Strona 1 z 1

Mazda AZ-3/MX-3

PostNapisane: 22 lis 2009, 11:38
przez infinito
przez przypadek trafiłem na YouTube filmik reklamowy mx-3...
i okazało się, że był model az-3 z silnikiem 1.5 DOHC.....
na wiki jest też o tym wzmianka.
Poza tym w tych reklamach dziwne wnętrza te auta mają...
1992 rok, a przyciski zamiast suwaków, awaryjne w innym miejscu, w miejscu awaryjnych a/c, fotel inaczej regulowany...
http://www.youtube.com/watch?v=Yu0zXdMs ... re=related

a tutaj wypas reklama silnika v6 w mx-3 : )
http://www.youtube.com/watch?v=BVrcF79N ... re=related

PostNapisane: 22 lis 2009, 12:21
przez Lukano
AZ-3 Japońska wersa mx-3. Inne silniki, srodek. Ktoś u nas ma takiego.

PostNapisane: 22 lis 2009, 13:00
przez Speed

PostNapisane: 22 lis 2009, 13:33
przez infinito
ta na sprzedaż ma niezłą lotke z tyłu <lol>
przez chwile myślałem, że mx-3 była seryjnie z turbo : )
a wcześniej myślałem, że na japonie był eunos, dlatego się tak zdziwiłem..
no a o 1.5 dopiero dziś się dowiedziałem..

PostNapisane: 22 lis 2009, 14:28
przez pawelMX6
infinito napisał(a):a wcześniej myślałem, że na japonie był eunos

To nie tak, że na Japonię był Eunos lub Autozam. Mazda próbowała sprzedawać samochody jednocześnie pod czterema markami – Mazda, Eunos, Autozam i Efini. Eunos był bardziej luksusowy, Efini miał być bardzo luksusowy ze sportową nutką, a Autozam miał być tanim autem. Dlatego jednocześnie można było kupić Mazdę MX-3, Autozam AZ-3 czy Eunos Presso. Jako, że te trzy dodatkowe marki były "testowe", auta wychodziły tylko z kierownicą po prawej stronie, a tym samym tylko na rynek japoński. Ciekawostką jest fakt, że każda z tych marek miała w swojej ofercie auto dla siebie unikalne. Autozam miał malutkie AZ-1, Efini miało luksusowe Efini MS-8 a Eunos miał Eunos Cosmo. Tym samym nie dziwi mnie w ogóle motor 1,5 w budzie MX-3 – miało być tanio, zgodnie z polityką Autozam ;)

PostNapisane: 22 lis 2009, 16:45
przez infinito
dzięki za wyjaśnienia Paweł : )

PostNapisane: 22 lis 2009, 19:24
przez Lukano
Ciekawe czy ciężkie mx-3 fajnie chodziło z tym 1,5. Niby to 120 kuni :]

PostNapisane: 22 lis 2009, 20:28
przez Bartg
Tym samym nie dziwi mnie w ogóle motor 1,5 w budzie MX-3 – miało być tanio, zgodnie z polityką Autozam

Mysle, ze wsadzili go bardziej dlatego, ze byl mocniejszy i nowoczesniejszy do B6 ;)

PostNapisane: 22 lis 2009, 21:16
przez pawelMX6
Pewnie tak :) O ile mnie pamięć nie myli to ten silnik miał oznaczenie B5-ZE.

PostNapisane: 22 lis 2009, 23:31
przez loockas
Bartg napisał(a):Mysle, ze wsadzili go bardziej dlatego, ze byl mocniejszy i nowoczesniejszy do B6


Nie wydaje mi się, żeby był nowocześniejszy od B6 DOHC. Bo w sumie mogłby być lepsza alternatywą dla B6 DOHC, zaraz po rezygnacji ze stosowania B6 SOHC na rynku europejskim. Po prostu taka polityka firmy i dostęp do takich, a nie innych technologii. Jeżeli to faktycznie B5-Ze, to już samą ciekawostką jest to, że nie było go chyba w żadnej innej maździe.

pawelMX6 ogromny szacunek za Twoją wiedzę. Miło się czyta takie ciekawostki.

PostNapisane: 22 lis 2009, 23:48
przez Michał88
loockas napisał(a):już samą ciekawostką jest to, że nie było go chyba w żadnej innej maździe.

hmm, a nie było go przypadkiem w 323f na rynek japoński?

PostNapisane: 23 lis 2009, 00:29
przez pawelMX6
Michał88, Lantisy miały tylko dwa silniki: BP-ZE oraz KF-ZE.

PostNapisane: 26 lis 2009, 19:24
przez Bartg
Z tego co sie doczytalem, to silniki B5 (110 km ) byly w Familii Interplay ( Bg 3 drzw./sedan ?) i w Timorze s-515i, ktory byl Indonezyjska przerobka Kii Sephii :D W Autozamie Az-3 ( Mx3 ) mial miec 117 km, o B5-ZE ( niby 125km) sa jakies mgliste przeslanki z rosyjskiej strony ;)

PostNapisane: 26 lis 2009, 23:04
przez yiabol
Lukano napisał(a):Ciekawe czy ciężkie mx-3 fajnie chodziło z tym 1,5. Niby to 120 kuni :]


120 kuni to on miał ale na japońskim paliwie.
Taka sama sytuacja jest z CTRami katalogowo 200 hp a zmierzone wychodzi 190...

PostNapisane: 26 lis 2009, 23:16
przez Bartg
Jesli dobrze pamietam, to moc 190- w przypadku CTR-ow wynikala bardziej ze specyfiki hamownii, niz z innego paliwa.

PostNapisane: 27 lis 2009, 00:07
przez Lukano
Bartg napisał(a):ze specyfiki hamownii, niz z innego paliwa.

Też mi się tak zdaje. Paliwo mają chyba jakieś normalne.
To chyba jakiś mit tak jak lepsze niemieckie paliwo.

PostNapisane: 27 lis 2009, 10:14
przez Mirek
pawelMX6 napisał(a):Michał88, Lantisy miały tylko dwa silniki: BP-ZE oraz KF-ZE.


chyba że Michałowi chodziło o 323F w budzie BG, bo tam były 1.5 na rynek japoński, ale tak z głowy nie pamiętam jakie było oznaczenie silnika.

PostNapisane: 13 sty 2010, 20:12
przez xijaro
Mazda AZ-3 RS (mx-3) na japoński rynek

http://www.globiz-motors.com/used-mazda-az-3.php

PostNapisane: 14 sty 2010, 19:08
przez Seventh_Star
Lukano napisał(a):Też mi się tak zdaje. Paliwo mają chyba jakieś normalne.
To chyba jakiś mit tak jak lepsze niemieckie paliwo


No niezupełnie, silniki ze specyfikacją ZE chodzą na paliwie 98. Japońskie normy czystości spalin są też inne niż w Europie – mniej rygorystyczne...