Mazda Xedos 9 / Millenia (TA) – Opinie i Informacje
Witaj!
A więc tak w skrócie:
– X9 po FL w manualu to jest rzadkość, automat sobie całkiem dobrze radzi i nie ma co się tego bać.
– b. rzadko się zdarza wersja bez klimy.
– rzadkością też są egzemplarze z systemem 4WS
– zawieszenie w sumie jest to samo w obu wersjach ale koszt remontu nie jest mały.
– w układzie jezdnym różnice znajdziesz w przegubach (inne ilości zębów wieloklinów), drążkach kierowniczych przednich (inny wymiar gwintu ale idzie to przerobić – pisałem o tym), średnicach tarcz hamulcowych. Nie jestem pewien jak jest we wcześniejszych modelach ale po FL z tyłu zastosowali tarczo-bębny.
– zabezpieczenie blach jest krótko mówiąc do szczególnie w okolicach rantów tylnych nadkoli (część przednia od drzwi).
– elementy blacharskie z przodu (w sumie cały przód auta) są inne w wersji po FL, tył jest chyba taki sam.
– przednia szyba wymiarami jest taka sama ale ma zmienione mocowanie lusterka
– w wersji po FL zmieniona jest zupełnie tablica wskaźników
– w wersji po FL nie da się zastosować sensownego zbiornika gazu w miejsce koła zapasowego, gdyż jest tam umieszczony jakiś filtr oparów paliwa czy też jakaś inna cholera.
– wersja po lifcie (nie wiem czy tym ostatnim czy nieco wcześniejszym) ma delikatnie zmieniony silnik (mowa o KL czyli 2.5), różnice są w sumie kosmetyczne chyba pod kątem ekologii (dodatkowe sondy lambda, katalizatory wstępne, inny komp sterujący z immo w standardzie) bo mechanicznie to jest ten sam silnik. Skrzynia AT po lifcie ma parę drobnych różnic w budowie wewn. ale i tak nadal jest zamienna względem wcześniejszego modelu.
– wersje po FL mają pod kierownica standardowe złącze OBDII, przy pomocy którego można zdiagnozować silnik i skrzynię (abs, tempomat, poduszki i inne nie są objęte diagnostyką via OBDII)
A co więcej to w tej chwili nie pamiętam.
W kwestii "na co więcej zwrócić uwagę":
– sprawdzić poziom, kolor i ew. zmętnienie oleju w skrzyni (poczytaj jak się sprawdza olej), sprawdzić czy zmiany biegów są łagodne czy przypadkiem nie występują szarpnięcia (delikatne szarpnięcie jest dopuszczalne).
– jeśli jest instalacja LPG to obowiązkowo musi to być sekwencja
– nie patrz na opisy zużycia paliwa bo to i tak rzadko kiedy prawda, mi w cyklu mieszanym zazwyczaj i tak wychodzi około 15l/100km (silnik 2.5)
– jeśli jest oryginalne radio z navi to i tak z tego nie będziesz miał pożytku, gdyż mapy nie maja aktualizacji na nasz kraj
– przebieg jak to przebieg ale rzadko kiedy się pokrywa z rzeczywistością, mój X9 jest z 2001r i mam już przelatane ponad 240kkm
Ufff – może na razie wystarczy
Pozdrawiam!
Marek
A więc tak w skrócie:
– X9 po FL w manualu to jest rzadkość, automat sobie całkiem dobrze radzi i nie ma co się tego bać.
– b. rzadko się zdarza wersja bez klimy.
– rzadkością też są egzemplarze z systemem 4WS
– zawieszenie w sumie jest to samo w obu wersjach ale koszt remontu nie jest mały.
– w układzie jezdnym różnice znajdziesz w przegubach (inne ilości zębów wieloklinów), drążkach kierowniczych przednich (inny wymiar gwintu ale idzie to przerobić – pisałem o tym), średnicach tarcz hamulcowych. Nie jestem pewien jak jest we wcześniejszych modelach ale po FL z tyłu zastosowali tarczo-bębny.
– zabezpieczenie blach jest krótko mówiąc do szczególnie w okolicach rantów tylnych nadkoli (część przednia od drzwi).
– elementy blacharskie z przodu (w sumie cały przód auta) są inne w wersji po FL, tył jest chyba taki sam.
– przednia szyba wymiarami jest taka sama ale ma zmienione mocowanie lusterka
– w wersji po FL zmieniona jest zupełnie tablica wskaźników
– w wersji po FL nie da się zastosować sensownego zbiornika gazu w miejsce koła zapasowego, gdyż jest tam umieszczony jakiś filtr oparów paliwa czy też jakaś inna cholera.
– wersja po lifcie (nie wiem czy tym ostatnim czy nieco wcześniejszym) ma delikatnie zmieniony silnik (mowa o KL czyli 2.5), różnice są w sumie kosmetyczne chyba pod kątem ekologii (dodatkowe sondy lambda, katalizatory wstępne, inny komp sterujący z immo w standardzie) bo mechanicznie to jest ten sam silnik. Skrzynia AT po lifcie ma parę drobnych różnic w budowie wewn. ale i tak nadal jest zamienna względem wcześniejszego modelu.
– wersje po FL mają pod kierownica standardowe złącze OBDII, przy pomocy którego można zdiagnozować silnik i skrzynię (abs, tempomat, poduszki i inne nie są objęte diagnostyką via OBDII)
A co więcej to w tej chwili nie pamiętam.
W kwestii "na co więcej zwrócić uwagę":
– sprawdzić poziom, kolor i ew. zmętnienie oleju w skrzyni (poczytaj jak się sprawdza olej), sprawdzić czy zmiany biegów są łagodne czy przypadkiem nie występują szarpnięcia (delikatne szarpnięcie jest dopuszczalne).
– jeśli jest instalacja LPG to obowiązkowo musi to być sekwencja
– nie patrz na opisy zużycia paliwa bo to i tak rzadko kiedy prawda, mi w cyklu mieszanym zazwyczaj i tak wychodzi około 15l/100km (silnik 2.5)
– jeśli jest oryginalne radio z navi to i tak z tego nie będziesz miał pożytku, gdyż mapy nie maja aktualizacji na nasz kraj
– przebieg jak to przebieg ale rzadko kiedy się pokrywa z rzeczywistością, mój X9 jest z 2001r i mam już przelatane ponad 240kkm
Ufff – może na razie wystarczy
Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak z ciekawostek.... dodatkowo w poliftowej wersji jest czasowe wyłączanie świateł mijania po zamknięciu samochodu.
Hmmm – możesz mi to przybliżyć jak to działa?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki za pomoc i wiele ciekawostek. Mam nadzieje że na koniec listopada pochwalę się wersją po lifcie ale to już jest zależne od portfela i zdrowego rozsądku
A i jeszcze jedno pytanko. Są może w xedzie mocowania iso fix i czy jest możliwość zamontowania trzech fotelików z tyłu ( podejrzewam że nie). No i czy dzieciaki w fotelikach mają dość miejsca na nogi, biorąc pod uwagę kierowce 188cm
A i jeszcze jedno pytanko. Są może w xedzie mocowania iso fix i czy jest możliwość zamontowania trzech fotelików z tyłu ( podejrzewam że nie). No i czy dzieciaki w fotelikach mają dość miejsca na nogi, biorąc pod uwagę kierowce 188cm
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
ISO fix raczej nie ma. U mnie w Milly z 2002 na pewno nie
Trzech fotelików nie zamontujesz.
To ile miejsca jest z tyłu mocno zależy od tego jak mocno są odsunięte przednie fotele. Generalnie szału z tyłu nie ma, ale nie jest też źle
Trzech fotelików nie zamontujesz.
To ile miejsca jest z tyłu mocno zależy od tego jak mocno są odsunięte przednie fotele. Generalnie szału z tyłu nie ma, ale nie jest też źle
- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Nie wiem czemu miałoby to służyć ale u mnie też po czasie same wyłączają się świata pozycyjne po zamknięciu drzwi...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
tiger918 napisał(a):Nie wiem czemu miałoby to służyć ale u mnie też po czasie same wyłączają się świata pozycyjne po zamknięciu drzwi...
Hmmm – w moim X9 (też "polift") nie mam raczej tego.
Opisz to dokładniej jak możesz bo nie powiem ale zaintrygowało mnie to.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
tiger918
millenia s 2001, xedos 6 kl oraz 2x323f BA BP , było 323f z5 i 626GE fs
Marek 161BD081 napisał(a):Hmmm – w moim X9 (też "polift") nie mam raczej tego.
Wersja USA i pewnie masz też światła DRL, chociaż nie wiem czy to w modelu po FL było stosowane.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
drogbayo napisał(a):tiger918 napisał(a):Nie wiem czemu miałoby to służyć ale u mnie też po czasie same wyłączają się świata pozycyjne po zamknięciu drzwi...
i pochwal się nowym nabytkiem
poprostu załączam pozycje wyciągam kluczyk zamykam auto i pozycje po czasie się wyłączają..nie wiem po co i dlaczego ale jest jakaś czasówka...oczywiście jak kluczyki w stacyjce to się świecą cały czas gdy je włącze.
co to są światła drl?
chwalić się bedzie czym jak auto będzie doprowadzone do stanu...ale chyba podobała ci się jazda próbna millerkiem
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
tiger918 napisał(a):drogbayo napisał(a):tiger918 napisał(a):Nie wiem czemu miałoby to służyć ale u mnie też po czasie same wyłączają się świata pozycyjne po zamknięciu drzwi...
i pochwal się nowym nabytkiem
poprostu załączam pozycje wyciągam kluczyk zamykam auto i pozycje po czasie się wyłączają..nie wiem po co i dlaczego ale jest jakaś czasówka...oczywiście jak kluczyki w stacyjce to się świecą cały czas gdy je włącze.
co to są światła drl?
chwalić się bedzie czym jak auto będzie doprowadzone do stanu...ale chyba podobała ci się jazda próbna millerkiem
Wtedy też się ścigniemy ;D i nie bądź taki skromny
Prawdziwa limuzyna z automatem;]
Button napisał(a):ISO fix raczej nie ma. U mnie w Milly z 2002 na pewno nie
Trzech fotelików nie zamontujesz.
To ile miejsca jest z tyłu mocno zależy od tego jak mocno są odsunięte przednie fotele. Generalnie szału z tyłu nie ma, ale nie jest też źle
A czy da się wyłączyć poduszkę z przodu żeby można było włożyć fotelik? U mojego kolegi w alfie wyłącza się kluczykiem.
- Od: 17 sie 2011, 23:29
- Posty: 54
- Skąd: Opoczno
- Auto: Xedos 9 2.5V6 1995
tiger918 napisał(a):co to są światła drl?
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się tylko klosze przednie DRL – Day Route Light czyli światła dzienne, starsze millenie taką opcję miały w standardzie (bynajmniej większość).
Pozycjne się pewnie palą dla bezpieczeństwa i gasną po kilku sekundach.
Poduszki pasażera się wyłączyć nie da chyba że ją odepniesz lecz to będzie widoczne na desce rozdzielczej AIR BAG
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):tiger918 napisał(a):co to są światła drl?
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się tylko klosze przednie DRL – Day Route Light czyli światła dzienne, starsze millenie taką opcję miały w standardzie (bynajmniej większość).
Pozycjne się pewnie palą dla bezpieczeństwa i gasną po kilku sekundach.
Poduszki pasażera się wyłączyć nie da chyba że ją odepniesz lecz to będzie widoczne na desce rozdzielczej AIR BAG
Czyli wychodzi na to ze malego dziecka nie mogę wozić z przodu. Dzięki za pomoc
- Od: 17 sie 2011, 23:29
- Posty: 54
- Skąd: Opoczno
- Auto: Xedos 9 2.5V6 1995
KAMIL Z napisał(a):Czyli wychodzi na to ze malego dziecka nie mogę wozić z przodu. Dzięki za pomoc
No raczej takiej możliwości nie ma
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się tylko klosze przednie DRL – Day Route Light czyli światła dzienne, starsze millenie taką opcję miały w standardzie (bynajmniej większość).
Pozycjne się pewnie palą dla bezpieczeństwa i gasną po kilku sekundach.
Po przekreceniu kluczyka nie zapalają same światła a więc to odpada..a dzienne musze założyć bo szkoda mi xenonów...swoją drogą myslałem że są zamontowane przez poprzedniego właściciela a tu wyglada że orginały bo maja wbudowaną przetwornicę...jeszcze dwie sprawy:
Czemu takie auto jak millenia nie ma podgrzewanych lusterek? do lustra idą tylko 3 kable od sterowania...
Jak można w bezpieczny sposób bez szkód wyciągnąć wkłady lusterek?
Lusterka a raczej mechanizm chce załozyć od x9 bo stoi na części u mnie a te są podgrzewane i składane...panel też mam z przyciskiem tyle że jeszcze instalacje muszę zrobić...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
tiger918 napisał(a):Czemu takie auto jak millenia nie ma podgrzewanych lusterek?
chyba żartujesz Najuboższa wersja miała podgrzewane lustra.
Jak wyciągnąć wkłady to Ci nie powiem bo nie wyciągałem, lecz można się liczyć z uszkodzeniem.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości