Strona 1 z 2

Mazda 121 DB vs. Mazda 323 BG

PostNapisane: 9 lut 2005, 12:49
przez Hawkins
Moja znajoma chciała by sobie kupić mały samochód i oczywiście powiedziałem jej, że to ma być mazda <list> i już :D
a zatem co byście wybrali?
Obrazek czy też Obrazek ?
co było by lepsze Waszym zdaniem dla kogoś kto ma tym po prostu jeździć(o grzebaniu przy samochodzie mowy nie ma. o przeglądach i wymianie płynów jej przypomne jak sam nie zapomne ;) )? co i jak wybrać żeby nie trafić na skarbonkę bez dna? podajcie zady i walety obydwu. może jakieś ceny?
z góry dziekuje za wszelkie uwagi, które się przycznią do wyboru <piwo>
pozdrawiam
Hawkins

PostNapisane: 9 lut 2005, 13:11
przez Jerry
Mnie osobiście bardziej podoba sie BG ale obydwie Madzie są dość oszczędne i względnie tanie w utrzymaniu.Ale polecam BG wiecej miejsca no i duża możliwość rozwoju :) tego auta jesi chodzi o siągi :) np w wersji 1,8 gt.Cenowo mysle ze oba modele beda podobne tylko w 121 nie ma tego silnika!!!

PostNapisane: 9 lut 2005, 13:33
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 9 lut 2005, 14:46
przez Kubutek
323 BG wizualnie jest większe, ale w środku wydaję mi się, że miejsca będzie mniej-więcej tyle samo... w 323 jest większy bagażnik. Ostatnio porównywałem wnętrze swoje i Punto I generacji i okazało się, że w 121 jest więcej miejsca :)

Co do osiągów... jeżeli ta 121 będzie z silniczkiem 1.4 16V, to nie powinna narzekać :D Naprawdę autko jest bardzo zruwne i niejeden się już o tym przekonał jak go objechałem w mieście :D W trasie troszkę gorzej, ale i tak nie jest źle.

PostNapisane: 9 lut 2005, 14:59
przez Xionc
A co ja CI mogę doradzać jako właściciej BG :) Mojej bratowej się podba bg (czasem jej pożycze autko) więc i koleżanke powinno.

PostNapisane: 9 lut 2005, 15:04
przez Hawkins
Xionc napisał(a):A co ja CI mogę doradzać jako właściciej BG :)


hehehe... wiedziałem... akurat w tym przypadku byłeś moim pewniakiem hahaha
pozdrawiam
Hawkins

PostNapisane: 9 lut 2005, 15:22
przez Mayor
Utrudnieniem w 121 moze byc bardzo rzadko spotykane wspomaganie kierownicy, co dla kobiety jest jednak dosyc ważne, poza tym 121 łatwiej zaparkowac (przynajmniej tak mi sie wydaje ;–)) no i nie wspominajac o wersji Canvas Top :) co do 1.4 16V to jest to bardzo dobry silniczek wiec i na dynamike nie powinna narzekac ;)

ps. z racji ze jestem wlascicielem 121, to mi sie bardziej podoba niz BG :P

PostNapisane: 10 lut 2005, 12:02
przez nemi
A ja jestem właścicielem 626 więc będę bezstronny. Moim skromnym zdaniem lepiej wybrać 323, bo jeździ tego dużo, części są na pewno wszędzie i dość łatwo o cześci używane (np. blacharskie), a poza tym ma więcej przodu więc może trochę bezpieczniejsze.
Na korzyść 121 przemawia nietuzinkowość, ale ze względu na bryłę nadwozia nie sądzę, żeby była łatwiejsza w manewrowaniu. Poza tym budzi skrajne emocje – albo bardzo się podoba, albo uważają, że to niewypał.

PostNapisane: 11 lut 2005, 23:05
przez Globy
Witaj,

ja polecam model 1.3 lub 1.6 z wtryskiem. Tutaj troche info ode mnie => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6116

PostNapisane: 12 lut 2005, 11:51
przez Xionc
Nie no akurat motor 1.3 to jest dosc cienki i wystepuje baz wspomagania o ile sie nie myle. Lepiej 1.6 (8V lub 16V, roznica taka ze 8V ma nizej max moment obrorowy za to kilka koni mniej).

PostNapisane: 15 mar 2005, 22:34
przez yari
witam Panstwa,
sam jestem zainteresowany 121 wlasnie w wersji canvas top, najchetniej z klimatyzacja /jezeli wystepuje w ogole w tym aucie/, moze elektryka szyb i lusterek? najchetniej silnik 1.4 16v /mialem kiedys przyjemnosc taka jezdzic, wersja COOL BLUE, ale nie pamietam niestety czy z nazwa miala cos wspolnego klimatyzacja/ no i wspomaganie,
ale...:
1.czy wystepuja takie wersje?
2.gdzie o nich zasiegnac informacji?
3.wlasciwie jaka wersja 121 nalezaloby sie zainteresowac?
4.jakie sa ceny tegoz autka? w jakim przedziale?
5.jakie sa ceny czesci? i jak z dostepnoscia?
6.co tak naprawde nawala w tych autkach? jak z eksploatacja codzienna?
7.a-ha, i jak z tematem instalacji gazowej do tego autka?

auto docelowo ma byc d jazdy po miescie, ale rozniez nie moze bac sie zadkich, ale nawet kilkusetkilometrowych wypadow za miasto :) -jak z jego zastosowaniem w takich sytuacjach?

zapytuje Panstwa liczac na Waszer doswiadczenie w temacie, a zwlaszcza wlasciciele 121, moja wiedza o tym autku jest raczej znikoma, i generalnie w autach z kraju wschodzacego slonca nie jestem zorientowany,
pozdrawiam i licze na rzeczowe informacje

PostNapisane: 17 mar 2005, 20:14
przez Mayor
nie wiem jak wyglada Cool Blue, ale moja jest Cool i do tego Blue wiec to moze ona hahaha (patrz avatar)

a tak powaznie, Canvas Top jest własnie po to, zeby nie był odczuwalny brak klimy, nie ma szans zeby takie małe autko miało klimatyzacje, wiec na poczatku mozna juz to wykluczyc ;) co do elektryki, to chyba tylko dach, 121 w wersji DB raczej nie grzeszyła wyposazeniem dodatkowym (rzadko wspomaganie, brak poduszki pow., brak elektryki szyb itp) na podstawie użytkowania wersji 1.4 16V...
1. patrz wyzej ;)
2. na forum, funckja szukaj, na stronie głównej mazdaspeed
3. Mazda 121 DB 1.4 16V Canvas Top
4. rok 1992, cena ok. 7k zł, zawsze mozesz porownac na gratce i allegro :)
5. ceny wbrew pozorom nie sa zabójcze, jest sporo zamienników, z dostepnoscia tez raczej nie ma problemów (o ile nie chodzi o blacharke)
6. mi nic nie nawala, po wymianie płynów i filtrów działa jak ta lala ;) w codziennej eksplotacji bardzo miła, gorzej jest na stacji paliw, jesli masz ciezką nogę... ;) potrafi 7l/100km wypic :)
7. o instalacji gazowej sie nie wypowiem, raczej nie ma gdzie tak zbiornika dac (bagaznik i tak nie grzeszy wielkoscia, zostaje w miejsce zapasu...) ale osobiscie nie pchałbym sie w gaz :) PB to jest to :D

PostNapisane: 17 mar 2005, 21:52
przez Kubutek
Popieram przedmówcę ;)

PostNapisane: 18 mar 2005, 01:08
przez Globy
Czy w opcji DB bylo wspomaganie kierownicy? :)

PostNapisane: 18 mar 2005, 20:58
przez Mayor
Tak, są wersje ze wspomaganiem, jednak naprawde rzadko spotykane... troche szkoda

PostNapisane: 19 mar 2005, 13:34
przez malolatek38
nio coz mam 121 z silnikiem 1.1 i tu musze przyzna ze jest troche cienki ale po za tym autko prowadzi sie fajnie i z parkowaniem zaden problem. naszczescieza jakies pol roczku moja 121 zostawie zonce i kupie sobie jakas wieksza mazdeczke

PostNapisane: 21 mar 2005, 10:51
przez yari
witam i dziekuje za odpowiedzi :)
ale bede drazyl temat :)

COOL BLUE -miala blekitny metalizowany lakier, oznaczeni wersji na przednim zderzaku za kolem naklejka z wlasnie taka trescia :)
fatycznie elektryka dachu byla, A-HA! szybki byly elektryczne na przodzie, ale lusterek nie pamietam... /to byl '97 :)/
nie wiem Mayor jaki dokladnie lakier ma Twoja mazda, ale na zdjeciach wyglada bardziej na turkus w porownaniu do moich wspomnien /czyt. 121 1.4 16v ct/

auto ma sluzyc do jazd dziennych ;) i codziennych :) /juz mam jedno do inncyh ...zastosowan :)/

autko ma malo palic /ekonomiczny motor i/lub gaz zalecane/ i w duzej mierze bedzie uzytkowane przez kobiete /wspomaganie zalecane/, ale jednoczesnie ma miec jakas wygode /elektryka zalecana, a skora? :D/, dynamike /1.4 16v/ i niepowtarzalnosc /121 ct!/ :)

ale to wszystkoogolniki, ja pozwole sobie o wartosci bezwzgledne spytac, ktory mi pozwola sie zorientowac nad kosztami eksploatacji /jezeli pozwolicie/

jakie sa ceny:
przegub,
[waaaco?] przedni,
koncowki drazkow,
klocki i tarcze, badz bebny,
silnik bez osprzetu,
skrzynia biegow,
jakie przebiegi osiagaja te autka bez remontu generalnego?
jak uklad wydechowy i zawieszenie na polskich/warszawwskich drogach?
jakie przebiegi Wy osiagacie tymi autkami?
co jaki okres wskazany przeglad? /oleje i foltry, pasek rozrzadu, [waaaco?], przeguby, koncowki drazkow/,
kazda informacja dla mnie cenna...

i: czy ktos z Was sciagal mazde z niemiec w ostatnim czasie?

a co z ABS?

/kazda proba wejscia w link po przefiltrowanym wyszukiwaniu konczy sie komunikatem: Strona nie moze zostac otwarta.../

PostNapisane: 21 mar 2005, 18:09
przez Mayor
ceny mozesz sobie zobaczyc w sklepach, moja ma przebieg 200k i jak do tej pory bez problemy, pasek rozrzadu co 100k, olej półsyntetyczny, 10-15k km, filtr paliwa miałem oryginalny, do 197k km...

ps. chyba jednak za duzo wymagasz ;))

PostNapisane: 22 mar 2005, 09:50
przez yari
Mayor nie pisz mi, ze za duzo wymagam, bo jak dobrze pojdzie to ta madzia bedzie odwiedzac Twoje okolice /Rzeszow :)/, wiec moze napotkamy na siebie, badz intencjonalnie spotkamy :)

co do cen czesci... no coz, doskonale zdaje sobie sprawe, iz mozna je sprawdzic w sklepie... co zwycajnie liczylem, ze moze Panstwo mogliby podrzucic kilka przykladowych, no bo ...mazdy tez sie psuja i wymagaja materialow eksploatacyjnych, a ich cena jednostkowa moglaby mi pomoc na oszacowanie kosztow eksploatacji auta,
kazda informacja jaka otrzymuje od Was, daje mi jakies wyobrazenie, a jednoczesnie nie ukrywam, ze liczylem na pomoc Was, jako klubu,
niewatpliwie w duzej mierze mi pomogliscie, za co serdecznie dziekuje :)

ale, ze za duzo wymagam... no coz... jestem "tylko" macaroni
...prosze i wierzyc, ze na stronach mojego klubu /zapraszam serdecznie/, nigdy nie spotkalem sie z takim zwrotem per persona
ale moze jestem wlasnie z innej gliny...

nie zrazajac sie, bo auto mnie interesuje i dalej jestem zdeterminowany, aby je nabyc, dziekuje jeszcze raz za pomoc i pozwole sobie poprzebywac na Waszym forum i kto wie, kiedy juz bede szczesliwym posiadaczem 121, rowniez milosnikiem marki

pozdrawiam

PostNapisane: 22 mar 2005, 14:39
przez Kubutek
Przykład odnośnie cen:
Przygotowuje teraz swoją 121 do sezonu wiosennego :)

Wymieniam:
– pasek rozrządu (nie wiem czy poprzedni właściciel wymienił, więc wole dmuchać na zimne...)
– filtr powietrza
– filtr paliwa
– przegub (bo od jakiegoś miesiąca stuka)
– kable WN + swiece (bo w zeszłym tyg wleciałem w kałuże i teraz czasami nierówno chodzi)

Mój kolega ma spore zniżki w Japan Cars'ie i nie wiem ile mi policzył za robocizne,
ale za wszystko mam mu zapłacić 600 zł.