Interpretacja błędów OBD1 2cyfrowe ( lata prod 1993-1995)

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez slaperek » 29 mar 2011, 18:49

1996r. i raczej chyba na OBD-II będzie już.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 17:50
Posty: 40
Skąd: Giżycko
Auto: Xedos 9 2.5 V6 1996r.

Postprzez Wodzu » 29 mar 2011, 20:49

Na 100% masz obd-I
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez slaperek » 30 mar 2011, 06:28

więc czemu nie ma na tej rozpisce którą podałem opisanego błedu 25?

Wodzu ale na tym poscie umieszczałeś fotki złącza OBD-II
viewtopic.php?f=154&t=110008

I u mnie jest dokładnie takie samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 17:50
Posty: 40
Skąd: Giżycko
Auto: Xedos 9 2.5 V6 1996r.

Postprzez Wodzu » 30 mar 2011, 07:22

To fotki złącza OBD-I, w zależności od roku produkcji różni się protokołem ODB-I lub ODB-II. Gniazdo OBD-II jest prostokątne i ma 17 pinów.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 30 mar 2011, 08:25

slaperek – jeśli masz wyprowadzone w złączu diagnostycznym piny FEN i TEN to na 99% masz OBDI
Był okres przejściowy, gdzie odczyt był diodką jak w OBDI ale błyskało 4-o cyfrowymi kodami OBDII aż w końcu przeszli na pełne OBDII łącznie z 16-pinowym złączem pod kierownicą.
Jednak kiedy następowały te kolejne przejścia nie jestem w stanie Ci powiedzieć.
Jakby miałyby być te kody 4 cyfrowe jak w OBDII to z tego co podałeś brakuje jednego "kompletu" błysków.

Swoją drogą to czy masz zainstalowany LPG?
Często przy złej regulacji LPG pojawiają się błędy m.in. od EGR (błąd 16).

Spróbuj skasować błędy przez odłączenie accu i zobacz czy się powtórzą.

Inna sprawa to fakt, że .... mógłbyś się "wysilić" nieco i uzupełnić swój profil o lokalizację i model autka ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez slaperek » 30 mar 2011, 21:48

Marek 161BD081 – Profil uzupełniony ;)

Skasowałem błedy no i 16 i 19 zniknął ale 25 dalej jest. No a LPG oczywiście jest założony w moim aucie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 17:50
Posty: 40
Skąd: Giżycko
Auto: Xedos 9 2.5 V6 1996r.

Postprzez Marek 161BD081 » 31 mar 2011, 07:32

slaperek napisał(a):Marek 161BD081 – Profil uzupełniony ;) ....

SUPER :)

slaperek napisał(a): ...
Skasowałem błedy no i 16 i 19 zniknął ale 25 dalej jest. No a LPG oczywiście jest założony w moim aucie


25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia (?)
Sprawdź ten zaworek co jest przykręcony do obudowy filtru powietrza.

P.S. ... czy to od Ciebie kupuję drążki kierownicze via allegro?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez slaperek » 31 mar 2011, 17:58

Tak ode mnie. ;)

Sprawdziłem go i wszystko z nim jest ok. Nie wiem co moze być przyczyną tego błędu :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 17:50
Posty: 40
Skąd: Giżycko
Auto: Xedos 9 2.5 V6 1996r.

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2011, 11:10

Zobacz czy we wtyczce do tego zaworu masz jakieś napięcie – może coś Ci po prostu nie łączy?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kuraz » 29 kwi 2011, 18:53

witam

Mam ponowny problem ze swoją mazdą, auto szarpie, lekko skaczą obroty jałowe, pod obciążeniem się dławi. Jednym słowem nie da się jechać. Podłączyłem "zworki" i wyskoczył mi błąd 16. Zresetowałem komputer, błąd sie skasował, ale problem pozostał. Pomóżcie bo mnie szlak juz trafia.
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 14:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez slaperek » 29 kwi 2011, 21:46

masz problem albo z przepływomierzem albo jakis wężyk od podciśnienia spadł bądź jest pęknięty....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 17:50
Posty: 40
Skąd: Giżycko
Auto: Xedos 9 2.5 V6 1996r.

Postprzez kuraz » 29 kwi 2011, 22:01

Czy umycie przepływki może troche poprawic sytuacje? może ktoś z łódzkiego by miał ewentualnie taką przepływke ze swojego auta na "podmianke" abym mógł sprowadzić czy tutaj tkwi problem :)?.

Edit:
umyłem przepływke, ale to nic nie pomogło :/

Pozdrawiam, Rafał
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 14:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

PostTen post został usunięty przez radar88 4 wrz 2011, 19:50.
Powód: Post pod postem

Postprzez slaperek » 30 kwi 2011, 14:27

umycie Ci nic nie da bo to nie chodzi o brud tylko o moduł który jest na nim w takiej większej kostce. Znajdź kogos i podmień ale sprawdź jeszcze wszystkie wężyki od podciśnienia. Nie słyszysz pod maska nigdzie jakby ssał powietrze??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 17:50
Posty: 40
Skąd: Giżycko
Auto: Xedos 9 2.5 V6 1996r.

Postprzez kuraz » 30 kwi 2011, 15:37

Nigdzie nie słysze aby zasysał lewe powietrze. Niestety nie mam nikogo kto by miał taką przepływke na podmianke. Mało tego na allegro tez nie ma takich :/, nie wiem co robic.
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 14:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez sink » 24 lip 2011, 14:42

Podpinam sie pod temacik.Własnie sprawdzilem bledy u siebie i wyskoczyly mi takie: 11,17,33,12,15 , skasowałem je,przejechałem ze 2 km i zostały 12,15 i wyskoczył mi 23. Mogłem zle odczytac przed kasowaniem ale teraz jest 23,sprawedze to jeszcze..powiedzcie co oznaczają te błedy? dodam ze ostatnio moja mazda stracila na mocy i momentami ja muli i czuc lekkie szarpniecia :|

Edit:14:30
Dobra juz wiem,chyba mam walniete obydwie sondy :( powiedzcie mi tylko gdzie jest czujnik polozenia przepustnicy?

Edit:25 lip 2011 7:21
Mam pytanko odnośnie sond,czy ktos zakładał uniwersalne do 2.0 V6? cięzko w ogole znalezc,przewaznie sa do millerów i 2.5..zastanawiam sie czy od X6 2.0 bedzie dobra? moglibyscie cos doradzic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 15:11
Posty: 32
Skąd: Łódz
Auto: Xedos9 2.0 V6 99r.

PostTen post został usunięty przez radar88 9 wrz 2011, 19:17.
Powód: Post pod postem

PostTen post został usunięty przez radar88 9 wrz 2011, 19:18.
Powód: Post pod postem

Postprzez Wodzu » 25 lip 2011, 11:43

Czujnik położenie przepustnicy jest przykrecony po lewej stronie na 2 male srubki i ida do niego 4 kable, ja zakladalem nowe sondy do 2.0 wystarcza zwykle uniwersalne NTK, 4 żyłowe, nie wolno lutować kabli.
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez sink » 25 lip 2011, 16:46

dzięki Wodzu,pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 15:11
Posty: 32
Skąd: Łódz
Auto: Xedos9 2.0 V6 99r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9