Mazda Xedos 9 / Millenia (TA) – Opinie i Informacje

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez jedrzej07 » 22 gru 2020, 15:07

3 lata to nie jest jakoś ekstremalnie dużo, a tym bardziej jak mówisz, że stał w ciepłym garażu to chyba specjalnie bym się nie przejmował. Pewnie parę rzeczy będzie do zrobienia. Faktycznie może uszczelki, itd, o płynach już było wspomniane bo to jest oczywiste. Z zawieszeniem może też nie być źle skoro stał w ciepłym i suchym garażu. Nie zniechęcałbym się mimo ceny jednak dość wysokiej plus jeszcze opłaty dojdą z tego co widzę. Hamulce mogą stać dęba i to może być 1 najważniejszą rzeczą do zrobienia.
Ważna tu jest baza czyli blacharka. Na zdjęciach wygląda dobrze. Jeśli nie jest skorodowana od dołu a przy tym przebiegu i miejscu garażowania wierzę, że jest zdrowa, to myślę, że może nawet mimo małych szczegółów eksploatacyjnych które pewnie po czasie zawsze się pojawią, to warto się nad tym egzemplarzem zastanowić <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Yoshi323 » 22 gru 2020, 23:53

szkodnik_byd napisał(a):Jak buda jest zdrowa – to brać, będziesz zadowolony, mój 6 lat już jest ze mną w międzyczasie kupiłem następnego, silnikiem bym się raczej nie przejmował, nic mu nie będzie, aparaty zapłonowe padały przy dużych przebiegach lub jak ktoś nie dbał o świece – wydaje mi się że powinno być ok

Kup
Serwisowy start, przewody świece filtry płyny
Pojeździj trochę
Sprawdź zawieszenie, osłony amortyzatorów

Zakładaj LPG hak i w drogę

Dopisano 22 gru 2020, o 14:53:

A i do zrobienia zapewne będą uszczelki pod deklami ale w aso kosztuje 25 czy 30zl za sztukę więc tragedii nie ma


Dzięki! :)

Dopisano 23 gru 2020 0:05:

jedrzej07 napisał(a):3 lata to nie jest jakoś ekstremalnie dużo, a tym bardziej jak mówisz, że stał w ciepłym garażu to chyba specjalnie bym się nie przejmował. Pewnie parę rzeczy będzie do zrobienia. Faktycznie może uszczelki, itd, o płynach już było wspomniane bo to jest oczywiste. Z zawieszeniem może też nie być źle skoro stał w ciepłym i suchym garażu. Nie zniechęcałbym się mimo ceny jednak dość wysokiej plus jeszcze opłaty dojdą z tego co widzę. Hamulce mogą stać dęba i to może być 1 najważniejszą rzeczą do zrobienia.
Ważna tu jest baza czyli blacharka. Na zdjęciach wygląda dobrze. Jeśli nie jest skorodowana od dołu a przy tym przebiegu i miejscu garażowania wierzę, że jest zdrowa, to myślę, że może nawet mimo małych szczegółów eksploatacyjnych które pewnie po czasie zawsze się pojawią, to warto się nad tym egzemplarzem zastanowić <spoko>


Podobno stał w ciepłym garażu. A czy tak było na 100%? Jak zobaczę auto, będzie mi łatwiej stwierdzić.
Takie 3 lata pod chmurka raczej trudne byłyby do ukrycia, z drugiej strony techniki detailingowe nieco poszły do przodu ;)

Hamulce podobno biorą równo, więc jest szansa, że nie stoją.

Dzięki za rady i wsparcie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Kubus88 » 23 gru 2020, 07:41

Yoshi323 napisał(a):Z aparatem zapłonowym są problemy, można o tym poczytać na forum. Dopiero zacząłem zgłębiać temat.


Przeglądałem forum i po ilości wpisów wnioskuję, że nie jest to nagminny problem występujący przy przebiegu x. Może jest to usterka pojawiająca się częściej niż w innym aucie ale nie aż tak regularna i do przewidzenia żeby robić to na wyrost.
...albo źle szukałem.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 132 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Beny » 23 gru 2020, 08:00

Mnie usterka aparatu dopadła w 323f kf, później miałem xedosa i od 2010 roku jeździ na jednym aparacie do dziś bez awarii.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez ProboszczV6 » 23 gru 2020, 09:43

Napiszę jak jest, albo jak będzie jeśli kupisz ten samochód.
Obawiasz się, że odpalenie silnika po 3-letnim postoju bez zmiany oleju, zalania oleju do cylindrów może spowodować usterki. Rozbierałem swój zapasowy silnik po postoju 5-6letnim, wszędzie w istotnych miejscach był olej a magistrala była pełna, więc po ewentualnym odpaleniu nic by się nie stało. W głowicach również jest olej, zatrzymują go tam zawory zwrotne zamontowane przy magistrali. Nie rozumiem tylko w jaki sposób zalanie oleju do cylindrów poprawić ma stan panewek...jedynie przesmaruje lekko pierścienie i cylindry, ale jak wspomniałem wcześniej, tam jeszcze jest dość oleju na taki rozruch. Ciśnienie oleju pojawia się po 2-3 sekundach więc nie masz się czego bać. Natrysk oleju na tłoki rozwiązuje wiele problemów. Jazda na tym oleju do domu nie jest dobrym pomysłem, jego odporność termiczna po przynajmniej 3 latach będzie znacznie obniżona, nie będzie miał też odpowiednio chronił przed zużyciem i wiązał zanieczyszczeń, olej się utlenia, starzeje, więc auto na lawetę i do ogarniętego mechanika, nie wiem czy u ciebie tacy są.
Większym problemem może być stan skrzyni biegów niż silnika, to trzeba sprawdzić przy zakupie ale nie dawać jej za mocno w palnik, również ze względu na prawdopodobnie fabryczny olej, stary. Przy tym przebiegu problemów ze skrzynią nie powinno być.
Stan blacharski powinien być praktycznie idealny ale warto zajrzeć do istotnych zakamarków, tylne błotniki, podłoga z przodu, poduszka silnika.
Co warto zrobić po zakupie?
Jak Koledzy napisali wcześniej:
Wszystkie płyny eksploatacyjne, chłodniczy, hamulcowy, olej 5w30, olej w skrzyni ATF3 lub ATF6,
Filtry
Przegląd układu hamulcowego, profilaktyczny, z wyrównaniem i oczyszczeniem tarcz, po takim postoju zapewne są mocno skorodowane.
Napęd rozrządu i paski napędu osprzętu, pompę wody można zostawić, fabryczna powinna wytrzymać ponad 200tys km.
Elementy naturalnie zużywające się, tzn uszczelki dekli, uszczelniacze wału, wałków, o-ring na aparacie zapłonowym, świece obowiązkowo i bez gadania, byćmoże przewody zapłonowe.
Reszta, czyli stan zawieszenia, wyjdzie wraz z rozpoczęciem użytkowania. Auto stało 3 lata więc jak zacznie jeździć, to mniej więcej po pół roku zobaczysz które wahacze będą do wymiany i czy amortyzatory nadal będą sprawne.
No i opony, pewnie też będą potrzebne nowe bo te które są zapewne założyli dość dawno.
Do ceny zakupu dodaj jakieś 3tys zł plus opony na serwis zerowy.
Osobiście uważam, że jeśli auto będzie w porządku to warto, jeśli masz kogoś kto będzie ci to auto serwisował uczciwie. Kolega jeździł 3 lata, też kupił auto które stało ponad rok. Objechał Polskę i Niemcy bezawaryjnie, auto sprzedał ze względu na swój wiek.
I na koniec prawdziwe oblicze demona... aparat zapłonowy.
Tak, psuje się. Czasem ze starości lub przez zaniedbanie zdechnie cewka zapłonowa, bardzo rzadko padają czujniki obrotów i moduły. Trudno jednoznacznie stwierdzić dlaczego tak jest, ale osobiście na podstawie własnego doświadczenia stwierdzam, że przeważnie winne są zaniedbania eksploatacyjne, tzn. jazda na starych, wypalonych świecach i uszkodzonych przewodach zapłonowych. Zużycie tych części i iskra bijąca wszędzie tylko nie do cylindra, mocno obciążają układ zapłonowy, głównie cewkę(dlatego zdycha pierwsza) a w drugiej kolejności tranzystor modułu zapłonowego. Niestety świece niklowe wytrzymują jakieś 2 wymiany oleju czyli 20-25tys km i nadają się do wymiany. W swoim Probe mam aparat który poskładałem jakieś 7 lat temu, zrobił blisko 70tys km bez problemów i zająknięcia (poskładałem bo oryginalnego aparatu praktycznie nie było). Jedyny przypadek kiedy zdechł mi aprat zapłonowy to KL01, który miał źle zaprojektowany moduł wzmocnienia, palił się tranzystor przez słabe chłodzenie, ale też jeździłem nim przez 3 lata zanim go trafiło, natomiast cewka w KL01 jest praktycznie nieśmiertelna. Do X9 montowali KF34 lub K834 zależnie od rocznika. Do polifta można zastosować oba typy zamiennie bez przeróbek.
Jeśli bardzo się obawiasz awarii w trasie, warto zainwestować w aparat zapłonowy sprawny na zapas, i wozić go w bagażniku razem z kluczem 8 i 12. Warto mieć też zapasowy czujnik obrotów wału i klucz 10, 17.
To są jedyne dwie części elektryczne silnika które mogą auto skutecznie unieruchomić i stanowić nie lada wyzwanie dla mechaników spod blaszanej budy naprawiających najczęściej niemieckie g...o.
Aparat zapłonowy da się naprawić, ale jest lekki problem z dostępnością cewki, nie wiem czy ktoś PL jeszcze takie cewki ma. Jedynym ratunkiem są w takim przypadku aparaty zapłonowe z Xedosa6, z zewnętrzną cewką i modułem, wszystkie części wymienialne i zamienne z całą resztą świata i częściami uniwersalnymi. Czujnik obrotów da się kupić zmiennik za nieduże pieniądze nowy.
Jak już kupisz to się pochwal i pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez radar88 » 24 gru 2020, 01:26


A i do zrobienia zapewne będą uszczelki pod deklami ale w aso kosztuje 25 czy 30zl za sztukę więc tragedii nie ma


Biore 8 kompletów w tej cenie :)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Yoshi323 » 26 gru 2020, 04:17

B
ProboszczV6 napisał(a):Napiszę jak jest, albo jak będzie jeśli kupisz ten samochód.
Obawiasz się, że odpalenie silnika po 3-letnim postoju bez zmiany oleju, zalania oleju do cylindrów może spowodować usterki. Rozbierałem swój zapasowy silnik po postoju 5-6letnim, wszędzie w istotnych miejscach był olej a magistrala była pełna, więc po ewentualnym odpaleniu nic by się nie stało. W głowicach również jest olej, zatrzymują go tam zawory zwrotne zamontowane przy magistrali. Nie rozumiem tylko w jaki sposób zalanie oleju do cylindrów poprawić ma stan panewek...jedynie przesmaruje lekko pierścienie i cylindry, ale jak wspomniałem wcześniej, tam jeszcze jest dość oleju na taki rozruch. Ciśnienie oleju pojawia się po 2-3 sekundach więc nie masz się czego bać. Natrysk oleju na tłoki rozwiązuje wiele problemów. Jazda na tym oleju do domu nie jest dobrym pomysłem, jego odporność termiczna po przynajmniej 3 latach będzie znacznie obniżona, nie będzie miał też odpowiednio chronił przed zużyciem i wiązał zanieczyszczeń, olej się utlenia, starzeje, więc auto na lawetę i do ogarniętego mechanika, nie wiem czy u ciebie tacy są.
Większym problemem może być stan skrzyni biegów niż silnika, to trzeba sprawdzić przy zakupie ale nie dawać jej za mocno w palnik, również ze względu na prawdopodobnie fabryczny olej, stary. Przy tym przebiegu problemów ze skrzynią nie powinno być.
Stan blacharski powinien być praktycznie idealny ale warto zajrzeć do istotnych zakamarków, tylne błotniki, podłoga z przodu, poduszka silnika.
Co warto zrobić po zakupie?
Jak Koledzy napisali wcześniej:
Wszystkie płyny eksploatacyjne, chłodniczy, hamulcowy, olej 5w30, olej w skrzyni ATF3 lub ATF6,
Filtry
Przegląd układu hamulcowego, profilaktyczny, z wyrównaniem i oczyszczeniem tarcz, po takim postoju zapewne są mocno skorodowane.
Napęd rozrządu i paski napędu osprzętu, pompę wody można zostawić, fabryczna powinna wytrzymać ponad 200tys km.
Elementy naturalnie zużywające się, tzn uszczelki dekli, uszczelniacze wału, wałków, o-ring na aparacie zapłonowym, świece obowiązkowo i bez gadania, byćmoże przewody zapłonowe.
Reszta, czyli stan zawieszenia, wyjdzie wraz z rozpoczęciem użytkowania. Auto stało 3 lata więc jak zacznie jeździć, to mniej więcej po pół roku zobaczysz które wahacze będą do wymiany i czy amortyzatory nadal będą sprawne.
No i opony, pewnie też będą potrzebne nowe bo te które są zapewne założyli dość dawno.
Do ceny zakupu dodaj jakieś 3tys zł plus opony na serwis zerowy.
Osobiście uważam, że jeśli auto będzie w porządku to warto, jeśli masz kogoś kto będzie ci to auto serwisował uczciwie. Kolega jeździł 3 lata, też kupił auto które stało ponad rok. Objechał Polskę i Niemcy bezawaryjnie, auto sprzedał ze względu na swój wiek.
I na koniec prawdziwe oblicze demona... aparat zapłonowy.
Tak, psuje się. Czasem ze starości lub przez zaniedbanie zdechnie cewka zapłonowa, bardzo rzadko padają czujniki obrotów i moduły. Trudno jednoznacznie stwierdzić dlaczego tak jest, ale osobiście na podstawie własnego doświadczenia stwierdzam, że przeważnie winne są zaniedbania eksploatacyjne, tzn. jazda na starych, wypalonych świecach i uszkodzonych przewodach zapłonowych. Zużycie tych części i iskra bijąca wszędzie tylko nie do cylindra, mocno obciążają układ zapłonowy, głównie cewkę(dlatego zdycha pierwsza) a w drugiej kolejności tranzystor modułu zapłonowego. Niestety świece niklowe wytrzymują jakieś 2 wymiany oleju czyli 20-25tys km i nadają się do wymiany. W swoim Probe mam aparat który poskładałem jakieś 7 lat temu, zrobił blisko 70tys km bez problemów i zająknięcia (poskładałem bo oryginalnego aparatu praktycznie nie było). Jedyny przypadek kiedy zdechł mi aprat zapłonowy to KL01, który miał źle zaprojektowany moduł wzmocnienia, palił się tranzystor przez słabe chłodzenie, ale też jeździłem nim przez 3 lata zanim go trafiło, natomiast cewka w KL01 jest praktycznie nieśmiertelna. Do X9 montowali KF34 lub K834 zależnie od rocznika. Do polifta można zastosować oba typy zamiennie bez przeróbek.
Jeśli bardzo się obawiasz awarii w trasie, warto zainwestować w aparat zapłonowy sprawny na zapas, i wozić go w bagażniku razem z kluczem 8 i 12. Warto mieć też zapasowy czujnik obrotów wału i klucz 10, 17.
To są jedyne dwie części elektryczne silnika które mogą auto skutecznie unieruchomić i stanowić nie lada wyzwanie dla mechaników spod blaszanej budy naprawiających najczęściej niemieckie g...o.
Aparat zapłonowy da się naprawić, ale jest lekki problem z dostępnością cewki, nie wiem czy ktoś PL jeszcze takie cewki ma. Jedynym ratunkiem są w takim przypadku aparaty zapłonowe z Xedosa6, z zewnętrzną cewką i modułem, wszystkie części wymienialne i zamienne z całą resztą świata i częściami uniwersalnymi. Czujnik obrotów da się kupić zmiennik za nieduże pieniądze nowy.
Jak już kupisz to się pochwal i pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym.



Bardzo Ci serdecznie dziękuję za wyjątkowo szczegółową i wartościową analizę. Dziękuję za rady, szczególnie te dotyczące rozmiaru kluczy do wymiany potencjalnie uszkodzonych podzespołów.

Czujnik położenia wału jest dostępny ,jako nowy na iparts.pl, ale wyłącznie na zamówienie, te na allegro są niby do Xedosa, ale i do wielu innych modeli, innych marek. Możliwe, żeby coś takiego działało?

Aparat zapłonowy znalazłem na ebayu.
Dla przykładu:
https://www.ebay.com/itm/Ignition-Distr ... 0752.m1982
Koszt 135usd.
Albo:
https://www.ebay.com/itm/Distributor-fo ... Sw5VFWJ1rl
Ten droższy -250usd.
Pytanie, czy to będzie pasować i jak się będzie sprawować.

Jeżeli chodzi o rozrząd, to jakiej firmy warto kupić? Na allegro zestaw kosztuje od 350 do 1000zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez radar88 » 27 gru 2020, 00:35

Rozrzad zawsze zakladam taki :
Napinacz i rolka prowadzaca:NTN
Rolki prowadzace: MRK (GMB ostatnio cos slabawe sa)
Pompa wody : GMB
Pasek: Contitech albo Gates
Koszt ok 650zl calego zestawu.

Co do aparatu wystarczy dobra regeneracja i tyle, koszt regeneracji ok 400zl

Czujnik polozenia walu znajdowal sie w roznych modelach ten sam, tyle ze do xedosa 9 ma ciut dluzszy przewod.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Yoshi323 » 28 gru 2020, 16:36

radar88 napisał(a):Rozrzad zawsze zakladam taki :
Napinacz i rolka prowadzaca:NTN
Rolki prowadzace: MRK (GMB ostatnio cos slabawe sa)
Pompa wody : GMB
Pasek: Contitech albo Gates
Koszt ok 650zl calego zestawu.

Co do aparatu wystarczy dobra regeneracja i tyle, koszt regeneracji ok 400zl

Czujnik polozenia walu znajdowal sie w roznych modelach ten sam, tyle ze do xedosa 9 ma ciut dluzszy przewod.


Dzięki!

A ile powinna mniej więcej kosztować wymiana rozrządu (chodzi o koszt robocizny)?

Czy ktoś może wypróbował te nowe aparaty zapłonowe, o których pisałem? Jak nowy kosztuje 130usd, to chyba warto wziąć nowy niż regenerować? Pytanie, czy działa i ile podziała...

Mam jeszcze jedną kwestię – nigdzie na forum nie znalazłem opinii o nowym miejscu, do którego przeniósł się serwis Auto-Jaksa ( obecnie Warszawa, Sękocińska 19). Warto tam jeszcze jeździć?

Czy może ktoś mógłby polecić nieautoryzowany serwis w Warszawie, któremu mógłbym powierzyć Xedosa bez obaw o fachowość i jakość napraw?

Jutro jadę obejrzeć auto, zdam relację z tego, co zobaczyłem na miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez szkodnik_byd » 28 gru 2020, 17:30

Znam takich co z Warszawy mazdy wożą do Bydgoszczy na serwis więc różnie to bywa
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Marek 161BD081 » 28 gru 2020, 17:55

Ojjjj – już nie przesadzajmy z tymi serwisami!
Rozrząd w KL nie wymaga przecież jakichś kosmicznych technologii.
Moim zdaniem każdy trochę bardziej ogarnięty mechanik powinien sobie z tym bez większych problemów poradzić.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 29 gru 2020, 00:32

Marek 161BD081 napisał(a):Ojjjj – już nie przesadzajmy z tymi serwisami!
Rozrząd w KL nie wymaga przecież jakichś kosmicznych technologii.
Moim zdaniem każdy trochę bardziej ogarnięty mechanik powinien sobie z tym bez większych problemów poradzić.

Po czesci sie zgadzam, ale na tyle co tego przemielilem to zawsze cos urwane, nie skrecone, za mocno skrecone itd. Ostatni przypadek to przestawiony rozrzad przez to ze komus sie zapomnialo wkrecic srubke od obudowy rozrzdu ta nad kolem pasowym, efektem tego wlasnie rozrzad sie przestawil i auto juz nie zapalilo, dziwczyna zwozila auto do mnie 1200km zeby jej to uruchomic.Takze no tego :)

szkodnik_byd napisał(a):Znam takich co z Warszawy mazdy wożą do Bydgoszczy na serwis więc różnie to bywa

Do mnie tez z różnych miejsc woza, Wroclaw/Rzeszów/Szwajcaria itd itp :P <rotfl>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Yoshi323 » 29 gru 2020, 02:50

szkodnik_byd napisał(a):Znam takich co z Warszawy mazdy wożą do Bydgoszczy na serwis więc różnie to bywa


Nowymi autami jeździłem na przeglądy do ASO do Lublina, bo było miło i tanio, ale to trochę co innego.
Prawie dwudziestoletnie auto wolałbym serwisować na miejscu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Beny » 29 gru 2020, 08:57

Jak masz miejsce i dwie prawe ręce to większość sam zrobisz ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Gandzia » 29 gru 2020, 10:08

Yoshi323 jak chcesz się dowiedzieć co może się psuć w aucie co stało 3 lata (tak twierdził sprzedający) to zapraszam do lektury
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=315&t=207171
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 30 gru 2020, 13:25

Yoshi323 napisał(a):Dziękuję za rady, szczególnie te dotyczące rozmiaru kluczy do wymiany potencjalnie uszkodzonych podzespołów.

Bardzo śmieszne... Dodam jeszcze, że tymi kluczami rozkręcisz pół silnika.

Czujników multum znajdziesz na alegro:
https://allegro.pl/listing?string=czujnik%20wa%C5%82u%20mazda%20KL&bmatch=cl-dict201214-ctx-fd-uni-1-5-1218

Co do zestawów rozrządu, zakładałem ostatnio rolki SKF, pasek Contitech, siłownik napinacza NTN, problemów nie ma. Rolka napinacza może być z gmb bo jest metalowa, nie pęknie jak pozostałe. Do KJ kupiłem pasek Bando, jedyny dostępny...

Aparat zapłonowy za 130usd, tanio, sam bym zaryzykował za takie pieniądze ale wiecie, podatki.

Marek 161BD081 napisał(a):Ojjjj – już nie przesadzajmy z tymi serwisami!
Rozrząd w KL nie wymaga przecież jakichś kosmicznych technologii.

Kosmicznych nie, jedynie trochę wyobraźni i odpowiedniego podejścia, a tego w dużej części warsztatów nie ma. Podejście jest takie jak do wszystkich starych aut, czyli najtaniej, najszybciej, bylejak. A że później zdechło, cóż one tak mają, kup se kibelwagen.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Yoshi323 » 30 gru 2020, 14:45

Gandzia napisał(a):Yoshi323 jak chcesz się dowiedzieć co może się psuć w aucie co stało 3 lata (tak twierdził sprzedający) to zapraszam do lektury
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=315&t=207171


Dzięki! Zapoznam się na pewno!



Byłem zobaczyć auto. To była prawie podróż na koniec świata;)

Podwozie OK, nie pordzewiałe, jeden błotnik z barankiem, przebieg wygląda na oryginalny, ale jest kilka innych rzeczy, które mnie zastanowiły:

-po otwarciu klapki paliwa oniemiałem – było tam tyle syfu, jakby samochód stał 10 lat na dworze z otwartą klapką. Skąd ten syf? Gdyby auto stało w garażu, to pod klapką powinno być czysto, ale gdyby stało na zewnątrz, to powinno być całe pordzewiałe. A nie jest. O co może chodzić?

– ułamany guzik od szyberdachu. Sprzedający zapewnia, że guzik gdzieś się zgubił przy sprzątaniu auta... Czy ktoś miał może taki problem? Da się to łatwo naprawić? Dla mnie szyberdach to podstawa, klimy nie używam, więc dach muszę mieć sprawny.

– Mam wrażenie, że w aucie nie ma w ogóle regulacji kierownicy góra-dół. Czy to możliwe?
Sprzedawca zapewnia, że to normalne, że niektóre auta tak mają, a mnie ciężko w to uwierzyć, Skoro jest regulacja "do siebie" i "od siebie", to nie byłoby góra-dół?

Niestety nie mam podstaw, żeby ślepo wierzyć sprzedawcy. Do ogłoszenia wpisał nie istniejące wyposażenie, a na miejscu przekonywał mnie, że auto ma biksenonowe światła. I przez telefon i na miejscu ciężko było uzyskać jakiekolwiek informacje. Świece niby zmienione, ale nie wiadomo na jakie (sprzedający zapewniał, że na dobrej jakości, ale już rachunku nie pokazał). Najpierw mówił, że auto stało 3 lata,a wczoraj już że siedem.
Pod domem właściciela Porsche Cayenne, Nissan GT-R i kilka innych zabawek. Co ta Mazda tam robiła, to nie wiem. Nie pasowała do otoczenia. To tylko uwaga, nie zarzut.

W ogóle miałem wrażenie, że sprzedający zakładał, że jak jadę 300km, to na pewno wezmę to auto i chyba był zaskoczony, że nie wyjąłem pieniędzy. Spytał mnie nawet na odchodne, chyba nieco złośliwie, czy lubię sobie robić takie wycieczki.

Cena sztywna, gość nie jest skłonny do jakichkolwiek negocjacji. Nie było możliwości przejechać się samemu autem, lecz jedynie z boku.

Aha, jeszcze jedno – w aucie w ogóle nie ma nawiewów z tyłu. Czy da się tak jeździć z dzieckiem? Nie będzie Mu za gorąco/za zimno? Ktoś to przechodził?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Marek 161BD081 » 30 gru 2020, 14:58

Przełącznik od szyberdach cały się wymienia. Mi kiedyś się rozleciał i nie było czego poskładać.
Zresztą i tak rzadko z niego korzystałem – wole czystą i sprawnie działającą klimę.
Nawiew na tył jest o ile pamietam pod siedzeniami przednimi – dmucha to tylko na nogi.
Kierownica w Millenii ma regulacje „góra – dół”. Xedos ma tylko „bliżej – dalej”.
Lampy nie sądzę aby były wymieniane bo i komu by się chciało ale w oryginale nigdy tam nie było xenonow czy bixenonow. Było fotkę ich zrobić to powiedzielibyśmy więcej.
U mnie pod klapką paliwa tez mam ciemne naloty mimo, że garażuję „pod chmurką” ale rudej tam akurat nie ma.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jedrzej07 » 30 gru 2020, 15:10

Uszkodzony guzik szyberdachu to standard w tym modelu. Pozostaje wymiana na używkę.
O syfie pod klapką często powiedzieć, wystarczy kilka dni jesienią pod drzewem i będzie podobnie.
Regulacja jest tylko przód tył tak jak napisał Marek, za to Millenia ma tylko góra-dół. Nie ma wersji które by miały to i to.
Bixenonu fabrycznie nie ma, ale spotkałem kiedyś xedosa z którym się ktoś pobawił i wyciągnął zwykłą soczewkę a wsadził bixenon. Ale to już nie jest oryginał, choć świeciło fajnie.
To auto stało u niego czy może sprowadził od kogoś u kogo stało a on chce w Polsce je sprzedać?
Równie dobrze mogło to być auto po zmarłym ojcu itd, bo trafiają się takie okazje, i wtedy nie musi pasować do otoczenia.
Nawiewy na tył są tylko pod fotelami kierowcy i pasażera, i nieraz przy skrajnie wysokich i skrajnie niskich temperaturach faktycznie jest uczucie że pasażerowie z tyłu mają inne odczucia niż z przodu
Z tego wyposażenia co jest w pisane w ogłoszeniu to nie ma wielu rzeczy fabrycznie, możliwe, że coś było dokładane choć wątpię bo jednak wygląda na zachowane w oryginale.
Pewnie gość zaznaczał wszystko jak leciało podczas wstawiania ogłoszenia <glupek2>
Z tą sztywną ceną to w Polsce rzadkość, Polak nauczony jest targowania, w innych krajach bywa różnie. Jakby mu zależało na sprzedaży to na pewno by się skusił żeby coś opuścić, ale każdy człowiek jest inny więc nie ma co tego komentować <lol>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Yoshi323 » 30 gru 2020, 15:42

Marek 161BD081 napisał(a):Przełącznik od szyberdach cały się wymienia. Mi kiedyś się rozleciał i nie było czego poskładać.
Zresztą i tak rzadko z niego korzystałem – wole czystą i sprawnie działającą klimę.
Nawiew na tył jest o ile pamietam pod siedzeniami przednimi – dmucha to tylko na nogi.
Kierownica w Millenii ma regulacje „góra – dół”. Xedos ma tylko „bliżej – dalej”.
Lampy nie sądzę aby były wymieniane bo i komu by się chciało ale w oryginale nigdy tam nie było xenonow czy bixenonow. Było fotkę ich zrobić to powiedzielibyśmy więcej.
U mnie pod klapką paliwa tez mam ciemne naloty mimo, że garażuję „pod chmurką” ale rudej tam akurat nie ma.


Dziękuję!
U mnie włączenie klimy wiążę się z natychmiastową anginą, więc unikam. Potrzebuję sprawnego szyberdachu.

Nawiew na nogi? Dobre i to :) Dzięki!

Z tą kierownica to jestem w szoku. Nie widziałem dotąd auta z regulacją na głębokość a bez regulacji na wysokość. Regulację na wysokość miałem w 323 BF z 1989 roku... Rozwiązanie bez sensu – w tym Xedosie nie byłem w stanie się usadowić. Albo kierownica za blisko, albo kierownica wbijająca się w kolana – do wyboru.

Mam zdjęcie lamp, ale nic tam nie widać poza żółtawym światłem nie widać :)

Wklejam fotkę widoku pod klapką paliwa. Brud nie schodzi nawet przy mocnym pocieraniu
https://zapodaj.net/e52191bc350b5.jpg.html

Dopisano 30 gru 2020 16:03:

jedrzej07 napisał(a):Uszkodzony guzik szyberdachu to standard w tym modelu. Pozostaje wymiana na używkę.[/quote


Ale trzeba wymienić sam panel, czy on występuje razem z szyberdachem? Na allegro są same szyberdachy, paneli brak.

jedrzej07 napisał(a):O syfie pod klapką często powiedzieć, wystarczy kilka dni jesienią pod drzewem i będzie podobnie.
Regulacja jest tylko przód tył tak jak napisał Marek, za to Millenia ma tylko góra-dół. Nie ma wersji które by miały to i to.


Wkleiłem wcześniej link do zdjęcia. U Ciebie też to tak wygląda?

jedrzej07 napisał(a):Regulacja jest tylko przód tył tak jak napisał Marek, za to Millenia ma tylko góra-dół. Nie ma wersji które by miały to i to.


W ogóle bez sensu. Dzięki za info!

jedrzej07 napisał(a):
To auto stało u niego czy może sprowadził od kogoś u kogo stało a on chce w Polsce je sprzedać?
Równie dobrze mogło to być auto po zmarłym ojcu itd, bo trafiają się takie okazje, i wtedy nie musi pasować do otoczenia.


Z relacji sprzedawcy: Auto jest z Austrii. Starszy pan zmarł, zostawił auto, sprawa spadkowa trwała kilka lat ( auto czekało w garażu). Odkupił i sprzedaje. Nic nie mówił, że to jego rodzina.


jedrzej07 napisał(a):Nawiewy na tył są tylko pod fotelami kierowcy i pasażera, i nieraz przy skrajnie wysokich i skrajnie niskich temperaturach faktycznie jest uczucie że pasażerowie z tyłu mają inne odczucia niż z przodu

To ważna informacja. Dziękuję!

jedrzej07 napisał(a):Z tego wyposażenia co jest w pisane w ogłoszeniu to nie ma wielu rzeczy fabrycznie, możliwe, że coś było dokładane choć wątpię bo jednak wygląda na zachowane w oryginale.
Pewnie gość zaznaczał wszystko jak leciało podczas wstawiania ogłoszenia <glupek2>
Z tą sztywną ceną to w Polsce rzadkość, Polak nauczony jest targowania, w innych krajach bywa różnie. Jakby mu zależało na sprzedaży to na pewno by się skusił żeby coś opuścić, ale każdy człowiek jest inny więc nie ma co tego komentować <lol>


Tak przypuszczam, że zaznaczał, jak leciało.

Sztywna cena to rzadkość. Możliwe, że gość uznał, że jestem napalony, bo jadę taki kawał drogi, to na pewno kupię. Jego prawo.


Dziękuję za pomoc!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9