Interpretacja błędów OBD1 2cyfrowe ( lata prod 1993-1995)

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Marek 161BD081 » 25 lip 2011, 17:30

Hmmm – dlaczego Wodzu nie wolno lutować tych przewodów od sond?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 25 lip 2011, 18:24

ma to wpływ na prawidłowy odczyt danych z sondy i dodatkowo panuje tam wysoka temperatura która może rozpuścić lut.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lip 2011, 17:10

Wodzu napisał(a):ma to wpływ na prawidłowy odczyt danych z sondy

Owszem – jakbyś polutował ot tak przewody od termopary to i byłby wpływ na sygnał z powodu jego małej wartości . Tutaj sygnał jest na tyle duży, że nie ma to praktycznie zauważalnego znaczenia.


Wodzu napisał(a):.... panuje tam wysoka temperatura która może rozpuścić lut.

Jak już to lutować przewody na końcu, tam gdzie jest wtyczka.
Obcinać przewód i lutować przy samej sondzie to jest trochę bez sensu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 26 lip 2011, 21:24

Ja tylko napisalem jak sie to robi w praktyce.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lip 2011, 22:38

.... w praktyce przy masowej produkcji łatwiej jest stosować połączenia zaciskane niż lutowane.
Ale w warunkach "domowych" nawet jak skręcisz przewody na przysłowiowego "ryja też to będzie dziiałało pod warunkiem zaizolowanua połączeń :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sink » 30 lip 2011, 14:43

Wymieniłem wczoraj sondy na NTK ,tak jak radziłeś Wodzu,zresetowałem kompa a błędy 12,15 i 23 tak jak były to są..w prawdzie samochod odmulił się i wczorajszy cały dzien jezdzil bez zarzutu.Dzisiaj rano tez,ale po kilkunastu minutach(po krótkim postoju) zaczeło go znowu zamulać.Zresetowałem znowu kompa i jak na razie jest dobrze,ale błedy są :| ,myslę ze lada moment i go znowu zamuli i bedzie czuc lekkie szrpanie..W sumie to resetowałem cztery razy kompa poprzez odłaczenie minusowej klemy i trzymanie hamulca minimum 30 sek.błedy znikały ale po któtkiej przejaższczce znowu powróciły.Tak się zastanawiam czy takie resetowanie komputera jest na 100 procent skuteczne? Może powinienem podłączyć u mechanika pod komputer i w tedy to coś da.. mieliscie moze taki przypadek ze nie mozna bylo samemu skasowac błedów?

Co do błedu 12 to sprawdzałem położenie TPS-a, Janusz626 opisywał jak to zrobić.Czyli zrobiłem tak:na ciepłym silniku,zmostkowałem TEN+GND,odpaliłem mazde(silnik pracował równo na wolnych obrotach),wentylatory nie chodzily,po lekkim dodaniu gazu wentylatory zaczeły pracowac, czyli połozenie TPS-a jest chyba ok..Może czujnik walnięty albo przepustnica zasyfiała? Co o tym myslicie? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 15:11
Posty: 32
Skąd: Łódz
Auto: Xedos9 2.0 V6 99r.

PostTen post został usunięty przez radar88 4 wrz 2011, 00:43.
Powód: Nie odpowiedni dział

Postprzez Marek 161BD081 » 10 sie 2011, 21:08

Hmmm – teoretycznie mogłoby to się tyczyć vris'a gdyby nie to, że ten układ nie ma czujników położenia klap.
Odłącz na początek kable od jego elektrozaworów i zobacz czy błąd się poowtórzy.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 10 sie 2011, 21:11

Albertbysior napisz tego posta w "swoim dziale"!
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 10 sie 2011, 22:42

Uuupsss – nie doczytałem jakim autem kol. jeździ :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez albertbysior » 11 sie 2011, 00:08

Sorki koledzy ale grzebe po tych działach i nigdzie nie moge znaleźć działu o błędach w mazdzie 3, przepraszam jeśli wprowadziłem zamieszanie.
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 23:47
Posty: 27
Skąd: k.Opoczna
Auto: Mazda 3; 1.6 benz/lpg; 2004r

Postprzez radar88 » 5 gru 2011, 00:41

Witam, jako iż często ktoś zakłada wątek odnośnie jednego błędu, może on go sam odczytać i sprawdzić czego on dotyczy. Poniżej opis jak sprawdzić błędy OBD I w naszych samochodach.
Przyrządy do testowania

Elementy potrzebne do czujnika

Dioda LED

Rezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm)



Schemat testera:

FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
Lub dioda LED 12V np W5W, nie potrzeba rezystora:
Obrazek

Znajdź (zwykle pod maską), złącze diagnostyczne opisane DIAGNOSTIC:
Obrazek


KOEO i KOER…
Są 2 etapy odczytu kodów:
KOEO – Key On Engine Off – kluczyk w pozycji ON, silnik wyłączony,
KOER – Ke y On Engine Running – silnik włączony.
Przeprowadzenie obu jest konieczne, gdyż niektóre błędy nie są zapamiętywane w pamięci ECU i zostaną dopiero w momencie ich faktycznego wystąpienia.

Odczyt kodów OBD-I…

Metoda:
Zwieramy piny TEN i GND zaznaczone na foto za pomocą cienkiego drucika.
Obrazek


Wkładamy odpowiednio nóżkami diodę LED w gniazda FEN (–) B+ (+)

Obrazek

KOEO – Przekręcamy kluczyk w pozycję ON, ale NIE ZAPALAMY SILNIKA.
Następnie obserwujemy diodę LED, która powinna zgasnąć i po chwili zapalać sie pulsacyjnie. Długie zapalenie oznacza dziesiątki, a krótkie jednostki, a dokładnie: 0.8s – dziesiątki, 0.2s – jednostki, 1s – przerwa między kodami.
KEOR – Włączamy silnik i ponownie odczytujemy kody wg zasad jak wyżej.

Kod i opis:
02 – Crankshaft Position Sensor #2 (CKP2)
Czujnik położenia wału korbowego #2
03 – Cylinder Identification (CID) Sensor
Czujnik identyfikacji 1. cylindra
04 -Crankshaft Position Sensor #1 (CKP1)
Czujnik położenia wału korbowego #1
05 -Knock Sensor (KS)
Czujnik stuku
08 -Measuring Core Volume Air Flow (MC-VAF) Sensor
Przepływomierz powietrza
09 -Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
10 -Intake Air Temperature (IAT) Sensor
Czujnik temperatury powietrza
12 -Throttle Position (TP) Sensor
Czujnik położenia przepustnicy
14 -Barometric Pressure (BARO) Sensor
Czujnik ciśnienia (analiza w ECU)
15 -Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage always below 0.55V
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
16 -EGR Valve Position (EVP) Sensor
Zawór układu recyrkulacji spalin
17 – Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
23 -Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 -Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
25 -Fuel Pressure Regulator Control (FPRC) Solenoid
Regulator ciśnienia paliwa
26 -Canister Purge (CANP) Solenoid
Zawór zbiornika oparów paliwa
28 -EGR Control (EGRC) Solenoid
Zawór sterujący układem recyrkulacji spalin
29 -EGR Vent (EGRV) Solenoid
Zawór sterujący układem recyrkulacji spalin
34 -Idle Air Control (IAC) Solenoid
Zawór kontroli biegu jałowego
41 -Variable Resonance Induction System (VRIS) Solenoid #1
Zawór sterujący przepływem powietrza #1
46 -Variable Resonance Induction System (VRIS) Solenoid #2
Zawór sterujący przepływem powietrza #2
67 -Low Cooling Fan (LFAN) Relay
Przekaźnik niskich obrotów wentylatora chłodnicy

– Cooling Fan Engine Coolant Temperature (ECTF) Sensor
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej – sterowanie wentylatorem chłodnicy

GND i TBS połączyć kawałkiem przewodu (zmostkować).Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.



Kody błędów DTC dla układu ABS:
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:

1. Wyłączyć zapłon.

2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).

3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.

4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).

5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.


11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie


Dodatkowe Informacje:
Nazwa : Funkcja:
FEN wyjściowy kod błędu (komputer sterujący silnikiem)
MEN załączenie wyjścia monitora (komputer sterujący silnikiem)
TEN diagnostyczno-tryb wejścia (komputer sterujący silnikiem)
+ B napięcie baterii włączony
GND grunt
FAT wyjściowy kod błędu (automatycznej kontroli transmisji)
FBS wyjściowy kod błędu (zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS) komputer sterujący)
FAC wyjściowy kod błędu (?)
FWS wyjściowy kod błędu (?)
FSC wyjściowy kod błędu (rejs (prędkość) komputer sterujący)
TAT diagnostyczno-tryb wejścia (automatycznej kontroli transmisji)
TBS diagnostyczno-tryb wejścia (zapobiegający blokowaniu hamulców(ABS)
TAC diagnostyczno-tryb wprowadzania (?)
TWS diagnostyczno-tryb wprowadzania (?)
TSC diagnostyczno-tryb wejścia (rejs (prędkość) komputer sterujący)
FAB wyjściowy kod błędu (poduszka powietrzna monitora diagnostycznego)
IG- wyjście cewki zapalnikiem (do podłączeni zewnętrznych obrotomierz)
TFA diagnostyczno-tryb wprowadzania (?)
F / P Pompa paliwa cewki przekaźnika


Jeśli po przekręceniu kluczyka w pozycję ON, LED zgaśnie i nie wyświetli żadnych kodów, oznacza to, że wszystko jest w porządku.

Należy pamiętać, że samo wykazanie błędu niekoniecznie oznacza uszkodzenie danego elementu.

Aby zresetować ECU należy odpiąć klemę masy (–) i przytrzymać pedał hamulca minimum 30 sekund, po czym podpinamy klemę i odpalamy samochód. Skasowanie błędu nie oznacza usunięcia usterki, błąd może się pokazać ponownie.

W razie pytań,problemów proszę śmiało pytać, nikt nie pogryzie ;)

Pozdrawiam
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 5 gru 2011, 20:34

Radar dodaj jeszcze niuans ze złączem OBD-I mrugającym kodami OBD-II :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez radar88 » 6 gru 2011, 01:00

Wodzu napisał(a):Radar dodaj jeszcze niuans ze złączem OBD-I mrugającym kodami OBD-II :)


Już sam to napisałeś ;) Temat nie jest zamknięty ;) Chyba że zacznie się OT to zamknę w półtorej sekundy <czarodziej>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Porter3 » 22 sty 2012, 15:58

Panowie, po wielu próbach z diodą udało mi się zmusić ją do świecenia :)
Więc jest tak:

– na pozycji ON: jedno długie błyśnięcie i koniec.
– na uruchomionym silniku: to co wyżej.
Tzn, że jest Ok? Nie znalazł błędów?

Na wszelki wypadek odpiąłem przepływomierz i dioda migała co ok. 4sek jednym błyskiem.
błysk->pauza->błysk->pauza itd.

Potem wykasowałem błędy, sprawdziłem ponownie i nadal jest tylko jeden długi błyska na początku, potem nic więcej się nie dzieje.

Czy dobrze interpretuję?
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez radar88 » 22 sty 2012, 18:16

Jak najbardziej tak. Jedno długie błyśnięcie oznacza start testu, po tym jeżeli nic nie błyska oznacza że jest ok, lecz takie pytano powinno trafić do trójek <oczko> :>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Porter3 » 22 sty 2012, 23:10

Przepraszam – "zagapiłem się" jeśli chodzi o dział :)
Korzystałem z szukajki podobnych tematów i tu wylądowałem.
Dzięki za odpowiedź.(już nie śmiecę)
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez radar88 » 23 sty 2012, 21:31

Porter3 napisał(a):Przepraszam – "zagapiłem się" jeśli chodzi o dział :)
Korzystałem z szukajki podobnych tematów i tu wylądowałem.
Dzięki za odpowiedź.(już nie śmiecę)

W porządku ;) Przecież forum po to jest ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Misiowy » 2 lut 2012, 02:12

Radar88 dodaj prosze to małe sprostowanie do opisu bo jest nieprecyzyjnie
sam na tym zmarnowałem trochę czasu i nerwów a pomysł z podsumowanie i zebraniem wszystkiego do kupy jest bardzo dobry można by to nawet podpiąć jako bazę więdzy bo ciągle ktoś pyta o o błędy podstawowe

mostek GDN i TEN (Test engine)
dioda B+ i FEN (pewnie od flash)
to dotyczy diagnozy samego osprzętu silnika!

Aby odczytać bęłedy ABS trzeba używać innej pary styków w gnieździe
odpowiednio GND i TBS (Test Block System)
dioda B+ i FBS

Można sprawdzić AT(skrzynia automatyczna), AC(klimatronik),
4WS(jesli ktoś ma tylną oś srętną) AB (Air Bag ale miga kontrolka na desce)
Niewiem do czego jest FSC może to być TCS ale trzeba to sprawdzić niech ktoś dopisze...

Warto również zwrócić uwagę na to że jak ktoś niema automatu to w gnieździe nie ma odpowiednich pinów
i lepiej dwa razy sprawdzić poprawność połączeń jakie robimy w gnieździe przed właczeniem zapłonu bo można sobie spalić kompa (wiem co pisze usmażyłem swój sterownik od klimy bo pomyliłem piny TAC I FAC podająć +12v w FAC)

Dalej kilka moich teorii wymagający sprawdzenia przez posiadaczy odpowiednich modelii
OBD1 i dwucyfrowe kody były w autach wyprodukowanych do sierpniu '98r(tu niemam pewności jaki to był dokładnie miesiąc)
Po małym lifcie (białe kierunki, nowe znaczki itd... ) czyli końcówka 98 są już kody cztero cyfrowe ale złącze zostało stare pod maską i miga dioda testera
Modele po liftowe (kiedy dokładnie ???) po 2000r. mają juz gniazdo pod kierownicą i normalne OBD2 nie ma pinów FEN pod maską

Milenia będzie migać kontolką na desce rozdzielczej

skaner OBD i kompa do pełnej dioagnostyki da się podpiąć pod piny BUSB nawet w najstarszej wersji
oczywiście dane są bardzo skromne w porównaniu z OBD2
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez Tomas2000 » 8 lut 2012, 21:39

Witam zrobiłem tester jak w instrukcji... no i po badałem <czytaj>

Z interpretacji OBDI wyszły kody

10 Czujnik temperatury powietrza
12 Czujnik położenia przepustnicy
13 ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? <glupek2>
15 Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V

Filmik z kodami niech ktoś potwierdzi poprawność odczytu <faja>

http://www.youtube.com/watch?v=G0FdtysQ8Zk&context=C303456dADOEgsToPDskI9SUSe3fzc4SbjivFJYEw8

Mój Xedos jest z 99r (po tzw małym lifcie) podobno ma kostkę obdI a miga kodami obdII jeśli to prawda proszę o pomoc w interpretacji kodów
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9