Strona 1 z 2

SUV do 18 000 zł – HR-V, RAV4, Freelander?

PostNapisane: 20 paź 2009, 20:12
przez Barthez
edit: Oryginalny temat: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl
auto kupione – dyskusja trwa wiec zmieniam na bardziej czytelny
....................................................................................................
zrobilo sie chlodno, deszczowo i slisko.
coraz bardziej mocno zastanawiam sie nad kupnem jakiegos sztywnego dachu do mojej mx5.
moje wymagania: 4x4, rocznik 99-00, moc ok 100KM, do 18kzl, klima, (mile widziany automat i tempomat acz niekoniecznie)
potrzebuje do: przejechania 1000km bez zbytniego zmeczenia, niekoniecznie po dobrych drogach, wjechania czasami na drogi szutrowe, przewiezienia +1 osoby (53kg) i 2-3 torby bagazu, psa (docelowo 70cm/50kg) wiec mile widziane tylne siedzenia.
nie potrzebuje: off-road (patrol, wrangler, defender – ten projekt zostawiam na za kilka lat ze wzgledow finansowych), tuningu (mam na co wydawac kase – moja mx5) i sportowych osiagow, tylnych drzwi (mnie wystarcza 3d)

wedlug tych parametrow pomyslalem sobie o hondzie hrv lub o rav4 (bardziej podoba mi sie honda). Prosze o wasze opinie o tych autach ewentualnie sugestie na cos podobnego.

PostNapisane: 20 paź 2009, 20:30
przez Mako
moze jakiegos starszego outback od subaru, jest 4x4 z automatem tez sie znajdzie, pewnie ma i tempomat, wjedzie na szuter i przewiezie kobite i psa plus torby ;)

http://otomoto.pl/subaru-outback-2-5-klima-automat-C10234355.html

http://otomoto.pl/subaru-outback-2-5-awd-klima-2-szyberdachy-C9954559.html

jezeli nie prawdziwa terenowka to moze freelander, fajne autko

http://allegro.pl/show_item.php?item=775794169

PostNapisane: 23 paź 2009, 23:03
przez yoshiwwy
Jak dla mnie ravka odpada. To typowo kobiece auto. Przynajmniej z moich obserwacji tak to wygląda. No i to Toyota :P

PostNapisane: 23 paź 2009, 23:42
przez Barthez
yoshiwwy napisał(a):Jak dla mnie ravka odpada. To typowo kobiece auto.

mozliwe.... hrv tez kobiece...??
mx5 – kobiece, 323f – kobiece, rx8 – kobiece (na ukrainie tym same laski jezdza), opel,vw,ford,merc i bmka tez sa kobiece – pozostale marki sa for gay
z meskich zostaje ursus ewentualnie dla mieczakow john deere (tam wszystko na joystickach, takie kobiece lub gejoskie sterowanie) wiec zostaje c330 lub c360...
wszystko kwestia gustu, a...
de gustibus non est disputandum

jesli kogos urazilem – przepraszam – pisalem ironicznie

w temacie chodzi mi o opinie na temat lekkich suv ow moze ktos z was takowe posiada

PostNapisane: 24 paź 2009, 00:10
przez Mev
bartezm napisał(a):wiec zostaje c330 lub c360...

W463 <lol>

PostNapisane: 24 paź 2009, 09:25
przez BratCukierka
bartezm
ja z ravki i hrv wzialbym... ravke :P

PostNapisane: 24 paź 2009, 09:32
przez Barthez
zaraz jade ogladnac hrv ale bede ogladal pozniej i rav – opisze swoje wrazenia jak wroce

Re: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl

PostNapisane: 8 lut 2010, 19:00
przez H4n50n
W teren to ravka :) HRV to taki większy civic 4x4, zakopie się pewnie w ogódku w przed garażem <rotfl>

Re: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl

PostNapisane: 8 lut 2010, 21:36
przez Barthez
H4n50n napisał(a):W teren to ravka :) HRV to taki większy civic 4x4, zakopie się pewnie w ogódku w przed garażem <rotfl>

hahaha hahaha hahaha
1) bawisz sie w wykopaliska – u mnie powoli zaczyna sie wiosna i mysle o przesiadce do czegos bez dachu
2) ravka w tej cenie w srodku wyglada jak T34 i pewnie zakopie sie jeszcze w garazu (jak bedziesz chcial wyjechac)
3) jechales hrv? ze sie wypowiadasz – ja jezdzilem oboma i wiem co wybralem <głaszcze> a na marginesie to mi sie najlepiej jechalo w lr freelander... – ale ta awaryjnosc mnie wystraszyla
4) temat byl o suvie na zime a nie o offroad

Re: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl

PostNapisane: 8 lut 2010, 22:48
przez H4n50n
Nie twierdze że HRV zła jest, tez bym pewnie ją wybrał (wole jazdę 8tyś obrotów,niż spuszczanie powietrza z opon i przywiązywanie wyciągarki do drzewa) :)
Toyotki generalnie bardziej lubią błotko i teren (sprawdzone na landcruiserze) a hondy to raczej wysokoobrotowe wiertarki na v-tec'u
A jak bardziej offroad to i wnętrze toporniejsze,z wyjątkiem Gelandewagen.

Re: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl

PostNapisane: 8 lut 2010, 23:55
przez Barthez
Toyotki generalnie bardziej lubią błotko i teren (sprawdzone na landcruiserze)
to nie rav4...
patrz 1 post – co mi bylo potrzebne
rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki
hondy to raczej wysokoobrotowe wiertarki na v-tec'u
hrv jest mulem... rav4 tez ale troche zwawszym...
wole jazdę 8tyś obrotów
w hrv rzadko przekraczam 3,5 – potem jest glosno a i tak samo nie jedzie...
ale
pomimo moich usilnych staran nie udalo mi sie tego samochodu unieruchomic w zaspach snieznych – dopuki kola nie zawisna w powietrzu – wyjedzie – plan na zime zrealizowany
pozdrawiam

Re: SUV – do 18000zl HR-V vs RAV4 vs Freelander

PostNapisane: 9 lut 2010, 13:27
przez H4n50n
Żebyśmy się źle nie zrozumieli:)
Nie chce się kłócić że HRV to złe auto,wręcz przeciwnie całkiem fajna konstrukcja.
Z mojego (i nie tylko) doświadczenia co do toyoty wiem że bardziej się nadają do kąpieli błotnych a hondy lubią długie proste:)
Dobry znajomy posiadałł HRV' 99 i miał z nią problemy poza asfaltem ale to pewnie bardziej kwestia kierowcy i doświadczenia.
W każdym razie pozdrawiam i szerokości :)

Re: SUV – do 18000zl HR-V vs RAV4 vs Freelander

PostNapisane: 9 lut 2010, 16:36
przez mcbeth
H4n50n napisał(a):W teren to ravka :) HRV to taki większy civic 4x4, zakopie się pewnie w ogódku w przed garażem <rotfl>

Muszę się zgodzić z bartezm : HRV to zdecydowanie inne autko niż civic czy M6 i twierdzenie , że HRV to taki większy civic świadczy tylko o .... braku doświadczenia z HRV piszącego. Np. HR-V i CR-V to ten sam napęd. Może to nie taki hardcore jak prawdziwe terenówki, ale prawdziwej terenówki po prostu bym nie chciał jako podstawowy samochód. Po co się męczyć w codziennej eksploatacji ? HRV jednak daje już pewien przedsmak (i tyle wystarczy ;) ). W porównaniu z M6 buda i zawieszenie są sztywniejsze, bardzie zwarte. Mnie wystarcza to, że tam gdzie M6 jadę z obawą, tam HRV jadę dla przyjemności :D .

Re: SUV – do 18000zl HR-V vs RAV4 vs Freelander

PostNapisane: 10 lut 2010, 16:09
przez Seventh_Star
Suzuki Grand Vitara po 98r. ;) Jak dobrze poszukać to w tej cenie coś się znajdzie. Do wyboru 5 lub 3 drzwi oraz cabrio. W teren też da się tym wjechać /rama/. Diesel też się znajdzie – w pierwszych latach produkcji montowano silniki Mazdy, później od PSA...

Re: SUV – do 18000zl HR-V vs RAV4 vs Freelander

PostNapisane: 15 lut 2010, 12:07
przez Pyton162
sam mysle dosc mocno o aucie terenowym, i jakos podobaja mi sie czolgi amerykanskiew typu chevrolet blazer, lub ford explorer , dokladnie takie jak w linkach ponizej :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10221960
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11223299
mial kots do czynienia z takim potworami, nie chcialbym siąść na mine :)

Re: SUV – do 18000zl HR-V vs RAV4 vs Freelander

PostNapisane: 15 lut 2010, 13:43
przez Barthez
Ford Explorer 4x4
Moc: 115 kW (156 KM), Pojemność skokowa: 4000 cm3
hehe – 39KM / 1l – chyba nie do zajechania silnik... ale te koszty eksploatacji moga byc duze... – jako 2 auto w rodzinie to tak
Postprzez Seventh_Star » 10 lut 2010 15:09
Suzuki Grand Vitara po 98r. ;) Jak dobrze poszukać to w tej cenie coś się znajdzie. Do wyboru 5 lub 3 drzwi oraz cabrio. W teren też da się tym wjechać /rama/. Diesel też się znajdzie – w pierwszych latach produkcji montowano silniki Mazdy, później od PSA...
zgadzam sie – jeszcze kia jest w tej cenie i nawet ma reduktor ale... ten wyglad... (kwestia gustu) jednym sie podoba innym nie – mnie nie

Re: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl

PostNapisane: 15 lut 2010, 22:35
przez Retro
bartezm napisał(a):rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki


A przypadkiem nie jest tak, że Honda w wersji 3 drzwiowej ma napęd tylko na przód a w 5 AWD ale tylko dołączany ?
RAV-4 3 drzwiowa ma STAŁY napęd na 4 koła, 5-drzwiowa ma dołączany.

Wg mnie wybór powinien zależeć od zastosowania

Dużo zabawy w terenie: FreeLander > RAV-4 > HR-V
Asfalt: HR-V > RAV-4 > FreeLander
Troche tu troche tam, ogólnie fun na śniegu i w błotku a w trasie daje radę: RAV-4 > FreeLander > HR-V

Re: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl

PostNapisane: 15 lut 2010, 23:01
przez Barthez
Retro napisał(a):
bartezm napisał(a):rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki


A przypadkiem nie jest tak, że Honda w wersji 3 drzwiowej ma napęd tylko na przód a w 5 AWD ale tylko dołączany ?
RAV-4 3 drzwiowa ma STAŁY napęd na 4 koła, 5-drzwiowa ma dołączany.

Wg mnie wybór powinien zależeć od zastosowania

Dużo zabawy w terenie: FreeLander > RAV-4 > HR-V
Asfalt: HR-V > RAV-4 > FreeLander
Troche tu troche tam, ogólnie fun na śniegu i w błotku a w trasie daje radę: RAV-4 > FreeLander > HR-V

ja pisalem o praktyce – w teorii masz racje – roznia sie. hrv ma dolaczany naped na tyl ale to dieje sie auromatycznie i tego nie czujesz (przynajmniej ja nie czuje). byly hrv tylko z przednim napedem ale ja mam 4x4. wszystkie te samochody sa za delikatne na prawdziwy teren i ich najwieksza wada jest (jak dla mnie) brak reduktora.
ps
mnie najbardziej podobal sie landek – ale rozmawialem z ludzmi na forum lr i odradzali mi zakup w tych rocznikach co mnie interesowaly
a) padaja napedy i naprawa jest b. droga wrecz nieoplacalna
b) b. duzo jest samochodow po przekladkach kierownicy
c) sporo rozbitkow i ogolna spora awaryjnosc
co do rav4 – w wersji krotkiej – super... ale to wnetrze z suwakami mi nie podeszlo
PS
czasami sie zastanawiam czy nie byla by lepsza tributka – tylko ja nie potrzebuje drzwi z tylu... no i srodek z focusa :P

Re: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl

PostNapisane: 16 lut 2010, 09:19
przez mcbeth
Retro napisał(a): tylko dołączany ?

Napęd dołączany to nie jest taki zły pomysł w obszarze zastosowań takiego SUVika. Na pewno lepszy jak jakiś torsen. W hrv/crv wiesz, że zawsze kręcą się przynajmniej 2 koła. Przy napędzie z 3 dyferencjałami może się kręcić jedno jak nie ma jakiejś szpery. A przy wykrzyżu można się zawsze wspomóc hamulcem ręcznym ;) .

bartezm napisał(a):
ich najwieksza wada jest (jak dla mnie) brak reduktora.

Krótka jedynka powinna wystarczyć w przewidzianych zastosowaniach. Tam, gdzie byłby potrzebny reduktor te autka na dłuższą metę by się rozsypały <lol> . To nie są przecież terenówki. Natomiast podczas obecnej zimy sprawdzają się rewelacyjnie.

Re: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl

PostNapisane: 17 lut 2010, 01:31
przez Pablo
Retro napisał(a):
bartezm napisał(a):rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki

Dużo zabawy w terenie: FreeLander > RAV-4 > HR-V

No to pojechałes po bandzie hahaha hahaha hahaha

No chyba że "dużo zabawy w terenie" oznacza co najwyżej polna lekko błotnistą drogę . W takim przypadku i tak, 100x lepszą "terenówką" będzie stary polonez z lokalesem za kierownicą, niż plastik na kółkach pokroju freelandka ravki hrv czy tributa