Strona 5 z 6

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 6 lis 2012, 18:35
przez Dunio
witam

mam mały problem z moja mazda mianowicie od czasu umycia silnika silnik sam gasie niezaleznie od tego czy jade czy stoje czy silnik jest zimny czy ciepły. zczytałem dzisiaj błedy z komputera i wyskoczył mi bład 13 i 14. z czego bład nr 13 w autodacie to jest nastawnik wałka rozrzadu po stronie ssacej lewej z przodu, rzad cylindrów 1- usterka obwodu pradowego, i z tego co sie orientuje to u mnie niema takiego czujnika jak myslicie o co tu chodzi.???

PostNapisane: 6 lis 2012, 22:46
przez ProboszczV6
w tym silniku nie ma czegoś takiego :P jesteś pewien że dobrze jest odczytany błąd?

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 12 lis 2012, 12:35
przez zibi626
To ja mam lepiej – błąd ABSu nr 16 – czy ktoś się orientuje co to może być ? TAK to NA PEWNO błąd 16,nie ma pomyłki...

PostNapisane: 12 lis 2012, 19:43
przez radar88
Świeci się kontrolka ABS i TCS ??

PostNapisane: 15 lis 2012, 13:55
przez zibi626
radar88 napisał(a):Świeci się kontrolka ABS i TCS ??



TCS zaświeca się tylko czasem w czasie jazdy, jakkolwiek ABS i TCS działają :) ale objaw dodatkowy jest taki,że pompa ABS załącza się przy niskim prędkościach jak hamuje, np. dojeżdżając do świateł...

PostNapisane: 15 lis 2012, 14:00
przez Marek 161BD081
Hmmm – zobacz jakie są odległości między koronkami a czujnikiem.
Może któryś po prostu się wysunął czy też koronka podgniła?
Takie objawy właśnie czasem bywają w takim przypadku.

PostNapisane: 16 lis 2012, 09:28
przez zibi626
Marek 161BD081 napisał(a):Hmmm – zobacz jakie są odległości między koronkami a czujnikiem.
Może któryś po prostu się wysunął czy też koronka podgniła?
Takie objawy właśnie czasem bywają w takim przypadku.



Było wszystko sprawdzane, w dodatku jestem po wymianie łożyska tylnego prawego i...jakby rzadziej ta przypadłość występuje, tzn. przedtem było 9 na 10 hamowań a teraz jest 1-2 na 10,ale jeżdżę dopiero 2giu dzień po wymianie łożyska i zobaczymy jak będzie – dam znać :)

PostNapisane: 27 sie 2013, 16:13
przez michal_plac
odświeżam temat gdyż nie bardzo wiem co dolega mojej madzi...
Zbadałem diodą ECU i mam błąd EGR'a ale to co mnie zaskoczyło to podłączenie wg kombinacji Misiowego z 3 strony co do ABS. Dioda wymigała mi 11,12,13,14,16,17,22,23,24... i na tym zakończyłem "czytanie" migowe bo się załamałem :)
ABS normalnie działa ale często zapala się kontrolka TCS OFF i poślizgu. Podpowiedzcie proszę od czego zacząć naprawę/przegląd
dzięki i pozdrawiam

PostNapisane: 27 sie 2013, 18:07
przez Marek 161BD081
Michał – skasuj błędy i za jakiś czas sprawdź jeszcze raz.
Te błędy, które odczytałes to mogą mieć nawet parę lat :D

PostNapisane: 28 sie 2013, 06:46
przez michal_plac
po kasowaniu to mam :(

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 28 sie 2013, 07:44
przez ProboszczV6
A jak kasowałeś? Bo o ile pamiętam to ABS kasuje się naciskając szybko 10x pedał hamulca w trybie diagnostycznym... odłączenie akumulatora nic nie daje

PostNapisane: 28 sie 2013, 07:46
przez Marek 161BD081
Trochę za dużo tych błędów aby ABS miał poprawnie działać.

PostNapisane: 28 sie 2013, 07:59
przez ProboszczV6
Problemu szukaj w samym sterowniku ABS, a dokładnie w okolicach wtyczki, wiązki, samo złącze w sterowniku może mieć "zimne luty" lub popękane luty, byłoby to dziwne bo taka usterka zdarzała się nagminnie w szrotwagenach... a stara japońska elektronika dawała sobie radę. Niemniej jednak jest wręcz niemożliwe żeby padły naraz wszystkie czujniki, blok hydrauliki, elektrozawory, itd. Możesz mieć też problem z samym zasilaniem sterownika, lub masą sterownika.

PostNapisane: 28 sie 2013, 08:03
przez michal_plac
być może problem dotyczy właśnie masy bo ostatnio nawaliła mi masa w kilku częściach ale już ponaprawiałem. Tryb diagnostyczny to zmostkować piny od ECU czy od ABS wg Misiowego w gnieździe diagnostycznym? Kasowanie robić na pozycji klucza ON?

Dopisano 28 sie 2013, 08:15:

być może problem dotyczy właśnie masy bo ostatnio nawaliła mi masa w kilku częściach ale już ponaprawiałem. Tryb diagnostyczny to zmostkować piny od ECU czy od ABS wg Misiowego w gnieździe diagnostycznym? Kasowanie robić na pozycji klucza ON?

PostNapisane: 28 sie 2013, 08:18
przez ProboszczV6
mostkujesz piny TBS-GND załączasz zapłon, naciskasz szybko 10x pedał hamulca i tyle, coś może zabrzęczeć, coś może zamrugać, jeśli pojawią się kolejny raz błędy w takiej ilości to wtedy zacznij szukać głębiej, będzie prościej bo nie powinno ich być tak dużo.
A kontrolka TCS może miga ci jak ostro jeździsz :D bo to jest normalny objaw działania TCS przy zwijaniu asfaltu

PostNapisane: 28 sie 2013, 08:45
przez michal_plac
ProboszczV6 napisał(a):A kontrolka TCS może miga ci jak ostro jeździsz :D bo to jest normalny objaw działania TCS przy zwijaniu asfaltu

Ta kontrolka dość często się zapala <rotfl> na szczęście mam przycisk TCS OFF :) a mi się zapala i nie gaśnie TCS OFF i poślizg które są po prawej stronie zegarów. Być może po kasowaniu ustąpi ale co do tych kontrolek TCS po prawej stronie mam tezę że zastępują one CHECK ENGINE której u mnie nie ma :)

PostNapisane: 28 sie 2013, 09:04
przez ProboszczV6
Czasami tak jest że zapalają sie oba TCS-y jeśli są problemy z silnikiem, tak było u mnie, zanim zrobiłem porządek z silnikiem. Kontrolki po prawej stronie TCS i ABS jak się zaświecą, to sygnalizują problem z układem ABS/TCS bo te 2 układy są ze sobą powiązane, mają wspólny sterownik i korzystają z tych samych czujników. Jak zwijasz asfalt to powinna migać lewa kontrolka i powinieneś odczuć zduszenie silnika.
Osobiście uważam że ten układ działa u nas strasznie mułowato, zbyt gwałtownie obcina moc i zbyt późno ja przywraca, no ale auto ma już 13lat więc co poradzić, poza tym przeguby trudniej przekręcić dzięki niemu.

PostNapisane: 28 sie 2013, 11:02
przez michal_plac
Auto ma 18 lat :) a co do mocy to jest imponująca dla tych których przewiozę ale mi się osobiście wydaje że ~160KM powinno być silniejsze :) stąd moje pytanie czy źle działający lub wcale nie działający EGR może powodować zmulenie auta i falowanie obrotów na postoju. ECU pokazuje jedynie błąd "16 -EGR Valve Position (EVP) Sensor
Zawór układu recyrkulacji spalin ". Kiedy się zatrzymam przez 3-4 sekundy obroty stoją idealnie ponad 500 obrotów wg obrotomierza i po chwili falują od około 100 do około 600 obrotów, no i bardzo źle madzia dobiera dawkę paliwa na niskich obrotach ponieważ okropnie szarpie.

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 28 sie 2013, 11:22
przez deejay27
Przez to szarpanie pewnie też się wolniej zbiera. Zdrowy KL w manualu całkiem dobrze radzi sobie z budą TA.

PostNapisane: 28 sie 2013, 13:12
przez michal_plac
Właśnie wyszedłem z pod maski samochodu i niestety nie udało się wykasować błędów ABS. Robiłem wszystko wg instrukcji a kontrolki TCS OFF i poślizg nie gasną po odpaleniu. Kody błędów w dalszym ciągu są wszystkie. Dziś czekałem do końca kodów i prócz wyżej wymienionych jest jeszcze 50,51 i 63 o ile dobrze pamiętam. Komputer ABS i TCS jest wspólny ten nad pedałami?