Strona 1 z 3

Porównanie aut klasy średniej z mocnymi dieslami (ADAC)

PostNapisane: 27 lip 2009, 12:50
przez steven
Mazda 6 w dizlu na ostatnim miejscu w teście ADAC. Konkurentami byli Passat, Insigna i Avensis... Wszystkie ropniaki...

http://www.samar.pl/index.html?__la=pl&__ac=sec,4&new=53613

szkoda :(
a wnioski nasuwają się dwa:
1) ciekawe jakie kryteria oceniania przyjęli
2) Japończykom wychodzą lepiej benzyniaki niż diesle... :)

PostNapisane: 27 lip 2009, 14:52
przez bazyl wspaniały
Test robili niemieccy spece więc jakiego wyniku się spodziewałeś??
A z tą kulturą pracy to już wogóle wygrali hahaha. Trwałości i funkcjonalności to im nie brakuje, wiadomo... Ale polotu niemeckie auta mają tyle co pingwin nielot ;), porywające są. Ale to tylko moje zdanie. ;)

PostNapisane: 27 lip 2009, 14:54
przez krzych
W Polsce tez Mazda furory nie zrobila, pewnie sa w zmowie :P

PostNapisane: 27 lip 2009, 15:36
przez Mateusz L
No cóż, ostatnio przeglądałem w sklepie Motor i Mazda 3 zajęła też ostatnie miejsce. Wygrał rzecz jasna Golf.
Co do Passata to nie jestem JUŻ zwolennikiem teorii spiskowej, ale po prostu twierdzę, że Mazda 6GH jest autem lepszym od Paska B6 i tyle- jest o 4 lata, a więc o generację młodsza, ma znacznie lepszy silnik (2.2MZR-CD) o nieporównywalnej nawet kulturze pracy, więc o co w ogóle w tych testach chodzi???

PostNapisane: 27 lip 2009, 15:56
przez krzych
Mateusz L napisał(a):ma znacznie lepszy silnik (2.2MZR-CD)

A to juz jest wiadome? Dosc mlody silnik jak na takie stwierdzenia...

Nie wiem, ja tam nie wierze w spiski az takich rozmiarow, nie jestem ani za ani przeciw, ale jesli ktos sugeruje spisek to sie odzywam jako anty :P

PostNapisane: 27 lip 2009, 16:08
przez magicadm
steven napisał(a):Japończykom wychodzą lepiej benzyniaki niż diesle...

...i tej wersji będę się trzymał :D

PostNapisane: 27 lip 2009, 16:48
przez Szalotka
magicadm napisał(a):steven napisał:
Japończykom wychodzą lepiej benzyniaki niż diesle...


...i tej wersji będę się trzymał


Moim zdaniem jesli chodzi o benzyniaki to japonce maja najlepsze silniki. Wiele ludzi tak uwaza :)

PostNapisane: 27 lip 2009, 17:02
przez krzych
gromaciek napisał(a):Wiele ludzi tak uwaza usmiech

Wielosc nie swiadczy o jakosci.

PostNapisane: 27 lip 2009, 21:38
przez Riki
Pastuch znowu pierwszy........... <lol>

PostNapisane: 27 lip 2009, 21:45
przez Mateusz L
krzych napisał(a):A to juz jest wiadome? Dosc mlody silnik jak na takie stwierdzenia...

Jeśli chodzi o kulturę pracy i siłę to już sporo powiedziano:)


krzych napisał(a):Nie wiem, ja tam nie wierze w spiski az takich rozmiarow,

Mi też trudno uwierzyć,ale punkty w poszczególnych kat. są przyznawane na tyle "luźno", że nie problem trochę naciągnąć...Inna sprawa, że każdy testujący , choćby nie wiem jak był uczciwy- będzie chwalił szczególnie to auto, które jemu przypadło do gustu...

PostNapisane: 27 lip 2009, 22:08
przez Riki
Mateusz L :) skoro sądzisz, że takie testy są nieobiektywne to właściwie widzisz sens w zamieszaniu ich na forum? :) z góry wiadomo jakie będą to komentarze... na forum Mazdy.

Re: Mazda na 4 miejscu

PostNapisane: 27 lip 2009, 23:29
przez Maciej Loret
steven napisał(a):[...]
1) ciekawe jakie kryteria oceniania przyjęli


Google Twoim przyjacielem:
http://www.adac.de/Tests/Autotest/defau ... geID=70159
O ile dobrze przetłumaczyłem, to Mazda popłynęła za brak automatu, koła zapasowego, dużo za krótkie tylne zagłówki i wysoką stawkę ubezpieczeniową.

PostNapisane: 28 lip 2009, 00:02
przez bazyl wspaniały
Riki napisał(a):jakie będą to komentarze... na forum Mazdy.

nie chodzi o to, jeździłem troszkę niemieckimi dieslami, łyknołem nieco japońskich i fracuskich i czuję że niemieckie to "traktory" a japońskie czy francuskie są "gładsze", "przyjemniejsze". Kiedy ruszam TDI (teścia) to mi mało zębów nie powywala (oczywiście przesadzam ale telepie się niemiłosiernie), D-4D szfagra już gładko prawie jak benzyna, HDI też płynnie tylk z wyższych obrotów. I nie chodzi tu o stronniczość tylko fakt :)
A niemieckich testów nie lubię to najwięcej tam gadają o niemieckich auta i oczywiście one są prawie zawsze najlepsze. Mi się to nie podoba.

Maciej Loret napisał(a):popłynęła za brak automatu, koła zapasowego, dużo za krótkie tylne zagłówki

Byle pierdoła, byle tylko niemca wypchnąć ;)

PostNapisane: 28 lip 2009, 00:29
przez Mateusz L
takie testy są nieobiektywne to właściwie widzisz sens w zamieszaniu ich na forum

Ale Riki nie ja je zamieściłem...

z góry wiadomo jakie będą to komentarze... na forum Mazdy.

No cóż, w teście A4 B8 vs 6GH dostępnym na ytb komentarze (w większości anglojęzyczne) także głoszą podobne tezy- "niemiecki program i niemieckie auto...itd." więc może ta podejrzliwość to nie tylko polska cecha...może co gorsza-coś w tym jest.

Twierdzę po prostu, że auto konstrukcyjnie o 4 lata starsze (Passat) NIE MOŻE być lepsze od nowego- nie w dzisiejszych czasach. Insignia- auto zbiera raczej chłodne oceny-wygląda ok, jest fajnie wykończone- i nic poza tym...Ave nie stanowi z tego co wiem aż tak silnej konkurencji jak Mazda...Ale cóż, może już zamilknę, bo i tak to wszystko stanowią domysły...

PostNapisane: 28 lip 2009, 01:19
przez bazyl wspaniały
Mateusz L napisał(a):także głoszą podobne tezy

też o tym czytałem, bo ja tego nie wymyśliłem

PostNapisane: 28 lip 2009, 03:19
przez Bartg
Ciekawe czy byl jakis test w niemieckiej prasie/internecie, ktorego od momentu premiery passat by nie wygral – wygrywal nawet jak mial TDI od traktora, ktore bylo masakrycznie nietrwale, gdy kosztowal znacznie wiecej niz rywale przy zerowym wyposazeniu na poczatku produkcji. Ja sobie tylko co tydzien przegladam AŚ i Motor z zaprzyjaznionym kiosku, teraz i tak najlepsze sa testy czytelnikow <lol> tam to dopiero mozna sie posmiac.

PostNapisane: 28 lip 2009, 06:12
przez Maciej Loret
Bartg napisał(a):Ciekawe czy byl jakis test w niemieckiej prasie/internecie, ktorego od momentu premiery passat by nie wygral


Wielokrotnie. Wystarczy przejrzeć gazety...
Pierwsze z brzegu przykłady, nawet z niemieckiego AutoŚwiata:
– AŚ z 4.08.2008, gdzie Pasat przegrywa z C5.
– AŚ z 2.01.2009, gdzie Pasat przegrywa z Insignią
– AŚ z 16.02.2009, gdzie Pasat przegrywa m.in.z Mazdą6

Można mieć pretensje do piszącego, że jest niekonsekwentny, można wyłapywać różne błędy, ale troszkę obiektywizmu wypada zachować. Ja nigdy nie sugeruję się podsumowaniami, które auto wygrało... Za to interesują mnie teksty, opinie, które czasem można skonfrontować z rzeczywistością, dane techniczne, wyniki pomiarów...

PostNapisane: 28 lip 2009, 09:33
przez krzych
Mateusz L napisał(a):auto konstrukcyjnie o 4 lata starsze (Passat) NIE MOŻE być lepsze od nowego

Moze. Fizyka cieczy i cial stalych niewiele sie zmienila nawet po spostrzezeniach Einsteina. To ze ktos sobie napakuje elektroniki do samochodu i blyszczy nie znaczy jeszcze, ze jego samochod jest bardziej trwaly czy ma lepsze osiagi. Czasy nie maja tu wiele do powiedzenia. Bardziej juz przychylilbym sie do tezy, ze jakosc materialow spada i to ma najwieksze znaczenie (mimo, ze technologicznie stac nas na coraz lepsze materialy – tniemy koszty). Generalnie, teza starszy/gorszy wydaje mi sie mocno niedorzeczna jesli chodzi zaledwie o 4 lata (patrz diesel w moim posiadaniu i jego konstrukcja – przestarzala mimo ze z 2006 roku, plasuje sie na 2000).

PostNapisane: 28 lip 2009, 09:34
przez Prusiak
W AŚ z zeszlego tygodnia Mazda3 przegrywa w tescie aut kompaktowych... benzynowych. Znalazla sie na ostatnim miejscu....

PostNapisane: 28 lip 2009, 10:53
przez Grzyby
Maciej Loret napisał(a):O ile dobrze przetłumaczyłem, to Mazda popłynęła za brak automatu, koła zapasowego, dużo za krótkie tylne zagłówki i wysoką stawkę ubezpieczeniową.

hyhyhy, pamiętacie dyskwalifikujące za krótkie siedzisko w M6 ??
Całe pół centymetra mniej miało niż w Pasku ale był to olbrzymi minus Mazdy <lol>