Jakość paliwa na stacjach paliw
Jacek176 – to jak wytłumaczysz to, że importy z Japonii jeżdżą w Anglii na 95 i nie tracą osiągów??
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Jacek176 napisał(a):Ja nie byłem w Japonii ale już kilka osób mi mówiło, że tam standardem jest benzyna 100-oktanowa. To by wyjaśniało dlaczego silniki w wersji japońskiej dobrze gadają tylko na V-powerze.
ostatnio spytalem sie na shell ile oktanow ma vpower – odp 95 (w niemczech) po czym go smialo zalalem
nie ma roznicy – przynajmniej u mnie na 98 i na 95 – aby byla mysle ze trzeba by przestawic zaplon. Brii dobrze gada! ja zawsze leje 95.
wszedzie oprocz polandu jest paliwo 91 (92) i 95 – rzadkoscia jest 98.
brii napisał(a):Jacek176 – to jak wytłumaczysz to, że importy z Japonii jeżdżą w Anglii na 95 i nie tracą osiągów
A jak wytłumaczysz, że importy z Japonii w Polsce mają dużo większą moc na V-power 100 niż na zwykłej benzynie?
bartezm napisał(a):ostatnio spytalem sie na shell ile oktanow ma vpower – odp 95
Bo jest V-power (ten ma 95) i jest V-power Racing (ten ma 100)
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek, a Ty wiesz o czym gadasz? Oktany nie maja nic do kalorycznosci i co za tym idzie mocy jaka da sie 'wycisnac' na danym paliwie... http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa – polecam lekture, zeby wiedziec o czym sie pisze...
Tak sq2jul, wiem o czym gadam. Gdybyś przeczytał moje wcześniejsze wypowiedzi to dowiedziałbyś dlaczego silnik na paliwie o większej liczbie oktanów może mieć większą moc. Także zapraszam do przeczytania postów z poprzedniej strony a potem przyłączenie się do dyskusji.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
tak czytale, ale wybacze w takie roznice w osiagach to ja Ci nie uwierze
sq2jul napisał(a):wybacze w takie roznice w osiagach to ja Ci nie uwierze
Nie musisz. Też mi wybacz ale ja prędzej uwierzę słowom chłopaka, który na codzień zajmuje się tuningiem i strojeniem aut niż Tobie
Jeszcze przytoczę cytat z linka, który sam podałeś:
"Ze względu na to, że tendencja do spalania stukowego wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze, im w silniku występuje narzucony konstrukcyjnie wyższy stopień sprężania tym potrzebne jest wyżej oktanowe, a zatem zwykle droższe paliwo do jego napędzania. Z drugiej strony wzrost stopnia sprężania zwiększa sprawność i maksymalną moc silnika. Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia."
Oczywiście nie ma tu mowy o seryjnych silnikach Mazdy w wersji europejskiej, które mają niziutki stopień sprężania i zalanie do nich paliwa o wyższej liczbie oktanowej nic nie da.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Nawet wersje JDM silników Mazdy mają stosunkowy niski stopień sprężania. Jeszcze raz piszę – nie sugeruj się bezpośrednio stopniem sprężania – silniki moto mają stopień sprężania ~13:1 a i tak jeżdżą na 95 oktanów Wszystko zależy od zapołonu, materiałów i wytrzymałości gratów – czytać od myśli konstruktorów. Jak nie napisali, żeby bezwzględnie lać 98 (nie ma wlepki na klapce wlewu) to nie ma sensu lać 98
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Heh... to czemu ta cholera dalej mi zajedzie na 98...?
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Ja tankuję przeważnie na markowych stacjach, ale tam gdzie najtaniej. Często jest to LUKOIL, NESTE, AUCHAN czy inne, zdarza się SHELL, BP czy jakieś niemieckie JET, OMV, itp.
Różnicy w jeździe nigdy nie zauważyłem, nigdy nie odnotowałem wzrostu/spadku spalania czy osiągów. Może dlatego, że mam 5 cylindrów, stosunkowo dużą pojemność (2.5 L) i małą moc (144 KM).
Różnicy w jeździe nigdy nie zauważyłem, nigdy nie odnotowałem wzrostu/spadku spalania czy osiągów. Może dlatego, że mam 5 cylindrów, stosunkowo dużą pojemność (2.5 L) i małą moc (144 KM).
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Ja mam tylko 4 cylindry i chyba dlatego spalał mi więcej jak zalałem 98
A tankuje głównie ORlrn, czasem Nestii, ale okazyjnie. Prawie zawsze na tych samych stacjach.
A tankuje głównie ORlrn, czasem Nestii, ale okazyjnie. Prawie zawsze na tych samych stacjach.
Ja tankuje na Statoil lub Shell u siebie w miescie, Orlena raczej unikam co do Pb trudno mi cos powiedziec auto jezdzi niby normalnie ale LPG to porazka audi 2.2T na LPG ze statoila wciaga mi w miescie 15-16l, na gazie z orlenu przy takiej samej jezdzie 20-22
- Od: 1 gru 2009, 15:01
- Posty: 23
- Skąd: Polska
Bimbak napisał(a):maro82 napisał(a):Nestea
herbatę tankujesz?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Ja powiem tylko, że odczuwalana różnica w dynamice jazdy jest między BP Ultimate 98 a Shell V-Power Racing ... mówię tu o silniku F2T. Jako, że u mnie Orlen remontują, a osiągi schodzą na II plan kiedy nawet na herbacie nie da się szybciej ruszyc, bo drogowcy znowu dowiedzieli się o zimie z telewizji, tankuje zwykły V-Power ...
Lukas007 napisał(a):BP Ultimate 98 a Shell V-Power Racing
Ja mam dziwne odczucie, ale może to tylko odczucie, że auto zdecydowanie fajniej jeździ mi na V-Power niż BP Ultimate... I według komputera ok 1L mniej wychodzi spalanie.
Książkowe zalecane mam PB98
f*ck
Też tak uważam, BP Ultimate i Verva to tylko naklejki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości