Który silnik wybrać 2.0 czy 2.3

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tomekw112 » 6 mar 2010, 15:44

Enduro napisał(a):
Topaz napisał(a):......To takie moje skromne zdanie.

a ja je w pelni popieram,
ale jak wspomniales i słusznie, sprawa ma dwie strony medalu..
kogos kogo stac na spore spalanie, to raczej nie jezdzi mazdą,
tylko pakuje mocne V8, do tego ewentualnie odpowiednio doładowane...
no a na decyzyje co do wyboru auta i jednostki silnika spory wplyw ma ,
to do czego je potrzebujemy..
jesli robimy sporo km, to raczej ekonomika..,
jesli tylko po dzielnicy , wokól komina i do kościoła to mozna nawet V12 jeżdzić ,
aboslutnie!
a każdy absolunie odczuwa braki mocy pod maską, absolutnie,
a na widok mocnej/mocniejszej jednostki wzdycha....
pozdr
E.


I dokładnie też tak myślę- nie ile pali tylko ile się jeździ- ja robię rocznie 15-20 tys z naciskiem na15 , kolega ma też m6 lecz w dieslu a robi ponad 40 tys rocznie = ....... a frajda :D
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 18:43
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6S 3,0 V6 '07 manual

Postprzez tomaka » 6 mar 2010, 16:18

OD PONAD ROKU MAM MAZDĘ 6, 2006r Z SILNIKIEM 2.3L. WERSJA EUROPEJSKA Z PEŁNYM WYPOSAŻENIEM + WEBASTO I OCZYWIŚCIE BOSE. DO AUTA ZAMONTOWAŁEM GAZ BRC PRZY 95TYS KM DZS AUTO MA 120 TYS I NIC SIE NIE DZIEJE. NIE BIERZE OLEJU. DODAM ZE TO MOJA DRUGA MAZDA Z TYM SILNIKIEM. PIERWSZĄ SPRZEDAŁEM Z PRZEBIEGIEM 230TYS.KM I CHODZIŁA JAK ZEGAREK. REASUMUJĄC SILNIK 2.3 JEST SUPER.
tomaka
 

Postprzez krzych » 6 mar 2010, 21:00

... post do usuniecia ...
Ostatnio edytowano 6 mar 2010, 23:50 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 6 mar 2010, 23:37

jesli ma "dobry towar" i nie ma zamiaru tu nikogo na tzw. mine wprowadzic
no to okay wg mnie ale moderator to nie przychyli sie do tej akcji raczej..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lF » 8 mar 2010, 21:11

Podłącze się do tematu sam chcę kupić M6 2.0 benzol rok 2003 czy może ktoś mi powiedzieć z posiadających coś więcej na temat tego samochodu? ; ) na tą chwilę mam gebelsa wcześniej miałem honde w coupe i jakoś mam ochotę powrócić do Japończyka. Chodzi mi o to czy ktoś z posiadających zanotował jakieś większe usterki, znaczące problemy. Wiadomo że auto jak auto trzeba dokonywać wymian na czas, coś się popsuję coś się z użyje ale po za tym chciałem się dowiedzieć czy czychają na mnie jakieś większe niespodzianki. Dzięki za odp. i Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2009, 21:10
Posty: 5
Auto: Ford

Postprzez Enduro » 8 mar 2010, 23:49

w tej wersji silnikowej to raczej niezawodna jednostka
i generalnie jesli chodzi o parametry i spalanie dosc korzystna,
choc od drugiej polowy 2005 model auta mial 6 biegow!
i jesli przebieg jest okay, a historia powypadkowa jasna,
to tylko cena jest do doregulowania...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Stivi » 9 mar 2010, 00:08

Enduro napisał(a):w tej wersji silnikowej to raczej niezawodna jednostka
i generalnie jesli chodzi o parametry i spalanie dosc korzystna,
choc od drugiej polowy 2005 model auta mial 6 biegow!
i jesli przebieg jest okay, a historia powypadkowa jasna,
to tylko cena jest do doregulowania...
pozdr.
E.

tu sie zgodze ze auto jest naprawde bezawaryjne ale spalanie jak na 2.0 to mnie sie troche za duze wydawalo,z tym ze ja lubie wysokie obroty! Fakt ze juz nie mam 2.0 ale jedno moge powiedziec auto warte zwrocenia uwagi!!!
Jak masz zadbany model to smialo bierz.
Stivi
 

Postprzez lF » 9 mar 2010, 00:51

Dzięki wam za odpowiedzi! :) W sumie tak jak piszecie auto godne uwagi, dobrze wiedzieć że nikt nie ma nic do zarzucenia temu silniczkowi. Konkretnej M6 jeszcze nie mam na oku dopiero się powoli rozglądam, muszę się jeszcze pozbyć obecnego autka, a w między czasie sobie szukam wiadomości od użytkowników na temat M6 :) Enduro jeśli mógłbyś jeszcze napisać parę słów o spalaniu byłbym wdzięczny <czarodziej> ehhh.... chyba się jednak zdecyduje na Mazdzioche pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2009, 21:10
Posty: 5
Auto: Ford

Postprzez smola71@op.pl » 9 mar 2010, 08:37

co do silnika 2,3 jest super. Żona śmiga m6 2.3, Auto zagazowane, ale bezproblemowo się sprawuje. Oleju nic nie bierze. Brakuje mi tylko manualnej skrzyni w tej bzdzioszce.
smola71@op.pl
 

Postprzez dziubek » 10 mar 2010, 12:54

To ja jeszcze o 2.0 benzynka mam od wrzesnia zrobione ponad 12tys. km do tego gaz stag 300 plus i smigam srednie spalanie lpg ok. 10 L wiec zle nie jest. Fakt swieczki troche w cenie choc denso kupilem za 39zl szt. a to da sie przezyc i silnik calkiem zwawy. Pozdrowka dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez RMN » 21 sie 2010, 08:55

Witam

Ktoś wcześniej wspomniał o tym, że 2.3 z dnia na dzień potrafi zeżreć olej i silnik na śmietnik.
Niestety mi się to przytrafiło a auto było eksploatowane z należytą dbałością.Co gorsza przy pierwszych niepokojących objawach odwiedziłem 2 ASO w trójmieście i oba powiedziały, że nic sie nie dzieje i silnik pracuje idealnie. Mechanik z poza ASO natomiast po samej rozmowie bez oglądania silnika wiedział co sie dzieje ale już raczej było za późno. Jak widać ASO mazdy w Gdańsku to zlot prawdziwych idiotów.

Mazdą nacieszyłem sie 2 lata i spalanie to 11,5 w mieście (jazda bez zamulania, automat) więc jest to silnik b. ekonomiczny ale raczej dla kogoś komu osiągów nie potrzeba bo to nie jest szybkie auto.
RMN
 

Postprzez Enduro » 21 sie 2010, 09:17

RMN napisał(a):... Mechanik z poza ASO natomiast po samej rozmowie bez oglądania silnika wiedział co sie dzieje ale już raczej było za późno. ....

a co takiego stwierdzil?
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez RMN » 21 sie 2010, 17:13

Enduro napisał(a):a co takiego stwierdzil?
pozdr
E.

że nie ma oleju...

BTW – czy te problemy z 2.3 to ogólne bolączki silników ze zmiennymi fazami rozrządu czy raczej nie ma się co bać tych zmiennych faz?
RMN
 

Postprzez Enduro » 21 sie 2010, 23:10

RMN napisał(a):
Enduro napisał(a):a co takiego stwierdzil?pozdr E.

że nie ma oleju...

BTW – czy te problemy z 2.3 to ogólne bolączki silników ze zmiennymi fazami rozrządu czy raczej nie ma się co bać tych zmiennych faz?

ubytek oleju powoduje:
nieszczelnosc silnika –>wyciek na zew. lub w uklad chlodzenia, wydech itp...
lub jego spalanie, czyli uszkodzenie pierscienie, tlokow , gladzi cylindrow!
nie mialem przyjemnosci spojrzec do takiego uszkodzonego silnika i przyznam, ze nie wiem,
co powoduje taki defekt, ale na pewno nie zmienne fazy rozrządu,
ale to moje teoria i moge sie tu mylic, absolutnie...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez fuks 006 » 25 lis 2010, 12:26

pośiadam 2,3 i jestem bardzo zadowolony :D zapas mocy ok
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 13:32
Posty: 10

Postprzez Wisz2 » 5 gru 2010, 23:34

Witam
Czy ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z tym silnikiem 2,3?
Jeżdżę od dwóch lat klekotkiem i zacząłem nabierać ochoty na szóstkę w benzynie, AWD i z automatem. Nie wiem, czy taka konfiguracja występowała z silnikiem 2,0, raczej wszystkie, które widziałem były z 2,3. No i dylemat – wyposażenie fajne, ale jeśli silnik ma robić problemy,n to głupio tak się pakować...
już jest:)
Początkujący
 
Od: 3 gru 2008, 18:52
Posty: 7
Skąd: Jarocin
Auto: W planach Premacy

Postprzez Enduro » 5 gru 2010, 23:57

popatrz na platformach internetowych typu: moblie.de,pkw.de i autoscout24.de
i inne, ile jest tych aut z uszkodzeniami silnika 2,3,
do tego informacje z forum, a opinie sam sobie wyrobisz.
polecam 2,0 Litra w benyznie lub diesla , choc ten drugi wymaga troche wiedzy i odp. czynnosci aby zapobiec jego ewentualnym uszkodzeniom
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wisz2 » 6 gru 2010, 00:20

Enduro, dzięki za odpowiedź.
No właśnie mam Mazdę 6 w dieslu i jestem bardzo zadowolony. Ale coś mnie kusi na ten napęd 4WD i automat.
Co do ofert i cen to trochę patrzyłem, faktycznie wersje 2,3 są zastanawiająco niedrogie...
Ehhh... szkoda... kurcze, mogło być tak pięknie :D
już jest:)
Początkujący
 
Od: 3 gru 2008, 18:52
Posty: 7
Skąd: Jarocin
Auto: W planach Premacy

Postprzez Szyk77 » 7 gru 2010, 20:11

Polecam silnik 2.0. Obecnie ujeżdżam takową i jestem bardzo zadowolony. Średnie spalanie ok. 8.2l/100km. Zawalidrogą nie jestem :D Od zakupu jestem już po drugiej wymianie oleju i jest dobrze, nic nie bierze . Do tego ten silnik na wyższych obrotach ma fajny dźwięk- taki lekko chropowaty.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2010, 18:56
Posty: 10
Skąd: Podhale
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 benz r04

Postprzez micagh » 8 gru 2010, 08:52

2,o daje radę ale od nadmiaru KM głowa nie boli i w 2,3 pewnie tyle wachlować biegami przy wyprzedzaniu nie trzeba :), u mnie 8,2 l/100 km PB średniego spalania bez specjalnego zamulania to trasa 100 % ewentualnie, realnie zazwyczaj wychodzi delikatnie powyżej 9 a wahania oleju na bagnecie zauważalne. Generalnie auto śmiga bez żadnych problemów, zmiany olejów i filtrów bez dodatkowych niespodzianek, zobaczymy jak to dalej będzie przebiegać bo póki co to niecałe 70 tys. na blacie w tym 20 moje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości

Moderator

Moderatorzy Moto