Strona 1 z 2

IAA Frankfurt 2009: Mazda zaprezentuje pierwszy japoński sam

PostNapisane: 12 sie 2009, 12:04
przez artro219
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem Mazda zaprezentuje pierwszy japoński samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym, współpracującym z katalizatorem połączonym z systemem redukcji selektywnej (Selective Catalytic Reduction, SCR).


http://www.roadlook.pl/frankfurt-2009/i ... m-scr.html

PostNapisane: 12 sie 2009, 14:25
przez Myjk
artro219 napisał(a):(Selective Catalytic Reduction, SCR).

Próba DPF, podejście drugie... <lol> :D

PostNapisane: 13 sie 2009, 00:16
przez domin1979
Myjk napisał(a):
artro219 napisał(a):(Selective Catalytic Reduction, SCR).

Próba DPF, podejście drugie... <lol> :D
O tak! Najlepsze jest to, że o NOx wszystko się dowiem ale o parametrach silnika prawie nic! Czy już tak zawsze będzie?!?

PostNapisane: 13 sie 2009, 06:23
przez Myjk
domin1979 napisał(a):o parametrach silnika prawie nic!

Te są zdaje się już znane – i nie napawają optymistycznie. Chociaż, jeśli pozbędą się DPFu na rzecz chemicznego katalizatora, mogą równocześnie podnieść osiągi... Trzeba się będzie przejechać. :D

PostNapisane: 13 sie 2009, 13:27
przez mcbeth
Myjk napisał(a):jeśli pozbędą się DPFu na rzecz chemicznego katalizatora

Wygląda raczej na DPF(sadze, węglowodory) + SCR(NOx).
A litr wodnego roztworu mocznika (AdBlue), bedzie pewnie kosztował kilka stówek co 20tys km <glupek2> .

PostNapisane: 13 sie 2009, 13:36
przez Myjk
mcbeth napisał(a):Wygląda raczej na DPF(sadze, węglowodory) + SCR(NOx).

Jeśli AdBlue wyeliminuje z sadzy związki NOx i ew. CxHy, to nie będzie potrzeby jej wypalania.

mcbeth napisał(a):A litr wodnego roztworu mocznika (AdBlue), bedzie pewnie kosztował kilka stówek co 20tys km

Może opracują jakąś technologię, i będzie można nasikać do tego zbiornika... hahaha

PostNapisane: 13 sie 2009, 13:54
przez mcbeth
Myjk napisał(a):Jeśli AdBlue wyeliminuje z sadzy związki NOx i ew. CxHy, to nie będzie potrzeby jej wypalania.

Tyle, że jego zadaniem jest redukcja NOx do N2 a usuwanie węglowodorów to utlenianie ich, więc raczej reakcja odwrotna :) . Zresztą sadza ma niewiele wspólnego z NOx. To węglowodory 'oblepiają' cząstki sadzy.

Myjk napisał(a):będzie można nasikać do tego zbiornika

Tzw. system samoobsługowy 'customer piss off' <lol>

PostNapisane: 13 sie 2009, 13:57
przez Myjk
Ja wiem o tym, jednakże DPF eliminuje głównie NOx i dopiero przy okazji sadzę – a nie na odwrót. :)
Stąd jeśli AdBlue wyeliminuje szkodliwe związki, DPF będzie w zasadzie zbyteczny. IMHO

mcbeth napisał(a):Tzw. system samoobsługowy 'customer piss off'

ROTFL hahaha

PostNapisane: 13 sie 2009, 13:58
przez mcbeth
Myjk napisał(a):jednakże DPF eliminuje głównie NOx i dopiero przy okazji sadzę – a nie na odwrót.

Raczej na odwrót. NOx nie da się 'spalić' z sadzą. DPF eliminuje CH i sadzę.

PostNapisane: 13 sie 2009, 14:08
przez Myjk
Aha. Czyli jednak pasztet. hahaha

PostNapisane: 13 sie 2009, 14:12
przez Globy
mcbeth napisał(a):Tzw. system samoobsługowy 'customer piss off'

hahaha

PostNapisane: 13 sie 2009, 16:08
przez Mateusz L
Ja wiem o tym, jednakże DPF eliminuje głównie NOx i dopiero przy okazji sadzę – a nie na odwrót. usmiech
Stąd jeśli AdBlue wyeliminuje szkodliwe związki, DPF będzie w zasadzie zbyteczny. IMHO


Wydaje mi się, że do obniżania emisji NOx służy recyrkulacja spalin. Zawierają one prawie w zupełności CO2. Wprowadzenie dwutlenku, z powrotem do komory umożliwia obniżenie temp. spalania, a co za tym idzie uniemożliwia powstawanie właśnie tlenków azotu. DPF- jak sama nazwa mówi- filtr cząstek stałych-wyłapuje i spala...cząstki stałe czyt. sadzę...;)

AdBlue kosztuje na Allegro ok. 1600zł...za 1000litrów :p Swoją drogą ktoś robi niezły interes :)

PostNapisane: 13 sie 2009, 21:15
przez krzych
Mateusz L napisał(a):Swoją drogą ktoś robi niezły interes usmiech

Jak zwykle, Panstwa ;) Ach te zezwolenia, homologacje...

PostNapisane: 17 sie 2009, 21:34
przez Globy
Tutaj trochę technicznego stuffu ode mnie => http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6935487,S ... iesli.html

Przy okazji CX'a wygrzebałem BlueTeki Mercedesa i nowy Clean Diesel w Audi Q7, wprowadzony przy okazji liftingu. Samochody Niemców spełniają już normę Euro VI. Mazda nie podaje objętości zbiornika na mocznik, ale pewnie będzie mieć ok. 30 litrów. Mile widziane wskazanie błędów ;)

PostNapisane: 17 sie 2009, 22:14
przez Bimbak
Sorki za OT ale wybiera się ktoś na tegoroczny Frankfurt IAA?

PostNapisane: 17 sie 2009, 22:28
przez brii
Bimbak napisał(a):Sorki za OT ale wybiera się ktoś na tegoroczny Frankfurt IAA?

A kiedy jest dokładnie i jaka opcja transportu? :)

Mateusz L napisał(a):AdBlue kosztuje na Allegro ok. 1600zł...za 1000litrów

W ASO Mercedesa w Cz-wie 1,95zł / litr bez targowania.

PostNapisane: 17 sie 2009, 22:39
przez Bimbak
między 19stym a 27 września .... ale raczej bliżej końca. Wejściówka w tygodniu 13 a w weekendy 15 ojro. Po godzinie 15stej 8 €, a jak sobie załatwisz inwalidztwo lub wózek inwalidzki to wjazd jest za free również dla osoby towrzyszącej (ma ktoś pożyczyć wózek ;) ?). Myślałem "by plane" chyba że się urodzi jakiś alternatywny, tańszy transport.

PostNapisane: 17 sie 2009, 22:46
przez brii
Bimbak napisał(a):między 19stym a 27 września .... ale raczej bliżej końca. Wejściówka w tygodniu 13 a w weekendy 15 ojro. Po godzinie 15stej 8 €, a jak sobie załatwisz inwalidztwo lub wózek inwalidzki to wjazd jest za free również dla osoby towrzyszącej (ma ktoś pożyczyć wózek ;) ?). Myślałem "by plane" chyba że się urodzi jakiś alternatywny, tańszy transport.

Się pod koniec sierpnia zgadamy i coś ustalimy bo podobuje mnie się ten plan (jakby cuś to w temacie zniżek – mam w garażu kule) ;)

PostNapisane: 17 sie 2009, 22:50
przez Bimbak
brii napisał(a):jakby cuś to w temacie zniżek – mam w garażu kule

ale to lipa bo do kuli trzeba okazać legitkę no i na wózek wyrywam lepsze lachony

PostNapisane: 18 sie 2009, 18:16
przez DeadlY
Myjk napisał(a):
artro219 napisał(a):(Selective Catalytic Reduction, SCR).

Próba DPF, podejście drugie... <lol> :D

DIESEL seria XIV odcinek 2478 <lol>