Pozdrawiam
Kody błędów OBD2.
Nie ma za co
Cieszy mnie że autko pracuje tak jak powinno i oby jak najdalszych kilometrów
i bez awaryjności.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ostatnio rozebralem deske (zegary, panel klimy itd) sprawdzilem przewody od niego i sa ok, jeden z nich wchodzi do plytki od wyswietlacza, podmienilem Solar Sensor od Kamila i rowniez bez zmian 02 nadal jest... nie wiem juz co robic, niby nie pszeszkadza ale blad jest 
No to kicha
Ja wczoraj wymieniałem chłodnicę w moim X9 (Janusz jak przyjedziesz kiedyś to Ci ją pokaże) i jak na złość musiałem przyhaczyć o chłodnicę od klimy...efekt brak gazu = brak klimy 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam
Nie znalazłem rozwiązania (ale szukajka i ja nie za bardzo się lubimy) więc zakładam wątek.
Problem jest taki, że żona jechała wczoraj z Bydgoszczy do domu i nagle tak po prostu pojawiła się kontrolka check. Żona wyłączyłą silnik, po chwili odpaliła i kontrolka zaczęła miarowo mrugać. Przyjechała do domu i ja się autkiem przejechałem żeby sprawdzić objawy, a tu nic zupełnie. Moc ta sama, wszystkie układu działają, żadnych zadławień, skrzynia (automat) zmienia biegi jak najbardziej normalnie.
Wziąłem kawałek drutu wsadziłem w GND i TEN, komputer przeszedł w stan serwisowy (ruszenie przepustnicy powoduje załączenie wentylatorów) i czekałem na mruganie kontrolki a ona nic po prostu dalej sobie mrugała miarowo. Przy wyłączonym silniku kontrolka świeci cały czas (nie gaśnie po chwili).Może wie ktoś o co może chodzić, a może jak odczytać błąd we własnym zakresie nie mając skonstruowanej kontrolki testowej?
Nie znalazłem rozwiązania (ale szukajka i ja nie za bardzo się lubimy) więc zakładam wątek.
Problem jest taki, że żona jechała wczoraj z Bydgoszczy do domu i nagle tak po prostu pojawiła się kontrolka check. Żona wyłączyłą silnik, po chwili odpaliła i kontrolka zaczęła miarowo mrugać. Przyjechała do domu i ja się autkiem przejechałem żeby sprawdzić objawy, a tu nic zupełnie. Moc ta sama, wszystkie układu działają, żadnych zadławień, skrzynia (automat) zmienia biegi jak najbardziej normalnie.
Wziąłem kawałek drutu wsadziłem w GND i TEN, komputer przeszedł w stan serwisowy (ruszenie przepustnicy powoduje załączenie wentylatorów) i czekałem na mruganie kontrolki a ona nic po prostu dalej sobie mrugała miarowo. Przy wyłączonym silniku kontrolka świeci cały czas (nie gaśnie po chwili).Może wie ktoś o co może chodzić, a może jak odczytać błąd we własnym zakresie nie mając skonstruowanej kontrolki testowej?
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
no tak tylko, że trzeba mieć diodę i do tego z nalutowanym z jednej strony opornikiem, a ja nie mam. Teraz znalazłem jeden z możliwych powodów. Jak ja nim wczoraj jeździłem to był nagrzany, a dzisiaj na zimno stwierdziłem, że chodzi jak diesel no i zgasiłem silnik, zacząłem wyjmować kable no i jeden z nich jest zalany totalnie olejem. Dzisiaj zmienię uszczelkę pod pokrywę, i zmienię wszystkie świece. Myślicie, że to może być powodem migania tej nieszczęsnej kontrolki?
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Od świec ... nie za bardzo to że masz zalane świece (tylko czemu olejem) to trochę dziwne jak by były benzyną to inna bajka.
Co do LED-a wystarczy zwykły ze światła postojowego a jak nie masz to w sklepie motoryzacyjnym kosztują ok. 10zł 2sztuki ja tak sprawdzałem błędy,wyciągnąłem LED-a z postojówki
Co do LED-a wystarczy zwykły ze światła postojowego a jak nie masz to w sklepie motoryzacyjnym kosztują ok. 10zł 2sztuki ja tak sprawdzałem błędy,wyciągnąłem LED-a z postojówki
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
olejem to są zalane kable w miejscu styku ze świecami czyli uszczelka pod pokrywą. S jeśli chodzi o leda z postojówki to jak rozumiem z xeda nie mam co wyjmować bo tam o ile pamiętam to nie są ledy
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Zgadza się są zwykłe żaróweczki W5W i takie same są LED-y tylko że LED-y sobie samemu można założyć więc jak nie wymieniałeś żarówek na LED-y to jutro możesz odwiedzić sklep(koszt do 10zł za 2 sztuki) i jak byś zakupił to sprawdź która nóżka od LED-a ma + (najlepiej na akumulatorze) i tą nóżką z + wkładasz do B+ a "–" do FEN...z resztą na pewnoo wiesz jak odczytać błędy
to nie będę tłumaczył co i jak
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
dzięki wielkie podjadę zakupię i zczytam to powiem co i jak
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
a właśnie bo tak się dzisiaj zdziwiłem, ale czy przypadkiem nie powinienem czytać błędów z OBDII skoro mam je pod kierownicą, zamiast czytać z OBDI pod maską??
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
No dobra dioda przyda się na X6 ale Millenia niestety odmówiła współpracy w diagnozie pod maską bo FEN jest pusty (nie ma tam pina), ale nic to wymieniłem uszczelkę oraz świece i odpiąłem aku na jakiś czas. Po podpięciu aku okazało się, że o dziwo kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika i nie zapala się więc chyba dobrze jest
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
break3r napisał(a):No dobra dioda przyda się na X6 ale Millenia niestety odmówiła współpracy w diagnozie pod maską bo FEN jest pusty (nie ma tam pina), ale nic to wymieniłem uszczelkę oraz świece i odpiąłem aku na jakiś czas. Po podpięciu aku okazało się, że o dziwo kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika i nie zapala się więc chyba dobrze jest
... znakiem tego w Millenii masz OBDII i tam pozostaje interface + komp z softem.
Kiedyś u siebie jeszcze na starych wtryskiwaczach gazowych miałem taki objaw, że lampka mi zaczęła migać a innym razem świeciła się stale. Główny problem miałem z wypadającymi zapłonami przez te wtryskiwacze
Po wymianie wtrysków wróciło mi wszystko prawie do normy.
Ale fakt jest faktem, że też się zdziwiłem jak zobaczyłem ta lampkę migającą!
Żałuję, że nie miałem w tym czasie możliwości podpięcia się do autka aby odczytać kody błędów. Później już nie miałem takowych sytuacji więc tym bardziej nie mogłem ustalić co mogłoby być tego przyczyną na 100%.
Przejżyj u siebie przewody zapłonowe, oczyść je dokładnie lub .... po prostu wymień jeśli są w nędznym stanie.
Ale jak będziesz wymieniał to nie zapomnij też o wymianie kopułki i palca rozdzielacza.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam
Ja miałem tak samo problem OBDI czy OBDII , naczytałem się i wywnioskowałem ze jest OBDII kupiłem http://www.mari.pl/Tester_Diagnostyczny ... D2-36.html tester diagnostyczny za 69 zł jak dla mnie wystarczy , odczytuje kody błędów i jednocześnie je kasuje nic nie trzeba robić z akumulatorem (odłączenie) oczywiscie złącze OBDII pod kierownicą .
Pozdrawiam
Ja miałem tak samo problem OBDI czy OBDII , naczytałem się i wywnioskowałem ze jest OBDII kupiłem http://www.mari.pl/Tester_Diagnostyczny ... D2-36.html tester diagnostyczny za 69 zł jak dla mnie wystarczy , odczytuje kody błędów i jednocześnie je kasuje nic nie trzeba robić z akumulatorem (odłączenie) oczywiscie złącze OBDII pod kierownicą .
Pozdrawiam
- Od: 22 paź 2006, 08:58
- Posty: 37
- Skąd: Opole
- Auto: Alfaromeo155 2.0 97r -->Xedos6 2.0 V6 99r --> Xedos9 2,5 V6 01r
tak tak pod kierownicą. Dzięki wielkie chyba sobie kupię.
A przypomniało mi się jeszcze jedno, że jak zmieniałem świece to zauważyłem, że jeden z przewodów do wtrysków gazu spadł więc go wsadziłem na miejsce. Może to to było problemem?
A przypomniało mi się jeszcze jedno, że jak zmieniałem świece to zauważyłem, że jeden z przewodów do wtrysków gazu spadł więc go wsadziłem na miejsce. Może to to było problemem?
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
break3r napisał(a):tak tak pod kierownicą. Dzięki wielkie chyba sobie kupię.
A przypomniało mi się jeszcze jedno, że jak zmieniałem świece to zauważyłem, że jeden z przewodów do wtrysków gazu spadł więc go wsadziłem na miejsce. Może to to było problemem?
Jesli masz X9 wyprodukowanego przed rokiem 2001-2000, to nie masz zlacza OBD2. W milleniach natomiast zlacze wystepuje od roku 1995.
Pozdrawiam,
voytecku.
no tak z podpisu wynika, ze mam XEDA tylko nie napisałem, że to Millenia
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Z dokumentacji jaką mam wynika że na obydwu sondach nie zmienia się napięcie. Tak że pewnie sondy padnięte.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość