Mazda5 – Diesel czy benzyna? Którą wersję silnikową wybrać?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez wegus_1 » 28 sie 2009, 22:34

Tak sobie myslę czy Piątka ma normalny zapas czy dojazdówkę ?

Mysli wynikają z planu zakupu wiosną 2010 takiego autka, a jako że parenaście lat śmigam na LPG to najpierw rozważam taką możliwośc zasilania silnika :–)
Ostatnio edytowano 29 sty 2014, 18:48 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edycja tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 16:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez cristow » 28 sie 2009, 22:55

Piątka ma dojazdówke ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez wegus_1 » 28 sie 2009, 23:14

Nie wyobrażam sobie butli w bagazniku "na wierzchu"...czyli miałbym myśleć nad dislem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 16:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez cristow » 29 sie 2009, 07:24

Moje zdanie jest takie że gaz ma swoje miejsce tylko w ... kuchni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez atommy78 » 30 sie 2009, 20:34

...czyli miałbym myśleć nad dislem
\

To zależy czy robisz dużo kilometrów rocznie i czy głównie w mieście czy w trasie. Jeśli w mieście to diesel nie zwróci Ci się tak szybko, gdyż te silniki palą w mieście 8 – 10 l, a benzynka nie wiele więcej. W trasie dieslem możesz zejść poniżej 5 L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez wegus_1 » 31 sie 2009, 22:18

auto nie byłoby nowe, oferta uzywanych to jednak w 90 % diesle,
jeżeli występuje benzyna to z pojemnością 1.8 ( przy LPG będzie to za słabe) lub 2.3 w automacie i na 6 osób co też mnie nie urzadza

od którego roku pojawiły się silniki 2.0 w benzynie ?

atommy78 – jak te 110 KM radzi sobie z autem przy konkretnym obciążeniu ? (np. 4 dorosłe osoby, dwójka dzieci po 30 kg :–) i bagaz dla takiej załogi )

czy jazda autostradą z prędkością 120/130 km/h nie jest zbyt dużym wyzwaniem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 16:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez Jaksa » 31 sie 2009, 22:42

cristow napisał(a):Moje zdanie jest takie że gaz ma swoje miejsce tylko w ... kuchni.
To mamy takie same zdanie o LPG :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 31 sie 2009, 23:55

bo lepszy diesel na ropę niż benzyna na gaz..... :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez atommy78 » 1 wrz 2009, 11:05

Nie wyobrażam sobie butli w bagazniku "na wierzchu".

Poza tym nie wykorzystałbyś wtedy pełnych możliwośći przewozowych, czyli 2 dodatkowych miejsc wyciąganych z bagażnika, a one się często przydają.

od którego roku pojawiły się silniki 2.0 w benzynie ?

W 5-ce od samego początku czyli od 2005 r. W sprzedaży w polskich salonach dopiero po liftingu na wiosnę 2008 r. Też uważam, że jeśli benzyna to tylko 2.0.

atommy78 – jak te 110 KM radzi sobie z autem przy konkretnym obciążeniu ? (np. 4 dorosłe osoby, dwójka dzieci po 30 kg :–) i bagaz dla takiej załogi )


Całkiem dobrze jeśli chodzi o osiągi. Ten silnik ma duży moment obrotowy, dzięki czemu wyprzedzanie w trasie na wyższych biegach nie wymaga redukcji. Po przekroczeniu 1800 obrotów ciągnie do przodu niezależnie od obciążenia. To zupełnie inaczej niż w beznynie, gdzie redukcja jest konieczna prawie zawsze kiedy chcesz wyprzedzać. Dlatego uważam, że diesel pasuje do charakteru tego nielekkiego w końcu (1600 kg) samochodu idealnie.

Przy pełnym załadunku czuje się jedynie, że auto słabiej hamuje i jest mniej zwrotne.

W mieście jazda jest trochę mniej przyjemna, gdyż auto szybko wyrywa do przodu i równie szybko wymaga zmiany biegu (ciągnie od 1800 do 3000 obrotów), ale w trasie to zupełnie inna bajka – wrzucasz szóstkę, włączasz tempomat, wyciągasz podłokietnik i się relaksujesz:)

Jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało.[/quote]
Ostatnio edytowano 1 wrz 2009, 11:23 przez atommy78, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez jarku007 » 1 wrz 2009, 11:23

Riki napisał(a):bo lepszy diesel na ropę niż benzyna na gaz

<lol> <br><br>Osobiście nie rozumiem sensu montowania LPG w M5. Dlaczego ? <br>1. Przy małych przelotach rocznych koszty samej benzyny nie powinny być wysokie . <br>2. Robisz duże przeloty roczne – lepszy będzie Diesel . Lepiej sprawuje się w trasie / dynamika , spalanie /.<br>3. Bagażnik M5 jest stosunkowo " mały " / 7 miejsc / więc jedyną opcją na zbiornik jest wnęka na koło zapasowe .<br> Pytanie co zrobić z zapasem ?.<br> Zestawy <b> Repair Kit Tire</b> nie zastapią koła przy naprawdę poważnym uszkodzeniu opony ! .<br>A liczyć na łut szczęścia ( przecież się nic nie wydaży ) czasem jest omylne . <br> Przez ostatnich 5 lat nie złapałem " gumy " a w ubiegłym tygodniu prawie nowa opona załapała wkręta do drewna na krajowej 4 .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez maruda » 23 sty 2010, 00:08

Czy mógłby wypowiedzieć się ktoś z motorkiem 1.8 115 KM czy można tym w miarę swobodnie jeździć (nie mam na myśli jazdy sportowej) i jakie jest spalanie?
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 22:45
Posty: 27
Skąd: Oborniki k/Poznania
Auto: Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD 1998

Postprzez atommy78 » 23 sty 2010, 10:23

Witaj,
Może moja odpowiedź Cię nie przekona, bo jeźdżę wersją dieslowską, ale wg mnie warto wziąć 2.0 dla własnego bezpieczeństwa ze wzgledu na wyższy moment obrotowy i dość sporą wagę samochodu – przy wyprzedzaniu w trasie każda sekunda się liczy.
W mieście w osiągach podejrzewam że nie odczujesz takiej różnicy, w spalaniu i w cenie samochodu również.

1.8: http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 116km.html
2.0: http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 145km.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez maruda » 23 sty 2010, 10:53

Witaj,

Dziekuję za informację!
Ja również skłaniałbym sie do pojemności 2.0, jednak akurat mam możliwość nabycia z pewnego źródła tylko z motorem 1.8 i dlatego rozważam czy brać tą czy też szukać 2.0? Nie mam szczególnie sporotowego zacięcia, jednak mam świadomość, że dobrze czuć moc pod podeszwą – bez dwóch zdań! :D – tym bardziej, że często podrózowałbym z całą rodzinką, czyli 2 + 3.
Co do diesla, to obecnie również na takowym jeżdżę, jednak odrobinę obawiam się ewentualnych niespodzianek, które mogą pojawić się w takim używanym aucie, bo nowe, to co innego...
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 22:45
Posty: 27
Skąd: Oborniki k/Poznania
Auto: Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD 1998

Postprzez xenon90 » 23 sty 2010, 11:21

witam...dam ci pewna podpowiedź...otoz silnik 1.8 jest za slaby...osobiscie testowalem i jazda polega tylko na kreceniu obrotami...inaczej w dwulitrowce...mozesz przysieszac od niskich obrotow...silnik jest bardzo elastyczny i do wyprzedzania wcale nie potrzeba redukowac do niskiego biegu jak tu niektorzy sugeruja...jesli chodzi o instalke lpg rowniez jest to najlepszy wybor sposród trzech silnikow...przy pelnym obciazeniu nie ma zadnej roznicy w dynamice.podzielam rowniez twoje zdanie co do diesla...i nie bede za duzo pisal o nim bo zaraz wywolam burze na forum...hehehe
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 09:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez alf28 » 23 sty 2010, 12:23

wegus napisał(a):Nie wyobrażam sobie butli w bagazniku "na wierzchu"...czyli miałbym myśleć nad dislem ?
nie wiem jak w 5,ale w 6 też jest dojazd,mimo to wnęka jest na koło"pełnowymiarowe"
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez bredok » 23 sty 2010, 14:18

Ja również mam 2.0l benzynke i założoną instalke LPG. Można zmieścić zbiornik o pojemności 47 l w wnęce na koło dojazdowe zachowując przy tym funkcjonalność tylnych siedzeń.
Osobiśie polecam 2.0l benzyne niż diesla, ale wybór należy do Ciebie...

Pozdrawiam
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez M5 » 25 sty 2010, 21:37

Ja wybrałem diesla.... bo jest całkiem inny w jeździe od benzyny...i stwierdziłem że parametry głośność pracy, przyśpieszenie czy spalanie na 100km jest na plus dla silnika diesla. To już nie jest zwykły klekot...dymiący sadzą. Konstrukcja bardziej skomplikowana i ekstremalna niż benzynowa, dająca więcej przyjemności z jazdy.
Niestety w przypadku złego serwisowania lub awarii bardzo kosztowna.
Diesel jest dla użytkownika preferującego trasy. Benzyną zapewne przyjemniej wlecze się po mieście zwłaszcza ze skrzynią automatyczną. Benzyna spokojnie postoi na mrozie....diesla lepiej schować do garażu jak jest około minus 30stopni. Benzynę można zagazować...diesla się nie da...itd...itp

Co by nie powiedzieć... oba silniki mają swoje wady i zalety...i są po prostu inne.
Ciekawe artykuły i opisy:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 20384,1718
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=44325
http://www.motofakty.pl/artykul/diesel_czy_benzyna.html

M5 :)
Ostatnio edytowano 29 sty 2010, 23:53 przez M5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez atommy78 » 25 sty 2010, 21:53

i stwierdziłem że parametry głośność pracy, przyśpieszenie czy spalanie na 100km jest na plus dla silnika diesla.


Tylko jak jest zimny to nieprzyjemnie klekocze, jak się rozgrzeje cichy jak benzynka. I nie czuć wibracji wcale.


Benzyną zapewne przyjemniej wlecze się po mieście

Zgadzam się, jazda na 1-ce i 2-ce nie należy do przyjemnych. Ciężko jest utrzymać płynną jazdę bez szarpnięć.

Diesel jest dla użytkownika preferującego trasy.
Oj tak, w trasie prawa ręka odpoczywa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez alf28 » 26 sty 2010, 11:15

atommy78 napisał(a):jak się rozgrzeje cichy jak benzynka.
:] rozmarzyłeś się <ganja>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez jarku007 » 26 sty 2010, 12:12

alf28 napisał(a):rozmarzyłeś się

W trasie od ok. 70 km/h tylko " wprawne ucho " odróżni go od benzyniaka .<br>Silnik Diesla w M5 jest naprawdę cichy/ komfortowy pod tym względem :) <br><br>Tu nie trzeba marzyć – tu trzeba się przejechać by uwierzyć :P
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto