Strona 1 z 10
Jakie paliwo tankować do silników DiTD?

Napisane:
3 gru 2009, 15:11
przez Ossy
Mój kolega jest właśnie świeżo upieczonym właścicielem Mazdy 626 z 2001 roku z 110 konnym silnikiem Diesla DiTD. Przeczytał wiele opinii o tym, iż silnik ten (a w zasadzie pompa) jest wrażliwy na jakość paliwa. Nie znalazłem konkretnych tematów odnośnie tego jakie paliwo tankować do tego rodzaju silników, więc proszę o odpowiedź posiadaczy samochodów z tymi silnikami. Jakie paliwo i na jakich stacjach tankować? Wiem, że opinie są czasem dość mocno subiektywne, ale co sądzicie o tych trzech:
*Orlen Verva,
*BP Ultimate Diesel,
*Shell Diesel.

Napisane:
3 gru 2009, 15:20
przez Riki
Ossy zalewać na markowej stacji (nie od Pana Romka, ze zlewek z Zetora) i wszystko będzie OK. Paliwo właściwie wszędzie jest to samo... z doświadczenia polecam Shella i Neste. Na tej drugiej właściwie bez kolejek i sporo taniej... różnica w jakości – żadna. To po co przepłacać? no chyba że ktoś lubi zbierać te śmieszne punkty


Napisane:
3 gru 2009, 15:23
przez JohnnyB
Tankuj Diesla, tylko i wyłącznie :-P
Ale poważnie, ja w swojej okolicy testowałem Orlen Verva, BP Ultimate i ostatnio Statoil Gold,
zwycięzcą został........
Orlen Verva, na tym paliwie silnik chodzi równo, i cichutko, tankowałem na BP i skończyło się na czyszczeniu wtryskiwaczy u Jaksy, a co do Statoila to silnik jakoś dziwnie głośniej klekocze,
Pozdrawiam,
Jak kolega Riki poniżej zauważył mam CiTD, sorry za ewentualne wprowadzenie w błąd, choć skoro mi Verva nie szkodzi to w przypadki DiTD tym bardziej

Napisane:
3 gru 2009, 15:46
przez Riki
Zaznaczmy, że kolega JohnnyB ma motor CiTD.

Napisane:
3 gru 2009, 16:20
przez wojtek85
Riki napisał(a):Zaznaczmy, że kolega JohnnyB ma motor CiTD.
a tak na marginesie to czym sie rozni citd od ditd

:)

Napisane:
3 gru 2009, 16:57
przez Barthez
wojtek85 napisał(a):a tak na marginesie to czym sie rozni citd od ditd
zasada wtyrsku c – commonrail a ditd – wtrysk bezposredni
jak mialem diesla to tankowalem na bp i orlen (tylko firmowych – ajencyjne staralem sie omijac) i tankowalem zwyklego diesla
verva, ultimate czy inne badziewie – palil 0,2-0,5 wiecej a roznicy w jezdzie nie bylo – szkoda kasy
nestle – OK

Napisane:
3 gru 2009, 17:13
przez krzych
bartezm napisał(a):nestle – OK
A mnie tym zawsze straszyli, ze to zlo jest.

Napisane:
3 gru 2009, 17:14
przez wojtek85
a po czym poznac jaki mam silnik w dowodzie nic nie pisze czy mam ditd czy citd

sory ze odbiegam od tematu ale niechce nowego otwierac
a co do paliw to ja leje zwyklego diesla na bp albo na shelu i mi zajefajnie autko smiga


Napisane:
3 gru 2009, 17:18
przez krzych
wojtek85 napisał(a):a po czym poznac jaki mam silnik w dowodzie nic nie pisze
Ja mam w dowodzie TD

(dobrze ze nie TDi, bo by mnie zjedli na forum

)

Napisane:
3 gru 2009, 17:23
przez Barthez
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD Active
taki masz
1,6 to jest silnik koncernu PSA taki sam jak w cytrynach, beukotach, fordach itd... i on ma system commonrail – w dowodzie tego nie ma
skoro tak naciskasz to roznica polega na tym iz w "starym systemie" pompa podawala cisnienie na wtryski a cd pompa tloczy do wspolnej szyny a z tad dopiero do wtryskow, no i cisnienia: 900 / 1800
to tak w wielkim skrocie – wiecej pewnie wie wujek google


Napisane:
3 gru 2009, 18:54
przez Ossy
To może zapytam tak: gdzie tankują właściciele Mazd z dieslem ze Szczecina i Ciechanowa (jeśli takowi są na forum)?

Napisane:
3 gru 2009, 18:57
przez Barthez
Ossy napisał(a):gdzie tankują właściciele Mazd z dieslem ze Szczecina
juz nie mam diesla ale tankowalem wszedzie gdzie sie konczylo paliwo –> tj w calej europie
tankuj na markowych stacjach zwyklego diesla!


Napisane:
3 gru 2009, 19:58
przez misiek021981
Odnośnie tankowania w Ciechanowie to testowałem już różne stacje. Obecnie tankuję na stacji Delta ul. Niechodzka. Według mnie mają tam najlepsze ON. Silniczek pracuje elegancko no i spalanie też ok

Napisane:
3 gru 2009, 23:21
przez Riki
krzych napisał(a):dobrze ze nie TDi, bo by mnie zjedli na forum
eee tam....

TDI


Napisane:
3 gru 2009, 23:33
przez ES6
Jeśli chodzi o tzw. "odczuwalny" wpływ paliwa na pacę silnika i osiągi to jak dla mnie lepsza praca (cichsza) i lepsze przyśpieszenia zauważyłem na Statoil Diesel Gold.
Jak do tej pory, żadne Vpowery , Ultimaty i Vervy nic nie wnosiły

, oprócz wyższych kwot przy kasie...
Oczywiście mówię to na przykładzie silnika 2.0 CD 143 KM DPF.

Napisane:
6 gru 2009, 21:46
przez Riki
ES6 
dziś zatankowałem i robię testy

cena: 4,03l – nie jest tragicznie....

Napisane:
6 gru 2009, 22:24
przez Udesky
ES6 napisał(a):Jeśli chodzi o tzw. "odczuwalny" wpływ paliwa na pacę silnika i osiągi to jak dla mnie lepsza praca (cichsza) i lepsze przyśpieszenia zauważyłem na Statoil Diesel Gold.
Ostatnio zalałem sobie cały bak i auto o dziwo wg. wskazań komputera spaliło mi o ok 0,6l mniej na 100km. Ale nie wiem czy to zasługa paliwa czy wymienionego dzień wcześniej termostatu.
A tak na poważnie najlepiej tankować tam gdzie jest wypróbowane paliwo – a w trasie to na markowych.
Riki napisał(a):Ossy zalewać na markowej stacji (nie od Pana Romka, ze zlewek z Zetora) i wszystko będzie OK.
Ja przez całe wakacje te i poprzednie lałem paliwo przeznaczone do maszyn rolniczych – raz było z Lotosu, raz z Orlenu i moim zdaniem jakościowo było lepsze od tych z niektórych stacji – nawet firmowych.


Napisane:
6 gru 2009, 22:46
przez Riki
Udesky napisał(a):a przez całe wakacje te i poprzednie lałem paliwo przeznaczone do maszyn rolniczych
ojjj.. to była przenośnia

mój drugi diesel śmiga na czymś podobnym i jest w odpowiedniej kondycji.. pochodzenie również JPN


Napisane:
6 gru 2009, 23:07
przez krzych
Riki napisał(a):dziś zatankowałem i robię testy oczko
I jak, cos juz wiesz?


Napisane:
7 gru 2009, 00:11
przez Riki
krzych napisał(a):I jak, cos juz wiesz?
Za wcześnie Panie Krzychu... za wcześnie....