Mazda5 – Diesel czy benzyna? Którą wersję silnikową wybrać?
Tak sobie myslę czy Piątka ma normalny zapas czy dojazdówkę ?
Mysli wynikają z planu zakupu wiosną 2010 takiego autka, a jako że parenaście lat śmigam na LPG to najpierw rozważam taką możliwośc zasilania silnika :–)
Mysli wynikają z planu zakupu wiosną 2010 takiego autka, a jako że parenaście lat śmigam na LPG to najpierw rozważam taką możliwośc zasilania silnika :–)
Ostatnio edytowano 29 sty 2014, 18:48 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edycja tematu
Powód: edycja tematu
\...czyli miałbym myśleć nad dislem
To zależy czy robisz dużo kilometrów rocznie i czy głównie w mieście czy w trasie. Jeśli w mieście to diesel nie zwróci Ci się tak szybko, gdyż te silniki palą w mieście 8 – 10 l, a benzynka nie wiele więcej. W trasie dieslem możesz zejść poniżej 5 L.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
auto nie byłoby nowe, oferta uzywanych to jednak w 90 % diesle,
jeżeli występuje benzyna to z pojemnością 1.8 ( przy LPG będzie to za słabe) lub 2.3 w automacie i na 6 osób co też mnie nie urzadza
od którego roku pojawiły się silniki 2.0 w benzynie ?
atommy78 – jak te 110 KM radzi sobie z autem przy konkretnym obciążeniu ? (np. 4 dorosłe osoby, dwójka dzieci po 30 kg :–) i bagaz dla takiej załogi )
czy jazda autostradą z prędkością 120/130 km/h nie jest zbyt dużym wyzwaniem ?
jeżeli występuje benzyna to z pojemnością 1.8 ( przy LPG będzie to za słabe) lub 2.3 w automacie i na 6 osób co też mnie nie urzadza
od którego roku pojawiły się silniki 2.0 w benzynie ?
atommy78 – jak te 110 KM radzi sobie z autem przy konkretnym obciążeniu ? (np. 4 dorosłe osoby, dwójka dzieci po 30 kg :–) i bagaz dla takiej załogi )
czy jazda autostradą z prędkością 120/130 km/h nie jest zbyt dużym wyzwaniem ?
To mamy takie same zdanie o LPGcristow napisał(a):Moje zdanie jest takie że gaz ma swoje miejsce tylko w ... kuchni.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie wyobrażam sobie butli w bagazniku "na wierzchu".
Poza tym nie wykorzystałbyś wtedy pełnych możliwośći przewozowych, czyli 2 dodatkowych miejsc wyciąganych z bagażnika, a one się często przydają.
od którego roku pojawiły się silniki 2.0 w benzynie ?
W 5-ce od samego początku czyli od 2005 r. W sprzedaży w polskich salonach dopiero po liftingu na wiosnę 2008 r. Też uważam, że jeśli benzyna to tylko 2.0.
atommy78 – jak te 110 KM radzi sobie z autem przy konkretnym obciążeniu ? (np. 4 dorosłe osoby, dwójka dzieci po 30 kg :–) i bagaz dla takiej załogi )
Całkiem dobrze jeśli chodzi o osiągi. Ten silnik ma duży moment obrotowy, dzięki czemu wyprzedzanie w trasie na wyższych biegach nie wymaga redukcji. Po przekroczeniu 1800 obrotów ciągnie do przodu niezależnie od obciążenia. To zupełnie inaczej niż w beznynie, gdzie redukcja jest konieczna prawie zawsze kiedy chcesz wyprzedzać. Dlatego uważam, że diesel pasuje do charakteru tego nielekkiego w końcu (1600 kg) samochodu idealnie.
Przy pełnym załadunku czuje się jedynie, że auto słabiej hamuje i jest mniej zwrotne.
W mieście jazda jest trochę mniej przyjemna, gdyż auto szybko wyrywa do przodu i równie szybko wymaga zmiany biegu (ciągnie od 1800 do 3000 obrotów), ale w trasie to zupełnie inna bajka – wrzucasz szóstkę, włączasz tempomat, wyciągasz podłokietnik i się relaksujesz:)
Jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało.[/quote]
Ostatnio edytowano 1 wrz 2009, 11:23 przez atommy78, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Riki napisał(a):bo lepszy diesel na ropę niż benzyna na gaz

- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Witaj,
Może moja odpowiedź Cię nie przekona, bo jeźdżę wersją dieslowską, ale wg mnie warto wziąć 2.0 dla własnego bezpieczeństwa ze wzgledu na wyższy moment obrotowy i dość sporą wagę samochodu – przy wyprzedzaniu w trasie każda sekunda się liczy.
W mieście w osiągach podejrzewam że nie odczujesz takiej różnicy, w spalaniu i w cenie samochodu również.
1.8: http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 116km.html
2.0: http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 145km.html
Może moja odpowiedź Cię nie przekona, bo jeźdżę wersją dieslowską, ale wg mnie warto wziąć 2.0 dla własnego bezpieczeństwa ze wzgledu na wyższy moment obrotowy i dość sporą wagę samochodu – przy wyprzedzaniu w trasie każda sekunda się liczy.
W mieście w osiągach podejrzewam że nie odczujesz takiej różnicy, w spalaniu i w cenie samochodu również.
1.8: http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 116km.html
2.0: http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 145km.html
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Witaj,
Dziekuję za informację!
Ja również skłaniałbym sie do pojemności 2.0, jednak akurat mam możliwość nabycia z pewnego źródła tylko z motorem 1.8 i dlatego rozważam czy brać tą czy też szukać 2.0? Nie mam szczególnie sporotowego zacięcia, jednak mam świadomość, że dobrze czuć moc pod podeszwą – bez dwóch zdań!
– tym bardziej, że często podrózowałbym z całą rodzinką, czyli 2 + 3.
Co do diesla, to obecnie również na takowym jeżdżę, jednak odrobinę obawiam się ewentualnych niespodzianek, które mogą pojawić się w takim używanym aucie, bo nowe, to co innego...
Dziekuję za informację!
Ja również skłaniałbym sie do pojemności 2.0, jednak akurat mam możliwość nabycia z pewnego źródła tylko z motorem 1.8 i dlatego rozważam czy brać tą czy też szukać 2.0? Nie mam szczególnie sporotowego zacięcia, jednak mam świadomość, że dobrze czuć moc pod podeszwą – bez dwóch zdań!
Co do diesla, to obecnie również na takowym jeżdżę, jednak odrobinę obawiam się ewentualnych niespodzianek, które mogą pojawić się w takim używanym aucie, bo nowe, to co innego...
- Od: 11 kwi 2008, 22:45
- Posty: 27
- Skąd: Oborniki k/Poznania
- Auto: Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD 1998
witam...dam ci pewna podpowiedź...otoz silnik 1.8 jest za slaby...osobiscie testowalem i jazda polega tylko na kreceniu obrotami...inaczej w dwulitrowce...mozesz przysieszac od niskich obrotow...silnik jest bardzo elastyczny i do wyprzedzania wcale nie potrzeba redukowac do niskiego biegu jak tu niektorzy sugeruja...jesli chodzi o instalke lpg rowniez jest to najlepszy wybor sposród trzech silnikow...przy pelnym obciazeniu nie ma zadnej roznicy w dynamice.podzielam rowniez twoje zdanie co do diesla...i nie bede za duzo pisal o nim bo zaraz wywolam burze na forum...hehehe
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
nie wiem jak w 5,ale w 6 też jest dojazd,mimo to wnęka jest na koło"pełnowymiarowe"wegus napisał(a):Nie wyobrażam sobie butli w bagazniku "na wierzchu"...czyli miałbym myśleć nad dislem ?
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Ja również mam 2.0l benzynke i założoną instalke LPG. Można zmieścić zbiornik o pojemności 47 l w wnęce na koło dojazdowe zachowując przy tym funkcjonalność tylnych siedzeń.
Osobiśie polecam 2.0l benzyne niż diesla, ale wybór należy do Ciebie...
Pozdrawiam
Osobiśie polecam 2.0l benzyne niż diesla, ale wybór należy do Ciebie...
Pozdrawiam
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
www.auto-carrier.eu
- Od: 18 sie 2008, 15:00
- Posty: 58
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 5 MZR CD
Ja wybrałem diesla.... bo jest całkiem inny w jeździe od benzyny...i stwierdziłem że parametry głośność pracy, przyśpieszenie czy spalanie na 100km jest na plus dla silnika diesla. To już nie jest zwykły klekot...dymiący sadzą. Konstrukcja bardziej skomplikowana i ekstremalna niż benzynowa, dająca więcej przyjemności z jazdy.
Niestety w przypadku złego serwisowania lub awarii bardzo kosztowna.
Diesel jest dla użytkownika preferującego trasy. Benzyną zapewne przyjemniej wlecze się po mieście zwłaszcza ze skrzynią automatyczną. Benzyna spokojnie postoi na mrozie....diesla lepiej schować do garażu jak jest około minus 30stopni. Benzynę można zagazować...diesla się nie da...itd...itp
Co by nie powiedzieć... oba silniki mają swoje wady i zalety...i są po prostu inne.
Ciekawe artykuły i opisy:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 20384,1718
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=44325
http://www.motofakty.pl/artykul/diesel_czy_benzyna.html
M5
Niestety w przypadku złego serwisowania lub awarii bardzo kosztowna.
Diesel jest dla użytkownika preferującego trasy. Benzyną zapewne przyjemniej wlecze się po mieście zwłaszcza ze skrzynią automatyczną. Benzyna spokojnie postoi na mrozie....diesla lepiej schować do garażu jak jest około minus 30stopni. Benzynę można zagazować...diesla się nie da...itd...itp
Co by nie powiedzieć... oba silniki mają swoje wady i zalety...i są po prostu inne.
Ciekawe artykuły i opisy:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 20384,1718
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=44325
http://www.motofakty.pl/artykul/diesel_czy_benzyna.html
M5
Ostatnio edytowano 29 sty 2010, 23:53 przez M5, łącznie edytowano 1 raz
i stwierdziłem że parametry głośność pracy, przyśpieszenie czy spalanie na 100km jest na plus dla silnika diesla.
Tylko jak jest zimny to nieprzyjemnie klekocze, jak się rozgrzeje cichy jak benzynka. I nie czuć wibracji wcale.
Benzyną zapewne przyjemniej wlecze się po mieście
Zgadzam się, jazda na 1-ce i 2-ce nie należy do przyjemnych. Ciężko jest utrzymać płynną jazdę bez szarpnięć.
Oj tak, w trasie prawa ręka odpoczywaDiesel jest dla użytkownika preferującego trasy.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
alf28 napisał(a):rozmarzyłeś się
W trasie od ok. 70 km/h tylko " wprawne ucho " odróżni go od benzyniaka .<br>Silnik Diesla w M5 jest naprawdę cichy/ komfortowy pod tym względem
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości