Kody błędów OBD2.
Zozłącz kostki spryskaj kontaktem. Podłącz. Weź miernik elektryczny odpal silnik ustaw na zakres 1V, plusowa podłacz pod czarny kabel od sondy a minusowa do masy silnika, prawidlowo powinna pokazywac na cipelym silniku napiecie od 0 do 1V inaczej wymien sondy.
Pozdro
Pozdro
Sprawdzenie sondy zwykłym miernikiem może niczego nie wykazać. Mimo że sonda jest padnięta miernik pokarze np. 0,5V to nie znaczy że sonda jest sprawna. Żeby sprawdzić sonde, czy działa prawidłowo trzeba do sondy podłączyć oscyloskop i zobaczyć czy napięcie na sondzie zmienia się prawidłowo.
Coś więcej na ten temat.
http://www.ngkntk.pl/Testy_dzialania.1344.0.html
Coś więcej na ten temat.
http://www.ngkntk.pl/Testy_dzialania.1344.0.html
Walczylem ostatnio z takimi samymi bledami jak u Ciebie.
Nadmieniam ze ja mam LPG, platek masz u siebie podtlenek LPG
Sonde mozesz sprawdzic miernikiem cyfrowym z funkcja HOLD i probkowaniem powyzej 2 razy na sekunde, lub miernikiem analogicznym o duzym stopniu rezystancji (w instrukcji takiego miernika zawarte sa parametry odchylen dokladnosci w czasie jak i wartosci odczytu co umozliwia dokladne zbadanie sondy), (jasne jest ze oscyloskop jest najbardziej wskazany do badania no ale znajdz oscyloskop...) wazne jest jaka jest oscylacja i wartosc odczytu badania czyli :
1. jakia jest najnizsza i najwyzsza wartosc odczytu nagrzanego silnika analogicznie sondy rowniez (ksiazkowo 0.2-0.8V) ...ale tylo ksiazkowo... ogolnie sredni odczyt sondy powinien wynosic 0.5V bo oscylacja moze wynosic 0.0-1.0V czyli rowniez srednia 0.5V...
2. sonda ma swoje cykle pracy ktore wynosza 8 cykli na 10 sekund, to jest wazne bo jak odczyt sondy nie bedzie sie miescil w czasie np. jeden cykl (to nasze wychylenie 0.2-0.8) bedzie widoczne w innym czasie np 4 sekund to sonda na zlom...
3. wartosc odczytu sondy nie moze byc stala tzn. ze odczyt nie moze byc staly np. 0.5V lub inny, ma pracowac wychylac sie... inaczej sonda na zlom
Tyle, zmierz i napisz co Ci wyszlo
ps. przypuszczam ze bedzie ok i tak jak Wodzu napisal sprawdz polaczenia stykow, wazny wiek swiec jakosc paliwa przebieg styl jazdy-masz ogolnie 4 sondy dwie wstepne przed i dwie za katalizatorem Twoje bledy odnosza sie do tych przed katem,
Nadmieniam ze ja mam LPG, platek masz u siebie podtlenek LPG
Sonde mozesz sprawdzic miernikiem cyfrowym z funkcja HOLD i probkowaniem powyzej 2 razy na sekunde, lub miernikiem analogicznym o duzym stopniu rezystancji (w instrukcji takiego miernika zawarte sa parametry odchylen dokladnosci w czasie jak i wartosci odczytu co umozliwia dokladne zbadanie sondy), (jasne jest ze oscyloskop jest najbardziej wskazany do badania no ale znajdz oscyloskop...) wazne jest jaka jest oscylacja i wartosc odczytu badania czyli :
1. jakia jest najnizsza i najwyzsza wartosc odczytu nagrzanego silnika analogicznie sondy rowniez (ksiazkowo 0.2-0.8V) ...ale tylo ksiazkowo... ogolnie sredni odczyt sondy powinien wynosic 0.5V bo oscylacja moze wynosic 0.0-1.0V czyli rowniez srednia 0.5V...
2. sonda ma swoje cykle pracy ktore wynosza 8 cykli na 10 sekund, to jest wazne bo jak odczyt sondy nie bedzie sie miescil w czasie np. jeden cykl (to nasze wychylenie 0.2-0.8) bedzie widoczne w innym czasie np 4 sekund to sonda na zlom...
3. wartosc odczytu sondy nie moze byc stala tzn. ze odczyt nie moze byc staly np. 0.5V lub inny, ma pracowac wychylac sie... inaczej sonda na zlom
Tyle, zmierz i napisz co Ci wyszlo
ps. przypuszczam ze bedzie ok i tak jak Wodzu napisal sprawdz polaczenia stykow, wazny wiek swiec jakosc paliwa przebieg styl jazdy-masz ogolnie 4 sondy dwie wstepne przed i dwie za katalizatorem Twoje bledy odnosza sie do tych przed katem,
Nie mam LPG i zabiore sie za to dopiro w przyszlym tygodniu , dam znac jak cos
Edit 02 lis 2010 4:53
O.K. dzisiaj przeprowadzilem test Sond Lambda za pomca kabla i programu VCDS od VW/Audi , ktory posiada funkcje OBD II z mozliwoscia testowania Sond Lambda innych marek pojazdow.
Oto wyniki testu :
(temp. silnika 97 stopni C , obroty silnika ok. 1000/min )
-bank 1 , sensor 1 – ( stoi nie zmienia sie ) – 0.005V
– bank 1 , sensor 2 – (zmienia sie) – od 0.360V do 0.830V
-bank 1 , sensor 3 – (zmienia sie) – od 0.085V do 0.290V
– bank 2 , sensor 1 – (zmienia sie) – od 0.023V do 0.830V
Test wykonalem na obrotach silnika okolo 1000/min bo na normalnych ,wolnych obrotach napiecie bylo nizsze i malo zmienne , a sonda pierwsza (bank 1, sensor 1) nie wykazywal zadnego napiecia .
Edit 02 lis 2010 4:53
O.K. dzisiaj przeprowadzilem test Sond Lambda za pomca kabla i programu VCDS od VW/Audi , ktory posiada funkcje OBD II z mozliwoscia testowania Sond Lambda innych marek pojazdow.
Oto wyniki testu :
(temp. silnika 97 stopni C , obroty silnika ok. 1000/min )
-bank 1 , sensor 1 – ( stoi nie zmienia sie ) – 0.005V
– bank 1 , sensor 2 – (zmienia sie) – od 0.360V do 0.830V
-bank 1 , sensor 3 – (zmienia sie) – od 0.085V do 0.290V
– bank 2 , sensor 1 – (zmienia sie) – od 0.023V do 0.830V
Test wykonalem na obrotach silnika okolo 1000/min bo na normalnych ,wolnych obrotach napiecie bylo nizsze i malo zmienne , a sonda pierwsza (bank 1, sensor 1) nie wykazywal zadnego napiecia .
- Od: 18 gru 2009, 08:29
- Posty: 26
- Skąd: swiat
- Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat
platek napisał(a):....
Oto wyniki testu :
(temp. silnika 97 stopni C , obroty silnika ok. 1000/min )
-bank 1 , sensor 1 – ( stoi nie zmienia sie ) – 0.005V
– bank 1 , sensor 2 – (zmienia sie) – od 0.360V do 0.830V
-bank 1 , sensor 3 – (zmienia sie) – od 0.085V do 0.290V
– bank 2 , sensor 1 – (zmienia sie) – od 0.023V do 0.830V
....
Pierwsza sonda z listy jest do wymiany.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Odczyty widac prawidlowe i srednio wskazuje na 0.5V oscylacja napiec w normie oprocz tej jednej
P1170 strzelam na pierwsza sonde (przed katalizatorem) RH czyli prawej glowicy.
Strzelam bo jak ja mialem P1170 to wskazywalo na te sonda,
....z ta roznica ze ja mam tylko dwie sondy przed katalizatorami, Ty masz cztery sondy dwie przed i dwie za katalizatorami, wiec stawiam na pierwsza sonde prawej glowicy (od strony chlodnicy)
P1170 strzelam na pierwsza sonde (przed katalizatorem) RH czyli prawej glowicy.
Strzelam bo jak ja mialem P1170 to wskazywalo na te sonda,
....z ta roznica ze ja mam tylko dwie sondy przed katalizatorami, Ty masz cztery sondy dwie przed i dwie za katalizatorami, wiec stawiam na pierwsza sonde prawej glowicy (od strony chlodnicy)
Znalazlem w sieci taki rysunek http://www.hmaservice.com/files/331/109 ... 36003A.gif:
A oprucz tego wczoraj testowalem te sondy jeszcze raz podczas jazdy przez dluzsza chwile i wychodzi na to ze ta pierwsza to tak jak by sie zawieszala , bo czsem napiecie jest i oscyluje a czasem stoi nieruchomo ?
A oprucz tego wczoraj testowalem te sondy jeszcze raz podczas jazdy przez dluzsza chwile i wychodzi na to ze ta pierwsza to tak jak by sie zawieszala , bo czsem napiecie jest i oscyluje a czasem stoi nieruchomo ?
Ostatnio edytowano 7 lis 2010, 10:49 przez platek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 gru 2009, 08:29
- Posty: 26
- Skąd: swiat
- Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat
Poczytalem na forum LPG i przejzalem zapiski jak ja mialem P1170 i wyszlo ze mialemm rowniez P1173.
Podlacz miernik pod sonde lewej glowicy wtyczke sondy masz na wierzchu tuz przy zaworze EGR, podlacz miernik bedzie widac czy oscyluje lub czy napiecie stoi w miejscu.
Jak bedzie napiecie stalo w miejscu tak jak na tym skanerze j/w -bank 1 , sensor 1 – ( stoi nie zmienia sie ) – 0.005V
ogolnie w temacie szukamy padnietej sondy pierwszej przed katalizatorem.
Jak podlaczysz miernik pod przewod czarny i mase silnika zobaczysz czy napiecie oscyluje czy napiecie stoi w miejscu jak stoi to kupuj nowa a stara na zlom, jak bedzie oscylowac to dla pewnosci podepnij sie pod te druga sonde od strony chlodnicy dostep kiepski ale ja wpinalem sie igla w stalowy przewod sondy.
mysle ze to p1170 to nie bedzie prawa glowica tylko lewa czyli ta od strony grodzi
Podlacz miernik pod sonde lewej glowicy wtyczke sondy masz na wierzchu tuz przy zaworze EGR, podlacz miernik bedzie widac czy oscyluje lub czy napiecie stoi w miejscu.
Jak bedzie napiecie stalo w miejscu tak jak na tym skanerze j/w -bank 1 , sensor 1 – ( stoi nie zmienia sie ) – 0.005V
ogolnie w temacie szukamy padnietej sondy pierwszej przed katalizatorem.
Jak podlaczysz miernik pod przewod czarny i mase silnika zobaczysz czy napiecie oscyluje czy napiecie stoi w miejscu jak stoi to kupuj nowa a stara na zlom, jak bedzie oscylowac to dla pewnosci podepnij sie pod te druga sonde od strony chlodnicy dostep kiepski ale ja wpinalem sie igla w stalowy przewod sondy.
mysle ze to p1170 to nie bedzie prawa glowica tylko lewa czyli ta od strony grodzi
lewa czyli ta od strony grodzi
Lewa głowica to jest od strony chłodnicy a prawa jest od strony grodzi.
Janusz626 napisał(a):powiedz jeszcze czy nastapily jakies zmiany po wymianie sondy
wydaje mi sie ze silnik pracuje rowniej , no i zgasla ta nieszczesna lampka CHECK ENGIENE to tyle co narazie zauwazylem
- Od: 18 gru 2009, 08:29
- Posty: 26
- Skąd: swiat
- Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat
niedzwiadek833 napisał(a):lewa czyli ta od strony grodzi
Lewa głowica to jest od strony chłodnicy a prawa jest od strony grodzi.
Hmmm – zawsze sądziłem, ze głowicę czy też kolejność cylindrów określa się patrząc na silnik od strony rozrządu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości