Kody błędów OBD2.
a daj spokoj, ja jezdzilem przez 2 miechy z checkiem a komputer u Wieśka nic nie pokazywał, jak resetowalem kompa znikalo, po jakims czasie sie pojawialo po czym samo z siebie zniklo i sie nie pokazuje od tamtej pory, swoja droga moja madzia przeszla badania diagnostyczne z checkiem
nie stresuj sie tak, juz bardziej bym sie przejmowal tym airbagiem
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
z tym airbagiem w sumie to z kostakmi pod fotelami od poduszek to jak z moimi lusterkami, raz dzialaja raz nie, czasem jedno a czsem wcale
, a o kody to juz pytalem w ASO Szczecin jak tam bylem i rece rozlozyli, tu moze ktos cos napisze mam nadzieje, a jutro jade podpiac pod komputer, moze cos znajdzie jak nie to trudno.
- Od: 3 mar 2008, 00:07
- Posty: 97
- Skąd: Cork / Ireland
- Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r
Witam, pojawia mi sie blad P1250 (raz jest raz go nie ma) nawet juz odczuwam kiedy blad wyskoczy, mianowicie objawia sie to tylko na goracym silniku podczas odpalenia takim bardzo lichym uruchomieniem silnika (jakby nie mial sily odpalic) i slyszalne jest jakby stukajace zawory niby spalanie stukowe i po chwili wszystkie niepokojace odglosy cichna i dalej jest cacy...
ale wtenczas jak mi tak licho odpali to od razu wylaczam silnik i uruchamiam go ponownie i dalej wszystko jest ok.
Znalazlem i zacytuje "archiwalna" tresc:
owszem wiem o ktory zaworek/salenoid chodzi, znajduje sie nad IHI z lewej strony tej naszej pokrywki co sie odkreca i sprawdza kondycje uszczelniaczy kompresora.
Ale, sam zaworek jest sprawny dajac mu 12V zamyka i otwiera przeplyw powietrza, sprawdzilem lacznosc przewodow z jego wtyczki na wtyczkach komputera (nie mam zamiaru znow sie do niego dobierac bo pracy od groma)....
Zaworek ok, kabelki ok, wiec o co chodzi
dlaczego ten P1250 pojawia sie od czasu do czasu 
ale wtenczas jak mi tak licho odpali to od razu wylaczam silnik i uruchamiam go ponownie i dalej wszystko jest ok.
Znalazlem i zacytuje "archiwalna" tresc:
tco_tm napisał(a):Ten zaworek ma wplyw na otwarcie linii podcisnienia z kolektora ssacego. Czyli zaworek przewodu powietrznego. Wyglada jak owalna, plastikowa puszeczka z trzema wyjsciami, gdzie jedno jest zaslepione gumowym/plastikowym korkiem – filterkiem, wyjscie ustawione prostopadle do dwoch pozostalych laczy ten solenoid z puszeczka na listwie zasilania wstryskiwaczy, a trzecie wyjscie jest skierowane do kolektora ssacego i czujnika podcisnienia.
Blad P1250 polega na odczycie obwodu elektrycznego tego zaworka jako zamknietego lub przerwanego podczas wlaczenia zaplonu.
owszem wiem o ktory zaworek/salenoid chodzi, znajduje sie nad IHI z lewej strony tej naszej pokrywki co sie odkreca i sprawdza kondycje uszczelniaczy kompresora.
Ale, sam zaworek jest sprawny dajac mu 12V zamyka i otwiera przeplyw powietrza, sprawdzilem lacznosc przewodow z jego wtyczki na wtyczkach komputera (nie mam zamiaru znow sie do niego dobierac bo pracy od groma)....
Zaworek ok, kabelki ok, wiec o co chodzi
Witajcie!
m
Mam problem pokazalo mi blad P1110 (obwod ogrzewania czujnika 02 (B2,S2) skrut do B+a)czy ktos moze mi to przetlumaczyc i napisac co mam kupic,albo zrobic zeby to naprawic?
MILLENIAS r.95 1112 tys.mil silnik 2.3
m
Mam problem pokazalo mi blad P1110 (obwod ogrzewania czujnika 02 (B2,S2) skrut do B+a)czy ktos moze mi to przetlumaczyc i napisac co mam kupic,albo zrobic zeby to naprawic?
MILLENIAS r.95 1112 tys.mil silnik 2.3
- Od: 9 maja 2009, 20:08
- Posty: 14
- Skąd: RZESZÓW/ATENY
- Auto: NISSAN 100 NX-HONDA ACCORD 2.0lsi-MILLENIA 2.3 LPG/prins
Kod P1110 zajrzyj tu
http://www.engine-light-help.com/check-engine-light-circuit-testing.html
A to co piszesz czyli ogrzewanie o2 to ogrzewanie sondy lambda
http://www.engine-light-help.com/check-engine-light-circuit-testing.html
A to co piszesz czyli ogrzewanie o2 to ogrzewanie sondy lambda
jesli dobze odczytales kod bledu to P1110 to:
P1110 Intake Air Temperature Sensor Signal (Dynamic chamber)
...czyli czujnik powietrza zasysanego ktory jest umieszczony w gornej obudowie filtra powietrza od strony bezpiecznikow.
Stawiam na kabelek/wtyczke (sam czujnik bardzo rzadko sie psuje) a czujnik mozesz sam sprawdzic, mianowicie:
jest to nic innego jak rezystor i zmienia on rezystancje w zaleznosci od temperatury i w temp 20st powinno byc 2.2 – 2.7 kohm.
Czyli z miernikiem do auta sprawdzic wtyczke i kabelek i zmierzyc czujnik
P1110 Intake Air Temperature Sensor Signal (Dynamic chamber)
...czyli czujnik powietrza zasysanego ktory jest umieszczony w gornej obudowie filtra powietrza od strony bezpiecznikow.
Stawiam na kabelek/wtyczke (sam czujnik bardzo rzadko sie psuje) a czujnik mozesz sam sprawdzic, mianowicie:
jest to nic innego jak rezystor i zmienia on rezystancje w zaleznosci od temperatury i w temp 20st powinno byc 2.2 – 2.7 kohm.
Czyli z miernikiem do auta sprawdzic wtyczke i kabelek i zmierzyc czujnik
Witam ponownie.
P1250 mryga tylko i wylacznie jak silnik jest goracy, na zimnym bledu brak.
Poszperalem dokladniej w Diagram Millenia i ten PRC (elektrozaworek) jest zasilany dwoma kabelkami, jeden to kabelek G/B (zielono czarny) bezposrednio z PCM we wtyczce oznaczony pinem 2R, i bezposrenio biegnie do PRC i to polaczenie jestok bo sprawdzalem.
drugi to R/B (czerwono czarnym) i ten jest polaczony/zmostkowany z innymi R/B ktore sa rowniez w:
ABV salenoid Vent i Vaccum
Purge Salenoid
EGR salenoid Vent i Vaccum
MAP salenoid Valve
Bypass Air salenoid
i jeszcze kilka...
... ale tu sie zatrzymalem bo nie moge znalesc gdzie ten R/B od PRC mostkuje sie z pozostalymi R/B (z pozostalymi salenoidami) lub gdzie wchodzi do PCM i tu potrzebuje pomocy bo pruc wiazki nie zamierzam azeby to odnalezc
P1250 mryga tylko i wylacznie jak silnik jest goracy, na zimnym bledu brak.
Poszperalem dokladniej w Diagram Millenia i ten PRC (elektrozaworek) jest zasilany dwoma kabelkami, jeden to kabelek G/B (zielono czarny) bezposrednio z PCM we wtyczce oznaczony pinem 2R, i bezposrenio biegnie do PRC i to polaczenie jestok bo sprawdzalem.
drugi to R/B (czerwono czarnym) i ten jest polaczony/zmostkowany z innymi R/B ktore sa rowniez w:
ABV salenoid Vent i Vaccum
Purge Salenoid
EGR salenoid Vent i Vaccum
MAP salenoid Valve
Bypass Air salenoid
i jeszcze kilka...
... ale tu sie zatrzymalem bo nie moge znalesc gdzie ten R/B od PRC mostkuje sie z pozostalymi R/B (z pozostalymi salenoidami) lub gdzie wchodzi do PCM i tu potrzebuje pomocy bo pruc wiazki nie zamierzam azeby to odnalezc
Janusz626 napisał(a): ... ale tu sie zatrzymalem bo nie moge znalesc gdzie ten R/B od PRC mostkuje sie z pozostalymi R/B (z pozostalymi salenoidami) lub gdzie wchodzi do PCM i tu potrzebuje pomocy bo pruc wiazki nie zamierzam azeby to odnalezc
Witaj!
Szczerze powiedziawszy to nie wiem do czego jest Ci to potrzebne szukanie tego punktu łączenia tych elementów a szczegółnie łączenia wszystkich kabli "R/B".
Zasadniczo łączą się one "gdzieś" i jest tam podawane +12V po załączeniu przekaźnika "MAIN RELAY".
Więc aby się upewnić czy połączenie jest to po prostu zmierz napięcie w kostce przyłączeniowej czy na tym kablu pojawia się zasilanie po włączeniu zapłonu.
Jeśli napięcie masz na wszystkich elementach zasilanych z tych przewodów to ... nie musisz szukać, gdzie dokładnie się one łączą.
Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zapytalem o miejsce laczenia wszystkich R/B poniewaz w jednym miejscu mam zaizolowane kilka przewodow i nie wyglada mi to na robote ludzikow z fabryki mazdy, widac ze cos bylo lutowane i zaizolowane (w okolicy brazowej wtyczki od sondy przy EGR)
Owszem moglem puscic bokiem nowy kabelek do pozostalych R/B ale nie musze bo laczenie jest ze wszystkjimi R/B, dopiero dzis to sprawdzilem a nie napisalem wyzej
Sprawa sie juz wyjasnila, mianowicie sprawdzalem j/w jak silnik byl juz zimny (probowalem na cieplym ale za goraco bylo) i faktycznie niby na zimnym jest ok ale na cieplym juz blad P1250 wyskakiwal, ostatecznie (na goracym silniku) wyjalem wtyczke z PRC i pod miernik-okazalo sie ze salenoid nie ma laczosci-przerwa w cewce, a za kilka chwil juz bylo ok... przez to srawdzanie zimny/cieply sprawa sie zakrecila-trzeba bylo od razu na goracym
Salenoid PRC podmienilem z salenoidem od MAP sensora bo nie panuje tam wysoka temperatura, jutro na szrot i cos znajde
Owszem moglem puscic bokiem nowy kabelek do pozostalych R/B ale nie musze bo laczenie jest ze wszystkjimi R/B, dopiero dzis to sprawdzilem a nie napisalem wyzej
Sprawa sie juz wyjasnila, mianowicie sprawdzalem j/w jak silnik byl juz zimny (probowalem na cieplym ale za goraco bylo) i faktycznie niby na zimnym jest ok ale na cieplym juz blad P1250 wyskakiwal, ostatecznie (na goracym silniku) wyjalem wtyczke z PRC i pod miernik-okazalo sie ze salenoid nie ma laczosci-przerwa w cewce, a za kilka chwil juz bylo ok... przez to srawdzanie zimny/cieply sprawa sie zakrecila-trzeba bylo od razu na goracym

Salenoid PRC podmienilem z salenoidem od MAP sensora bo nie panuje tam wysoka temperatura, jutro na szrot i cos znajde
Juz nie wiem, ciagle mi sie pojawia P1250 od czasu do czasu, juz nie wiem od czego dalej probowac. Zmienilem juz w sumie dwa salenoidy z innego auta, pewne jest to ze to nie wina PRC. Zajrze jeszcze do wiazki okablowania i do wtyczki co jest za IC z tylu... 
EDIT 17.07 br:
przeswietlilem prawie cala wiazke i jest ok az do kostek za IC,
natomiast majac do wyboru cztery salenoidy/zaworki zauwazylem ze je wszystkie szlag trafia jak sie nagrzeja tylko od czego sie moga takk nagrzewac
od silnika
sama z siebie
....
na poczatku maja 40ohm i im cieplej to rezystancja maleje az do 0kohm i robi sie przerwa, przeciez to chyba tylko zwykla cewka przekroju owalnego z nawinietym dookola cienkim drucikiem....
blad P1250 chyba juz jest jak zaworek ma ponizej 30ohm
dzisiaj go calkowicie wypialem z tej blaszki zeby nie pobieral temp z silnika zobaczymy co bedzie.
ps. orjentuje sie ktos ile taki nowy zaworek kosztuje
EDIT 19.07 br:
rozebralem a nawet zniszczylem salenoid zeby dokladniej zbadac sprawe (niecierpliwilem sie)
cewka normalna, wewnatrz "tunelu" zaworek bi-metalowy+mala sprezynka, wszystko dookola szczelnie zalane plastikiem (pozornie)
poczatek jak i koniec cewki (drucik) jest tylko zagnieciony na koncowce meskiej wsuwki, myslalem ze bedzie zalutowany, ale nie...
...wewnatrz miedzy ta meska wsuwka w miejscu gdzie jest zagnieciony drucik cewki widoczna jest delikatna korozja, nie jest to jakas ruda tylko sniedz, nie posiadam takiego aparatu zeby zrobic dokladne zdjecie tego zagiecia z drucikiem cewki, jest to cos jakby zagial szpilke dookola drucika,
...niby wszystko szczelnie zalane ale miedzy wsuwka a plastikiem wnika wilgoc gleboko do srodka ad do zagietego drucika... wszystko jest w skali makro... no dobra, okolo 1mm2
slaby styk w zagieciu drucika nabiera temperatury i najpierw rezystancja maleje a pozniej obwod cewki jest przerwany i wywala blad....
jak zaworek sie schlodzi badz jak sie go stuknie to robi sie styk i obwod cewki jest zamkniety i dziala,
plastik sie nagrzewa i pecznieje robi sie drobna szczelinka przy wsuwce i biorac pod uwage miejsce jak i polozenie kostki samego salenoidu predzej czy pozniej szlag go trafi, syf i wilgoc z drogi (podczas deszczu) przez chlodnice osiada na pokrywie zaworow jak i na wszystkim dookola, widac to dokladnie na cewkach swiec...
pozostaje tylko walka z za pomoca srodkow do zabezpieczen elementow elektronicznych przed korozja itd ...
...tak to spostrzegam bo nic innego do glowy mi nie przychodzi...
foty salenoidu:
http://picasaweb.google.pl/janusz626gf/ ... directlink
.
EDIT 17.07 br:
przeswietlilem prawie cala wiazke i jest ok az do kostek za IC,
natomiast majac do wyboru cztery salenoidy/zaworki zauwazylem ze je wszystkie szlag trafia jak sie nagrzeja tylko od czego sie moga takk nagrzewac
na poczatku maja 40ohm i im cieplej to rezystancja maleje az do 0kohm i robi sie przerwa, przeciez to chyba tylko zwykla cewka przekroju owalnego z nawinietym dookola cienkim drucikiem....
blad P1250 chyba juz jest jak zaworek ma ponizej 30ohm
dzisiaj go calkowicie wypialem z tej blaszki zeby nie pobieral temp z silnika zobaczymy co bedzie.
ps. orjentuje sie ktos ile taki nowy zaworek kosztuje
EDIT 19.07 br:
rozebralem a nawet zniszczylem salenoid zeby dokladniej zbadac sprawe (niecierpliwilem sie)
cewka normalna, wewnatrz "tunelu" zaworek bi-metalowy+mala sprezynka, wszystko dookola szczelnie zalane plastikiem (pozornie)
poczatek jak i koniec cewki (drucik) jest tylko zagnieciony na koncowce meskiej wsuwki, myslalem ze bedzie zalutowany, ale nie...
...wewnatrz miedzy ta meska wsuwka w miejscu gdzie jest zagnieciony drucik cewki widoczna jest delikatna korozja, nie jest to jakas ruda tylko sniedz, nie posiadam takiego aparatu zeby zrobic dokladne zdjecie tego zagiecia z drucikiem cewki, jest to cos jakby zagial szpilke dookola drucika,
...niby wszystko szczelnie zalane ale miedzy wsuwka a plastikiem wnika wilgoc gleboko do srodka ad do zagietego drucika... wszystko jest w skali makro... no dobra, okolo 1mm2
slaby styk w zagieciu drucika nabiera temperatury i najpierw rezystancja maleje a pozniej obwod cewki jest przerwany i wywala blad....
jak zaworek sie schlodzi badz jak sie go stuknie to robi sie styk i obwod cewki jest zamkniety i dziala,
plastik sie nagrzewa i pecznieje robi sie drobna szczelinka przy wsuwce i biorac pod uwage miejsce jak i polozenie kostki samego salenoidu predzej czy pozniej szlag go trafi, syf i wilgoc z drogi (podczas deszczu) przez chlodnice osiada na pokrywie zaworow jak i na wszystkim dookola, widac to dokladnie na cewkach swiec...
pozostaje tylko walka z za pomoca srodkow do zabezpieczen elementow elektronicznych przed korozja itd ...
...tak to spostrzegam bo nic innego do glowy mi nie przychodzi...
foty salenoidu:
http://picasaweb.google.pl/janusz626gf/ ... directlink
.
Janusz jak się nie mylę to mam 2 salenoidy i obie sprawne.Nie wiem jak w środku się prezentują bo ich nie rozbierałem
Jak zajrzysz na pogaduchy i po parę gratów to zobaczysz który jest lepszy
.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kila razy zapaliła mi się lampka check , przeskanowałem i okazało się ze jest to błąd nr 0421 -wydolność rozgrzewania katalizatora poniżej dopuszczalnego progu(zespół1) tak jest w opisie kodów , może ktoś z posiadaczy Mazd , miał taki przypadek i napisze coś więcej , nadmieniam iż 9 śmiga wyśmienicie i nić nie odczułem , oczywiście skasowałem błąd ale prawdopodobnie zapali się po ok 300 km .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 22 paź 2006, 08:58
- Posty: 37
- Skąd: Opole
- Auto: Alfaromeo155 2.0 97r -->Xedos6 2.0 V6 99r --> Xedos9 2,5 V6 01r
Kamil przyjade do Ciebie moze nawet dzisiaj lub jutro uzupelnic asortyment do X9
zbyszeka ten P0421 odnosi sie do ktorego katalizatora na ktorej glowicy
jesli na prawej to zajrzyj do EGR-u jesli natomiast na lewej glowicy to rowniez zajrzyj do EGR-u
kolega w 2.5 tyle ze rocznikowo starszy ale w MX6, tez taki blad mial nie raz, i albo zaslepil albo odslepil EGR... nie pamietam juz, kolega to taki magik warsztatowy jest i cos tam mu nawet wychodzilo 
zbyszeka ten P0421 odnosi sie do ktorego katalizatora na ktorej glowicy

Janusz626 napisał(a):Kamil przyjade do Ciebie moze nawet dzisiaj lub jutro uzupelnic asortyment do X9![]()
zbyszeka ten P0421 odnosi sie do ktorego katalizatora na ktorej glowicyjesli na prawej to zajrzyj do EGR-u jesli natomiast na lewej glowicy to rowniez zajrzyj do EGR-u
kolega w 2.5 tyle ze rocznikowo starszy ale w MX6, tez taki blad mial nie raz, i albo zaslepil albo odslepil EGR... nie pamietam juz, kolega to taki magik warsztatowy jest i cos tam mu nawet wychodzilo
Witam
dzięki , pośmigam trochę i zobacze czy znowu coś wywali (błąd) , będe musiał się zagłębić troche w ten temat
, wprawdzie nie jest to uciążliwe ale denerwuje , nawet kupiłem Tester Diagnostyczny
Pozdrawiam
- Od: 22 paź 2006, 08:58
- Posty: 37
- Skąd: Opole
- Auto: Alfaromeo155 2.0 97r -->Xedos6 2.0 V6 99r --> Xedos9 2,5 V6 01r
Witam!
Tak dopiszę się do tematu.
Jak rozumieć kod błędu P0715 (Input/Turbine Speed Sensor A Circuit Malfunction) ?
Dzisiaj zamontowano mi drugą skrzynię biegów (stara wyzionęła ducha) i właśnie taki błąd się pokazuje po krótkiej jeździe (dokładniej już po załączeniu się drugiego biegu).
Czuć jest dosyć duże szarpnięcie po załączeniu się II biegu i wówczas zapala się kontrolka silnika i błyskający TCS
Nie wiem jeszcze czy to tylko kwestia niezbyt dokładnie wpiętej wtyczki od czujnika prędkości "turbiny" czy też po prostu czujnik odmówił współpracy
Jutro zamierzam się dobrać do niego ale ... wolę zapytać na początek na Forum.
Miał ktoś z Was z tym do czynienia?
Dodam, że skrzynia niestety jest parę lat starsza niż całe autko ale nie wydaje mi się, aby konstrukcja jej się miała zmienić przez ten okres czasu.
Pozdrawiam!
Marek
Tak dopiszę się do tematu.
Jak rozumieć kod błędu P0715 (Input/Turbine Speed Sensor A Circuit Malfunction) ?
Dzisiaj zamontowano mi drugą skrzynię biegów (stara wyzionęła ducha) i właśnie taki błąd się pokazuje po krótkiej jeździe (dokładniej już po załączeniu się drugiego biegu).
Czuć jest dosyć duże szarpnięcie po załączeniu się II biegu i wówczas zapala się kontrolka silnika i błyskający TCS
Nie wiem jeszcze czy to tylko kwestia niezbyt dokładnie wpiętej wtyczki od czujnika prędkości "turbiny" czy też po prostu czujnik odmówił współpracy
Jutro zamierzam się dobrać do niego ale ... wolę zapytać na początek na Forum.
Miał ktoś z Was z tym do czynienia?
Dodam, że skrzynia niestety jest parę lat starsza niż całe autko ale nie wydaje mi się, aby konstrukcja jej się miała zmienić przez ten okres czasu.
Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dopiszę do wypowiedzi Marka iż skrzynia pochodzi z samochodu Mazda Xedos 9 1998.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Wodzu napisał(a):A w twojej starej skrzyni 2 dobrze chodziła? Jeśli tak to podmień czujnik
.... tak też zostało zrobione i .... skrzynia zaczęła mi ładnie biegi przełączać.

Więc mogę się cieszyć jeżdżącym normalniej autkiem – trasę dzisiejszą (ok 50km) do pracy jak na razie bezproblemowo przejechałem.
Tak więc jeszcze raz należą się ukłony dla kol. radar88

Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości