Hamowanie lewą nogą
1, 2
NO ale chodziło o lewą noge
lewą podobnie co napisał luca
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
majac RWD nie trzeba hamowac
BTW Shumaher hamuje lewą nogą, ja kiedyś sprawdzałem, nieżle sie od kierownicy odbiłem
BTW Shumaher hamuje lewą nogą, ja kiedyś sprawdzałem, nieżle sie od kierownicy odbiłem
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Czasem tęsknie za tylnym napędem. Tyle lat sie na tym bawiłem, ale kupiłem se mazde i skończyło sie hehe
Hehe no bylem dzis na Eko i bylo super. Podloze do slizgania sie jest fenomenalne. Duzo lodu i sniegu. Jezdzilo BMW E30 i fajnie wygladalo jak bez recznego super poslizgi robilo. Poprostu Bajka
Pozdr
Pozdr
bajer0 napisał(a):BTW Shumaher hamuje lewą nogą
Wiekszosc kierowcow F1 hamuje lewa noga. Pedal sprzegla jest tam szczatkowy i uzywany praktycznie tylko podczas ruszania.
Jesli chodzi o hamowanie lewa noga rozumiane jako hamowanie przy jednoczesnym utrzymywaniu otwartej przepustnicy, to stosuje sie je normalnie w samochodach z napedem na dwie osie. Ogolnie chodzi o zwiekszenie kontroli nad transferem srodka ciezkosci. Hamulcem jestes w stanie dokonac minimalnych korekt, co w polaczeniu z innym rozkladem sily hamowania pomiedzy osiami niz sily napedowej daje wiecej mozliwosci kontrolowania pod- i nadsterownosci. Stosuje sie to praktycznie tylko na szutrowych nawierzchniach.
Zblizajac sie do zakretu, ktory mozna pokonac z duza predkoscia, ale lekkim bokiem, chwile przed miejscem wejscia, nie zdejmujac nogi z pedalu gazu, wciskasz z wyczuciem hamulec. Nie tracac sily napedowej, przenosisz srodek ciezkosci w strone przedniej osi, co powoduje ze samochod staje sie nadsterowny (przednie kola maja wieksza sile docisku od kol tylnych). W wejsciowej fazie zakretu praktycznie nie trzeba wykonywac dodatkowych korekt kierownica, wystarczy tylko aplikowac odpowiednia sile przyhamowania – zmieniajac tym samym wplyw przednich kol na kierunek poruszania sie samochodu. W fazie przejsciowej puszczasz hamulec, samochod zaczyna sie prostowac do jazdy na wprost i przechodzi w faze wyjscia, ew. przy lekkiej pomocy ze strony pedalu gazu...
To tyle z teorii, nigdy tego nie sprawdzalem w praktyce.... Hihi. Ale dociekliwym polecam gre, a raczej program RBR – mysle ze naprawde sporo mozna sie nauczyc.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):wciskasz z wyczuciem hamulec. Nie tracac sily napedowej, przenosisz srodek ciezkosci w strone przedniej osi
No to jest bardzo logiczne.... uczą nawet tego na nauce jazdy, że gdyby zdazylo sie niewyhamowac przed zakretem to nie wolno hamowac ciagle, trzeba tylko dociazyc przod auta.
tco_tm napisał(a):nigdy tego nie sprawdzalem w praktyce
Ja juz kiedys mniej-wiecej tak. Mniej-wiecej bo nie na torze i nie przy takich predkosciach, ale gdyby nie ta technika nie udaloby mi sie zjechac calo na pobocze z dziurawym kolem (przygoda na Gierkowce)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Waluś napisał(a):Czasem tęsknie za tylnym napędem. Tyle lat sie na tym bawiłem, ale kupiłem se mazde i skończyło sie hehe
ooo tak...też prosto z "napędu tylnego" wskoczyłam do mazdy do tego ręczny mi nie działa i w zimę nic sie nie da pokręcić tego mi brakuje jednak...
- Od: 25 sty 2005, 01:24
- Posty: 326
- Skąd: Stacja Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.
navroth napisał(a):najwiekszy FUN z jazdy daje tylko RWD
Mysle, ze 4x4 na szutrowej nawierzchni daje wiecej frajdy niz jedna os. Masz do dyspozycji cztery punkty podparcia, wszystkie napedzane, a dodatkowo dwa o wektorowanym ciagu. RWD/FWD porownalbym do jazdy z hamulcami tylko na jednej osi.
the right man in the wrong place...
Więcej o tej technice na http://www.sekcjamlodych.prv.pl
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości