Tu masz opisane jak to sprawdzić.
Kody błędów DTC dla układu ABS (strona klubowa dział Warsztat)
Przede wszystkim nie utrudniać sobie życia. Nie szukamy komputera, gniazd komputera, wtyczek pod kierownicą, nie mierzymy napięć, oporności w tę czy w tamtą stronę itd, itp...
Otwieramy maskę i przy lewym nadkolu, przed akumulatrorem widzimy kostkę "DIAGNOSTIC". Otwieramy i mamy taki widok.
Tu pokazane są wszystkie złącza ale u nas są tylko niektóre.
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po chwili kontrolka ABS powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.
Interpretacja odczytów
Jeśli komputer zarejestrował błedy układu kontrolka zapala się. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – jeden długi sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 14. Czujnik obrotów koła lewy tył do wymiany.
Dla potwierdzenia można rozpiąć jego wtyczkę i zmierzyć oporność. Powinna wynosić ok. 1,4 kΩ. Ponieważ jest zepsuty oporność jego będzie zdecydowanie inna.
Kasowanie błędów
Po pierwszej serii wymigania błędów 10. razy nacisnąć pedał hamulca w odstępach 1. sekundowych. Wyłączyć zapłon. Rozłączyć mostek w gnieździe diagnostycznym. Włączyć zapłon. Kontrolka ABS powinna zgasnąć.
Interpretacja kodów błędów dla układu ABS
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Co do uszczelek dekli i kolektora to:
Uszczelki dekli z silnika KF i KL są identyczne kup tylko oryginalne koszt ok 60 zł szt
Uszczelki kolektora ssącego kup też oryginale koszt 45 zł szt
Części zamówisz u kolegi Smirnoffa nalepiej na stronie
http://www.carspeed.plJa jakiś tydzień temu wymieniałęm i uszczelki dekli i kolektroa ssącego, czyli zwalałem cały kolektor ssący. Szczerze powiem Ci, że roboty było bez liku ale jak coś to chętnie doradze. Aha nie odkręcaj EGR-u, bo sie urwą śruby tylko rure idącą do kolektora ssącego z kolektora wydechowego inaczej nie wyciągniesz kolektora. Klucz 23 mm rypania z tą śrubą na 2h i wymieniłem przy tym całą łacinę. Momenty dokręcania śrub dekli to 9Nm a kolektora 25Nm. Silikonem uszczelnij rogi dekli.
Pozdro