc odczytu sondy nie moze byc stala tzn. ze odczyt nie moze byc staly np. 0.5V lub inny, ma pracowac wychylac sie... inaczej sonda na zlom

Tyle, zmierz i napisz co Ci wyszlo <spoko>

ps. przypuszczam ze bedzie ok i tak jak Wodzu napisal sprawdz polaczenia stykow, wazny wiek swiec jakosc paliwa przebieg styl jazdy-masz ogolnie 4 sondy dwie wstepne przed i dwie za katalizatorem Twoje bledy odnosza sie do tych przed katem,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez j4ku3 » 28 paź 2010, 23:44

Witam i z góry przepraszam za offtopa. Janusz czy ZIELONA butelka, takie "szprychowane" fele no i Piotrków Trybunalski to Twoje autko :D? Bardzo proszę zadzwoń do mnie jak będziesz miał chwilkę (607 307 604).
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez platek » 29 paź 2010, 00:42

Nie mam LPG :| i zabiore sie za to dopiro w przyszlym tygodniu , dam znac jak cos <spoko>

Edit 02 lis 2010 4:53
O.K. dzisiaj przeprowadzilem test Sond Lambda za pomca kabla i programu VCDS od VW/Audi , ktory posiada funkcje OBD II z mozliwoscia testowania Sond Lambda innych marek pojazdow.
Oto wyniki testu :
(temp. silnika 97 stopni C , obroty silnika ok. 1000/min )
-bank 1 , sensor 1 – ( stoi nie zmienia sie ) – 0.005V
– bank 1 , sensor 2 – (zmienia sie) – od 0.360V do 0.830V
-bank 1 , sensor 3 – (zmienia sie) – od 0.085V do 0.290V
– bank 2 , sensor 1 – (zmienia sie) – od 0.023V do 0.830V

Test wykonalem na obrotach silnika okolo 1000/min bo na normalnych ,wolnych obrotach napiecie bylo nizsze i malo zmienne , a sonda pierwsza (bank 1, sensor 1) nie wykazywal zadnego napiecia .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

PostTen post został usunięty przez radar88 17 gru 2011, 00:28.
Powód: Post pod postem

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lis 2010, 09:00

platek napisał(a):....
Oto wyniki testu :
(temp. silnika 97 stopni C , obroty silnika ok. 1000/min )
-bank 1 , sensor 1 – ( stoi nie zmienia sie ) – 0.005V
– bank 1 , sensor 2 – (zmienia sie) – od 0.360V do 0.830V
-bank 1 , sensor 3 – (zmienia sie) – od 0.085V do 0.290V
– bank 2 , sensor 1 – (zmienia sie) – od 0.023V do 0.830V
....


Pierwsza sonda z listy jest do wymiany.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez platek » 5 lis 2010, 06:41

Dzieki !!!
Ale ktora to sonda: blad- P1170 – (upstream of catalyst (front) (RH) bank) ???
i gdzie sie dokladnie znajduje.???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

Postprzez Janusz626 » 5 lis 2010, 20:37

Odczyty widac prawidlowe i srednio wskazuje na 0.5V oscylacja napiec w normie oprocz tej jednej <spoko>

P1170 strzelam na pierwsza sonde (przed katalizatorem) RH czyli prawej glowicy.

Strzelam bo jak ja mialem P1170 to wskazywalo na te sonda,
....z ta roznica ze ja mam tylko dwie sondy przed katalizatorami, Ty masz cztery sondy dwie przed i dwie za katalizatorami, wiec stawiam na pierwsza sonde prawej glowicy (od strony chlodnicy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez platek » 6 lis 2010, 07:20

Znalazlem w sieci taki rysunek http://www.hmaservice.com/files/331/109 ... 36003A.gif:

A oprucz tego wczoraj testowalem te sondy jeszcze raz podczas jazdy przez dluzsza chwile i wychodzi na to ze ta pierwsza to tak jak by sie zawieszala , bo czsem napiecie jest i oscyluje a czasem stoi nieruchomo ???
Ostatnio edytowano 7 lis 2010, 10:49 przez platek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

Postprzez Janusz626 » 6 lis 2010, 10:11

Poczytalem na forum LPG i przejzalem zapiski jak ja mialem P1170 i wyszlo ze mialemm rowniez P1173.

Podlacz miernik pod sonde lewej glowicy wtyczke sondy masz na wierzchu tuz przy zaworze EGR, podlacz miernik bedzie widac czy oscyluje lub czy napiecie stoi w miejscu.
Jak bedzie napiecie stalo w miejscu tak jak na tym skanerze j/w -bank 1 , sensor 1 – ( stoi nie zmienia sie ) – 0.005V
ogolnie w temacie szukamy padnietej sondy pierwszej przed katalizatorem.

Jak podlaczysz miernik pod przewod czarny i mase silnika zobaczysz czy napiecie oscyluje czy napiecie stoi w miejscu jak stoi to kupuj nowa a stara na zlom, jak bedzie oscylowac to dla pewnosci podepnij sie pod te druga sonde od strony chlodnicy dostep kiepski ale ja wpinalem sie igla w stalowy przewod sondy.

mysle ze to p1170 to nie bedzie prawa glowica tylko lewa czyli ta od strony grodzi <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez platek » 20 lis 2010, 06:17

O.K. <jupi>
Sonda zmieniona , Blad P1170 Bank 1 – Sensor 1 – to sonda po stronie pasazera od strony szyby . <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

Postprzez Janusz626 » 21 lis 2010, 16:02

No to dobrze strzelilem o ktora sonde chodzi :P powiedz jeszcze czy nastapily jakies zmiany po wymianie sondy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez niedzwiadek833 » 21 lis 2010, 19:29

lewa czyli ta od strony grodzi

Lewa głowica to jest od strony chłodnicy a prawa jest od strony grodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez platek » 21 lis 2010, 19:53

Janusz626 napisał(a):powiedz jeszcze czy nastapily jakies zmiany po wymianie sondy


wydaje mi sie ze silnik pracuje rowniej , no i zgasla ta nieszczesna lampka CHECK ENGIENE to tyle co narazie zauwazylem :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

Postprzez Marek 161BD081 » 22 lis 2010, 08:34

niedzwiadek833 napisał(a):
lewa czyli ta od strony grodzi

Lewa głowica to jest od strony chłodnicy a prawa jest od strony grodzi.


Hmmm – zawsze sądziłem, ze głowicę czy też kolejność cylindrów określa się patrząc na silnik od strony rozrządu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9