Jakość paliwa na stacjach paliw

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Lukano » 24 lis 2011, 00:45

verasco napisał(a):, tam zwykłe paliwo jest lepsze niż premium u nas .

Ciekawe ile jeszcze te zabobony będą u nas pokutować.
Jak jeszcze miałem diesla, spalał tyle samo zwykłego jak i vervy, ale pewnie nie był tak wrażliwy na paliwo jak silniki mazdy ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez dobrzyn22 » 24 lis 2011, 00:57

ta dyskusja przypomina mi trochę wszędobylskie przekonanie o jakości i trwałości aut grupy VW...i nie wytłumaczysz takiemu,że np.15 lat temu robili bardzo trwale np.Mercedesy,ale czasy się zmieniają i dzisiaj producenci robią auta "zadowalające" pierwszego klienta...czyli powiedzmy 3-5 lat i jakieś 100tys przebiegu...teraz producentom zależy na kupowaniu nowych aut-nie dba się o "starych"klientów przyzwyczajonych do marki...

Generalnie ten post jaki i kilka poprzednich to jest OT (ale sama prawda :P ),więc zapewne mod je wywali do kosza ;P
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez verasco » 24 lis 2011, 00:58

dobrzyn22 napisał(a):
Tyle, że ADAC robi testy w Deutschlandzie a to już inna bajka, tam zwykłe paliwo jest lepsze niż premium u nas . ;P


No widzisz i tu jest cała kość niezgody...uważam po prostu,że się mylisz-jest to mocne ugólnienie całej sprawy(błędne oczywiście)...
Ja bym to porównał do stwierdzenia typu"wszyscy gliniarze biorą w łapę"...potem się jednak okazuje,że każdy o nich słyszał,ale bierze może jeden na 10 albo i jeszcze mniej...

To tylko przykład,aby pokazać Ci,jak błędne jest Twoje myślenie w tym temacie...


Uważam że paliwa w DE są dużo lepsze jakościowo niż w PL. Są to moje subiektywne odczucie oparte na dotychczasowych doświadczeniach i nawet nie próbuj mnie przekonywać, że jest inaczej, bo szkoda Twojego czasu.
Nie namawiam też nikogo do stosowania paliw premium, ale uważam, że mając diesla na popmpowtryskach należy zadbać o jakość zalewanego paliwa, tyle w temacie <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez bieski » 24 lis 2011, 01:09

verasco napisał(a): ale uważam, że mając diesla na popmpowtryskach


Dobrze że Citd nie nalezy do takich diesli i moge tankować zwykły ON :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez grabu122 » 24 lis 2011, 01:25

Co do tankowania "u Pana Zdzisia" na małych prywatnych stacyjkach
Z góry nie przekreślałbym wszystkich takich miejsc....
Miasteczko przy ruchliwej arterii w promieniu paru kilometrów 3-4 duże "markowe" stacje znanych koncernów (Shell, BP, Statoil itp) a na uboczu stacja "Pana Zdzisia" gdzie praktycznie tankują tylko miejscowi.
Po okolicy rozchodzi się fama, że "Zdzisiu" ma "lewe" paliwo i co???
Myślę, że 90% jego dotychczasowych klientów odżałuje te parę groszy więcej na litrze i podjedzie tankować te 2km dalej , a "Zdzisiowi" pozostaje chyba tylko zawiesić działalność.
Ostatnio edytowano 24 lis 2011, 01:34 przez grabu122, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez verasco » 24 lis 2011, 01:33

bieski napisał(a):
verasco napisał(a): ale uważam, że mając diesla na popmpowtryskach


Dobrze że Citd nie nalezy do takich diesli i moge tankować zwykły ON :P


No jasne, jak masz CR to możesz lać wszystko. :D

W kontekście pisałem o moim służbowym aucie (TDCI) stąd pompowtryski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez Barthez » 24 lis 2011, 09:06

verasco napisał(a):pisałem o moim służbowym aucie (TDCI) stąd pompowtryski

możesz cyknąć fotkę jak wygląda pompowtrysk w tdci i ją tu wkleić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

PostTen post został usunięty przez Speed 24 lis 2011, 12:01.
Powód: ot

Postprzez verasco » 24 lis 2011, 10:02

Wielu mechaników u nas używa nazwy pompowtryski także w stosunku do fordowskiego układu w TDCI, czy jest to własciwe, nie wiem, nie znam się, ja rozumiem, że chodzi o układ z wysokim cisnieniem wtrysku. Czy nazwa "pompowtryskiwacz" dla elemtów wtryskowych z grupy VAG została opatentowana ??
Z całym szacunkiem Wasze komentarze są po prostu bezsensowne, tamat zupełnie odjechał od kluczowego wątku, jakim była jakość paliwa ON na stacjach Orlen.
To co Wy napisaliście i ja także zapewne niedługo zostanie wykasowane, a więc szkoda czasu na dalsze dyskusje.
Życzę miłego dnia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez nemi » 24 lis 2011, 10:29

verasco napisał(a): Czy nazwa "pompowtryskiwacz" dla elemtów wtryskowych z grupy VAG została opatentowana ??

Nie o to chodzi. Ciągle piszesz o silnikach z common rail po prostu...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Lukano » 24 lis 2011, 10:41

dobrzyn22 napisał(a):ta dyskusja przypomina mi trochę wszędobylskie przekonanie o jakości i trwałości aut grupy VW...

Bo wszystko co niemieckie jest najlepsze ;)
verasco napisał(a):Są to moje subiektywne odczucie

Każdy ma swoje odczucia ;)
verasco napisał(a):nawet nie próbuj mnie przekonywać, że jest inaczej, bo szkoda Twojego czasu.

Każdy przedstawił swoje zdanie, a kto je zmieni, a kto zostawi swoje odczucia to już nie ma znaczenia.
verasco napisał(a):ale uważam, że mając diesla na popmpowtryskach należy zadbać o jakość zalewanego paliwa, tyle w temacie

Mając diesla z wtryskiem bezpośrednim, bo o takie pewnie chodziło, trzeba lać dobry olej, ale nie musi być klasy premium.
verasco napisał(a):Z całym szacunkiem Wasze komentarze są po prostu bezsensowne,

jakieś przykłady ?
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Barthez » 24 lis 2011, 11:04

verasco napisał(a):Wielu mechaników u nas używa nazwy pompowtryski także w stosunku do fordowskiego układu w TDCI

mazdą trzymaj się od nich z daleka ;)

verasco napisał(a):Czy nazwa "pompowtryskiwacz" dla elemtów wtryskowych z grupy VAG została opatentowana ??

nie wiem – ale pompowtryskiwacz to jeden element mający w sobie pompę wysokiego ciśnienia i wtrysk (4 cylindry – 4 pompy z wtryskiwaczami)
CR natomiast to jedna pompa podająca paliwo pod ciśnieniem do wspólnej "szyny-rury" (rail) rozdzielczej a dalej przewodami wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy ;) to tak w wielkim skrócie – resztę jak chcesz wiedzieć możesz wygooglować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Speed » 24 lis 2011, 11:59

Chciałbym przypomnieć ze dyskusja toczy się o jakości paliw :)
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez mav_erick » 24 lis 2011, 20:17

Dobra, to pogadaliście sobie a teraz ponawiam kluczowe pytanie :) :

Czy w Polsce do mazdy 6 z silnikiem diesla (CiTD dzięki Verasco), który mam w aucie najlepiej tankować diesla zwykłego czy tego droższego typu ultimate czy verva? Proszę o wasze doświadczenia z dieslami związane.

Jeżeli chodzi o te uszlachetniacze to nie mam jakoś przekonania do nich...

To jest mój pierwszy diesel dlatego też wolałbym wiedzieć na początku użytkowania, przedtem jeździłem lwem na gazie :)
Głównie chodzi mi o żywotność silniki i wszystkich podzespołów. Ekonomia jest na drugim miejscu :)
Ok już się poprawiłem:)
Ostatnio edytowano 24 lis 2011, 20:23 przez mav_erick, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam radio PIONEER DEH-6900IB mało używane
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 21:38
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6, 2006r. 2,0 CiTD 121KM
Opel Astra 2 BERTONE 2000r. 1,8 115KM

Postprzez bieski » 24 lis 2011, 20:20

Po pierwsze nie pisz takimi wielkimi literami. Jeszcze dobry wzrok mamy.
Po drugie dostałeś odpowiedź:
bieski napisał(a):Lej zwykłą, a co pewien czas wlej tej lepszej. Tylko tankuj na sprawdzonych stacjach.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez mav_erick » 24 lis 2011, 20:24

Ok dostałem opinie od Ciebie – dziękuję, teraz czekam na opinie pozostałych uczestników dyskusji.
Sprzedam radio PIONEER DEH-6900IB mało używane
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 21:38
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6, 2006r. 2,0 CiTD 121KM
Opel Astra 2 BERTONE 2000r. 1,8 115KM

Postprzez Barthez » 24 lis 2011, 21:25

mav_erick napisał(a):czekam na opinie pozostałych uczestników dyskusji.

opinia pozostałych:
bieski napisał(a):Lej zwykłą
,

bieski napisał(a):Tylko tankuj na sprawdzonych stacjach.

;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez mav_erick » 24 lis 2011, 21:30

heh dzięki <jupi>
Sprzedam radio PIONEER DEH-6900IB mało używane
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 21:38
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6, 2006r. 2,0 CiTD 121KM
Opel Astra 2 BERTONE 2000r. 1,8 115KM

Postprzez verasco » 25 lis 2011, 00:22

Barthez napisał(a): pompowtryskiwacz to jeden element mający w sobie pompę wysokiego ciśnienia i wtrysk (4 cylindry – 4 pompy z wtryskiwaczami)
CR natomiast to jedna pompa podająca paliwo pod ciśnieniem do wspólnej "szyny-rury" (rail) rozdzielczej a dalej przewodami wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy ;) to tak w wielkim skrócie – resztę jak chcesz wiedzieć możesz wygooglować ;)

Dzięki za oświecenie, skrót mi w zupełności wystarczy, nie mam potrzeby zgłębiania tematu.

nemi napisał(a):
verasco napisał(a): Czy nazwa "pompowtryskiwacz" dla elemtów wtryskowych z grupy VAG została opatentowana ??

Nie o to chodzi. Ciągle piszesz o silnikach z common rail po prostu...

I dokładnie o to mi chodziło.
mav_erick napisał(a):Proszę o wasze doświadczenia z dieslami związane.

Doświadczyłem dzisiaj bardzo pozytywnego odczucia po zatankowaniu ON Verva, a mianowicie auto momentalnie stało się bardziej żwawe, w stosunku do wczesniej wlanego ON (zwykłego) na Shelu. Ponieważ przed tankowaniem miałem tylko ze 2-3 litry w zbiorniku a wlałem 49, czyli miałem ok. 95% Vervy po zatankowaniu.
Używany przeze mnie TDCI ma też taką przypadłość, że potrafi się zadławić a nawet delikatnie szarpnąć przy wchodzeniu na obroty z dołu, zauważyłem że ma to bezpośredni związek z używany paliwem. Na dzisiejszej Vervie płynnie wchodzi mi na obroty i ciągnie ładnie od samego dołu.


mav_erick napisał(a):Jeżeli chodzi o te uszlachetniacze to nie mam jakoś przekonania do nich...


Też nie mam, ale pewnie nie zaszkodzi.

mav_erick napisał(a):Głównie chodzi mi o żywotność silniki i wszystkich podzespołów. Ekonomia jest na drugim miejscu :)


W takim razie zadbasz o jego lepsze samopoczucie zalewając mu np.Vervę <serduszka>

P.S. Swoją Madzię też poczestuję Vervą przy następnym tankowaniu, jestem ciekaw jak jej zasmakuje, bo do tej pory to miała Ultimate'a lub Gold'a <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez Riki » 26 lis 2011, 00:05

Co byśmy nie tankowali – obecnie każdy ON zawiera 5% biokomponentów, niebawem ta wartość ma podskoczyć o kilka oczek. Efekt? nawet przy tankowaniu super vervy v-power gold ultimate edyszyn :) układ wtryskowy naszego auta będzie zanieczyszczony.
To prawda, należy tankować na markowych stacjach ale równie prawdziwe jest stwierdzenie, że.....paliwa są coraz gorsze i należy zapobiegać procesom zachodzącym w autach przy stosowaniu takich paliw, nie ma alternatywy – UE to narzuca i to co mamy przy dystrybutorze zawsze będzie cześciowo BIO nawet kiedy takiej informacji nigdzie nie przeczytamy.
My w FORTE wiemy jak skutecznie usuwać zanieczyszczenia :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Moto