Interpretacja błędów OBD1 2cyfrowe ( lata prod 1993-1995)
Tomas2000 napisał(a):Dziękować a możesz jeszcze po krótce opisać róznice w pracy silnika przed i po wymianie czy przekładało się to jakoś na kulturę pracy czy spalanie? pozdro i z góry dzięki
U mnie objawiało się to tym, że tak do 2 km po odpaleniu jechał normalnie, potem do uzyskania normalnej temp. miał muła i bałem sie wyprzedać (obojętnie co jechało, dopiero tak od 4-5 tys miał moc).
Po rozgrzaniu silnika było już norlmalnie.
spalanie mam do 13 lpg i nic sie nie zmieniło po wymianie, silnik według mnie pracuje normalnie.
Zmierzyłem ten czujnik u mnie jest wtyczka jedno pinowa. Mierzyłem z masą do bloku silnika i wyszło w granicach 1mega oma a z tego co czytałem to miało byc ok 560 omów czyli jednym słowem lipa czujnik do wymiany
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-mazda-626-xedos-mx-3-v6-i2074949129.html
Tylko że on jest do 98r będzie pasował do mojego kl z 99r
a tu chyba uniwersalny trochę tańszy
http://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-mazda-mitsubishi-lancer-i2085134834.html
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-mazda-626-xedos-mx-3-v6-i2074949129.html
Tylko że on jest do 98r będzie pasował do mojego kl z 99r
a tu chyba uniwersalny trochę tańszy
http://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-mazda-mitsubishi-lancer-i2085134834.html
Tomas2000 napisał(a):Zmierzyłem ten czujnik u mnie jest wtyczka jedno pinowa. Mierzyłem z masą do bloku silnika i wyszło w granicach 1mega oma a z tego co czytałem to miało byc ok 560 omów czyli jednym słowem lipa czujnik do wymiany
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-mazda-626-xedos-mx-3-v6-i2074949129.html
Tylko że on jest do 98r będzie pasował do mojego kl z 99r
a tu chyba uniwersalny trochę tańszy
http://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-mazda-mitsubishi-lancer-i2085134834.html
Tak jak napisales 1 nie bedzie pasował bo ma 2 przewody, 2 będzie pasował ale dla pewności niech sprzedający poda Ci jego oporność
Mój Xedos jest z 99r (po tzw małym lifcie) podobno ma kostkę obdI a miga kodami obdII jeśli to prawda proszę o pomoc w interpretacji kodów
Więc mamy tu potwierdzenie mojej wcześniejszej teorii dotyczącej kodów
Sprzedam lampy do mileni.
- Od: 22 sty 2011, 18:57
- Posty: 45
- Skąd: GND
- Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r
Można kupić jakiś interfejs do OBDI mrugający kodami OBDII mam na myśli coś takiego:
http://allegro.pl/elm-327-euroscan2011- ... 78573.html
http://allegro.pl/elm-327-euroscan2011- ... 78573.html
drogbayo napisał(a):Można kupić jakiś interfejs do OBDI mrugający kodami OBDII mam na myśli coś takiego:
http://allegro.pl/elm-327-euroscan2011- ... 78573.html
ELM327 niestety nie obsługuje OBDI
Aby coś z tym zrobić to potrzebny jest oryginalny tester "mazdowski" albo .... np. coś takiego: http://allegro.pl/tester-diagnostyczny- ... 84595.html
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja tym z linku się bawiłem i szczerze jak za taką kasę to lipa ostra... Nie zawsze się łączy, zawiechy ma no i jeśli chodzi o błędy to czujnik spalania stukowego wykryło, ale już np błąd sondy zinterpretowało jak usterkę czujnika temperatury zasysanego powietrza...
Zaprzyjaźniony mechanik który jest właścicielem owego cuda jest z nego równierz bardzo nie zadowolony
Jeśli chodzi o same błędy to niema jak poczciwa dioda z rezystorkiem 1kohm Ja dzięki niej zdiagnozowałem i usunołem wszystkie błąde z Madźki
Zaprzyjaźniony mechanik który jest właścicielem owego cuda jest z nego równierz bardzo nie zadowolony
Jeśli chodzi o same błędy to niema jak poczciwa dioda z rezystorkiem 1kohm Ja dzięki niej zdiagnozowałem i usunołem wszystkie błąde z Madźki
Marek 161BD081 napisał(a):drogbayo napisał(a):Można kupić jakiś interfejs do OBDI mrugający kodami OBDII mam na myśli coś takiego:
http://allegro.pl/elm-327-euroscan2011- ... 78573.html
ELM327 niestety nie obsługuje OBDI
Aby coś z tym zrobić to potrzebny jest oryginalny tester "mazdowski" albo .... np. coś takiego: http://allegro.pl/tester-diagnostyczny- ... 84595.html
a jak się kupi przejściówkę z OBD1 na OBDII to nie będzie działać??
http://allegro.pl/adapter-obd2-mazda-ni ... 88219.html
drogbayo napisał(a):a jak się kupi przejściówkę z OBD1 na OBDII to nie będzie działać??
Nie będzie działać.
To tylko przejściówka czyli połączenie kabelkami dwóch różnych wtyczek i bez jakiejkolwiek "logiki" czy "elektroniki" wewnątrz tego.
EDIT:
Zobaczyłem dopiero, że masz nieco nowsze auto więc spróbuj czegoś innego: KLIK
A zakup "przejścówki" to tylko zbędny bajer bo kabelkami tak samo można połączyć.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja to przerabiałem ze miesiąc temu tez mam 99r
viewtopic.php?f=154&t=131340&hilit=diagnostyka+komputerowa
Wtedy wyszło że jak nie ma pinów bus w gnieździe a u mnie nie było są puste to nie zadziała przejściówka z elm327
Zadzwoniłem wtedy też do sprzedawcy z allegro u którego znalazłeś ta przejściówkę i on powiedział ze nie zadziała...
viewtopic.php?f=154&t=131340&hilit=diagnostyka+komputerowa
Wtedy wyszło że jak nie ma pinów bus w gnieździe a u mnie nie było są puste to nie zadziała przejściówka z elm327
Zadzwoniłem wtedy też do sprzedawcy z allegro u którego znalazłeś ta przejściówkę i on powiedział ze nie zadziała...
Hej Panowie, dzisiaj zrobiłem u siebie test i pokazało parę błedów:
8 – Przepływomierz powietrza
16 – EGR
23 Prawa ( tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Auto wydaje mi sie ze jezdzi ok,spalanie LPG po miescie ok 14,5L, benzynki ok 13,5 (ale mierzone jeszcze w zimie). Mula raczej nie ma choc czasem wydaje mi sie ze raz ma lepszego kopa na niskich obr a raz ze troche przymulone..Aha w tym tygodniu jak jeszcze jest zimny to maja przelozenie D i stojac na swiatlach obroty lekko faluja, dopiero jak sie rozgrzeje to jest ok – ale to zdarzylo mi sie 2-3 razy a LPG mam zamontowane ok 3 tygodnie temu – nawet nie zrobilem 1500 km do 1szej regulacji- LPG to BRC 56.
Czy te błędy mogą mieć związek z LPG ?
No i jeszcze kolejna sprawa – co jakis czas w czasie jazdy zaswieca sie po prawej stronie kontrolka TCS OFF – po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie swieci.
Sorawdzilem kody ABSu – zmostkowalem piny GND i TBS i zaswiecil sie kod nr...16 :/ czy ktos wie co to za kod
8 – Przepływomierz powietrza
16 – EGR
23 Prawa ( tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Auto wydaje mi sie ze jezdzi ok,spalanie LPG po miescie ok 14,5L, benzynki ok 13,5 (ale mierzone jeszcze w zimie). Mula raczej nie ma choc czasem wydaje mi sie ze raz ma lepszego kopa na niskich obr a raz ze troche przymulone..Aha w tym tygodniu jak jeszcze jest zimny to maja przelozenie D i stojac na swiatlach obroty lekko faluja, dopiero jak sie rozgrzeje to jest ok – ale to zdarzylo mi sie 2-3 razy a LPG mam zamontowane ok 3 tygodnie temu – nawet nie zrobilem 1500 km do 1szej regulacji- LPG to BRC 56.
Czy te błędy mogą mieć związek z LPG ?
No i jeszcze kolejna sprawa – co jakis czas w czasie jazdy zaswieca sie po prawej stronie kontrolka TCS OFF – po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie swieci.
Sorawdzilem kody ABSu – zmostkowalem piny GND i TBS i zaswiecil sie kod nr...16 :/ czy ktos wie co to za kod
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 napisał(a):23 Prawa ( tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Wygląda na uszkodzoną sondę warto by było ją podpiąć pod oscylator albo chociaż sprawdzić miernikiem czy napięcie rzeczywiście stoi w miejscu ( powinno oscylować od 0 do max 1v
Uszkodzeniu sond w 90% przypadków towarzyszy wysokie spalanie paliwa więc koniecznie musisz się upewnić... Co do LPG to w przypadku sond miałem podobną sytuacje wywalało mi błąd 1 sondy. Okazało się ze tylko jedna była podłączona do komputera LPG przez co ECU mazdy głupiał. Po podłączeniu drugiej błędy przestały się pojawiać. Nie wiem jak w BRC ale ja w STAG-u mam możliwość obserwowania wykresów obu sond. Jak będziesz u gazownika poproś go żeby je skontrolował możliwe z w oprogramowaniu od BRC też jest opcja podglądu pracy sond.
Witam
Sprawdziłem błędy w MX-6:
16 -EGR Valve Position (EVP) Sensor
Zawór układu recyrkulacji spalin
Tzn że co jest nie tak z zaworem?
Sprawdziłem błędy w MX-6:
16 -EGR Valve Position (EVP) Sensor
Zawór układu recyrkulacji spalin
Tzn że co jest nie tak z zaworem?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
sylwo napisał(a):Witam
Sprawdziłem błędy w MX-6:
16 -EGR Valve Position (EVP) Sensor
Zawór układu recyrkulacji spalin
Tzn że co jest nie tak z zaworem?
<tak>
U mnie EGR był...odłączony i dlatego wywalało ten błąd...Panowie gaziarze jak montowali LPG to im się zapomniało go podłączyć z powrotem...
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości