Strona 1 z 2

Zapalanie przy poniżej -10 stopniach

PostNapisane: 8 lut 2005, 16:57
przez navroth
Jak zapalaja wam diesle gdy temp spada ponizej 10 ??

Ja robie tak ze podgrzewam 2 razy swiece i przekrecam dopiero kluczyk i czasem zapali od razu a czasem musze nieco przypiłowac rozrusznikiem. Raz mi zgasł zaraz jak niby zaskoczył i po ponownym zapaleniu wypluł chmure czarnego dymu.

Jak sie powinno zapalac diesla na mrozie? Nie ma tu opcji włączenia świecy żarowej na dłużej chyba – robi to sie automatycznie przy przekreceniu kluczyka ?

PostNapisane: 8 lut 2005, 17:44
przez Mayor
ja moge powiedziec jak ojciec ma w Oplu ;) strategia jest taka, że grzeje najpierw świece raz i przykreca kluczyk, trzyma na rozruszniku az zapali... co prawda autem telepie ale zapala...

ps. ale gdzie tam mu do mojej madzi, ktorej przy ostatnich mrozach -20 nie trzeba było wiele :)

PostNapisane: 8 lut 2005, 20:08
przez marek
navroth napisał(a):Ja robie tak ze podgrzewam 2 razy swiece


teoretycznie powinno się podgrzewać świece tyle razy aż zgaśnie kontrolka świec żarowych. Tak jest napisane w instrukcji Fiata Ducato 2,8 jtd i Mondeo 2.0 tdci. I z doświadczenia wiem, że np w Ducato czasem nawet 3 razy trzeba je grzać i zapala wtedy spokojnie

PostNapisane: 8 lut 2005, 21:28
przez navroth
marek napisał(a):razy aż zgaśnie kontrolka świec żarowych


hm, ale tu mam taka opcje ze zawsze ta kontrolka sie pali jak przekrece kluczyk a potem sama gasnie po chwili.
wiecej niz 3 razy nie przekrecalem kluczyka i gasilem ale zawsze sie zapalala i po chwili gasła

to mam przekręcać kluczyk do momentu az juz nie bedzie sie zapalała ta lampka od swiec zarowych ??
pytanie czy to auto zasygnalizuje ze juz jest mu ok ;)

PostNapisane: 8 lut 2005, 23:59
przez Jaksa
Jak jezdziłem GD przy duzym mrozie ( -20 ) odpalałem ją 5-10 sek. po zgasnięciu kontrolki swiec ( zawsze puka przekaznik ) nie wiem jak to opisac ale to się czuję.....Rozrusznik robił obrot i motor gdakał. Raz tylko miałem problem z Comprexem po zatankowaniu paliwa ( miało byc do -25 ) kiepskiego , madzia odpaliła i po 2-3 minutach zakonczyła pracę <lol> parafinka zatkała wszystko co było mozliwe..... Teraz chyba juz nie ma takiego silnika jaki był GD Diesel :(

PostNapisane: 9 lut 2005, 01:20
przez JACU626
Ja pale tak jak Jarek napisał, czekam na pykniecie przekaznika i pale, ewentualnie świeca od c330 :D przed włączeniem kluczyka i wtedy pali od poł obrotu :D

PostNapisane: 9 lut 2005, 16:10
przez navroth
a co ile sie wymienia swiece zarowe? i jak sprawdzić ich sprawność ?

Czy akumulator moze mieć wpływ na temperaturę wytwarzaną przez świece żarową ??
Mój akumulator /7 letni/ sygnalizuje czerwoną barwą w celi kontrolnej że to już prawie złom, czy to może powodować problem z podgrzaniem komór?

PostNapisane: 9 lut 2005, 19:40
przez Jaksa
navroth napisał(a):a co ile sie wymienia swiece zarowe? i
Jak się przepalą ( od takiego podgrzewania na 2-3 razy :P )
navroth napisał(a):i jak sprawdzić ich sprawność ?
Przyjedz to sprawdzę <lol> chyba ze sam chcesz to zrobic ..... ( zadzwon to wytłumacze )

PostNapisane: 10 lut 2005, 07:30
przez navroth
Jaksa napisał(a):( zawsze puka przekaznik )


JACU626 napisał(a):czekam na pykniecie przekaznika i pale


Holly [tiiit] ! tego mi bylo trzeba , a ja [tiiit] <glupek2> myslalem ze po zgasnieciu lampki od razu nalezy pilowac sprzeta a to byl big błąd, teraz <faja> od 1 podgrzania i po 1 obrocie wału :) <jupi> <cisza>

A co takiego ten przekaznik robi ?? ?? ??

Qna bez tego forum nie ma jak żyć <mucka> <prosze>

PostNapisane: 10 lut 2005, 21:00
przez Jaksa
navroth napisał(a):A co takiego ten przekaznik robi
Steruje instalacją swiec ( w tych dieslach jest tak ze po uruchomieniu silnika przekaznik jeszcze podaje prąd na swiece przez kilka sekund hm,to jest ok 7-8 cykli grzania swiec a za wszystko odpowiedzialny jest czujnik ktory znajduje się w głowicy...... Takie to urządzenie.

PostNapisane: 11 lut 2005, 10:21
przez navroth
Jaksa napisał(a):to jest ok 7-8 cykli grzania swiec


to bardzo ciekawe i najważniejsze że działa jak należy :)

PostNapisane: 14 lut 2005, 17:43
przez Mask
Ja tez tego nie wiedzialem i taka uwaga bardzo mi sie przyda :)

PostNapisane: 14 lut 2005, 20:50
przez magicadm
Ja w swojej 323 mam WEBASTO sterowane pilotem. <lol>
Czy ktoś posiada jakieś doświadczenia z tym ustrojstwem???
Ile czasu przed odpaleniem diesla należy je włączyć i czy może pracować po odpaleniu silnika – w celu szybszego nagrzania motorka???

PostNapisane: 14 lut 2005, 23:27
przez navroth
magicadm napisał(a):Ile czasu przed odpaleniem diesla należy je włączyć i czy może pracować po odpaleniu silnika


ale to chyba ma na celu nagrzanie wnętrza kabiny samochodu a nie komory silnika ??

moze pracowac po odpaleniu silnika w celu szybszego nagrzania kabiny samochodu.

PostNapisane: 15 lut 2005, 09:22
przez magicadm
W moim przypadku WEBASTO jest wpięte w "mały obieg" chłodniczy – czyli blok silnika i nagrzewnica. Nagrzewanie kabiny to tylko dodatkowa funkcja.

PostNapisane: 15 lut 2005, 13:05
przez navroth
sprytne , czyli pilotem zapalasz cały silnik ?

PostNapisane: 15 lut 2005, 16:41
przez magicadm
Nie cały silnik – jeszcze by pojechał bezemnie :P
Pilotem z domku uruchamiam Webasto – jest urządzenie , które składa się z pompy wody, wymiennika ciepła i palnika na ropę ( nie weim jak to nazwać fachowo).
Urządzonko to samo – bez pomocy ze strony silnika – pobiera paliwko ze zbiornika (podobno ok 0.15 litra / godzinę) i ok 30 Watt-ów energii z akumulatora.
Na Allegro jest tego pełno z demobilu. Na razie nie jeżdżę tym autkiem więc nie wiem jak się sprawuje.

PostNapisane: 15 lut 2005, 18:11
przez navroth
A w pilocie masz tylko 1 przycisk czy więcej możliwości typu, i przycisk nagrzewa swiece zarową webasta drugi odpala urzadzenie ?


magicadm napisał(a):jest wpięte w "mały obieg" chłodniczy – czyli blok silnika i nagrzewnica. Nagrzewanie kabiny to tylko dodatkowa funkcja.

więc nagrzewa ono płyn w małym obiegu silnika czaje i jak startujesz auto to juz jest zagrzane. pewnie jest tam jakis regulator co nie pozwala sie 'zagotowac' wiec mozesz je wyprobowac metoada prob i bledow patrzac na wskaznik czy nie jest niedogrzany silnik przy zapalaniu rano
mysle ze mozesz tez go uzywac w celu dogrzania szybszego silnika w czasie jazdy ale chyba glownie ma na celu przygotowanie silnika do rozruchu. Ale co przygotowuje webasto do rozruchu ?? :P

PostNapisane: 15 lut 2005, 20:23
przez magicadm
navroth napisał(a): Ale co przygotowuje webasto do rozruchu ?? :P


Ja naciskając guzik w pilocie!!! :P
Inne wersje WEBASTO mają programowalne timery czasowe.
To jest autonomiczne urządzenie.
Pytam co inni o tym sądzą bo nie chcę przedobrzyć z tym grzaniem.

PostNapisane: 16 lut 2005, 22:11
przez JACU626
Ja ma suche i tylko środek grzeje, i tez na pilota :P ci co byli w sandomierzu to widzieli i sie grzali.