Mój okręt flagowy X9 '98r problemy po zakupie
Witam wszystkich niedawno kupiłem takie oto auto cena nie była wygórowana ale już na placu
znalazłem kilka wad
tak wygląda z zewnątrz
a tak wygląda pod maską
i tu od razu pytanie co to za wersja silnika KF 2.0?? tak wynika z dowodu rej jednak z tyłu mam pojemność 2.3
o co chodzi?
a tu luźne wtyczki chyba czegoś tu brakuje
na pewno nie znalazłem ma zbiorniczka spryskiwaczy i mam walniętą chłodnicę od klimy
na masce na rancie popękał szpachel więc na 100% walnięta z przodu
jęśli ktoś jest w stanie coś doradzić będę bardzo wdzięczny
znalazłem kilka wad
tak wygląda z zewnątrz
a tak wygląda pod maską
i tu od razu pytanie co to za wersja silnika KF 2.0?? tak wynika z dowodu rej jednak z tyłu mam pojemność 2.3
o co chodzi?
a tu luźne wtyczki chyba czegoś tu brakuje
na pewno nie znalazłem ma zbiorniczka spryskiwaczy i mam walniętą chłodnicę od klimy
na masce na rancie popękał szpachel więc na 100% walnięta z przodu
jęśli ktoś jest w stanie coś doradzić będę bardzo wdzięczny
Ostatnio edytowano 5 sie 2010, 23:27 przez sds12, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Więc tak silnik masz 2,5 TA KL taki jak mój.
W wolnych miejscach brakuje Ci przekaźnika ten koło gumowego przewodu od klimy.
A 2 wtyczki razem one nie powinny być z czepione razem bo mnie się wydaje że owszem
Poduszki,wałkowaliśmy temat Może masz nie uaktywnione.
Na pewno brakuje Ci plastików od błotnika P przez grill do błotnika lewego.
Pozdrawiam
W wolnych miejscach brakuje Ci przekaźnika ten koło gumowego przewodu od klimy.
A 2 wtyczki razem one nie powinny być z czepione razem bo mnie się wydaje że owszem
Poduszki,wałkowaliśmy temat Może masz nie uaktywnione.
Na pewno brakuje Ci plastików od błotnika P przez grill do błotnika lewego.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Więc kolega sds12 ma 2,5. U ciebie Wodzu idą koło przekaźników (najprawdopodobniej) 2 przewody od gazu.
Ja się postaram zrobić zdjęcia mojego Engine jutro Jedynego czego wam Panowie zazdroszczę to porządku,czystości pod maską u mnie .... szkoda gadać kuuuupa błota.
Pozdrawiam
Ja się postaram zrobić zdjęcia mojego Engine jutro Jedynego czego wam Panowie zazdroszczę to porządku,czystości pod maską u mnie .... szkoda gadać kuuuupa błota.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Więc tak
Vin: JMZTA12J5011...
kiedyś na stronie klubowej był taki fajny kalkulatorek i tabele z wersjami silników i rocznikami do nich
jakoś nie mogę ich znaleźć
Rzeczywiście wygląda jak by miął tam być przekaźnik tylko od czego?
nie świeci mi tam na dole przeciw mgielny ale nie miałem czasu szukać dla czego
silnik możliwe że jest 2.5 ale kupiłem dziś kable NGK do 2.5 KL RC-ZE28
i tak sobie średnio pasują jak widać u kolegi post wyżej na przednią głowicę są trochę za długie
na tył mogły być kilka cm dłuższe żeby je ułożyć swobodnie w zaciskach
na kopułce i przepływce mam naklejki z kodem kreskowym i podpis KF28 jeśli dobrze pamiętam
plastiki na pas przedni mam tylko je zdjąłem bo oglądałem chłodnice
brakuje natomiast zatrzasków do grila jak odpiąłem te z góry to mi wypadł
zrobiłem test diodowy i cisza żadnych błędów
jak dotknąłem nogą gaz to wystartowały wiatraki
na próbę odpiąłem przepływkę i wymigał 8 krótkich
więc chyba działa
na jakim pinie sprawdza się kody błędów ABS?
Vin: JMZTA12J5011...
kiedyś na stronie klubowej był taki fajny kalkulatorek i tabele z wersjami silników i rocznikami do nich
jakoś nie mogę ich znaleźć
Rzeczywiście wygląda jak by miął tam być przekaźnik tylko od czego?
nie świeci mi tam na dole przeciw mgielny ale nie miałem czasu szukać dla czego
silnik możliwe że jest 2.5 ale kupiłem dziś kable NGK do 2.5 KL RC-ZE28
i tak sobie średnio pasują jak widać u kolegi post wyżej na przednią głowicę są trochę za długie
na tył mogły być kilka cm dłuższe żeby je ułożyć swobodnie w zaciskach
na kopułce i przepływce mam naklejki z kodem kreskowym i podpis KF28 jeśli dobrze pamiętam
plastiki na pas przedni mam tylko je zdjąłem bo oglądałem chłodnice
brakuje natomiast zatrzasków do grila jak odpiąłem te z góry to mi wypadł
zrobiłem test diodowy i cisza żadnych błędów
jak dotknąłem nogą gaz to wystartowały wiatraki
na próbę odpiąłem przepływkę i wymigał 8 krótkich
więc chyba działa
na jakim pinie sprawdza się kody błędów ABS?
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
sds12 napisał(a):Vin: JMZTA12J5011...
Twoje auto wyjerzdzająć z fabryki miało silnik Millera 2.3l 211 KM oznaczenie silnika KJ
silnik możliwe że jest 2.5 ale kupiłem dziś kable NGK do 2.5 KL RC-ZE28
Mam te same
No proszę takiemu to dobrze,grzeje gdy nie chodzi silnik,piękna sprawuszka...Pozazdrościć
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Zdjęcia które obiecałem dodać :
2,5 V6 TA KL :
2,0 V6 CA KF:
Kiedyś byłem oglądać Xedosa 9. W ogłoszeniu było że to silnik 2,0 V6,otworzyłem maskę i wiedziałem od razu że to 2,5 a nie 2,0.
Co do zdjęć różnica znacząca Wygląd kolektora inny
Co do kodu KF28 to gdzieś taki miałem lecz motor 2,5 a KF to odpowiednik 2,0
Pozdrawiam
2,5 V6 TA KL :
2,0 V6 CA KF:
Kiedyś byłem oglądać Xedosa 9. W ogłoszeniu było że to silnik 2,0 V6,otworzyłem maskę i wiedziałem od razu że to 2,5 a nie 2,0.
Co do zdjęć różnica znacząca Wygląd kolektora inny
Co do kodu KF28 to gdzieś taki miałem lecz motor 2,5 a KF to odpowiednik 2,0
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Więc tak z tego co wiem to po 98 znaczki były nowe. Zdjęcie z KL to silnik z 93 lecz ja znaczki zmieniałem a z KF to rocznik 95 i znaczki sa 2 generacji.
Faktycznie kolega sds12 ma stare znaczki lecz nie wiem czy nie czy od połowy 98 znaczki uległy zmianie.
Faktycznie kolega sds12 ma stare znaczki lecz nie wiem czy nie czy od połowy 98 znaczki uległy zmianie.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
chyba nie ma się co sugerować moja napewno ma powymieniane z starszych modeli
więc ostatecznie silnik który jest w moim aucie to KF 2.5 V6 24v?
sie dopytuję bo muszę zamówić jak najszybciej uszczelki pod dekle zaworów i kolektor
i chciał bym żeby się to odbyło bez problemowo w miarę
amator jakiś polepił tam na silikon i leje się oliwa jak w silniku FSO
widać na trzeciej fotce
najgożej że wprost na kolektory wydechowe i jak się przejadę kawałek to dymi i śmierdzi nie do wytrzymania
narazie dolewam ale nie zniosę tego dłużej
coś jeszcze warto zamówić -- sprawdzić przy okazji ściągania kolektora??
co z tym ABS'm dziś sprawdzałem na drodze
żeczywiście nie działą
więc ostatecznie silnik który jest w moim aucie to KF 2.5 V6 24v?
sie dopytuję bo muszę zamówić jak najszybciej uszczelki pod dekle zaworów i kolektor
i chciał bym żeby się to odbyło bez problemowo w miarę
amator jakiś polepił tam na silikon i leje się oliwa jak w silniku FSO
widać na trzeciej fotce
najgożej że wprost na kolektory wydechowe i jak się przejadę kawałek to dymi i śmierdzi nie do wytrzymania
narazie dolewam ale nie zniosę tego dłużej
coś jeszcze warto zamówić -- sprawdzić przy okazji ściągania kolektora??
co z tym ABS'm dziś sprawdzałem na drodze
żeczywiście nie działą
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Moim zdaniem masz TA KL 2,5 V6 przynajmniej tak wygląda kolektor jak na załączonym zdjęciu ode mnie. Przyjrzyj się uważnie porównaj. Moim zdaniem to jest 2,5 V6 DOHC 24v.
Na pewno uszczelki do kolektora (zależy który wymieniasz ssący,wydechowy).
Co do ABS-u oglądałeś czujniki
Na pewno uszczelki do kolektora (zależy który wymieniasz ssący,wydechowy).
Co do ABS-u oglądałeś czujniki
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
wydechowego chyba nie muszę ściągać do wymiany uszczelk pod pokrywy zaworowe?
narazie nie grzebałem nic pod spodem myślałem że jak czujnik któryś nie działą lub jest odpięty
to mi to komp zamelduje i wtedy będę wiedział od której strony zacząć poszukiwania
narazie nie grzebałem nic pod spodem myślałem że jak czujnik któryś nie działą lub jest odpięty
to mi to komp zamelduje i wtedy będę wiedział od której strony zacząć poszukiwania
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Nie uszczelek od wydechowego nie musisz mieć puki go nie ruszysz a ruszać go na razie nie będziesz
Jak nie masz błędów to jest ok prócz tej poduszki...
Jak nie masz błędów to jest ok prócz tej poduszki...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
no włąśnie dziwnie to wygląda z tym ABS
kontrolka świeci cały czas
komputer nie wypluwa żadnych błędów
próba na drodze po deszczu wykazała ze nie działa jednak ten abs
po rozpędzeniu auta do ok 100 i wciśnięciu hamulca do oporu nie czuć pulsacji na pedale
przód na bank się blokuje
kontrolka świeci cały czas
komputer nie wypluwa żadnych błędów
próba na drodze po deszczu wykazała ze nie działa jednak ten abs
po rozpędzeniu auta do ok 100 i wciśnięciu hamulca do oporu nie czuć pulsacji na pedale
przód na bank się blokuje
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Tu masz opisane jak to sprawdzić.
Kody błędów DTC dla układu ABS (strona klubowa dział Warsztat)
Przede wszystkim nie utrudniać sobie życia. Nie szukamy komputera, gniazd komputera, wtyczek pod kierownicą, nie mierzymy napięć, oporności w tę czy w tamtą stronę itd, itp...
Otwieramy maskę i przy lewym nadkolu, przed akumulatrorem widzimy kostkę "DIAGNOSTIC". Otwieramy i mamy taki widok.
Tu pokazane są wszystkie złącza ale u nas są tylko niektóre.
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po chwili kontrolka ABS powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.
Interpretacja odczytów
Jeśli komputer zarejestrował błedy układu kontrolka zapala się. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – jeden długi sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 14. Czujnik obrotów koła lewy tył do wymiany.
Dla potwierdzenia można rozpiąć jego wtyczkę i zmierzyć oporność. Powinna wynosić ok. 1,4 kΩ. Ponieważ jest zepsuty oporność jego będzie zdecydowanie inna.
Kasowanie błędów
Po pierwszej serii wymigania błędów 10. razy nacisnąć pedał hamulca w odstępach 1. sekundowych. Wyłączyć zapłon. Rozłączyć mostek w gnieździe diagnostycznym. Włączyć zapłon. Kontrolka ABS powinna zgasnąć.
Interpretacja kodów błędów dla układu ABS
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Co do uszczelek dekli i kolektora to:
Uszczelki dekli z silnika KF i KL są identyczne kup tylko oryginalne koszt ok 60 zł szt
Uszczelki kolektora ssącego kup też oryginale koszt 45 zł szt
Części zamówisz u kolegi Smirnoffa nalepiej na stronie http://www.carspeed.pl
Ja jakiś tydzień temu wymieniałęm i uszczelki dekli i kolektroa ssącego, czyli zwalałem cały kolektor ssący. Szczerze powiem Ci, że roboty było bez liku ale jak coś to chętnie doradze. Aha nie odkręcaj EGR-u, bo sie urwą śruby tylko rure idącą do kolektora ssącego z kolektora wydechowego inaczej nie wyciągniesz kolektora. Klucz 23 mm rypania z tą śrubą na 2h i wymieniłem przy tym całą łacinę. Momenty dokręcania śrub dekli to 9Nm a kolektora 25Nm. Silikonem uszczelnij rogi dekli.
Pozdro
Kody błędów DTC dla układu ABS (strona klubowa dział Warsztat)
Przede wszystkim nie utrudniać sobie życia. Nie szukamy komputera, gniazd komputera, wtyczek pod kierownicą, nie mierzymy napięć, oporności w tę czy w tamtą stronę itd, itp...
Otwieramy maskę i przy lewym nadkolu, przed akumulatrorem widzimy kostkę "DIAGNOSTIC". Otwieramy i mamy taki widok.
Tu pokazane są wszystkie złącza ale u nas są tylko niektóre.
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po chwili kontrolka ABS powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.
Interpretacja odczytów
Jeśli komputer zarejestrował błedy układu kontrolka zapala się. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – jeden długi sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 14. Czujnik obrotów koła lewy tył do wymiany.
Dla potwierdzenia można rozpiąć jego wtyczkę i zmierzyć oporność. Powinna wynosić ok. 1,4 kΩ. Ponieważ jest zepsuty oporność jego będzie zdecydowanie inna.
Kasowanie błędów
Po pierwszej serii wymigania błędów 10. razy nacisnąć pedał hamulca w odstępach 1. sekundowych. Wyłączyć zapłon. Rozłączyć mostek w gnieździe diagnostycznym. Włączyć zapłon. Kontrolka ABS powinna zgasnąć.
Interpretacja kodów błędów dla układu ABS
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Co do uszczelek dekli i kolektora to:
Uszczelki dekli z silnika KF i KL są identyczne kup tylko oryginalne koszt ok 60 zł szt
Uszczelki kolektora ssącego kup też oryginale koszt 45 zł szt
Części zamówisz u kolegi Smirnoffa nalepiej na stronie http://www.carspeed.pl
Ja jakiś tydzień temu wymieniałęm i uszczelki dekli i kolektroa ssącego, czyli zwalałem cały kolektor ssący. Szczerze powiem Ci, że roboty było bez liku ale jak coś to chętnie doradze. Aha nie odkręcaj EGR-u, bo sie urwą śruby tylko rure idącą do kolektora ssącego z kolektora wydechowego inaczej nie wyciągniesz kolektora. Klucz 23 mm rypania z tą śrubą na 2h i wymieniłem przy tym całą łacinę. Momenty dokręcania śrub dekli to 9Nm a kolektora 25Nm. Silikonem uszczelnij rogi dekli.
Pozdro
Więc jak masz świecącą się ciągle kontrolkę ABS to sprawa jest prosta. Czujniczek kolego W zeszłym tyg jak dłubałem trochę przy zawieszeniu upierdaczyłem jeden,nawet nie wiedziałem i się świeciła kontrolka przez cały czas aż do póki nie wymieniłem czujnika.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Dziś próbowałem tego sposobu opisanego powyżej
niestety nie działa
Piny są na swoich miejscach w mojej kostce ale po zmostkowaniu nic się nie dzieje
tzn. kontrolka swieci sobie jak świeciłą ani myśli migać błędy
próbowałem skasować przez 10 naciśnięć hamulca ale też lipa
Złożyłem zamówienie na uszczelki dziś jeszcze przyszła odpowiedź
niestety znów schody:
"Uszczelki kolektora ssącego – pytanie jakie są kanały w głowicach ? Nie wiadomo z czego wyciągnięto ten silnik ?
Zakładając, że jest z TA, to uszczelki kolektora ssącego w oryginale OE MAZDA będą kosztować 68zł/szt x2, na zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze."
Wodzu masz może numer tych które zamawiałeś
skoro to taki sam silnik jak twój
niestety nie działa
Piny są na swoich miejscach w mojej kostce ale po zmostkowaniu nic się nie dzieje
tzn. kontrolka swieci sobie jak świeciłą ani myśli migać błędy
próbowałem skasować przez 10 naciśnięć hamulca ale też lipa
Złożyłem zamówienie na uszczelki dziś jeszcze przyszła odpowiedź
niestety znów schody:
"Uszczelki kolektora ssącego – pytanie jakie są kanały w głowicach ? Nie wiadomo z czego wyciągnięto ten silnik ?
Zakładając, że jest z TA, to uszczelki kolektora ssącego w oryginale OE MAZDA będą kosztować 68zł/szt x2, na zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze."
Wodzu masz może numer tych które zamawiałeś
skoro to taki sam silnik jak twój
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość