Citroen Berlingo II – opinie o silnikach

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Grzyby » 26 lut 2010, 11:49

Witam
Interesuję się ostatnio zakupem takowego pojazdu i widzę że dostępne są różne wersje silnikowe.
Od starożytnego (ale i żywotnego) wolnossącego diesla 1.9 przez 1.6HDI, 2.0HDI. We wcześniejszych wersjach były też benzyniaki 1.4, 1.6 i 1.8 – teraz widzę same 1.4

Czy ktoś miał doświadczenia z którąś z w/w wersji silnikowych lub zna te silniki z innych modeli ?
Jeśli tak – proszę o opinię.

P.S. Za ewentualne namiary na jakieś forum na którym można się dowiedzieć więcej o Berlingo również byłbym wdzięczny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 26 lut 2010, 16:13

Klub Cytrynki

Jeśli samochód ma dużo jeździć, to w ciemno kupiłbym 2.0 HDi lub nowsze 1.6 HDi, które można spotkać także na tym forum ;).
IMHO wolnossący diesel i benzynowy 1.4 są za słabe do tego samochodu, jeśli zamierzasz często wyjeżdżać nim z miasta.

P.S. Pisząc Berlingo II, rozumiem że masz na myśli Berlingo I?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 26 lut 2010, 16:21

Dzięki Paweł.
Trochę tam burdel jest ale powolutku się przegryzę :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Seventh_Star » 26 lut 2010, 16:30

W zależności od rocznika montowano dwa różne typy silników o pojemności 1,9 -XUD9 zabytek z komorą wirową, nienajlepsze opinie, spory apetyt na paliwo oraz nowszy DW8 cieszący się lepszą opinią. 2,0HDI czyli DW10TD dobra sprawdzona jednostka, występuje w wersjach 90 i 110 KM. Zaletą może być duży przebieg między wymianą rozrządu – 160 kkm /w zależności od odmiany i rynku na który był przeznaczony dany egzemplarz/. 1,6HDI to najmłodsza jednostka – występuje w wersjach o mocy 75, 90 i 109 KM – ta sama konstrukcja co w Mazdach na rynek europejski oraz w Fordach. Oczywiście osprzęt silnika jest inny – Bosch.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez Barthez » 26 lut 2010, 17:03

jesli moge powiedziec ze berlingo I z 1,4 jezdzilo sie fajnie to berlingo II 1,4 omijaj szerokim lukiem. na trasie 130 – 135 to max a w miescie 11-12l lubi dziabnac
(b I – 170-180 mie bylo problemu spalanie w trasie <6 w miescie Szczecin <8)
szukaj klekota :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Bartg » 26 lut 2010, 17:08

U znajomego w firmie Berlingo I 1.4 przejezdzilo 420.000 po calej Europie bez jakis powazniejszych remontow, niemal non stop zaladowane.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Barthez » 26 lut 2010, 17:41

Bartg napisał(a):U znajomego w firmie Berlingo I 1.4 przejezdzilo 420.000 po calej Europie bez jakis powazniejszych remontow, niemal non stop zaladowane.

to prawda – w mojej bylej firmie byl podobny przebieg a B II 3 razy na lawecie jechalo do serwisu – problemy z kompem (bylo na gwarancji)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez wojtekkk » 26 lut 2010, 20:59

My mamy w rodzinie 2 Peugot'y Partner'y .. tak sie składa, że jeden ma silnik 2,0 HDI a drugi 1,6 HDI obydwa nie sprawiają problemów ; są bardzo elastyczne, ładnie ciągną od dołu.moc ta sama w sumie..90km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 08:28
Posty: 82
Skąd: Krobia/Wlkp
Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS

Postprzez Waluś » 26 lut 2010, 21:24

u nas było ducato z 2,0 HDI. Super silniki. Cichutki jak na klekota, ekonomiczny nawet przy tak ciężkim aucie jakim był ducato. Teraz mamy 2.3 HDI ale to już inna bajka ale charakterystyka pracy prawie identyczna (więcej mocy) ale ogólnie boski motor :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez gazparts » 26 lut 2010, 22:23

Mam berlingo 1,8 i miałem 1,4 obydwa na LPG :]
1,4 sprzedałem po 8 miechach użytkowania bo był słaby i nie radził sobie w trasie z przyczepą i towarkiem <płacze>
i kupiłem 1,8 z 98 z klimą i gaziorem sekwencyjnym za 7800 i mam go rok i pykłem z 70 tys km
co się popsuło
no sporo berlingo to nie mazda
robiłem belkę z tyłu 800 zł
padła uszczelka naprawa z rozrządem coś koło 900
hamulce bo telepało kierownicą
problem był z obrotami wchodził sobie z krokówki na 4 tys obrotów
problemy z połączeniami, kostkami ....takie tam [tiiit] ale złoszczą :(
teraz miałem problemy z ciepełkiem, nie dogrzewa wnętrza, jak na dworze -10 i więcej, to na full leci chłodne

aczkolwiek z drugiej strony jest to stare auto nadmiernie przeze mnie eksploatowane i cudów się nie spodziewałem
cenię go za komfort podróżowania, do pełni szczęścia założyłem fotel kierowcy z BMW bo orginał to taboret
przyśpieszenie super, elastyczność super, spalanie 11-12 czasem z przyczepą 13, :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Grzyby » 27 lut 2010, 08:56

Fajnie że tyle informacji – nie spodziewałem się :)
Ja celował raczej będę w rocznik około 2003 i raczej się wybiorę do zachodnich sąsiadów.
Są fajne wersje osobowe z klimą, modutop'em, i szklanym dachem.
Szkoda że w II nie ma 1.8 PB – chyba docelowo będę szukał HDI. Ale się jeszcze zobaczy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez yoshiwwy » 27 lut 2010, 17:19

Mam teraz służbowe 1,6 hdi. Wrażenie na mnie robi silnik (w sumie tylko i wyłącznie). Auto ma 3 lata 95 tys przebiegu i nie mamy z nim problemów. Ale silniczek rakieta. Genialny. Elastyczny. Pali tyle co nic. Odradzam benzynowe 1.4. Nie ma mocy. Nie chce jechać. Trzeba go niemiłosiernie kręcić, żeby cokolwiek z niego wydusić. Silnik dla zaawansowanych emerytów
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez jarku007 » 3 mar 2010, 16:31

Gdy sprzedawałem Peugeota Partnera I 02 (przed liftingiem) 2.0Hdi w 08r miał przejechane oryginalnie 98k . Silnik Hdi 90-konny jest naprawde udany – dynamiczny oraz w normalnym użytkowaniu dość ekonomiczny +/– 6/7L . Mnie osobiście nie sprawiał najmniejszego problemu ( ON z Orlenu – prawie zawsze ). Gorzej było z zawieszeniem ( polskie drogi :( ) . Praktycznie co rok było "coś" do wymiany . Na szczęście elementy zawieszenia w tym aucie są w miare tanie więc utrzymanie dobrego stanu nie jest kosztowne .
Grzyby napisał(a):Są fajne wersje osobowe z klimą, modutop'em, i szklanym dachem.
Tak w tym aucie klima jest bardzo istotna ze względu na dużą ilość powierzchni szklanej , w związku z czym wnętrze nagrzewa się dość szybko .Z perspektywy czasu moge powiedzieć że był to samochód udany , pojemny oraz wygodny ( pomimo nie trwałego zawieszenia ) . Znajomy ma także Partnera I z 2000r ale z silnikiem 1.9Diesel 70KM z przebiegem coś ok 250k . Podobno ten silnik jest nie do zajechania . Oto zdjęcie mojego " byłego" (3M z sentymentu <lol> )Obrazek
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez Pyton162 » 3 mar 2010, 20:31

Ja mam w firmie pegota partenra I 1.4 benzyna wiec to samo co Berlingo , auto niemiłosiernie katowane w terenie , silnik slaby ale daje rady ogolnie, obecnie ma nakulane niby 260tys ale kupione bylo z francji od poczty wiec pewnie ma z 500 tys :) i dalej jedzie :D , co do czesci to do zawieszenia jest sporo zamiennikow , jedyny wiekszy wydatek to wymiana tylnej belki ale to norma w tych autach
Pyton162
 

Postprzez domin1979 » 3 mar 2010, 20:46

Ja dobrze znam 2.0 Hdi dobrego znajomego, jeździłem nimi w 406 '99 i Xara Picasso ok. '01. Oba 110-konne. Bardzo fajne i oszczędne silniki. Spalanie średnie poniżej 6 litrów. Bez większych usterek w obu autach, a miał je parę dobrych lat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez donmarkos1 » 30 mar 2010, 02:11

Powiem, że mój tata jeździł Citroenem 2001 r Z silnikiem 2.0 HDI i nie było większych problemów i silnik był dynamiczny i super się jeździło tym sprzętem i sądzę (moim zdaniem) że silnik 1,4 na takie autko to zbyt mało, jeździliśmy tym autem jakieś 6 lat (auto wyprowadzone z salonu) i nic wielkiego się tam nie działo, a mój tata używał tego auta czasem w dość trudnych warunkach bo jest weterynarzem i wiadomo dojazd do niektórych klientów KOSZMAR, ale cytryna dała radę :)
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez koksik » 30 mar 2010, 20:02

od siedmiu lat mam w domu (tata) xsara z 1.8 90 koni, przebieg prawie 200 tys, rocznik 98r, silnik mimo niedużej mocy ma kopa i niesamowicie ciągnie od dołu, oleju nie zużywa, jeździ na pełnym syntetyku, jedyne problemy z nim to w zimę trzeba dbać o czystość odmy, jak się go czasem nie przegoni i jeździ na krótkich dystansach to się zapycha i wypluwa olej przez bagnet, jak odma czysta, problemu nie ma. Czasem zaświruje z obrotami, wina krokowego, czyszczenie i reset pomaga, po za tym silnik super, w trasie udało się zejść do 6.5 litra/100, po mieście 8/9/100km.
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez lord_andre » 30 mar 2010, 21:03

Mój wujek ma berlingo z silnikiem 2.0 hdi i jest zachwycony z autka . :)
lord_andre
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto