Mazda Xedos 9 / Millenia (TA) – Opinie i Informacje

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez mbr » 22 mar 2010, 01:54

Witam,

Od jakiegoś czasu spać nie mogę i myślę nad X9. Moja GE jest piękna, ładna, niezawodna itp... No ale Xedos 9 to Xedos 9.
Stąd parę pytań:

1. Co obowiązkowo sprawdzić/obejrzeć przed zakupem?
2. Jest jakiś objaw/symptom po którym można od razu stwierdzić że auto jest w rozsypce?
3. Ile powinien kosztować X9 w dobrym stanie z lat 95-96 ?
4. Odwieczny dylemat: 2.3 MCE czy 2.5 V6? Zależy mi na niezawodności. Wyłącznie.
5. Jeśli byłaby z LPG to jakiej firmy instalacje omijać?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 gru 2008, 19:53
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: Były: 626 '90 GD RF, 626 '93 GE RF-CX
Jest: Premacy 2.0 FS '03

Postprzez szkodnik_byd » 22 mar 2010, 23:22

mbr napisał(a):Witam,

Od jakiegoś czasu spać nie mogę i myślę nad X9. Moja GE jest piękna, ładna, niezawodna itp... No ale Xedos 9 to Xedos 9.
Stąd parę pytań:

1. Co obowiązkowo sprawdzić/obejrzeć przed zakupem?
2. Jest jakiś objaw/symptom po którym można od razu stwierdzić że auto jest w rozsypce?
3. Ile powinien kosztować X9 w dobrym stanie z lat 95-96 ?
4. Odwieczny dylemat: 2.3 MCE czy 2.5 V6? Zależy mi na niezawodności. Wyłącznie.
5. Jeśli byłaby z LPG to jakiej firmy instalacje omijać?

Pozdrawiam


1. dobra diagnostyka calego autka szarpaki itp oraz mechanik z glowa
2. to chyba widac :D slychac a przy rurce tylniej nawet czuc :D
3. no w dobrym stanie to pewnie conajmniej 10tys
4 problemu nie ma przy takim zalozeniu 2,5v6 i to najlepiej manual lub z zalozenia 2k na remont skrzyni
5. tutaj trzeba uwazac na tanizne wiec sredniej klasy sekwencja za 3,2k juz powinna dac rade
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Siwus » 23 mar 2010, 00:12

szkodnik_byd napisał(a):4 problemu nie ma przy takim zalozeniu 2,5v6 i to najlepiej manual lub z zalozenia 2k na remont skrzyni

ewentualnie kupno używki ;) trzeba bardzo uważać przy kupnie automatu, ale co prawdą jest, że taki samochód to tylko z automatem, nie wyobrazam sobie majtania lewarkiem :D co do diagnozy automatu, trzeba posłuhać, przejechać sie, wyczuć jak zmienia biegi, czy się nie slizga, czy działa kick-down, zobaczeć bagnet od oleju w skrzyni, powąchac czy nie śmierdzi spalenizną, itd. itd
Btw. ogółem silnik w automacie nie jest aż tak bardzo zmęczony życiem, jak może być w przypadku manula, ale to zalezy jak się trafi. ;)
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez DymeK » 26 kwi 2010, 21:19

mam pytanko czy wada z uszczelnieniem kompresora w millerku została poprawiona od jakiegoś rocznika
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez mckoper » 27 kwi 2010, 08:47

Tak, po lifcie ta wada została usunięta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Janusz626 » 27 kwi 2010, 17:23

mckoper napisał(a):Tak, po lifcie ta wada została usunięta.

... po lifcie czyli po 2001 roku tak ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Italiano » 28 kwi 2010, 22:54

Tak.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez voytecku » 29 kwi 2010, 12:49

Italiano napisał(a):Tak.

Nie :)

Zostala poprawiona w modelach od 1997 roku. Przy okazji zmienilo sie podlaczenie podcisnien i mocowanie(podlaczenie) intercoolerow.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Janusz626 » 29 kwi 2010, 20:04

No to jak w koncu :P mam sie cieszyc czy nie jak mam 1999r
ogolnie to nie narzekam jeszcze na kompressssor a lyka tylko a moze az zaledwie okolo flaszeczke czyli 0.5-0.6 miedzy wymianami, pytam bo sie rozgladam za uzywka i za ocean na regenaracje, ale to tylko tak mysle i nie wiem czy trzeba :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mckoper » 29 kwi 2010, 22:05

Tak jak pisał Wojtek, poprawiona usterka uszczelniaczy była w 1997r. Rok w którym millenie dostały brzydkie, plastykowe wnętrze :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez szkodnik_byd » 29 kwi 2010, 23:16

to jaka jest zywotnosc kompresora bez bledu olejowego ??
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez sq2jul » 30 kwi 2010, 00:02

ee tam sraty taty :P ostatnio mielismy z ojcem na oku milly z roku 2000 albo 2001 (juz dobrze nie pameitam) z Millerem i sam sprzedawca przyznal sie, ze pobiera ponad 0,5l/1k km ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez voytecku » 30 kwi 2010, 12:04

sq2jul napisał(a):ee tam sraty taty :P ostatnio mielismy z ojcem na oku milly z roku 2000 albo 2001 (juz dobrze nie pameitam) z Millerem i sam sprzedawca przyznal sie, ze pobiera ponad 0,5l/1k km ;)

To byl jakis shit, nie ma sie czym chwalic. Kompresor zuzywa minimalne ilosci oleju przy rozruchu, bo uszczelnia sie, ale nigdy nie bedzie to 0,5l/1000km. Po zalozeniu nowego zapomnialem calkowicie o sprawdzaniu poziomu oleju.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Janusz626 » 30 kwi 2010, 15:44

Ojć... 0.5 litra na 1000km to koleś pewnie nie jeździ na wymianę oleju tylko wymienia sam filtr :|
przecież tam musi być wszystko przepalone oliwą,
IHI tyle wciąga ? nie wiem, a możne pierścienie... ale to już nie ważne.

Więc co ? mam się cieszyć ze mam po lifcie Millerka z poprawionym kompresorem ? i jeszcze pojeżdżę bezstresowo ? <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Italiano » 30 kwi 2010, 22:45

voytecku napisał(a):
Italiano napisał(a):Tak.

Nie :)
Zostala poprawiona w modelach od 1997 roku.

No tak...bo pierwszy lift był w tymże roku. :)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Wodzu » 3 maja 2010, 19:31

A poprawili moze jakies inne ustarki takie jak pierscienie np w KF itp?
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Beny » 6 maja 2010, 20:46

Panowie może ktoś podać ceny części do X9 2,5V6 w manualu które mogą zwalić z nóg?

Przeczytałem cały wątek i widze ze najdroższe są amortyzatory przód.
A jak z resztą?
Kompletne sprzęgło,
Rozrząd (tu chyba bedzie podobnie jak w KF ~1000zł część ?)
Tłumiki są zamienniki?
Coś jeszcze?

Jak się ma moc 2,5 V6 do masy X9?
Silnik KL trzymaja serie?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez szkodnik_byd » 6 maja 2010, 21:31

z tego co ja orientowalem sie to tak jak piszesz najdrozsze sa amortyzatory

zeby sobie sprawdzic co ile kosztuje to wpisz w allegro milleina i juz bedziesz mial wszystko co ma zamienniki i jest tego sporo

co do silnika 2,5 KF – to mega wiele bylo na temat tych silnikow na forum mx6 i 626 wiec zerknij tak generalnie silniki sa prawie wieczne trzeba tylko wymienic uszczelki pod kapami raz na jakies 200-250 tysiecy km i jak to przy v6 rozdzad kosztuje wiecej nisz w rzedówce paski napedowe sa fajnie zrobione ze woda i wspomaganie jest na jednym a alternator i klima na drugim czy jakos tam ale sa osobno a nie jeden wspolny

sprzeglo mysle tez allegro tragedii nie bylo
tlumiki zamienniki i nie tylko allegro a jak nie to coraz wiecej firm robi na wymiar za rozsadne kase wiec ok katalizator standard wiec nie trzeba sie martwic :D

to tyle odemnie teoretyka a niech sie jakis praktyk wypowie :D co jezdzi i wymienia :D
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Globy » 6 maja 2010, 22:04

Olej żrą tak samo te sprzed liftu, jak i po lifcie. Wejdźcie sobie na mobile.de i sprawdźcie, ile jest przecenionych Millerów '99 z "motorschaden" i przebiegami ~100 tys. km. Po prostu trwałość tych uszczelnień jest kiepska, moim zdaniem pomaga im trochę częsta wymiana oleju. Sam nie dolewam przez 5 tysięcy kilometrów, zejdzie może setka z bagnetu, ale jak mam trasę szybkiego ruchu 1000 km z pedałem w podłodze i prędkościami 160-200 km/h oraz wyprzedzaniem na 2. i 3. biegu do oporu, to potrafi łyknąć 0,4 litra (82 tys. km przebiegu). Mam nadzieję, że Dawid ustali kontakt z tym kolesiem z Orzysza i kupię sobie zapas :D

Co do plastikowego wnętrza, to rzecz gustu – mnie się najbardziej podoba kolorystycznie, choć faktycznie szkoda, że dźwignia biegów nie była skórzana w latach 1997-1999, a słupki flockowane. Brakuje też tego dużego cup-holdera dla dwóch osób, który montowano w pierwszych rocznikach.

Co do TA KL, to chyba amory są dostępne taniej (inne niż w KJ). Ceny części jak w KF, czyli bez stresu <usmiech> Omijaj tylko automaty, zbyt ospały się robi ten samochód, a skrzynie trwałością nie grzeszą. Zdrowy KL wyciąga ~150-160 koni i IMHO nie ma problemu z pierścieniami, jeśli ma na blacie prawdziwe 200-300 tys. km.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mckoper » 6 maja 2010, 22:08

szkodnik_byd napisał(a):co do silnika 2,5 KF


Silnik 2,5V6 ma oznaczenie KL :)

W przypadku X9 z silnikiem KL i manualną skrzynią biegów koszta eksploatacji znacznie się obniżają.
Jak już wcześniej pisano to najdroższe są przednie amorki i niektóre części zawieszenia które występują tylko w oryginale.
Ewentualny koszt naprawy skrzyni odpada bo chcesz manuala. Regeneracja uszkodzonej, automatycznej skrzyni biegów to ok. 2tys.zł (u Wieśka)
Rozrząd w KL to koszt ok 1000zł z robocizną (najdroższy jest ori hydrauliczny napinacz)
Kompletne sprzęgło do manuala to ok 1000zł w częściach+ robocizna

to tyle z największych wydatków, reszta jest zbliżona do innych samochodów.
Co do mocy to Kl w manualu nawet dobrze sobie radzi,ale co to za przyjemność jazdy limuzyną bez automatycznej skrzyni biegów ;)
KL z zasady to raczej nie trzymają serii.

Globy napisał(a):Mam nadzieję, że Dawid ustali kontakt z tym kolesiem z Orzysza i kupię sobie zapas :D

Pracuję nad tym bo jest mi potrzebny zapasowy kompresor do projektu ;)

Globy napisał(a):Omijaj tylko automaty, zbyt ospały się robi ten samochód, a skrzynie trwałością nie grzeszą.


Nie zapomnij o mojej KL z automatyczną skrzynią biegów która ma już ponad 350tys. a z tego co wiem to skrzynia nie była ruszana :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9