Mazda Xedos 9 / Millenia (TA) – Opinie i Informacje

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez voytecku » 9 sie 2009, 23:03

azalisz555 napisał(a):w tym roczniku mamy chyba fordowski automat, czyż nie?

W wersjach z silnikiem KJ byla montowana skrzynia Nissana (LJ4A-EL), wystepowala np. w Maximie 3.0 V6.

Janusz626 napisał(a):-bagaznik, wiozlem sobie taka skrzynke z klamotami

To jest samochod do wozenia siebie, a nie skrzyn w bagazniku :)

Janusz626 napisał(a):klapka od wlewu paliwa, brak awaryjnego otwierania

Mozna awaryjnie otwierac z bagaznika. Jesli masz problem z otwieraniem, musisz pobawic sie blaszka, ktora blokuje zamek.

Janusz626 napisał(a):-kiepski promien skretu

Trzeba sie przyzwyczaic :)

Janusz626 napisał(a):"syntetyczna" skora

Skora jest prawdziwa.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez azalisz555 » 10 sie 2009, 12:07

voytecku napisał(a):
azalisz555 napisał(a):w tym roczniku mamy chyba fordowski automat, czyż nie?

W wersjach z silnikiem KJ byla montowana skrzynia Nissana (LJ4A-EL), wystepowala np. w Maximie 3.0 V6.

serio? ja myślałem że to z forda probe wzięta <czarodziej> <chomik> <balwan>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Janusz626 » 10 sie 2009, 12:13

voytecku napisał(a):To jest samochod do wozenia siebie, a nie skrzyn w bagazniku

siebie tak owszem, a nawet i wiecej, czasem sie zmieszcza jeszcze dwie lub trzy osoby z tylu i dodatkowo jedna jeszcze obok mnie ;)
a ta moja skrzynka to taki kuferek z kosmetykami do auta i nie tylko, wiesz... kobiety maja taka nawet z zamkiem na kluczyk, tylko moja wazy tak okolo dwa razy wiecej niz ten maly kuferek z lusterkiem mojej panny :P
voytecku napisał(a):Mozna awaryjnie otwierac z bagaznika. Jesli masz problem z otwieraniem, musisz pobawic sie blaszka, ktora blokuje zamek

mowisz o tym otwieraniu po prawej stronie za tapicerka w luku bagazowym ?? a blaszka tez sie bawilem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mckoper » 10 sie 2009, 16:35

Janusz626 napisał(a):siebie tak owszem, a nawet i wiecej, czasem sie zmieszcza jeszcze dwie lub trzy osoby z tylu i dodatkowo jedna jeszcze obok mnie oczko


<boje się> to kogo Ty tam wozisz? słonie ? :D <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez voytecku » 10 sie 2009, 21:47

Janusz626 napisał(a):mowisz o tym otwieraniu po prawej stronie za tapicerka w luku bagazowym

Tak, ale po lewej stronie. Jesli dobrze pamietam, wlew jest po lewej stronie.

Janusz626 napisał(a):a blaszka tez sie bawilem

Blaszka to klucz do sukcesu, u mnie pomoglo :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Janusz626 » 11 sie 2009, 00:50

voytecku napisał(a):Tak, ale po lewej stronie. Jesli dobrze pamietam, wlew jest po lewej stronie.

tak, dobrze pamietasz :) ale tam gdzies pod tapicerka ?? musze to obczaic ;)
mckoper napisał(a):to kogo Ty tam wozisz? słonie ?

...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez azalisz555 » 11 sie 2009, 14:19

<lol> <lol> <lol>

ja też kiedyś próbowałem sie tam odstać, bo jak podjechałem na stacje to nie chciał z przycisku odpalić, ale tak się zastanowiłem czy warto sie tam grzebać na stacji w tym, odsłoniłem, stwierdziłem, że zepsuje na pewno, w sumie nie wiem co zrobiłem bo zaraz potem już przycisk załapał na całe szczęście :D

podpisuje się pod promieniem skrętu choć już się przyzwyczaiłem do zawracania przez 3,5 pasa <lol> mi też drzwi skrzypią, ale kierowcy i też nie chcą się nasmarować niczym :) a co do bagażnika to mam tylko takie zastrzeżenia że zawiasy które do środka wchodzą ograniczają trochę ładowność. i tyle, tapicerka się nie skarży, skóra też, skóra rulezzzzzzzzzzz, jest super ekstra <list>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Lopez.w » 11 sie 2009, 20:27

Janusz626 napisał(a):skrzypiace tylne drzwi za kierowca

mam to samo :|
LOPEZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2008, 20:06
Posty: 219
Skąd: Toruń/Osówka
Auto: X9 TA KL / 626 GW DiTD

Postprzez .jano. » 5 paź 2009, 19:50

Witam wszystkich Xedosiarzy.
Jako początkujący posiadacz Madzi Miller anno domini 97 mam kilka pytań do starszych stażem i bardziej doświadczonych kolegów, szczególnie użytkowników X9 z silnikiem 2.3
Na początek świece zapłonowe. Łatwo można znaleźć choćby w necie świece Denso ale ich koszt to około 70pln/szt – czyli w sumie około 420pln – trochę drogo :/ Podobno są dostępne dobre zamienniki klasy NGK czy BOSCH. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie, np. numery katalogowe takich zamienników bo ? Nic złego z zapłonem narazie się nie dzieje ale chciałbym wymienić profilaktycznie – silniczek jest w gazie i ma przejechane na obecnych świeczkach ponad 35 tyś (conajmniej, bo możliwe że 3 razy więcej). Podobno nie ma tam kabli WN? Przyznam się szczerze że sam nie sprawdzałem nic pod maską do tej pory poza poziomem płynów... Autko ma przejechane 166tyś i chcąc zrobić kolejne 50 i tak musze je wymienić.
Zamierzam też włożyć nowy aku, bo ten, który siedzi obecnie pali dobrze ale jak autko postoi 3-4 dni jest już gorzej, a właściwie dusi sie 5-7 sekund. Czy waszym zdaniem wystarczy taki jak zalecają, czyli 60Ah, czy warto dołożyć góra stówke i szarpnąć np. 74Ah, żeby mieć jakiś zapas?? Wszak sporo w aucie w elektryce...
Naczytałem się też sporo o sprężarce oraz skrzyni. O ile auto specjalnie nie dymi i nie pije litrami oleju (narazie przejechałem 2,5tyś km i wsiorbał nie więcej niż 0,5l, zresztą nie dymi jakoś szczególnie), o tyle są niewielkie problemy ze skrzynią: czasami tuż po ruszeniu auto jakby nie chciało przyspieszać, jakby coś nie mogło zaskoczyć. Dzieje się tak TYLKO na początku po odpaleniu i tylko na pierwszym biegu. Jak już wszystko wskoczy jak trzeba nie ma z tym problemu po każdorazowym zatrzymaniu aż do zgaszenia silnika. Po ponownym odpaleniu problem się powtarza, niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły. Problem ten nie występuje po każdym odpaleniu (średnio raz na 3 razy). Czy to może być oznaka jakiegoś poważniejszego problemu? Generalnie skrzynia chodzi OK, jest niewielkie szarpanie między 1 a 2 ale podobno to normalne w tym aucie.
No i pytanie z troche innej beczki... dziwi mnie troche wysokość położenia środkowej części układu wydechowego. Jest on mniej więcej w połowie wysokości między linią podwozia a podłożem. Przyznam szczerze, że przy większości progów zwalniających, szczególnie jak się jedzie w 4 osoby bardzo łatwo można zahaczyć – udało mi sie to już parokrotnie, pomimo ze jechałem naprawde wolno.Poza tym wygląda to trochę dziwnie, natomiast słyszałem jedną opinię, że tak niskie umieszczenie części środkowej układu wydechowego to w tym modelu normalne/fabryczne. Sam nie miałem okazji przyglądnąć się innemu Millerowi od tyłu i stwierdzić czy to prawda. Jeśli nie – będę musiał coś z tym szybko zrobić.

Z góry dzięki za wszystkie sugestie i opinie i pozdrawiam wszystkich Xedosiarzy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 21:25
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 KJ
CX-9 TB

Postprzez Italiano » 5 paź 2009, 21:20

Do tych silników są drogie świece...nawet NGK to koszt ponad 60 zł za świece.


.jano. napisał(a):Podobno nie ma tam kabli WN?

A widziałeś kiedyś auto bez kabli WN?

.jano. napisał(a):czy warto dołożyć góra stówke i szarpnąć np. 74Ah, żeby mieć jakiś zapas?? Wszak sporo w aucie w elektryce...

Nigdy nie zaszkodzi mieć troche zapasu...wszak wystarczy taki jaki piszą w instrukcji.

Co do skrzyni...może być przyczyną zużyciem skrzyni, niskim poziomem oleju, bądź jego zużyciem (olej do wymiany)

A co do wydechu...
.jano. napisał(a):niskie umieszczenie części środkowej układu wydechowego to w tym modelu normalne/fabryczne



Temat przenosze do Opini.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez voytecku » 5 paź 2009, 22:16

.jano. napisał(a):Na początek świece zapłonowe. Łatwo można znaleźć choćby w necie świece Denso ale ich koszt to około 70pln/szt – czyli w sumie około 420pln – trochę drogo :/ Podobno są dostępne dobre zamienniki klasy NGK czy BOSCH

Instrukcja wspomina tylko o swiecach DENSO i NGK. Ja kupowalem do siebie NGK PZFR5F (tak podaje instrukcja i NGK) ze szczelinka 0.032. Jesli trafisz na swiece PZFR5F-11, nie zakladaj ich, poniewaz one sa do silnika KL (2.5L). Swiece PZFR5F sa platynowe i powinny "styknac" na ponad 100Kkm.

Italiano napisał(a):.jano. napisał:
Podobno nie ma tam kabli WN?
A widziałeś kiedyś auto bez kabli WN?

W silniku millera nie ma kabli WN, sa cewki. Tak samo jest np w obecnie produkowanych mercedesach.

.jano. napisał(a):Czy waszym zdaniem wystarczy taki jak zalecają, czyli 60Ah, czy warto dołożyć góra stówke i szarpnąć np. 74Ah, żeby mieć jakiś zapas?

Powinno wystarczyć 60Ah, ale mozesz sie "szarpnac" na 62 lub 68. Wiecej niz to nie ma potrzeby. Ja zawsze jezdzilem na aku Centra Futura, na allegro sa w rozsadnych cenach.

.jano. napisał(a):Czy to może być oznaka jakiegoś poważniejszego problemu? Generalnie skrzynia chodzi OK, jest niewielkie szarpanie między 1 a 2 ale podobno to normalne w tym aucie.

Na poczatek sprawdz olej. Zwroc uwage, ze silnik zaczyna "ciagnac" dopiero od ok 2500rpm, wtedy odczuwalne jest przyspieszanie.

.jano. napisał(a):No i pytanie z troche innej beczki

Na to nie odpowiem, nie pamietam juz, jak to wyglada pod spodem.

Zeby miec swiety spokoj ze wszystkim, podjedz sobie na spokojnie do Wieska, a on sprawdzi Ci caly samochod i powie co jest nie tak.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez azalisz555 » 5 paź 2009, 22:16

moim zdaniem jesli chodzi o wydech to normalka, u mnie nawet jak sam jade to moge zahaczyć, bo w warszawie stawiają te policjanty czasem chyba z myśla u SUVach a nie o normalnych autkach. co do świec owszem, ceny są podobne, ja chce zainwestowac w boscha bo niemiecka precyzja itd <lol> (
Lidl tez jest niemiecki
), dobra koniec zartow :D mialem aku taki jak ustawa przewidywała i co sie okazało padł mi po dość krótkim czasie, wiec zainwestowałem w 80 Varty i jest gitarrrrrrra jak narazie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez voytecku » 5 paź 2009, 22:18

azalisz555 napisał(a):ja chce zainwestowac w boscha bo niemiecka precyzja itd

Do japonskiego silnik kup japonskie czesci :)

azalisz555 napisał(a):wiec zainwestowałem w 80 Varty i jest gitarrrrrrra jak narazie

Mi ~60Ah Centry na 3 lata starczylo bez problemow :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Italiano » 6 paź 2009, 00:20

voytecku napisał(a):sa cewki. Tak samo jest np w obecnie produkowanych mercedesach.

Fakt...nawet nie pomyślałem. Sam tak miałem w Bumie z 96r

voytecku napisał(a):sa platynowe i powinny "styknac" na ponad 100Kkm.

I dlatego się za nie tyle płaci.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Janusz626 » 6 paź 2009, 09:48

.jano. napisał(a):(narazie przejechałem 2,5tyś km i wsiorbał nie więcej niż 0,5l, zresztą nie dymi jakoś szczególnie)

... no nie malo choc w mocno gornej normie
.jano. napisał(a):po ruszeniu auto jakby nie chciało przyspieszać, jakby coś nie mogło zaskoczyć

... na pierwszy plan oliwa i filtr w skrzyni, na bagnecie jaki stan tylko po odpaleniu sprawdz, jego kolor i zapach, jesli ciemny i smierdzi jakby przepaleniem to wymiana przymusowa, kolor czerwony powinien byc widoczny na bagnecie
.jano. napisał(a):OK, jest niewielkie szarpanie między 1 a 2 ale to normalne w tym aucie

...tak, wazne zeby byl 4-bieg i mocny wsteczny tzn czy sie slizga, zebys mogl podjechac na nim pod kraweznik...
Wydech, same rury powinny byc schowane "niewidoczne" natomiast katalizator pod podloga troche wystaje w dol i czasem to przeszkadza. Koncowy tlumik rowniez ciut wisi za nisko.
.jano. napisał(a):Jeśli nie – będę musiał coś z tym szybko zrobić.

... drobna ewentualna szybka przerobka wieszakow i gum
Swiece, masz gaz i moga byc NGK PZFR5F i szczelina jest 0.8mm (masz sekwencje czy LPI)
voytecku napisał(a):ze szczelinka 0.032

... ?? ...
voytecku napisał(a):Swiece PZFR5F sa platynowe i powinny "styknac" na ponad 100Kkm

i takie powinny byc
Akukmulator j/w we wroclawiu bede za jakies dwa tygodnie mozemy sie spotkac
Ostatnio edytowano 6 paź 2009, 15:26 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez .jano. » 6 paź 2009, 11:38

Dzięki za wszystkie sugestie!

Janusz626 napisał(a):... na pierwszy plan oliwa i filtr w skrzyni, na bagnecie jaki stan tylko po odpaleniu sprawdz, jego kolor i zapach, jesli ciemny i smierdzi jakby przepaleniem to wymiana przymusowa, kolor czerwony powinien byc widoczny na bagnecie


olej w skrzyni był wymieniany około 10kkm temu, właściwie wtedy była wymieniana podobno cała skrzynia (na używaną rzecz jasna) – takie mam info od poprzedniego właściciela. Kolor na bagnecie jest jasny ale bardziej mi to wygląda na róż niż czerwień, wg mnie nie śmierdzi.


Janusz626 napisał(a):Wydech, same rury powinny byc schowane "niewidoczne" natomiast katalizator pod podloga troche wystaje w dol i czasem to przeszkadza. Koncowy tlumik rowniez ciut wisi za nisko.


No właśnie najbardziej wystaje w dół katalizator, troche to denerwujące ale skoro ten model tak ma... Końcowy tłumik jest raczej na "nie przeszkadzającej" wysokości.


Janusz626 napisał(a):Siwece, masz gaz i moga byc NGK PZFR5F i szczelina jest 0.8mm (masz sekwencje czy LPI)


Mam sekwencję Elpigaz, zresztą całkiem ładnie się sprawdza – pali co prawda sporo (12,5-14,5l przy jeździe mieszanej) ale ubytku mocy w stosunku do benzyny nie odczuwam. Inna sprawa, że tych 211 kucy troche sie nie czuje ale nie jeździłem innym millerkiem więc nie mam za bardzo porównania. Z drugiej strony auto troche waży no i w automacie tak nie pociągnie jak w manualu, zresztą nie o to mi chodzi – nie mam ciężkiej nogi (aczkolwiek nie zawsze) i dla mnie podstawa to wygoda i czerpanie przyjemności z płynięcia po szosie...



voytecku napisał(a):Ja kupowalem do siebie NGK PZFR5F (tak podaje instrukcja i NGK) ze szczelinka 0.032.


Te 0.032 to odległość w calach czyli jakieś 0.8 w mm.

voytecku napisał(a):Zeby miec swiety spokoj ze wszystkim, podjedz sobie na spokojnie do Wieska, a on sprawdzi Ci caly samochod i powie co jest nie tak.


Do Wieśka napewno sie wybiore – gdyby było to troche bliżej pewnie byłbym już po odwiedzinach a tak to planuje w przyszłym roku wymienić rozrząd – mam cichą nadzieje, że wcześniej Madzia mnie do tego nie zmusi...


Janusz626 napisał(a):Akukmulator j/w we wroclawiu bede za jakies dwa tygodnie mozemy sie spotkac


Co do propozycji spotkania się we Wrocławiu to jestem jak najbardziej na tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 21:25
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 KJ
CX-9 TB

Postprzez Janusz626 » 22 lis 2009, 20:55

Odnosnie Xedos 9

Majac skrzynie automatyczna w 2.3 czy w 2.5, to na zegarach zawsze widnieje podzialka automatu P R N D S L ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez voytecku » 22 lis 2009, 23:03

Janusz626 napisał(a):Majac skrzynie automatyczna w 2.3 czy w 2.5, to na zegarach zawsze widnieje podzialka automatu P R N D S L

Nie zawsze. Czesciej mozna spotkac samochod, ktory nie ma takiego wyswietlacza.

W milleniach to akurat prosto stwierdzic, w latach 1998-2000 liczniki byly pozbawione tego udogodnienia.
Biedni ci Amerykanie, nie dosc, ze nie wiedza, ile im auto pali, to jeszcze nie wiedza, na ktorym biegu jada :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez azalisz555 » 22 lis 2009, 23:22

i tak nie wiedza na ktorym biegu jada, tylko na ktorym przelozeniu :P :P :P
moga spojrzeć na wajchę to beda wiedziec, to w sumie nie jest taki superpomocny wynalazek :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez look » 23 lis 2009, 12:10

Śmiem twierdzić, że wyświetlanie aktualnego przełożenia automatu jest totalnie zbędne. Nie mam tego w Jeepie i jakoś żyję :–)
Były: 323F BG, Xedos6 2.0, Xedos9 2.3 V6, Grand Cherokee ZJ 5.2
Jest: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2004, 17:40
Posty: 33
Skąd: Fort Bema
Auto: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9