Tomek6 napisał(a):Wizerunek niezawodności i japońskiej myśli technologicznej zostałby nadszarpnięty "psującą się" reputacją Alfy Romeo.
Reputacja Alfy akurat się poprawia. Zwróć uwagę ile było Alf na ulicach jakieś 7 lat temu? Teraz Alfa 156 to pospolite auto. Mazda przy 156 może się wydawać autem niszowym

Co do niepsujących się aut to myślę, że takich nie ma. O niezawodności można było można mówić w czasach Mercedesa 124, teraz każdy robi tak, żeby zarobić. We wspomnianej 156 szybko pada wielowahaczowe zawieszenie, mechanizm zmiennych faz rozrządu. W Passatach B5 gniją tylne klapy, nie mówiąc już o tym, że jak się go używa do "niemieckiej autostrady" to uszczelki pod głowicą wytrzymują mniej niż Fiat Cinquecento. Każda marka ma jakieś wady i myślę, że Mazda też – nie podam przykładów, bo Mazdy nie miałem

Mev napisał(a):dobry silnik BMW
Alfa miała dobry silnik V6, z 30-letnią historią do 2006 roku.Alfa miała też RWD i układ transaxle (skrzynia biegów z tyłu, rozkład masy 50/50) do 1993 roku (Alfa SZ i 75). V6 Alfie zabrały przepisy o redukcji emisji Co2 i spalania, drugie księgowi. Ostatnio Alfa używała V6 od GM i od połowy lat 90-tych nie powstała żadna Alfa z napędem na tył (nie licząc Alfo-Maserati 8C). Dlaczego Alfa nie popracowała nad swoim V6? Księgowym Fiata taniej wychodziło kupić silniki od GM niż rozwijać swój. Teraz Alfa prawdopodobnie będzie korzystać z V6 Chryslera... Ogólnie to za Alfę od 1989 (bodajże) odpowiedzialni są księgowi Fiata, wcześniej Alfa stosowała tak dziwne rozwiązania jak Japończycy i przez to zbankrutowała. Nie każdy z Was może wiedzieć, że zmienne fazy rozrządu Alfa używała seryjnie od lat 70-tych, silniki Boxer również, a podwójny zapłon od 80-tych.
Dlatego mnie by współpraca z Mazdą cieszyła, jeśli miała, by na uwadze też wymianę technologii. Ktoś kiedyś na jakimś forum napisał "Idealne auto to design Alfy, wykończenie Niemców i technologia Subaru".
Co do zdania Alfisti na temat współpracy – są podzielone. Jedni piszą właśnie o Wanklu w Alfie, drudzy, że może Alfa powinna współpracować z Tata Motors

Na forach AR panuje opinia, że Niemce są przereklamowane, a Japońce to dziwolągi. Ale nie ma się za co obrażać, bo u Was też niektórzy twierdzą, że Alfa to Fiat
W Japonii Alfy sprzedają się całkiem dobrze, a sami Japończycy mają bzika na punkcie tuningu Alf – więcej tunerów Alfy jest w Japonii niż w Europie
Te słowa to prędzej kokietowanie Prezesa Grupy Fiat niż jakaś oferta, ale kto wie czy Marchionnowi to się nie spodoba...

Na razie doczytałem jeszcze, że Mazdy mogą być produkowane w amerykańskich fabrykach Forda
