Jestem zainteresowany zakupem Xedosa 9, lecz po przeglądnięciu ogłoszeń najmłodsze jakie znalazłem pochodzą z 2003. Czy model ten zastąpiono inną nazwą ? Do kiedy były produkowane Xedosy 9 ?
Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam BZ
Xedos 9/Millenia TA – do kiedy były produkowane?
Strona 1 z 1
Witaj.
Xedosy 9/Millenie/Eunosy 800 były produkowane w dwóch generacjach, z drobnymi liftingami.
Pierwsza generacja (TA) – produkowano ją od 1994 do 2000. Była wyposażona w silniki 2.0 V6 – KF, 2.5 V6 – KL oraz 2.3 Miller – KJ. ( Millenia tylko 2.5 i 2.3 ). W wersji EUR silnik KF występował tylko w wersji M/T, silnik KL zarówno w M/T jak i A/T, silnik 2.3 tylko A/T. (Millenie – tylko A/T).
– Początek produkcji '94
– Lifting w '98 (polegający na zmienie znaczków mazdy – nowy wzór, inne alufelgi, inne tapicerki, inne specyfikacje wyposażenia, airbag z nowym logiem). Lifting praktycznie niedostrzegalny.
W Milleni ( wersja na rynek USA ) wprowadzono nowy kolor deski rozdzielczej – beżowy.
– Lifting w '00 (dokonano więcej zmian. Dostrzegalne to m.in. białe kierunkowskazy zewnętrzne, inne specyfikacje wyposażenia).
***
Zmiana generacji (TA) – rok '01. Nazywane jest to rónież 'dużym liftingiem', gdyż nie zmieniona nazwy generacji – pozostaje TA.
Tutaj widać już dużo zmian – całkowicie zmieniony przód ( w wersji USA również tył ), zmiana tapicerki (praktycznie nie ma już wersji z welurem – pozostała szara skóra). Z wersji Europejskiej wycofano doładowany silnik Millera ( 2.3 – KJ ) oraz 2.0 KF , wprowadzono dużą nawigację jako opcję. Wycofano się także całkowicie z manulanych skrzyń biegów.
W wersji USA pozostała taka sama gama silników ( 2.5 KL i 2.3 KJ ), nawigacja nie była dostępna. Wnętrze było dostępne w kilku wariantach kolorystycznych (szare, beżowe i czarne), połączone tylko ze skórzaną tapicerką.
Produkcję tego modelu zakończono w 2002 roku. Nigdy nie było aut z 2003 roku – jedynie co możen zdarzyć się to późniejsze opusczenie salonu lub późniejsza data rejestracji.
Niestety Millenia nie doczekała się następcy.
Pozdrawiam.
Xedosy 9/Millenie/Eunosy 800 były produkowane w dwóch generacjach, z drobnymi liftingami.
Pierwsza generacja (TA) – produkowano ją od 1994 do 2000. Była wyposażona w silniki 2.0 V6 – KF, 2.5 V6 – KL oraz 2.3 Miller – KJ. ( Millenia tylko 2.5 i 2.3 ). W wersji EUR silnik KF występował tylko w wersji M/T, silnik KL zarówno w M/T jak i A/T, silnik 2.3 tylko A/T. (Millenie – tylko A/T).
– Początek produkcji '94

– Lifting w '98 (polegający na zmienie znaczków mazdy – nowy wzór, inne alufelgi, inne tapicerki, inne specyfikacje wyposażenia, airbag z nowym logiem). Lifting praktycznie niedostrzegalny.
W Milleni ( wersja na rynek USA ) wprowadzono nowy kolor deski rozdzielczej – beżowy.

– Lifting w '00 (dokonano więcej zmian. Dostrzegalne to m.in. białe kierunkowskazy zewnętrzne, inne specyfikacje wyposażenia).

***
Zmiana generacji (TA) – rok '01. Nazywane jest to rónież 'dużym liftingiem', gdyż nie zmieniona nazwy generacji – pozostaje TA.
Tutaj widać już dużo zmian – całkowicie zmieniony przód ( w wersji USA również tył ), zmiana tapicerki (praktycznie nie ma już wersji z welurem – pozostała szara skóra). Z wersji Europejskiej wycofano doładowany silnik Millera ( 2.3 – KJ ) oraz 2.0 KF , wprowadzono dużą nawigację jako opcję. Wycofano się także całkowicie z manulanych skrzyń biegów.




W wersji USA pozostała taka sama gama silników ( 2.5 KL i 2.3 KJ ), nawigacja nie była dostępna. Wnętrze było dostępne w kilku wariantach kolorystycznych (szare, beżowe i czarne), połączone tylko ze skórzaną tapicerką.

Produkcję tego modelu zakończono w 2002 roku. Nigdy nie było aut z 2003 roku – jedynie co możen zdarzyć się to późniejsze opusczenie salonu lub późniejsza data rejestracji.
Niestety Millenia nie doczekała się następcy.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Jestem ciekaw dlaczego zaprzestano produkcji tak pięknego samochodu. Chciałbym jeszcze wiedzieć czy samochód jest godny polecenia, myślę o modelu z 2001/02. Na nimieckich stronach można znaleźć Xedosy z przebiegami poniżej 50tys. km, czy jest to możliwe ? Proszę o podstawowe porady przy zakupie tego modelu. Dzięki !
-
Gość
b78pl napisał(a):Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Trochę się rozpisałem

b78pl napisał(a):Jestem ciekaw dlaczego zaprzestano produkcji tak pięknego samochodu.
Też mnie to dziwi ... jednak odpowiedź jest prosta – normy emisji spalin, mała sprzedaż oraz przestarzała konstrukcja.
Samochód spełnia normy EURO II, silnik i skrzynia pochodzą z początku lat '90.
Niestety silnik V6 2.5 jak na dzisiejsze normy nie poraża mocą ( 165 KM ), a 4-ro biegowa, automatyczna skrzynia bez możliwości sekwencyjnej zmiany biegów nie spełnia wymagań. Klienci chcą czegoś więcej.
Jednak moim zdaniem samochód godny polecenia z wielu względów :
– daje nam przyjemność jazdy nietypowym, niepowtarzalnym samochodem o pięknej linii
– silnik i skrzynia są sprawdzone, jeśli nie są niewłaściwie używkowane powinny wierne służyć
– pełne wyposażenie
– cena ...
***
Na co warto zwrócić uwagę ... wszytko znajdziesz w archiwum [ opcja szukaj ] – najlepiej w dziale 626. Xedos 9 ma taki sam silnik i skrzynię jak Mazda 626 2.5 V6 A/T.
Silnik :
– czy pracuje równo
– czy nie ma wycieków
– czy dymi
Silnik powinien pracować równo i chicho ( to V6 ), wszytkie niepokojące dźwięki dyskwalifikują go. Najlepiej wybrac się na jakiś zlot MazdaSpeed i posłuchać wzorowych klubowych V[ałek].
Skrzynia :
– czy pracuje dobrze na zimno i ciepło
– czy szarpie (dopuszczalne bywa szarpniecie – delikatnie – z 1 na 2 ... jechałem kilkoma tymi skrzyniami i wszytkie szarpały

– czy nie ma poślizgów
– czy wszystkie przełożenia działają
– czy działa funkcja 'hold'
Reszte oceniaj tak jak każdy inny samochód.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Jezeli ma faktycznie 100 tys to raczej nie bedziesz robil nic poza obsluga i kosztami z nia zwiazanymi. Jezeli masz ksiazke to tam powinno byc czy byl rozrzad zmieniany, jezeli nie byl to to bedzie najwiekszy wydatek. Zmien wszystkie plyny i inne duperele i zapomnij o wszystkim rozkoszujac sie jazda. Jak bedziesz dbal to rozkosz bedzie nie ustanna heheheheheheheh. U mnie juz trwa od roku 
________________
________________
Ostatnio edytowano 18 lis 2014, 07:06 przez Anabia521, łącznie edytowano 2 razy
-
Anabia521
Anabia521 napisał(a):Jezeli ma faktycznie 100 tys to raczej nie bedziesz robil nic poza obsluga i kosztami z nia zwiazanymi. Jezeli masz ksiazke to tam powinno byc czy byl rozrzad zmieniany, jezeli nie byl to to bedzie najwiekszy wydatek. Zmien wszystkie plyny i inne duperele i zapomnij o wszystkim rozkoszujac sie jazda. Jak bedziesz dbal to rozkosz bedzie nie ustanna heheheheheheheh. U mnie juz trwa od roku
ali
Ekhm- zobacz na datę wcześniejszych postów.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość