Jakość paliwa na stacjach paliw
brii napisał(a):Widzę, że dużej części ludzi nie przekona fizyka i chemia a działa na nich marketing – cóż ich sprawa, nikogo na siłę nie ma sensu przekonywać...
A niektórzy to chyba przesadzają w druga stronę
Chcesz powiedzieć, że na rajdowe team'y też działa marketing i dlatego rajdówki jeżdżą na paliwie sportowym które ma ponad 110 oktanów?
Może trzeba ich uświadomić, że jak zaleją benzynę 95 to będą mieć większą moc?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):A niektórzy to chyba przesadzają w druga stronę
Niektórzy myślą, że sprężanie 11:1 to dużo – są silniki które przy 12,5:1 jeżdżą na 95 – wszystko zależy od konstrukcji. Co do rajdów – ich paliwo nie jest tak wysoko oktanowe jak piszesz i nie jest zwykłą benzyną – jest zdecydowanie bardziej kaloryczne...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Nie wiem jakie elementy konstrukcji silnika mogą wpływać na to, że silnik o wysokim stopniu sprężania będzie osiągał pełną moc na benzynie 95
Wiem tylko, że jak odstawiłem auto Mackowi ze "strojenia.pl" zalane zwykłym paliwem to zadzwonił do mnie i spytał się na jakim paliwie jeżdżę. Jak mu powiedziałem, że zwykłe 95 to się uśmiał i spytał jak ja chce na czymś takim osiągnąć dobry wynik. Trzeba było powtórzyć strojenie na Supremie 98.
Ten sam Maciek opowiadał mi jak sprowadzili japońską wersję Civica Type R i zalali go 95 to dostawał łomot od zwykłego VTI. Dopiero po zalaniu V-power Racing auto zaczęło fruwać jak trzeba.
Pamiętam jak dawno temu oglądałem wykres Boostera (jak jeszcze ścigał się swoim Eclipsem na 1/4). Na zwykłym paliwie miał coś ok. 380KM, a na jakimś specjalnym Elfie 113-oktanowym miał ok. 420KM.
No ale oni wszyscy pewnie sie nie znają i ulegli marketingowi
Wiem tylko, że jak odstawiłem auto Mackowi ze "strojenia.pl" zalane zwykłym paliwem to zadzwonił do mnie i spytał się na jakim paliwie jeżdżę. Jak mu powiedziałem, że zwykłe 95 to się uśmiał i spytał jak ja chce na czymś takim osiągnąć dobry wynik. Trzeba było powtórzyć strojenie na Supremie 98.
Ten sam Maciek opowiadał mi jak sprowadzili japońską wersję Civica Type R i zalali go 95 to dostawał łomot od zwykłego VTI. Dopiero po zalaniu V-power Racing auto zaczęło fruwać jak trzeba.
Pamiętam jak dawno temu oglądałem wykres Boostera (jak jeszcze ścigał się swoim Eclipsem na 1/4). Na zwykłym paliwie miał coś ok. 380KM, a na jakimś specjalnym Elfie 113-oktanowym miał ok. 420KM.
No ale oni wszyscy pewnie sie nie znają i ulegli marketingowi
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Hieronim napisał(a):Niektórzy chyba myślą że jak na stacji pisze shell i jeszcze V-POWER RACING to auto im szybciej jeżdzi usmiech To pewnie działa tak jak magnetyzery i stożki – bardziej na świaodmośc kierowcy niż rzeczywiste osiagi oczko
Jeżeli chodzi o stożek i paliwo to się z Tobą nie zgodzę. Wielokrotnie już zostało udowodnione, że jeżeli stożek jest dobrze zamontowany to uzyskasz przyrost kilku KM. Co prawda takiego przyrostu się nie odczuje ale coś to jednak daje. To samo tyczy się paliwa, bo w przypadku V-power'a, Vervy itp. to nie tylko masz zwiększoną liczbę oktanową, ale również dodawane są pewne uszlachetniacze, które przyspieszają spalanie paliwa, a co za tym idzie przyrost mocy. Nawet w artykule, który wkleił ravo masz coś o tym napisane i teoria ta poparta jest wynikami na hamowni (na forum też widziałem, że ktoś porównał zwykłą benzynę z V-power racing i uzyskał przyrost mocy), tak więc nie wiem czemu się z tym nie zgodzić
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):to nie tylko masz zwiększoną liczbę oktanową, ale również dodawane są pewne uszlachetniacze, które przyspieszają spalanie paliwa,
Widzę sprzeczność – nie da się podnieść równocześnie prędkości spalania i liczby oktanowej
Jacek176 napisał(a):Nie wiem jakie elementy konstrukcji silnika mogą wpływać na to, że silnik o wysokim stopniu sprężania będzie osiągał pełną moc na benzynie 95
Kształt komór spalania, rodzaj wtrysku, konstrukcja dolotu, materiały i ich właściwości cieplne i najważniejsze – kąt wyprzedzenia zapłonu. Na 98 da się osiągnąć więcej, ale dopiero po modyfikacjach jeśli wszystko było ustawione pod 95 oktanów. Jeśli konstruktorzy założyli, że silnik ma jeździć na 95 to bez modyfikacji nic nie daje paliwo o większej liczbie oktanowej.
Jacek176 – jak ktoś podłubał to inna sprawa, ale jeszcze raz piszę – bez rzeźby lanie lepszego paliwa to co najwyżej lepsze samopoczucie.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):bez rzeźby lanie lepszego paliwa to co najwyżej lepsze samopoczucie.
Kiedyś pracowałem obok stacji Shell, jak paliwo nie było kosmicznie drogie to lałem sobie V-power 95 – samochód mi mniej palił, niż na zwykłem 95 z innej stacji.
Adaś napisał(a):Kiedyś pracowałem obok stacji Shell, jak paliwo nie było kosmicznie drogie to lałem sobie V-power 95 – samochód mi mniej palił, niż na zwykłem 95 z innej stacji.
A skąd komp wiedział, że ma lepsze paliwo i dlaczego kazał wtryskiwaczom mniej wtryskiwać??
Pomiaru wydajności paliwa (rozsądnego) da się dokonać tylko w laboratorium, na drodze ja za dużo czynników wypływających na dokładność pomiaru a do tego jeden czynnik bardzo nieobiektywny – człowiek Ja mogę z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że na zbiorniku ropy Shell-V-coś-tam-mega-power robię ~900km a na zbiorniku ropy z Auchan robię 1300km – nie raz mi już tak wychodziło
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Widzę sprzeczność – nie da się podnieść równocześnie prędkości spalania i liczby oktanowej oczko
jo racja, chodziło mi o wartość energetyczną a nie prędkość spalania
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
brii napisał(a):A skąd komp wiedział, że ma lepsze paliwo i dlaczego kazał wtryskiwaczom mniej wtryskiwać
pytanie do znawcow
komp w mazdach maja korekcje kata zaplonu na plus i minus moje subaru ma i wydaje mi sie, ze dzieki temu czuje sie duzo bezpieczniej na 98, choc pali go napewno wiecej
U mnie w Milly też apetyt rośnie na V-Power, ale przynajmniej mam pewność, że paliwo jest czyste i dobrej jakości oraz trzyma parametry. Zdarzyło mi się już lać Vervę i BP Ultimate 98, a później wywalało błąd na desce. Za to raz zalałem 95-kę na Bliskiej i było okej
Nie pamiętam, 440 coś (Check Engine) związane ze spalinami. Ewidentnie zależało od tego, co akurat mam w baku, ale od marca ubiegłego roku nie mam tego problemu – tankuję na Shellu i Statoilu, sporadycznie Orlen.
Jako konsument mam prawo olać stacje firm, z których paliwem miałem problemy
ravo napisał(a):pytanie do znawcow
komp w mazdach maja korekcje kata zaplonu na plus i minus moje subaru ma i wydaje mi sie, ze dzieki temu czuje sie duzo bezpieczniej na 98, choc pali go napewno wiecej
Znawcą nie jestem ale, wiem że mają czujnik ale przestawiają zapłon tylko w przód – jeśli paliwo mam mniej oktanów niż potrzeba i wystąpi spalanie stukowe – w tył nie przestawiają nigdy...
Jeśli masz dłubniety samochód (a masz) to nic dziwnego, że na 98 czuje się lepiej.
98 nie da się spalić mniej bo ma mniejszą wartość opłową, chyba, że jedzie się tak by potrzeba było mniej mocy (wolniej)
tekkenfan napisał(a):jo racja, chodziło mi o wartość energetyczną a nie prędkość spalania
To w takim razie wyjątkowa benzyna, bo praktycznie wszystkie mają tak, że im więcej oktanów tym mniej J
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Artykuł dotyczący kontroli jakości paliw (WP.pl 29.12.09r.)
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Gdzie-oskubia-Cie-na-paliwie,wid,11809709,wiadomosc.html?ticaid=195e3
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Gdzie-oskubia-Cie-na-paliwie,wid,11809709,wiadomosc.html?ticaid=195e3
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
polecam poić nasze auta na stacjach Lotos,które wykorzystują do swoich produktów ropę arabską,czyli b.mało zasiarczoną.Orlen przetwarza swoje produkty z ropy z rosji
-
KOZIK
ja z orlenu nie jestem zadowolony za bardzo a bliska to juz wogole porazka, dla mnie dobre stacje to bp, shell, arge jak sie tam zatankuje to auto dobrze sie prowadzi i kilometrow wiecej wychodzi niz na innych. ostatnio tankowalem na petrolu z ciekaowsci bo mieli bardzo tanio i autko ciut slabsze ale nawet troche przejechalo. wiec u nich tez ostatecznie bym zatankowal zwlascza ze bylo ok 30gr taniej niz na reszcie stacji
-
szymko
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości