Strona 1 z 3

Mazda 6 po liftingu w Genewie

PostNapisane: 26 sty 2010, 11:00
przez Globy
Cześć,

zapraszam fanów i posiadaczy "szóstki" do lektury => http://moto.pl/MotoPL/1,88389,7494430,K ... Mazdy.html

Obrazek

Jak można było przewidywać, auto otrzymało "uśmiechnięty" wyraz twarzy – na szczęście uśmiecha się dyskretnie :) Z ciekawostek, silnik 2.0 DISI zastąpił dotychczasowy motor 2.0 MZR, zawieszenie otrzymało bardziej komfortowe nastawy, a na liście opcji pojawił się aktywny tempomat i system pre-crash safety.

PostNapisane: 26 sty 2010, 11:22
przez kamaz
Bardzo szybko nastąpił ten lifting. Najstarsze 6 GH nie mają nawet 2,5 roku a już bedzie można mówić o nich, że są "stare".

PostNapisane: 26 sty 2010, 11:57
przez Radex
szczerze? nic ciekawego.
marketingowe zagranie z odświeżonym (?!) nadwoziem
imo jeszcze rok lub dwa i powinni dopiero zrobić lifting bardziej przemyślany i wprowadzający więcej "nowości"

PostNapisane: 26 sty 2010, 16:14
przez dan54
Wreszcie udało im się nie zepsuć wyglądu nowego auta. Choć w przypadku auta tak zgrabnego jak 6 było by to naprawdę cięzkie :)

Tylko po co ten DISI, przecież to eco coś nie będzie w ogóle jeździło :|

PostNapisane: 26 sty 2010, 16:45
przez Globy
To bardzo fajny silnik, wyważony, dynamiczny i oszczędny. DISI to przyszłość – czy tego chcemy, czy nie. Z tego co wiem, trwają jednak prace nad połączeniem wtrysku pośredniego i bezpośredniego ze względu na wydzielanie się dużej ilość nagaru w kanałach dolotowych.

PostNapisane: 26 sty 2010, 16:52
przez dan54
Przecież wiesz, że tak się nie da ;)
Albo coś jest oszczędne i ekologiczne, albo dynamiczne.
Efekt będzie taki, że z tą samą mocą auto będzie dużo bardziej ociężale przyśpieszało.

PostNapisane: 26 sty 2010, 16:52
przez Arkadius 73
Ja jednak wolałbym silnik w układzie V.
Eko byłem ale utyłem.

PostNapisane: 26 sty 2010, 17:32
przez Faja
Ja wam powiem tyle, brak MPS-a brak podkreślenia tego sportowego ducha Mazdy, brak zoom-zoom! Face lift wyszedł na lepsze, nic nie spaprali, ale myślałem że środek trochę bardziej poprawia :)

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:03
przez Tomek6
kamaz napisał(a):Bardzo szybko nastąpił ten lifting. Najstarsze 6 GH nie mają nawet 2,5 roku a już bedzie można mówić o nich, że są "stare".


Ja też uważam ten lifting za zbyt szybkie posunięcie Mazdy, które z pewnością zostało wymuszone przez wspomniany uśmiech, którego w GH brakowało w stosunku do dwójki czy trójki.

Przyznam, że mam mieszane uczucia, jeśli chodzi o zakres zmian. Nie podoba mi się nowy grill, w którym znaczek jest jakby nachalnie wyeksponowany. Forma miejsca, gdzie umieszczone są światła przeciwmgłowe oraz ich okrągły kształt też nie zachwyca,a szczególnie znajdujące się ponad nimi przetłoczenia, które ujmują przodowi opływowości. Zauważyłem też kierownicę podobną do tej z nowej trójki i ona również nie robi szału, to jeden z niewielu elementów, który w nowej trójce jakoś mi nie pasował.
Jeśli chodzi o zalety FL podoba mi się kształt fragmentu zderzaka, gdzie umieszczana jest tablica rejestracyjna. Mam także wrażenie, że progi zyskały bardziej zacięty charakter. Zaprezentowane na poliftowej wersji felgi są ok.

Ogólnie ten FL jest trochę na siłę.

Łatwiej będzie dostrzec różnice mogąc spojrzeć na "starą" i "nową" GH.

Obrazek

Obrazek

p.s ta srebrna "staruszka" to mój prywatny wóz <lol>

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:07
przez Bartg
Uff dzieki Bogu nie ma tego okropnego wielkiego usmiechy a'la Joker, jak w nowej trojce
Obrazek <killer>
Zdecydowanie lepiej wyglada taka stylistka z oddzielnym grillem i wlotem w zderzaku jak w 2 i 6, piatka tez wygladalaby moim zdaniem duzo lepiej z przodem jak w dwojce.

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:15
przez Tomek6
Globy napisał(a):Z ciekawostek, silnik 2.0 DISI zastąpił dotychczasowy motor 2.0 MZR


Globy czy masz jakiekolwiek informacje jakie osiągi miałby ten silnik? Podejrzewam, że to rozwiązanie mogłoby się bardzo dobrze sprawdzić ;)

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:16
przez Jacek176
Globy napisał(a):Z tego co wiem, trwają jednak prace nad połączeniem wtrysku pośredniego i bezpośredniego ze względu na wydzielanie się dużej ilość nagaru w komorze spalania.

Chyba nie w komorze spalania tylko w kanałach dolotowych, które nie są spłukiwane przez wtryskiwaną benzynę.

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:33
przez Globy
Tak, sorry za pomyłkę, nie myślę dzisiaj.

Tomek6 napisał(a):Globy czy masz jakiekolwiek informacje jakie osiągi miałby ten silnik? Podejrzewam, że to rozwiązanie mogłoby się bardzo dobrze sprawdzić

dan54 napisał(a):Albo coś jest oszczędne i ekologiczne, albo dynamiczne.
Efekt będzie taki, że z tą samą mocą auto będzie dużo bardziej ociężale przyśpieszało.

Silnik 2.0 DISI ma inną charakterystykę, ale to i wyposażenie go w układ i-stop wcale nie znaczy, że nie jest dynamiczny. W "trójce" bardzo przyjemnie się nim jeździ, w "szóstce" pewnie będzie miał o włos lepsze osiągi niż obecny 2.0 MZR. Jak na 4 gary, ma aksamitny charakter i zaryzykuję nawet stwierdzenie, że doskonale pasuje pod maskę auta klasy średniej.

A co do ekologii... Ekologiczny może być Golf BlueMotion z długą skrzynią i Prius z hybrydą, bo tak je pozycjonują producenci, a wszystko i tak polega na ładnych plakatach z zielonym motywem. Podatki wymuszają coraz niższą pojemność, ale jak Ci się spieszy, to całą ekologię szlag trafia. Samochody 20 lat temu też zużywały 4-6 litrów paliwa na "setkę", a emisję CO2 liczy się właśnie ze średniego zużycia paliwa. Sztuka, żeby spasione dzisiaj samochody nie zużywały więcej, co Japończykom świetnie wychodzi – umiejętnie walczą z nadwagą.

Faja napisał(a):Ja wam powiem tyle, brak MPS-a brak podkreślenia tego sportowego ducha Mazdy, brak zoom-zoom! Face lift wyszedł na lepsze, nic nie spaprali, ale myślałem że środek trochę bardziej poprawia

Jeśli rozumiesz zoom-zoom, o którym chętnie wypisujesz różne rzeczy, to wiesz, że nie musisz mieć 260 koni, żeby poczuć sportowego ducha.

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:39
przez chmooreck
Tomek6 akurat progi są takie, jak w obecnej, w wersji Dynamic/Sport. Jedyne zmiany zewnętrzne, jakie dostrzegam, to: zderzak, grill i lusterka.
Mam nadzieję, że w ofercie MMPol będzie większy wybór jeśli chodzi o wersję/silniki. Np. Sport z benzyną 2.0 i możliwością domówienia jasnej tapicerki skórzanej...

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:46
przez Faja
Globy napisał(a):Faja napisał:
Ja wam powiem tyle, brak MPS-a brak podkreślenia tego sportowego ducha Mazdy, brak zoom-zoom! Face lift wyszedł na lepsze, nic nie spaprali, ale myślałem że środek trochę bardziej poprawia

Jeśli rozumiesz zoom-zoom, o którym chętnie wypisujesz różne rzeczy, to wiesz, że nie musisz mieć 260 koni, żeby poczuć sportowego ducha.

Nie chodziło mi tu raczej o odczucia, bo wiem że nawet zwykła efka z silnikiem z5 i przebiegiem ok 500tys. potrafi dać np mi tak ogromna frajdę z jazdy, nie mówiąc już o mx-ie 120km który ma wydech Mazdaspeed <list>
Chodziło mi tu o jasne podkreślenie Mazdy właśnie Modelem MPS który by pokazywał pazury i możliwości tej marki. Bo ten kto nie jeździ Mazdami może powiedzieć ze to zwykła marka, przeciętniaki takie które nie potrafią tworzyć naprawdę szybkich aut. To taka wisienka na torcie która nie ma nikomu do niczego służyć, tylko do wyglądania. Prawdą jest też to że Mazdy chyba na razie na to nie stać. <głaszcze> :(

PostNapisane: 26 sty 2010, 22:28
przez Jacekm_
Z tych zdjęć wynika, że przednie reflektory mają inne wkłady – znacznie brzydsze od starych! :|

PostNapisane: 27 sty 2010, 00:44
przez Riki
Na pierwszy rzut oka... jak dla mnie stara ładniejsza ale to trzeba będzie obmacać na żywo :) jak widzę powrócili to śmigiełek :D (mam na myśli felgi...)

PostNapisane: 27 sty 2010, 12:06
przez Maciej Loret
Zgadzam się z opiniami, że lifting nie był potrzebny i niewiele wniósł.
Gdzie "fałka" albo MPS? Dwusprzęgłowe skrzynie albo porządne automaty?
Wygląda jakby liting miał być zoribioy i został zrobiony. I odfajkowany...

PostNapisane: 27 sty 2010, 12:33
przez chmooreck
Maciej Loret napisał(a):Gdzie "fałka"

Za oceanem

PostNapisane: 27 sty 2010, 15:53
przez Bartg
"fałki" teraz sa w odwrocie, teraz beda dominowac mniejsze doładowane 4-cylindrowce.