Mazda Xedos 9 / Millenia (TA) – Opinie i Informacje
Masz całe auto za 4300 czy gaz za 4300?
Jak gaz to ktoś zdrowo przepłacił- topowa cena za gaz do tego motoru na mega korzystnych komponentach to nieco ponad 3k zł.
Poszukaj rdzy i przygód dotychczasowych. Ogólnie nie ma nic ponad plan do spr jak przy kupnie używanego japońca.
Jak gaz to ktoś zdrowo przepłacił- topowa cena za gaz do tego motoru na mega korzystnych komponentach to nieco ponad 3k zł.
Poszukaj rdzy i przygód dotychczasowych. Ogólnie nie ma nic ponad plan do spr jak przy kupnie używanego japońca.
Pewnie tak temat zniknie niedługo, bo tak naprawdę wszystko jest pod ręką opisane po kilka razy. Ale dopisze :
10,9 s automat
8,6 s manual
Ja placiłem za gaz 3 lata temu 3500 zł. Przejechane 72 tyś km, wtryskiwacze i reduktor ciągle ori. Żadnych problemów, nie zauważyłem też zwiększonego zużycia oleju.
Jeżeli chodzi o zawieszenie, radze uważać...U mnie urwało się koło przez dolny sworzeń, od razu zamówiłem ori za 380, tamten kosztował 115 zl, przejechał z 15 tyś km. Były też inne podobne historie opisane tutaj na forum...
10,9 s automat
8,6 s manual
Ja placiłem za gaz 3 lata temu 3500 zł. Przejechane 72 tyś km, wtryskiwacze i reduktor ciągle ori. Żadnych problemów, nie zauważyłem też zwiększonego zużycia oleju.
Jeżeli chodzi o zawieszenie, radze uważać...U mnie urwało się koło przez dolny sworzeń, od razu zamówiłem ori za 380, tamten kosztował 115 zl, przejechał z 15 tyś km. Były też inne podobne historie opisane tutaj na forum...
Około 10 sek.do 100km/h wszystko zależy od silnika i skrzyni można zblokować biegi i wtedy szybciej wykręcisz 100 ale to nie jest auto do wyścigów to Limuzyna to ma jeździć cicho,szybko i bezpiecznie jeżeli chcesz szybkiego polecam MPS-a.
-
tygrys36
Jak będziesz pałowal od świateł do świateł, wrzucał wsteczny jak jeszcze auto się toczy, nie wymieniał oleju to KAŻDA skrzynia automatyczna padnie w takim samym tempie. Trzeba ją traktować z głowa...Nie katować na zimnym oleju i nie ruszać za każdym razem do 5 tyś obr. Nie oszczędzać na wymianie oleju.
Jak chcesz się ścigać po mieście, poniżej 4 tyś obr/min schodzisz tylko na postoju to kup lepiej manuala. To nie jest DSG czy inna dwusprzęgłowa skrzynia. Tutaj masz średniej wielkości moment obrotowy bo 220 nm, awarie wynikają raczej z typowo sportowego stylu jazdy lub zaniedbań wymiany oleju.
Coż, w tej pojemności, mocy i "zwykłym" automacie nie znam nic z konkurencji z tamtych lat co schodzi poniżej 9 s. Dla przykładu :
– legacy ta sama pojemność 2,5 ale R4 AWD i automat dokładnie takie same wyniki
– accord coupe 3.0 V6, maxima 3.0 V6, lexus GS300 R6, chrysler 300 M 3,5 V6 wszystko ma w granicach 8,5 s i wszystkie te auto mają ponad 200 KM. Chyba że coś z niemcow, ale tym się nigdy nie interesowałem.
Więc te blisko 11s to nie jest jakiś dramat. Poza tym w limuzynach bardziej się liczy przyspieszenie powyżej 100 km/h, żeby bezpieczenie wyprzedzać w trasie a tutaj mocy na polskie warunki nie brakuje.
Jak chcesz się ścigać po mieście, poniżej 4 tyś obr/min schodzisz tylko na postoju to kup lepiej manuala. To nie jest DSG czy inna dwusprzęgłowa skrzynia. Tutaj masz średniej wielkości moment obrotowy bo 220 nm, awarie wynikają raczej z typowo sportowego stylu jazdy lub zaniedbań wymiany oleju.
vipkrzych napisał(a):Rozumiem. Limuzyna limuzyna ale 11s? Do tego awarie automatów i podziekuje xedosowi a szkoda bo bardzo mi się podoba.
Coż, w tej pojemności, mocy i "zwykłym" automacie nie znam nic z konkurencji z tamtych lat co schodzi poniżej 9 s. Dla przykładu :
– legacy ta sama pojemność 2,5 ale R4 AWD i automat dokładnie takie same wyniki
– accord coupe 3.0 V6, maxima 3.0 V6, lexus GS300 R6, chrysler 300 M 3,5 V6 wszystko ma w granicach 8,5 s i wszystkie te auto mają ponad 200 KM. Chyba że coś z niemcow, ale tym się nigdy nie interesowałem.
Więc te blisko 11s to nie jest jakiś dramat. Poza tym w limuzynach bardziej się liczy przyspieszenie powyżej 100 km/h, żeby bezpieczenie wyprzedzać w trasie a tutaj mocy na polskie warunki nie brakuje.
Dokładnie, jak chcesz pałować to kup manuala. Oczywiście nie można zaniedbać wszystkiego innego, czyli na zimnym delikatnie, wymiany części na bieżąco, sprawdzanie oleju i płynu chłodniczego czy wszystko jest ok... Ja mam M/T 2.5 i nie narzekam ani na komfort ani na jakiś większy brak mocy (wiadomo że apetyt zawsze rośnie no ale cóż...). W tych pieniądzach, z gazem, ori przebiegiem i takim wyjątkowym wyglądem raczej ciężko znaleźć coś lepszego...
dadan napisał(a):– legacy ta sama pojemność 2,5 ale R4 AWD i automat dokładnie takie same wyniki
Mój subarak w garażu, aż zawarczał ze złości.
R4?
HHHHHHHHHHHHH4
W porównaniu do gacka 2,5 to xedos jest żwawszy- głównie przez FWD i nie musi ciągnąć wszystkich kół.
Piszecie, żeby szukał manualną skrzynię- a kolega chce polifta- kto tam widział manuala w oryginale?
Zresztą apetyt rośnie w miarę jedzenia- ja idę powoli 1.3->1.7->2.0 x2-> 2.3-> 2,5 x2-> teraz poniżej 3,0 nic nie będę szukał (zamiar jest na o wiele więcej, ale zostawiam furtkę na H6 )
Jak kolego chcesz żukiete co będzie rwała na każdym biegu w automacie to sabina 2.3T- lekko porób i dojdzie do 270 koni (nieco powyżej skrzynia klęka) co ten wóz wyczynia.. Gdyby nie to, że chcę koniecznie stałe 4x4 to mocno bym to brał pod uwagę, bo za cenę xedosa masz mocno wyposażoną 9-5 zaledwie rok czy dwa starszą a wystarczy jeszcze na dobry tuning silnika i zamiatasz. Miałem do czynienia z takim wozem i mnie przerażał wręcz, bo odpycha się niemiłosiernie aż żal przy tych legalnych 90km/h odpuszczać gaz
No tak, mój błąd, miało być B4 Kiedyś oglądalem legacy 2,5 w automacie i koleś mówił, że to najlepsze auto do jak to ujął "przykozaczenia" w korku i wciskania się przed kogoś. Możliwe że start ma niezły, a potem już troche słabiej idzie.
Co do polecania manuala wywnioskowaliśmy że skoro kolega narzeka na wolne przyspieszenie plus awaryjność automatu to może dla niego bardziej będzie odpowiedni manual (może niesłusznie). Niekoniecznie xedos, chociaż i w polifcie da się zrobić manuala
To ma FDW? Bo jeśli tak to jak to wygląda z trakcją?
ps: też mam chrapkę na H6, ale ta regulacja zaworów
Co do polecania manuala wywnioskowaliśmy że skoro kolega narzeka na wolne przyspieszenie plus awaryjność automatu to może dla niego bardziej będzie odpowiedni manual (może niesłusznie). Niekoniecznie xedos, chociaż i w polifcie da się zrobić manuala
Dymian napisał(a):Jak kolego chcesz żukiete co będzie rwała na każdym biegu w automacie to sabina 2.3T- lekko porób i dojdzie do 270 koni (nieco powyżej skrzynia klęka) co ten wóz wyczynia..
To ma FDW? Bo jeśli tak to jak to wygląda z trakcją?
ps: też mam chrapkę na H6, ale ta regulacja zaworów
dadan napisał(a):No tak, mój błąd, miało być B4 Kiedyś oglądalem legacy 2,5 w automacie i koleś mówił, że to najlepsze auto do jak to ujął "przykozaczenia" w korku i wciskania się przed kogoś. Możliwe że start ma niezły, a potem już troche słabiej idzie.
HHH Dadan HHH
nie wiem co autor miał na myśli, chociaż ostatnio sejem tak wariował na jerozolimskich, więc może poprostu rodzaj kierowcy
dadan napisał(a): To ma FDW? Bo jeśli tak to jak to wygląda z trakcją?
tak FWD
Mieszał jedynie na moje specjalne zawołanie, chociaż właściciel przyznał mi, że takie moce to do 4x4 bo dużo pary idzie w gwizdek. Wielokrotnie zdarzyło mu się tylko stać i mieszać zamiast ostro ruszać. Zdarzało się też zgubienie trakcji w trakcie kick down przy niższych prędkościach. Ale szeroka 17 sprawiała, że umiejętne operowanie gazem dawała bardzo fajne przyspieszanie.
dadan napisał(a): ps: też mam chrapkę na H6, ale ta regulacja zaworów
Też tak myślałem, jednak każdy silnik ma swoje mniejsze czy większe bolączki. Mnie też początkowo je wystraszyła, tylko zapytałem o nieASO cenę i już jest przyjemniej, chociaż dalej niemało.
Witam. Chce dolaczyc do rodziny Mazdy:–) moje marzenie Xedos9 jest w zasiegu reki. Poprosze kilka wskazowek do zakupu 2,5 v6
Co sprawdzic, co zrobic po zakupie itd jaki rozrzad czy wymieniac od razu jak nie wiadomo ile przejechal.
Dziekuje za pomoc
Co sprawdzic, co zrobic po zakupie itd jaki rozrzad czy wymieniac od razu jak nie wiadomo ile przejechal.
Dziekuje za pomoc
-
maniekgrudziadz
Bierz mojego to ja Ci powiem co jest do zrobienia
A rozrząd ma dopiero 3kkm- więc jeszcze hohoooo do nalatania
Klima po serwisie niespełna kwartał temu
Wtryskiwacze LPG nowiutkie (a reszta spod maski ma niewiele więcej)
Układ WN zrobiony na wakacjach.
Także jak widzisz- zależy co i gdzie kupisz. Rozrząd to akurat najmniejsze zmartwienie, bo do KL znajdziesz co nie miara części, a na dodatek z tego co pamiętam jest bezkolizyjny.
Ogólnie podejdź jak do kupna auta używanego- w niczym większym nie można tutaj wtopić- to nie millenia z 2,3, gdzie kompresor to najprędzej w USA znajdziesz i to w cenie dobrego golfa III,
do xeda wszystko jest dostępne w PL, czasami na drugi dzień, a czasami poratujesz się jedynie carspeed itp- gdzie najprędzej będzie to zawieszenie.
A rozrząd ma dopiero 3kkm- więc jeszcze hohoooo do nalatania
Klima po serwisie niespełna kwartał temu
Wtryskiwacze LPG nowiutkie (a reszta spod maski ma niewiele więcej)
Układ WN zrobiony na wakacjach.
Także jak widzisz- zależy co i gdzie kupisz. Rozrząd to akurat najmniejsze zmartwienie, bo do KL znajdziesz co nie miara części, a na dodatek z tego co pamiętam jest bezkolizyjny.
Ogólnie podejdź jak do kupna auta używanego- w niczym większym nie można tutaj wtopić- to nie millenia z 2,3, gdzie kompresor to najprędzej w USA znajdziesz i to w cenie dobrego golfa III,
do xeda wszystko jest dostępne w PL, czasami na drugi dzień, a czasami poratujesz się jedynie carspeed itp- gdzie najprędzej będzie to zawieszenie.
Przy 100 km/h na GPS-ie niecałe 2.5k
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Yoki napisał(a):Przy 100 km/h na GPS-ie niecałe 2.5k
Potwierdzam
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Silnik i wyżej kręcony raczej się nie męczy, gorzej ze skrzynią. Ale 160 km/h jest chyba optymalne komfortowo-przelotową prędkością, w manualu mam wtedy 4 tyś obr/min a katalog podaje maksymalny moment obrotowy przy 4900 obr/min. W automacie będzie pewnie trochę niżej.
Standardowo KL z seryjną skrzynią ma ~2,5tys obrotów przy 90km/h przy 110 już jest 3tys. jak pamiętam.
Planuję założyć skrzynię z FSa, ma dłuższe biegi 3,4,5 a 1,2 są takie same więc przyspieszenie do 100 się nie zmieni ale spalanie na trasie powinno spaść.
Planuję założyć skrzynię z FSa, ma dłuższe biegi 3,4,5 a 1,2 są takie same więc przyspieszenie do 100 się nie zmieni ale spalanie na trasie powinno spaść.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A skrzynia od FS będzie pasować?? Chodzi o linki do zmiany biegów
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości