Hamowanie lewą nogą

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Riki » 29 sty 2005, 11:02

Witam ;)
Mam pytanko tak z ciekawosci. Jak sie hamuje lewa noga?? o co w tej "zabawie" chodzi?? co trzeba zrobic aby obrocic autko bez recznego??
Z gory dzieki za odpowiedz ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez luca » 29 sty 2005, 11:52

Specjaliści hamują prawą jednocześnie przytrzymując gaz. Chodzi o to żeby silnik nie spadał z obrotów podczas hamowania i cały czas był w zakresie największej mocy. Albo jakoś tak :D
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Waluś » 29 sty 2005, 12:02

NO ale chodziło o lewą noge :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez polnik@studio » 29 sty 2005, 12:08

lewą podobnie co napisał luca :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Riki » 29 sty 2005, 12:37

Dzieki Luca za odpowiedz ;) teraz rozumeim o co w tym chodzi.
A moze ktos z Was wie jak mozna obrocic tyl autka bez uzycia recznego??
pozdr :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Długi » 29 sty 2005, 12:41

A no właśnie hamujesz lewą nogą cały czas trzymając prawą gaz w podłodze, przednie koła są napędzane więc pokonują opór hamulca a tylne się blokują, jak odpowiednio wcześniej zadałeś z kierownicy to zarzuca tył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Riki » 29 sty 2005, 12:52

Dzieki Długi teraz juz wszystko rozumiem ;)
pozdr
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bajer0 » 29 sty 2005, 13:11

majac RWD nie trzeba hamowac

BTW Shumaher hamuje lewą nogą, ja kiedyś sprawdzałem, nieżle sie od kierownicy odbiłem :P
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Riki » 29 sty 2005, 17:59

<lol> ;) hehe RWD to przedni naped??
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez marek » 29 sty 2005, 18:24

RWD = Rear Wheel Drive, tylny napęd, najwiekszy FUN z jazdy daje tylko RWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Riki » 29 sty 2005, 18:28

Aha no tak <glupek2> no rzeczywiscie wtedy nie potrzeba recznego ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Waluś » 29 sty 2005, 20:09

Czasem tęsknie za tylnym napędem. Tyle lat sie na tym bawiłem, ale kupiłem se mazde i skończyło sie hehe <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Riki » 29 sty 2005, 21:16

Hehe no bylem dzis na Eko i bylo super. Podloze do slizgania sie jest fenomenalne. Duzo lodu i sniegu. Jezdzilo BMW E30 i fajnie wygladalo jak bez recznego super poslizgi robilo. Poprostu Bajka ;)
Pozdr :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Paweł » 30 sty 2005, 00:17

bajer0 napisał(a):BTW Shumaher hamuje lewą nogą

Wiekszosc kierowcow F1 hamuje lewa noga. Pedal sprzegla jest tam szczatkowy i uzywany praktycznie tylko podczas ruszania.

Jesli chodzi o hamowanie lewa noga rozumiane jako hamowanie przy jednoczesnym utrzymywaniu otwartej przepustnicy, to stosuje sie je normalnie w samochodach z napedem na dwie osie. Ogolnie chodzi o zwiekszenie kontroli nad transferem srodka ciezkosci. Hamulcem jestes w stanie dokonac minimalnych korekt, co w polaczeniu z innym rozkladem sily hamowania pomiedzy osiami niz sily napedowej daje wiecej mozliwosci kontrolowania pod- i nadsterownosci. Stosuje sie to praktycznie tylko na szutrowych nawierzchniach.

Zblizajac sie do zakretu, ktory mozna pokonac z duza predkoscia, ale lekkim bokiem, chwile przed miejscem wejscia, nie zdejmujac nogi z pedalu gazu, wciskasz z wyczuciem hamulec. Nie tracac sily napedowej, przenosisz srodek ciezkosci w strone przedniej osi, co powoduje ze samochod staje sie nadsterowny (przednie kola maja wieksza sile docisku od kol tylnych). W wejsciowej fazie zakretu praktycznie nie trzeba wykonywac dodatkowych korekt kierownica, wystarczy tylko aplikowac odpowiednia sile przyhamowania – zmieniajac tym samym wplyw przednich kol na kierunek poruszania sie samochodu. W fazie przejsciowej puszczasz hamulec, samochod zaczyna sie prostowac do jazdy na wprost i przechodzi w faze wyjscia, ew. przy lekkiej pomocy ze strony pedalu gazu...

To tyle z teorii, nigdy tego nie sprawdzalem w praktyce.... Hihi. Ale dociekliwym polecam gre, a raczej program RBR – mysle ze naprawde sporo mozna sie nauczyc.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Riki » 30 sty 2005, 00:39

Dzieki Tco :) a co to jest ten program RBR?? gdzies moge go sciagnac?? czy chodzi Ci o Richard Burns Rally ?? :)
Pozdrawiam ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bajer0 » 30 sty 2005, 10:29

tco_tm napisał(a):wciskasz z wyczuciem hamulec. Nie tracac sily napedowej, przenosisz srodek ciezkosci w strone przedniej osi


No to jest bardzo logiczne.... uczą nawet tego na nauce jazdy, że gdyby zdazylo sie niewyhamowac przed zakretem to nie wolno hamowac ciagle, trzeba tylko dociazyc przod auta.


tco_tm napisał(a):nigdy tego nie sprawdzalem w praktyce

Ja juz kiedys mniej-wiecej tak. Mniej-wiecej bo nie na torze i nie przy takich predkosciach, ale gdyby nie ta technika nie udaloby mi sie zjechac calo na pobocze z dziurawym kolem (przygoda na Gierkowce)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Alexs » 30 sty 2005, 22:15

Waluś napisał(a):Czasem tęsknie za tylnym napędem. Tyle lat sie na tym bawiłem, ale kupiłem se mazde i skończyło sie hehe


ooo tak...też prosto z "napędu tylnego" wskoczyłam do mazdy :D do tego ręczny mi nie działa i w zimę nic sie nie da pokręcić :( tego mi brakuje jednak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez navroth » 31 sty 2005, 21:12

marek napisał(a):najwiekszy FUN z jazdy daje tylko RWD


ale 4wd daje najlepszego kopa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Paweł » 31 sty 2005, 22:53

navroth napisał(a):najwiekszy FUN z jazdy daje tylko RWD

Mysle, ze 4x4 na szutrowej nawierzchni daje wiecej frajdy niz jedna os. Masz do dyspozycji cztery punkty podparcia, wszystkie napedzane, a dodatkowo dwa o wektorowanym ciagu. :D RWD/FWD porownalbym do jazdy z hamulcami tylko na jednej osi. :P
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Kruk11 » 1 lut 2005, 18:12

Więcej o tej technice na http://www.sekcjamlodych.prv.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości

Moderator

Moderatorzy Moto