Zakup samochodu używanego – budżet do 35.000 zł

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Radex » 19 maja 2010, 11:28

Maciej Loret napisał(a):
Lukano napisał(a):Gdzieś ostatnio widziałem filmik jak jakieś małe nowsze maleństwo zmasakrowało ogromne, stare volvo przy zderzeniu czołowym.


Może się mylę, ale mocno wątpię w takie coś...
Chyba, że Volvo niedawno przechodziło uszlachetnienie w rękach polskich blacharzy...

prawdopodobnie, bo masa robi swoje przy zderzeniu, jest to fizycznie nie mozliwe zeby malenstwo zmasakrowalo volvo, chyba ze tak jak mowi kolega wyzej konstrukcja volvo byla wczesniej naruszona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Grzyby » 19 maja 2010, 11:34

Lub była nadżarta ...
W końcu wiek osłabia konstrukcję.
W HP były zdjęcia po czołówce Yarisa i Xedosa6. Z Xeda została kupa złomu rozpoznawalna po felgach i tylnej klapie, Yaris zachował swój kształt (pomijam że silnik znalazł się wewnątrz i pasażerka zginęła).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 19 maja 2010, 11:52

Maciej Loret napisał(a):
Lukano napisał(a):Gdzieś ostatnio widziałem filmik jak jakieś małe nowsze maleństwo zmasakrowało ogromne, stare volvo przy zderzeniu czołowym.


Może się mylę, ale mocno wątpię w takie coś...
Chyba, że Volvo niedawno przechodziło uszlachetnienie w rękach polskich blacharzy...

Potwierdzam – test FivthGear w UK – Renault Modus wjechał przy czołówce do środka Volvo...
Volviak raczej nie był przez naszych ulepszany, bo blachy brytyjskie, kiera po prawej ;)
Masa co najwyżej spowoduje, że cięższy samochód bardziej owinie się wokół lżejszego, albo w przypadku ekstremalnej różnicy mas cały zestaw będzie podąrzał w kierunku wyznaczonym przez cięższy pojazd ;)
Tłumaczcie sobie to jak chcecie, ale w zakładach blacharsko-lakierniczych klną na czym świat stoi jak mają np.: wycinać próg z niektórych samochodów pięciogwiazdkowych – to są inne konstrukcje (drastycznie większa sztywność) i inne stopy w porównaniu do zwykłych. Pamiętać też trzeba, że 5 gwiazdek w jednym samochodzie nie równa 5 gwiazdek w innym – trzeba porównać uzyskane punkty.
Ja zawsze wolałbym siedzieć w samochodzie z 5 gwiazdkami, nawet lżejszym, chociaż mam niewątpliwą przyjemność siedzieć w takowym, ale ważącym 2 tony ;) :P

W końcu wiek osłabia konstrukcję.

Fakt – zazwyczaj pięciogwiazdkowe pojazdy są nowsze, ale i tak nawet przy tym samym wieku pojazdu a różnicy w gwiazdakach wyniki zderzeń mówią same za siebie – to nie wiek jest głównym wykładnikiem.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Lukano » 19 maja 2010, 15:07

brii napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Potwierdzam – test FivthGear w UK – Renault Modus wjechał przy czołówce do środka Volvo...
Volviak raczej nie był przez naszych ulepszany, bo blachy brytyjskie, kiera po prawej ;)

Oooo to mi chodziło. zaraz poszukam. Modus nowy, volvo nie było przeżarte przez rdzę :)

Pisałem dokładnie o tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY&feature=fvst
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez krzych » 19 maja 2010, 18:47

brii napisał(a):Pamiętać też trzeba, że 5 gwiazdek w jednym samochodzie nie równa 5 gwiazdek w innym – trzeba porównać uzyskane punkty.

A trzy gwiazdki z Mazdy + 3 gwiazdki z Mazdy gdy sie kupi mazde pospawana z dwoch? ;P (przepraszam, ale nie moglem sie powstrzymac po tym jak jeden z handlarzy chcial mi sprzedac :D)

Masz racje, ze konstrukcja jest najwazniejsza, ale nie sadze, aby w tych przypadkach o ktorych myslicie to ona akrat przesadzila – w duzych smuklych samochodach jedna rzecz jest bardzo zla – gdy hamujesz, przod leci bardzo mocno w dol.... Skutek – drugi samochod "najezdza" na Twoj przod. Przy takim czyms konstrukcja jaka by nie byla, nie przewiduje miazdzenia z gory i nic nie poradzisz. Warunek konieczny – nie hamowac na samym koncu (prawie niemozliwe – strach/adrenalina robi swoje, mozg nie nadaza, wiec w zasadzie moge przyznac Ci racje – niestety).

Ale, ale – czolowka czolowka, natomiast ja mowie o bezpieczenstwie w prrzypadku drobnych wypadkow – kasacja zawsze jest niebezpieczna. Nawet jesli mi pol maski "zezre" to raz – amortyzuje, a dwa, zwykle w duzych (a przynajmniej tych na ktore ja poluje) mam zestaw SRSow tylu, ze wspolczuje swojej twarzy itp. – ale za to wyjde raczej w jednym kawalku, zato jadan malym kartonikiem nie koniecznie z tak sztywna rama bede mial tyle samo szczescia, albo tak jak w przypadku jednym z powyzszych, bede mial silnik w brzuchu...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez nemi » 19 maja 2010, 18:48

Zwróćcie uwagę, że 5* nie jest niestety równe 5*. Z punktu widzenia kierowcy i pasażerów zmniejszone bezpieczeństwo pieszych, które często obniża ostateczny wynik, nie jest takie istotne :]. A do tego wpływ na obniżenie wyniku ma na przykład brak kontrolki niezapiętych pasów lub brak sygnału dźwiękowego o tym przypominającego i tak dalej i tak dalej. Teraz po prostu potrafią zbudować auta, które spełniają warunki "pierdołowate", które z faktycznym bezpieczeństwem nie mają nic wspólnego (wszak pas zapinam czy kontrolka jest, czy też jej nie ma). A marketing się kręci :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez krzych » 19 maja 2010, 18:50

To tez :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 20 maja 2010, 09:11

Dlatego piszę, żeby zwrócić uwagę na punkty – zazwyczaj jest rozpiska za co ile przyznali. Oceny wystawione przed 2007 albo 2008r. są ok, ale potem zaczęły się już zabieg marketingowców typu więcej punktów za bibczyki i isofixy, dzięki temu nasze Legacy z samochodu 4* zmieniło się w samochód 5* bez jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych ;)
Pewne jest jedno – crashtest ujawnia wszystko ;)
SRSy vs sztywna klatka i energochłonne strefy zgniotu – ludzie z serwisów twierdzą, że poduszki to tylko dodatek do pasów i bezpieczeństwo w głównej mierze zapewnia konstrukcja samochodu a nie poduszki...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez KoKo » 8 cze 2010, 17:26

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Prawdopodobnie o tym filmiku rozmawiacie. Modusa maleństwem bym raczej nie nazwał, ale jak na auto, które ma maske dlugosci kilku cm, daje radę :)
Tylko ten filmik pokazuje raczej zmiane technologii a nie twardość małych autek, bo gdyby ten modus wpadł np pod BMW X6 to pewnie by tak ladnie to nie wyglądało...
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez brii » 9 cze 2010, 09:46

Jeśli uważasz, że wyższe Clio (samochód z segmentu B) nie jest mały to ok, wg. mnie jest mały bo jest mniejszy od 323 czy S40 ;)
Przy dzwonie z X6 pewnie też by się strasznie nie pogięło, ale przeciążenia byłby drastycznie wyższe... Fakt faktem – nie chciałbym sprawdzać ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Kevin. » 28 lis 2010, 20:16

Witam

Mam pytanie mianowice podajcie jakies propozycje aut do tej kwoty moze byc troche ponad :) Autko ma byc napewno 2/3 dzwiowe silnik tak max do 2.0 litrow powyżej raczej nie ale.. moge zrobic wyjatek jezeli bedzie interesujaca propozycja, moc wiadomo okolo 150-200 km (poprostu musi to jechac ;P ) turbina jak najbardziej na plus pod uwagę biorę tylko benzyne nadwozie hmm obojetne aby tylko mialo rece i nogi :) :D mam kilka typow ale chce zobaczyc wypowiedzi innych ludzi moze maja ciekawsze auta do zaproponowania :)
Ostatnio edytowano 13 lut 2011, 22:30 przez Kevin., łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Tomek6 » 28 lis 2010, 20:32

20000 tys. x 1000zł to nam daje dość pokaźny budżet 20 000 000 zł... w tej cenie polecam helikopter :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Radek89 » 28 lis 2010, 20:40

hmm pojemność max do 2.0 i niewykluczone turbo ?? Zdajesz sobie sprawę , ze 2.oT a 2.0 wolnossące to inna bajka ?? ( spalanie itp. ?)

Na czym najbardziej Ci zależy ?? Prowadzenie ? Szpan ? Szybkość na prostej ?? Ja bym w tej kasie szukał czegoś takiego ...

http://moto.allegro.pl/subaru-impreza-g ... 23335.html

Ale to tylko wtedy kiedy stać Cię na utrzymanie ... Jeśli Cię nie stać , to idź bardziej w stronę ...

http://otomoto.pl/toyota-celica-100-ory ... 28718.html
Ostatnio edytowano 28 lis 2010, 20:43 przez Radek89, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Kevin. » 28 lis 2010, 20:41

Tomek6 napisał(a):20000 tys. x 1000zł to nam daje dość pokaźny budżet 20 000 000 zł... w tej cenie polecam helikopter


Co to za odp <co?> moze w celu tylko nabycia kolejnego posta <co?> ?? bo ja tu nie widzę sensownej odpowiedzi na zadane pyatnie <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Kevin. » 28 lis 2010, 20:51

Radek89 napisał(a):hmm pojemność max do 2.0 i niewykluczone turbo Zdajesz sobie sprawę , ze 2.oT a 2.0 wolnossące to inna bajka ( spalanie itp. ?)


wiem akceptuje spalanie do 12-14 litrow z tym turbo napisalem dlatego ze wiem ze audi A3 ma silniki 1.8 150 180 220 240 turbo i te pierwsze dwa pala nie az tak okropnie mieszcza sie w 14 l

Radek89 napisał(a):Na czym najbardziej Ci zależy Prowadzenie ? Szpan ? Szybkość na prostej


To nie w moim stylu moze jeszce dodasz naklejki typu turbo albo wydech made in china za 100 zl nie nie kolejne moje auto po mx-3 to bedzie inna bajka . Chce auto ktore bedzie mocniejsze od mx-3


Wlasnie myslalem o celice ale o tej wersji 192 :P tylko koszt okolo 25 tys w gore <płacze> a subaru pewnie z 20 pali :D ?

P.S mam jeden bardzo powazny typ ktore pewnie bede probowal kupic ale chce jeszce kilku propozycji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Radek89 » 28 lis 2010, 20:56

Ja kupiłem Focusa 2.0 i jestem mega zadowolony ... w tej kasie dorwiesz świetnego ST ... Pamiętaj że ST jest dużo fajniejszy ;];]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Kevin. » 28 lis 2010, 20:59

No zaraz poszukam tego fokusa a co powiesz o Hondzie civic ,preluda(srednio mi sie ta nowa podoba) integra(ciezko dorwac ) wszystko oczywiscie VTI :) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Radek89 » 28 lis 2010, 21:01

Piękna sprawa ... Tylko ta sprawa komplikuje się kiedy zaczynasz szukać ... ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Kevin. » 28 lis 2010, 21:04

Wlasnie i dlatego zaczynam juz sie interesowac ogloszeniami zobaczymy a co szukales hondy w takiej wersji??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Radek89 » 28 lis 2010, 21:06

Miałem budżet do 14 koła , więc trochę mniej ... i w tej kasie nic sensownego nie było ;/ myślę że za 20 moze dorwiesz jakiegoś 2.2 VTI a to już super silnik ... tyle że nikt go nie kupuje żeby szanować ;/ i tu jest problem ;/ Ale jeśli znajdziesz to zapewne nie pożałujesz ...

P.S
A może VI gen sedan 1.8 VTI ?;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości

Moderator

Moderatorzy Moto