3 czy 6 2005-2007 jaką wybrać

Mam dylemat – obecnie jestem posiadaczem mazdy 323f BJ 2002 1.6 , która na dniach będzie sprzedana. Wobec tego chciałbym kupić inna nowszą mazdę (05-07) co ma przejechane do 100tyś .km
3 albo 6 tylko nie wiem jaki model będzie najbardziej odpowiedni dla mnie. Nie mam dzieci(jeszcze), mieszkam w mieście wielkości Wrocławia( Edynburg) do pracy mam jakieś 15 km w jedną stronę, jeżdżę spokojnie bez wariacji, ale jak trzeba przyśpieszyć to lubię jak auto ma choć namiastkę "buta", prędkość max nie gra dla mnie roli, tu i tak wszędzie są kamery, liczy się elastyczność i przyśpieszenie. W dłuższe trasy jeżdżę niezmiernie rzadko, dodatkowo zakładam że będę jeździł raz w roku do Polski (2400km). Potrzebuję silnik niezawodny palący podobnie jak moja poprzednia 323 choćby lub mniej.
Nie wiem , przeczytałem już wszystko co się tylko dało na forum na temat diesla i benzyny. Ja osobiście preferuję benzynę za jej małą awaryjność ( takie miałem doświadczenie z 1.6) ale 1.6 jest za ciut słabe na długie trasy, tzn jedzie, ale powyżej 130 to już wyje a to męczy. Mój szwagier to natomiast zwolennik diesli i wciąż mnie na takowego namawia. Sam nie wiem, służbowo jeżdżę nową fiestą 1.4diesel( to już 3 mały diesel u mnie) i ten silnik mnie dobija za klekot, dudnienie w uszach na niskich obrotach, brak elastyczności itp. Czy diesel 2.0 ma zupełną inną charakterystykę ?.
Nie chce mieć kłopotów ze rdzą za przesadnych tak jak miałem ( i w sumie nadal mam) w mojej 323.
Auto ma być wygodne i dobrze zestrojone w środku i na zewnątrz.
Które auto jest lepiej wykonane 3 czy 6 bo cena ich jest podobna ?
Czy 1.6b czy może 2.0 w 3 a może diesel? ( co z tym PDF, czy on jest aż tak awaryjny że każdy go musiał przepalać?)
Czy może 6 2.0b albo 2.0diesel, a jeśli już diesel to czy jest różnica znacząca w praktyce jeśli chodzi o spalenie i awaryjność 121KM a 141KM
Podobne tematy były już wałkowane na forum wiele razy, przeczytałem wszystkie
– ale nadal nie mam pewności co do siebie samego,
Może mi ktoś doradzić tak szybko , fachowo.
dzięki
3 albo 6 tylko nie wiem jaki model będzie najbardziej odpowiedni dla mnie. Nie mam dzieci(jeszcze), mieszkam w mieście wielkości Wrocławia( Edynburg) do pracy mam jakieś 15 km w jedną stronę, jeżdżę spokojnie bez wariacji, ale jak trzeba przyśpieszyć to lubię jak auto ma choć namiastkę "buta", prędkość max nie gra dla mnie roli, tu i tak wszędzie są kamery, liczy się elastyczność i przyśpieszenie. W dłuższe trasy jeżdżę niezmiernie rzadko, dodatkowo zakładam że będę jeździł raz w roku do Polski (2400km). Potrzebuję silnik niezawodny palący podobnie jak moja poprzednia 323 choćby lub mniej.
Nie wiem , przeczytałem już wszystko co się tylko dało na forum na temat diesla i benzyny. Ja osobiście preferuję benzynę za jej małą awaryjność ( takie miałem doświadczenie z 1.6) ale 1.6 jest za ciut słabe na długie trasy, tzn jedzie, ale powyżej 130 to już wyje a to męczy. Mój szwagier to natomiast zwolennik diesli i wciąż mnie na takowego namawia. Sam nie wiem, służbowo jeżdżę nową fiestą 1.4diesel( to już 3 mały diesel u mnie) i ten silnik mnie dobija za klekot, dudnienie w uszach na niskich obrotach, brak elastyczności itp. Czy diesel 2.0 ma zupełną inną charakterystykę ?.
Nie chce mieć kłopotów ze rdzą za przesadnych tak jak miałem ( i w sumie nadal mam) w mojej 323.
Auto ma być wygodne i dobrze zestrojone w środku i na zewnątrz.
Które auto jest lepiej wykonane 3 czy 6 bo cena ich jest podobna ?
Czy 1.6b czy może 2.0 w 3 a może diesel? ( co z tym PDF, czy on jest aż tak awaryjny że każdy go musiał przepalać?)
Czy może 6 2.0b albo 2.0diesel, a jeśli już diesel to czy jest różnica znacząca w praktyce jeśli chodzi o spalenie i awaryjność 121KM a 141KM
Podobne tematy były już wałkowane na forum wiele razy, przeczytałem wszystkie

Może mi ktoś doradzić tak szybko , fachowo.
dzięki