Strona 1 z 1

jaki to silnik, 2.0 td 87hp

PostNapisane: 4 mar 2010, 00:43
przez niedzwiadz
Witam,

W swojej suzuki vitarze mam fabrycznie diesla ze stajni mazdy. Niestety nie jestem w stanie dokładnie określić typu motoru. W eksploatacji bazuję jedynie na ogólnych informacjach znalezionych m.in. na tym forum i na własnej wiedzy.

Silnik ma wg. dowodu dokładnie 1998cm3, 87KM, turbodiesel z intercoolerem, na silniku oznaczenia RF. Jak wymieniałem rozrząd to dostałem najpierw od Mazdy 626 :).

Występuje wersja bez intercoolera o mocy 71KM.

Samo auto jest z roku 1997r.

O ile dobrze wyczytałem to RF jest oznaczeniem całej gamy silników..? Prosiłbym o pomoc w weryfikacji typu silnika. Grzebię już ze dwa miesiące po sieci i konkretnej informacji nigdzie nie mogę znaleźć. W razie czego mogę wrzucić fotki ;).

Re: jaki to silnik, 2.0 td 87hp

PostNapisane: 5 mar 2010, 22:24
przez kolo.z.b
Wrzuć fotki chętnie zobacze

Re: jaki to silnik, 2.0 td 87hp

PostNapisane: 15 mar 2010, 21:28
przez Grzyby
DiTD ?? (były 90KM). Nic innego mocowo nie pasuje. Na pewno nie jest to Comprex.
No wychodzi że to DiTD.
Ciekawe...
Wrzuć jakieś foty.

Re: jaki to silnik, 2.0 td 87hp

PostNapisane: 19 mar 2010, 02:29
przez Riki
Na pewno nie jest to motor DiTD..... DiTD/CiTD nie było/nie jest montowane nigdzie poza modelami Mazdy. RF z tradycyjną turbiną i IC. Były takie w BJtach ale bez turbo...

Re: jaki to silnik, 2.0 td 87hp

PostNapisane: 19 mar 2010, 15:44
przez Grzyby
Trochę pogrzebałem po necie.
To jest ciekawostka mocna.
Rozrząd idzie taki jak do DiTD (napinacz) – nie wiem czy taki sam szedł do RFa. Uszczelka pod głowice jak do RF w GD.
Część gratów z silnika z E2000/E2200. Głowica MAZDA 626/323 RF,RFN 2,0 D/TD GD/GE

Czyli generalnie to silnik Mazdy.

Re: jaki to silnik, 2.0 td 87hp

PostNapisane: 24 mar 2010, 22:25
przez niedzwiadz
Dawno nie zaglądałem na forum, jutro wrzucę fotki. DiTD to na moje oko nie jest. Turbo zwykle, na pewno nie comprex. Do tego intercooler.

Jak porównywałem rozrząd który dostałem przez pomyłkę (od którejś 626) a mój prawidłowy to ja mam tylko napinacz, a sam pasek jest sporo krótszy (choć to może wynikać po prostu z braku klimy).

A – pompa wody też od 626 podchodzi.... tylko że Mazdy mają silnik poprzecznie i wiatrak na chłodnicy elektryczny, ja mam silnik wzdłużnie i wiatrak na wiskozie pędzony właśnie z pompy wodnej – moja pompa ma dodatkowe mocowania na wiatrak :).

Foty jutro w robocie dorzucam. Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Re: jaki to silnik, 2.0 td 87hp

PostNapisane: 25 mar 2010, 23:52
przez niedzwiadz
Obiecane zdjęcia:

http://picasaweb.google.pl/Oholender/Vitara20TDiC?feat=directlink

Niestety robione przed chwilą...

Re: jaki to silnik, 2.0 td 87hp

PostNapisane: 27 mar 2010, 01:26
przez Riki
Pachnie mi to najbardziej RF7 jeśli chodzi o jednostki Mazdy. Grzyby nie sugeruj się katalogami ;) napisać wszystko można..
Jak widać można uturbić RF-a.... bez rozwiązania typu Comprex. Fajnie by jeździło GD w turbodieslu <lol> przy tej wadze... fiuu fiuu wystarczająco.