Jakość paliwa na stacjach paliw

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 21 wrz 2009, 17:55

Jacek176 – to jak wytłumaczysz to, że importy z Japonii jeżdżą w Anglii na 95 i nie tracą osiągów?? :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Barthez » 21 wrz 2009, 19:59

Jacek176 napisał(a):Ja nie byłem w Japonii ale już kilka osób mi mówiło, że tam standardem jest benzyna 100-oktanowa. To by wyjaśniało dlaczego silniki w wersji japońskiej dobrze gadają tylko na V-powerze.

ostatnio spytalem sie na shell ile oktanow ma vpower – odp 95 (w niemczech) po czym go smialo zalalem ;)
nie ma roznicy – przynajmniej u mnie na 98 i na 95 – aby byla mysle ze trzeba by przestawic zaplon. Brii dobrze gada! ja zawsze leje 95.
wszedzie oprocz polandu jest paliwo 91 (92) i 95 – rzadkoscia jest 98.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 21 wrz 2009, 20:04

brii napisał(a):Jacek176 – to jak wytłumaczysz to, że importy z Japonii jeżdżą w Anglii na 95 i nie tracą osiągów

A jak wytłumaczysz, że importy z Japonii w Polsce mają dużo większą moc na V-power 100 niż na zwykłej benzynie? :P

bartezm napisał(a):ostatnio spytalem sie na shell ile oktanow ma vpower – odp 95

Bo jest V-power (ten ma 95) i jest V-power Racing (ten ma 100)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez sq2jul » 21 wrz 2009, 20:10

Jacek, a Ty wiesz o czym gadasz? Oktany nie maja nic do kalorycznosci i co za tym idzie mocy jaka da sie 'wycisnac' na danym paliwie... http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa – polecam lekture, zeby wiedziec o czym sie pisze...
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Jacek176 » 21 wrz 2009, 20:15

Tak sq2jul, wiem o czym gadam. Gdybyś przeczytał moje wcześniejsze wypowiedzi to dowiedziałbyś dlaczego silnik na paliwie o większej liczbie oktanów może mieć większą moc. Także zapraszam do przeczytania postów z poprzedniej strony a potem przyłączenie się do dyskusji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez sq2jul » 21 wrz 2009, 20:18

tak czytale, ale wybacze w takie roznice w osiagach to ja Ci nie uwierze ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Jacek176 » 21 wrz 2009, 20:25

sq2jul napisał(a):wybacze w takie roznice w osiagach to ja Ci nie uwierze

Nie musisz. Też mi wybacz ale ja prędzej uwierzę słowom chłopaka, który na codzień zajmuje się tuningiem i strojeniem aut niż Tobie :P
Jeszcze przytoczę cytat z linka, który sam podałeś:
"Ze względu na to, że tendencja do spalania stukowego wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze, im w silniku występuje narzucony konstrukcyjnie wyższy stopień sprężania tym potrzebne jest wyżej oktanowe, a zatem zwykle droższe paliwo do jego napędzania. Z drugiej strony wzrost stopnia sprężania zwiększa sprawność i maksymalną moc silnika. Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia."

Oczywiście nie ma tu mowy o seryjnych silnikach Mazdy w wersji europejskiej, które mają niziutki stopień sprężania i zalanie do nich paliwa o wyższej liczbie oktanowej nic nie da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 21 wrz 2009, 21:44

Nawet wersje JDM silników Mazdy mają stosunkowy niski stopień sprężania. Jeszcze raz piszę – nie sugeruj się bezpośrednio stopniem sprężania – silniki moto mają stopień sprężania ~13:1 a i tak jeżdżą na 95 oktanów :) Wszystko zależy od zapołonu, materiałów i wytrzymałości gratów – czytać od myśli konstruktorów. Jak nie napisali, żeby bezwzględnie lać 98 (nie ma wlepki na klapce wlewu) to nie ma sensu lać 98 :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Huano » 21 wrz 2009, 21:47

Heh... to czemu ta cholera dalej mi zajedzie na 98...??? :D
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Jacek176 » 21 wrz 2009, 21:50

brii napisał(a):Nawet wersje JDM silników Mazdy mają stosunkowy niski stopień sprężania.

KL-ZE ma 10.1:1 czyli już w miarę sensownie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Puhcio » 21 wrz 2009, 22:17

Ja tankuję przeważnie na markowych stacjach, ale tam gdzie najtaniej. Często jest to LUKOIL, NESTE, AUCHAN czy inne, zdarza się SHELL, BP czy jakieś niemieckie JET, OMV, itp.

Różnicy w jeździe nigdy nie zauważyłem, nigdy nie odnotowałem wzrostu/spadku spalania czy osiągów. Może dlatego, że mam 5 cylindrów, stosunkowo dużą pojemność (2.5 L) i małą moc (144 KM).
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Lukano » 22 wrz 2009, 10:10

Ja mam tylko 4 cylindry i chyba dlatego spalał mi więcej jak zalałem 98 ;)
A tankuje głównie ORlrn, czasem Nestii, ale okazyjnie. Prawie zawsze na tych samych stacjach.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez makaveli » 19 lis 2009, 17:07

siemka jesli chodzi o paliwo to co kraj to obyczaj kazdy bedzie chwalil swoje ja tankowalem na roznych stacjach najbardziej podchodzi mi stacja shell nigdy nie bylo problemu zatankuj sobie dla porownania zwykle 95 a v-power sam zobaczysz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lis 2009, 13:30
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ

Postprzez maro82 » 17 gru 2009, 19:38

Najlepsze paliwko zawsze na Nestea :D
maro82
 

Postprzez Bimbak » 18 gru 2009, 20:30

maro82 napisał(a):Nestea

herbatę tankujesz?
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez showviev » 19 gru 2009, 17:09

Ja tankuje na Statoil lub Shell u siebie w miescie, Orlena raczej unikam co do Pb trudno mi cos powiedziec auto jezdzi niby normalnie ale LPG to porazka audi 2.2T na LPG ze statoila wciaga mi w miescie 15-16l, na gazie z orlenu przy takiej samej jezdzie 20-22 :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2009, 15:01
Posty: 23
Skąd: Polska

Postprzez krzych » 19 gru 2009, 20:12

Bimbak napisał(a):
maro82 napisał(a):Nestea

herbatę tankujesz?


hahaha
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lukas007 » 20 gru 2009, 20:15

Ja powiem tylko, że odczuwalana różnica w dynamice jazdy jest między BP Ultimate 98 a Shell V-Power Racing ... mówię tu o silniku F2T. Jako, że u mnie Orlen remontują, a osiągi schodzą na II plan kiedy nawet na herbacie nie da się szybciej ruszyc, bo drogowcy znowu dowiedzieli się o zimie z telewizji, tankuje zwykły V-Power ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Mev » 21 gru 2009, 01:51

Lukas007 napisał(a):BP Ultimate 98 a Shell V-Power Racing

Ja mam dziwne odczucie, ale może to tylko odczucie, że auto zdecydowanie fajniej jeździ mi na V-Power niż BP Ultimate... I według komputera ok 1L mniej wychodzi spalanie.

Książkowe zalecane mam PB98
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Globy » 21 gru 2009, 10:56

Też tak uważam, BP Ultimate i Verva to tylko naklejki :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

Moderator

Moderatorzy Moto