Strona 1 z 30

Mazda Xedos 9 / Millenia (TA) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 17 sty 2005, 07:26
przez Yoshi323
Interesują mnie wszelkie informacje dotyczące Mazdy Xedos 9 2,5V6 z lat 2001-2003.

Szczególnie chciałbym wiedzieć:
1.Jaką normę emisji spalin spełnia to auto?
2.Jak sie sprawuje?
3.Ile pali?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

PostNapisane: 17 sty 2005, 10:51
przez Crimer
Niestety nikt w klubie nie posiada xeda z tych lat, no ale może to sie zmieni :)


Yoshi323 napisał(a):Jaką normę emisji spalin spełnia to auto?

nie mam pojęcia


Yoshi323 napisał(a):Jak sie sprawuje?

jednym słowem: NIEZAWODNE


Yoshi323 napisał(a):Ile pali?

mi średnio 12-13l/100km

PostNapisane: 21 sty 2005, 16:21
przez fantass
Crimer, jak Ty jezdzisz ze 12-13l tylko, ja z ponizej 15 nie schodze

Tak też przypuszczałem, to rzadkie auto...

PostNapisane: 24 sty 2005, 05:35
przez Yoshi323
O tym aucie można znaleźć informacje praktycznie tylko na amerykańskich stronach...
Zastanawiam się, czy części od starszych Xedosów będą pasować....Silnik ma minimalnie zmienioną moc, podobno inne sa błotniki, tarcze hamulcowe itd itd....
Nie wiecie, jak z zamiennikami? Ze względu na małą popularność auta boje się, że może być ciężko...

Pozdrawiam

PostNapisane: 24 sty 2005, 11:16
przez Crimer
Yoshi323 napisał(a):Nie wiecie, jak z zamiennikami

jazda na zamiennikach to krótka jazda

Re: Mazda Xedos 9 2,5 V6 rocznik 2001-2003

PostNapisane: 24 sty 2005, 11:33
przez Karthon
Yoshi323 napisał(a):Interesują mnie wszelkie informacje dotyczące Mazdy Xedos 9 2,5V6 z lat 2001-2003.

Szczególnie chciałbym wiedzieć:
1.Jaką normę emisji spalin spełnia to auto?
2.Jak sie sprawuje?
3.Ile pali?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.


Bardzo dobrze, ale.... jak kupować to tylko 2.3 S.
Super bezawaryjna to millenia akurat nie jest (w każdym razie nie tak, jak inne mazdy...) no i części do tych roczników w PL to chyba tylko ASO – a wiadomo, jakie ceny to oznacza...

PostNapisane: 24 sty 2005, 17:40
przez Puhcio
fantass napisał(a):Crimer, jak Ty jezdzisz ze 12-13l tylko, ja z ponizej 15 nie schodze


Ja mam lekką nogę w mieście to tak 11 l

Millenia S nie wystepowała w Europie...

PostNapisane: 25 sty 2005, 05:23
przez Yoshi323
Wersja po liftingu sprzedawana w Europie od 2001 do 2003 roku ma silnik 2,5 V6 i automatyczną skrzynię biegów w serii. W Polsce to auto sprzedawano bardzo krótko i kosztowało...208 000pln. Nie sądzę, żeby ktoś wydał na to auto tyle pieniędzy... Po liftingu – z Europy zniknęły wersje 2,0 V6 i 2,3Miller, tak więc u nas osiągalna jest tylko wersja 2,5 automat. Wół to podobno straszny (11,2 do setki), ale dla mnie w Maździe najważniejsze jest to, że jadę Mazdą...

Tylko co z tym spalaniem? 11 litrów przy spokojnej jeździe manualem czy automatem?
Pozdrawiam
Dzięki za info

PostNapisane: 25 sty 2005, 05:34
przez Paweł
Yoshi323 napisał(a):Zastanawiam się, czy części od starszych Xedosów będą pasować....Silnik ma minimalnie zmienioną moc, podobno inne sa błotniki, tarcze hamulcowe itd itd....

Mysle, ze przy samym silniku jest bardzo duzo zmian, ktorych latwiej bedzie dojsc patrzac na amerykanskie/kanadyjskie 626 KL z tego okresu. Oprocz rzeczy oczywistych, jak zmieniony wyglad zewnetrzny i wewnetrzny, spodziewalbym sie tez zmian w duperlnym osprzecie, zawieszeniu, etc. Watpie zeby samochod przetrwal blisko 10lat bez istotnych (w sensie miedzy-wymienialnych) modyfikacji.

PostNapisane: 26 sty 2005, 20:09
przez Puhcio
Yoshi323 napisał(a):Tylko co z tym spalaniem? 11 litrów przy spokojnej jeździe manualem czy automatem?



11 l (miasto) spokojna jazda , automat :D

Yoshi323 napisał(a):Wół to podobno straszny (11,2 do setki),


No co ty ?? ja czytałem, że ma jakieś 9 + s do 100km/h

Mamy jakieś inne dane (moje dane Mazdaspeed, samochody świata 2002)

PostNapisane: 27 sty 2005, 00:06
przez Yoshi323
Dane o 11,2 sek od 0-100 pochodzą z Auto Świata i chyba są to dane testowe. Wóz jest podobno wołowaty a skrzynia biegów ("4") leniwa. Auto waży półtorej tony i ma tylko 164KM, więc przy automatycznej skrzyni biegów nie można sie spodziewać dobrych osiągów. Wydaje mi się, że te 11,2 sek brzmi realnie.

11 litrów w miescie w automacie?
To byłoby marzenie....
Na jakimś forum koleś pisał, że Xedos 9 z 2001 roku pali mu 14 litrów w mieście, ale może ma ciężką nogę....

Dowiedziałem sie, że Xedos 9 2001-2003 spełnia normę emisji spalin EURO3!!!!!

Puzdro!

Czy warto kupić Mazdę z silnikiem 2.5i V6 KL

PostNapisane: 29 sty 2005, 10:07
przez dan54
Witam wszystkich,
Potrzebuje troszke więcej informacji na temat tego silnika.
Jak wygląda sprawa jego eksploatacji, chodzi o koszty przeglądów,
wymian, przebiegi itd. Jakie przebiegi powinny takie silniki, oczywiście
zadbane, wytrzymywać, jaki mają apetyt na paliwo itd :)
Byłbym wdzięczny za wszystkie opinie bo w googlach mało jest,
a w niemczech pełno ładnych V6 czeka na nowego właściciela :]

Pzdr
Bartek

PostNapisane: 29 sty 2005, 12:10
przez luca
W brew temu co możesz wyczytać na naszym forum te silniki lubią benzynę. Dodatkowo lubią olej. Dodatkowo są mniej awaryjne niż seria K8, jednak czasem zdarza się, że korba wyjdzie z boku lub się przekręci (u Jarka wczoraj widziałem 2 silniki na sucho, wyjęte z samochodów).

Tak na prawdę wszystko jest kwestią finansów. Jeśli masz środki na utrzymanie samochodu z takim silnikiem, to nie ma problemu. Doznania związane z eksploatacją (moc, dźwięk, itp.), rekompensują drobne niedogodności.

Myślę że zadbany KL (2,5 V6) powinien wykręcić 300 000, absolutnym rekordzistą jest nightcomer, który zrobił pewnie z 500 000, ale to raczej wyjątek niż reguła.

PostNapisane: 29 sty 2005, 12:48
przez Smirnoff
Kilka faktów? Prosze bardzo:

– spalanie w miescie 12-19Pb/100km, 13-22LPg/100km
– spalanie na trasie –> minimum 7.5Pb/100 przy jeździe typu soft, max 15-16Pb przy pustaku zamiast nogi, średnio ok 13Pb/100; co do LPG: minimum 10LPG/100 (można zejśc ciut niżej, tylko jakim kosztem ??), max 16-17LPG/100, średnio ok 13LPG przy umiejętnej dynamicznej jeździe
– problemy z umiejętnym zagazowaniem na mieszadle, co by moc była utrzymana w całym zakresie rpm (nie dotyczy SGi ofcozzz)
– tendencje do brania oleju – norma fabryczna do 0.7l /1000km, nie ma zasady, moze brać i być <spoko>, może nie brać i być shit
– bardzo drogie koszty serwisu (relatywnie do mazdwoskich rzędówek)
– przecieki oleju spod klawiatur (2 głowice, podwójny koszt, do tego trzeba sciągac kolektor , ale to szczegół :])
– bywają przypadki urwanych korb
– dużo aut z przegrzanymi silnikami
– usterki HLA
– piękny dźwięk (o ile silnik jeszcze żyje <diabełek> )

Podsumowanie – auto dla fanatyków posiadających kapuchę, co by ich nie stresowało, gdy 1000 czy 2000pln wydadzą na jednorazowy serwis silniczka :) Piszę tak, abyś świadomie podjął decyzję o zakupie, gdyż w tym przypadku naprawdę na zakupie to się zabawa dopiero zaczyna a wielu ludzi żyłując się na auto nie jest w stanie go utrzymać, przez co potem jest tak wiele "okazyjnych" egzemplarzy na rynku, które tak naprawdę są workami bez dna.
Z autopsji – przez rok koszty serwisu 626 2.5GT wyniosły mnie ponad 10.000pln, więc możesz to traktować jako wyznacznik swoich inwestycji.
Ale jak masz kasę, to na pewno warto. Z tym, ze radziłbym nie szukac egzemplarzy po "atrakcyjnych" cenach, tylko egzemplarzy w stanie konkret, bo od tego zależy całkowity koszt eksploatacji. Jesli ktoś ma 2.5V6 po śmiesznej cenie, to zastanów się 3 razy zanim dokonasz zakupu, bo jak się wpierdzielisz w kiłę, to potem będzie jęk, płacz i zgrzytanie zębów. Ale to tylko moje dobre rady.
Pozdrawiam
Smirnoff

wow

PostNapisane: 29 sty 2005, 14:41
przez dan54
Dziękuje za wyczerpujące odpowiedzi :)
Przyznam, że troszke ostudziliście mój zapał do pewnego auta –
http://tiny.pl/hn6j

Co do paliwa, to liczyłem się ze spalaniem 12-13l w mieści, ale
branie oleju hmmm to nic dobrego. Myślałem, że motor jest typu
wlewam olej i jeżdze, a tu kwota 10.000zł rocznie na servis to kosmos.
Trafiłeś jakiś kiepski egzemplarz ? CZy tttm ? :)

Pzdr
Bartek

PostNapisane: 29 sty 2005, 15:16
przez Marcin26
Witam
Uwazam ze to auto ktore jest do sprzedania jest w dobrym stanie sam mialem kupic takiego, za wieksze pieniadze i z wiekszym przebiegiem.
Niestety nie doszlo do transakcji :((
50 tkm to nie jest nic wielkiego, tym bardziej ze jeszcze zawsze urwiesz 5 do 10 procent z ceny.
Pozdrawiam MarcinR.

PostNapisane: 29 sty 2005, 18:27
przez Smirnoff
dan54 napisał(a):Trafiłeś jakiś kiepski egzemplarz ? CZy tttm ?

Hehe, nie, jakbym trafił na kiepski egzemplarz, to by poszło znacznie więcej :]
Pozdr
SM

PostNapisane: 29 sty 2005, 18:46
przez dan54
Smirnoff napisał(a):
dan54 napisał(a):Trafiłeś jakiś kiepski egzemplarz ? CZy tttm ?

Hehe, nie, jakbym trafił na kiepski egzemplarz, to by poszło znacznie więcej :]
Pozdr
SM


a przy jakim przebiegu ? :)

PostNapisane: 29 sty 2005, 19:53
przez GofNet
Jakoś nie mogę uwierzyć w auto z przebiegiem 50kkm z bagażem 12 letnim na garbie. Wychodzi po 4kkm rocznie !!!!!! To raczej mało prawdopodobne.
Chyba, że właściciel jest "niedzielnym kierowcą".

PostNapisane: 29 sty 2005, 20:40
przez Marcin26
Dokladnie tak moze byc GofNet.
W niemczech istnieje jeszcze cos takiego jak rejstracja sezonowa np od IV do konca IX.
Czesto wlasciciela Mazd maja MX5 na lato a zima jezdza taki oto modelami
Nie chce tu bronic slowa iz nie ma on kreconego licznika, jednak jestem kupno z salonu do czegos obliguje sprzedawce.
Sam znam kilka rodzin ktore maja dwa lub trzy auta na stanie
Gosc jezdzi MPV natomiast ona gdy on pracuje MX5, a gdy jezdza razem to 90% robia MPV.
Tak wiec mysle ze ten przebieg jest prawdopodobny.
W statystykach opublikowanych ile aut ma zawyzony kilometrarz gdy kupujemy auto od prywatnego wlasciciela rezultat brzmi ok 10%. Natomiast uzywane z salonu duzo, duzo mniej.
Jedyne co mi sie nie podoba to ze jest ono we wschodnich landach, moim zdaniem lepiej kupic auto z zachodnich landow.
Pozdrawiam MarcinR.