Strona 1 z 27

Kody błędów OBD2.

PostNapisane: 1 sie 2004, 17:43
przez radar88
W tym wątku proszę zadawać pytania odnośnie kodów błędów OBD2.

Mazda również stosowała złącze OBD2, Millenia miała OBD2 już od samego początku produkcji, natomiast Xedos 9 dopiero w pełnym Liftingu.
Złącze znajdziemy od strony kierowcy, pod kierownicą po prawej stronie bliżej tunelu środkowego.

Generalnie nie potrzebujemy jakiegoś specjalnego czytnika do Mazdy, wystarczy nam ELM327 i jakiś darmowy program do odczytu. ScanMaster ELM327 wersja USB jest programem płatnym, lecz ma on już funkcje odczytu czasu rzeczywistego, odczytu kodów błędów z opisem danego błędu.

Interface wygląda tak :
ELM.png
ELM


Lokalizacja złącza OBD2 w MAZDA MILLENIA oraz XEDOS 9 FL
Mazda-626-1996.jpg
OBD2


Programy :

ScanMaster ELM327 USB :
scanmaster_usb-1.jpg


Oraz FORSCAN który jest dedykowany do Mazdy oraz Forda:
FORSCAN.jpg


Oba programy są w jeżyku polskim więc raczej nie będzie problemu ze zrozumieniem co jak i z czym ;)

PostNapisane: 1 sie 2004, 18:38
przez Feeko
Wiem coś więcej...
Postanowiłem jednak, że spróbuję sam odczytać co to za błąd
Odnalazłem gniazdo diagnostyczne <jupi>
zmostkowałem GND z TEN :]
i tu koniec zacisk FEN jest "ślepy" :|
jest mnóstwo innych ale nie ten (w opisie na pokrywie złącza jest zaznaczony, ale jako nie aktywny).
Lampki MIL nie mam (albo nie wiem gdzie jest)...

Pomocy Klubowicze... :(

PostNapisane: 1 sie 2004, 19:45
przez newbie
Feeko napisał(a):Wiem coś więcej...
Postanowiłem jednak, że spróbuję sam odczytać co to za błąd
Odnalazłem gniazdo diagnostyczne <jupi>
zmostkowałem GND z TEN :]
i tu koniec zacisk FEN jest "ślepy" :|
jest mnóstwo innych ale nie ten (w opisie na pokrywie złącza jest zaznaczony, ale jako nie aktywny).
Lampki MIL nie mam (albo nie wiem gdzie jest)...

Pomocy Klubowicze... :(


Pojedz do kogos, kto ma NGS lub WDS w sieci Mazdy lub poza nia.
Twoja fura ma DLC-2 pod fajera....i dlatego prozno szukac pinu FEN w DLC-1 (na pewno sie nie wysunal :D )

Drucik-mostek sobie zachowaj....przydaje sie do regulaci Idle Speed....ale bez skanera nie dowiesz się co trapi Twoja fure.

PostNapisane: 1 sie 2004, 19:50
przez newbie
Feeko napisał(a):Dziś zapaliła się lampka check (ikonka silnika).


Feeko napisał(a):Lampki MIL nie mam (albo nie wiem gdzie jest)...


CEL=MIL

Check Engine Lamp = Malfunction Indicator Lamp

Powodzenia...

PostNapisane: 1 sie 2004, 22:38
przez Feeko
Znowu coś innego
tym razem lampka już gaśnie i nie zapala się... – przyczyna ustała?

A co to NGS lub WDS?
I gdzie ja kogoś z tym znajdę...?

A jak się reguluję idle speed???

PostNapisane: 1 sie 2004, 22:40
przez luca
Jedź do ASO na Pułwską, albo jeszcze lepiej podjedź do Jaksy

PostNapisane: 1 sie 2004, 22:49
przez Jaksa
I gdzie ja kogoś z tym znajdę...?
Z Millerem to do ASO ew. Grabowski w Piasecznie.

PostNapisane: 1 sie 2004, 22:55
przez Feeko
Jaksa a Ty nic nie pomożesz...?
Nie masz pomysłu?
W ASO to mi wcisną wszystko (no prawie wszystko)

PostNapisane: 1 sie 2004, 23:31
przez Jaksa
Jaksa a Ty nic nie pomożesz
Jak chcesz zawsze możesz podjechac ( na kawę hehe) zobaczymy ew. zadzwonimy do ASO i zapytamy co i jak ( mam znajomych )Zadzwon jutro namiary masz na www.

PostNapisane: 3 sie 2004, 09:14
przez Długi
Feeko napisał(a):
A co to NGS lub WDS?
I gdzie ja kogoś z tym znajdę...?



Testery diagnostyczne
New Generation Star
Worldwide Diagnostic System
zanjdziesz u @-techa lub u mnie :D

PostNapisane: 9 sie 2004, 17:28
przez Feeko
Byłem dziś w serwisie... AZ AUTO
Odczytano błędy:
1* – 1250 – PRC SOLENOID VALVE
2* – 1770 – zawór szprzęgła nadbiegu

Co do 2* to dwa razy przełączyła się skrzynia w tryb awaryjny, ale tylko razem z lampką chceck (nigdy sama skrzynia) i nigdy wcześniej (tzn. od momentu kiedy pali się lampka check) – uznaję że to był jakiś błąd przypadkowy bo skrzynia zachowuje się normalnie (nawet po tym jak była w trybie awaryjnym wystarczyło zgasić auto i odpalić ponownie i było ok)

1* – elektro-zaworek (nie wiadomo do czego – w serwisie nie wiedzieli za co on odpowiada) nr. kat. FS05-18-741 – stwierdzili że jest padnięty. Nowego nie ma, trzeba sprowadzać koszt lekko ponad 300 zł. :(
Jest szansa dostać to gdzieś trochę taniej??

Od odczytania kodów przez serwis lampka check się nie zapaliła (jak narazie)...

btw. złącze do komputera to nie jest to co mam pod maską (tam też jest ale nie wiem do czego :| ) tylko umieszczone jest gdzieś nad pedałami przy kolumnie kierowniczej i jest wąskie prostokątne – zupełnie coś innego niż to co jest opisane na stronce mazdaspeed.

PostNapisane: 9 sie 2004, 18:43
przez Paweł
PRC = Pressure Regulator Control

Elektrozawor odpowiedzialny za kontrole zaworow, ktore ustalaja cisnienie w ukladzie. Jesli nawala, to pomiar cisnienia liniowego skrzyni powininen to od razu ujawnic.

300PLN za jedna sztuke, to nie jest wysoka cena. Uzywane trzeba sobie darowac, bo beda w podobnym stanie zuzycia. Jesli jest problem z cisnieniem liniowym, to lepiej wymienic ten zawor teraz niz pozniej. Blok elektrozaworow do CD4E kosztuje ponad 1000PLN.

Musze leciec, pozniej sprawdze za dokladnie jakiego rodzaju bledy odpowiadaja te kody.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 9 sie 2004, 18:46
przez Feeko
ALE TEN PRC jest przy silniku :–) tuz nad kompresorem (przykręcony)...
Nie sądzę aby on miał wiele wspólnego ze skrzynią (ale może się mylę)...

PostNapisane: 9 sie 2004, 19:04
przez Paweł
A to nie wiem, PRC podpasowalo mi pod elektrozawor regulacji cisnienia w skrzyni. Przy kompresorze to moze byc Pressure Release Control? ...Eheh. Az jednak sprawdze co to jest za DTC.

PostNapisane: 9 sie 2004, 19:07
przez Feeko
Wiesz on jest tam tylko przykręcony – nie pisałem że do kompresora podłączony...
W serwisie też się zastanawialiśmy do czego to (brak opisu w ich manualach) – po prostu jest i ma działać...

PostNapisane: 9 sie 2004, 19:08
przez marek
No to jest zapewne PRC od regulacji ciśnienia paliwa, ale mogę się mylić. Zobacz do czego idą wężyki od niego

PostNapisane: 9 sie 2004, 19:10
przez Feeko
Jeszcze popatrzę, ale od paliwa to on moim zdaniem nie jest (małe to to jest)...

PostNapisane: 9 sie 2004, 19:11
przez Paweł
Dwojka na drugiej pozycji kodu moze wlasnie wskazywac uklad zasilania paliwowego.

PostNapisane: 9 sie 2004, 19:13
przez Feeko
Nie wiem... Sam już nie wiem... :(

PostNapisane: 9 sie 2004, 19:14
przez marek
No bo to jest małe...

I jeden wężyk idzie wtedy do regulatora ciśnienia paliwa, który jest zapewne na końcu jednej listwy wtrysku, lub na wężu paliwa (powrotny do zbiornika)