Jakość paliwa na stacjach paliw

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Lukano » 19 wrz 2009, 09:04

Jacek176 napisał(a):(patrz chociażby KL-ZE).
Właśnie do silników J-spec należy lać TYLKO V-powera 100

O to chodzi.
h4x napisał(a):że MIN 95 a nie TYLKO 95

ja nie napisałem, żebyś lał tylko 95 ;) Nie można lać mniej niż 95, a więcej można, tylko to nic nie da.
95 na dobrej stacji i spokojnie wystarczy :) Ale to już Twoja decyzja :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 19 wrz 2009, 09:06

Jacek176 – KL-ZE może jeździć na LO91, czyli naszej 95 – to nie jest wysilony silnik ;)
Wysilony to jest 2.0 z Hondy S2000 i on wymaga 98 oktanów :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Lukano » 19 wrz 2009, 09:11

Ale co by nie było to i tak Z5 nie wymaga 98 ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 19 wrz 2009, 09:25

W sumie to chyba nie ma sensu kierować się pojęciem wysilonego silnika, bo przecież ogromna większość silników motocyklowych (mających nawet więcej niż 130KM z litra pojemności) wymagaja paliwa 95 oktanów – wszystko zależy od konstrukcji, materiałów i tego jak to policzyli inżynierowie :)
Czyli podsumowują – nie generalizujemy i sprawdzamy w instrukcji co zaleca producent :)

Nie wolno lać paliwa o mniejszej liczbie oktanowej niż zalecana i nie ma sensu lać o liczbie większej niż zalecana.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 19 wrz 2009, 09:37

brii napisał(a):Jacek176 – KL-ZE może jeździć na LO91, czyli naszej 95 – to nie jest wysilony silnik ;)
Wysilony to jest 2.0 z Hondy S2000 i on wymaga 98 oktanów :)

Nie będę się sprzeczał bo nie znam się na KL-ZE ale jeśli jest tak jak mówisz to dlaczego te silniki na hamowni pokazują nie wiele ponad 170KM i dopiero po wielu modach osiągają 200KM, które teoretycznie powinny mieć w serii?
Kolega opowiadał mi jak sprowadził silnik 1.8 z japońskiej wersji Civica Type R. Kiedy zalał do niego zwykłe paliwo to dostawał łomot od zwykłego 1.6 VTi. Dopiero po zalaniu V-powera 100 zaczęło to latać. Różnica była kolosalna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Speed » 19 wrz 2009, 09:47

Jacek176 napisał(a):Absolutnie nie ma sensu.


testowalem na preludzie 12V na el. gazniku i na v-power lub verwa przejezdzial 70km wiecej moc moze byla nieznacznie wieksza w MX-6 FS takie paliwo nic niedaje , jedynie mi sie wydaje ze ten silnik rowniej chodzi ?
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Mev » 19 wrz 2009, 09:53

Tak czytając ten temat z ciekawości zerknąłem do instrukcji obsługi od mojego auta i o dziwo jest tam napisane: "Silniki benzynowe samochodów BMW są zaprojektowane na benzynę super plus (98 RM). Pozwala ona na znamionowe osiągi jazdy i znamionowe zużycie paliwa".

Z ciekawości zatankuję na dniach zbiornik BP Ultimate i zobaczymy, może faktycznie zamiast ~15L będzie paliła 10 :D <lol> (Dotychczas lałem cały czas "zwykłą" 95 na BP)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 13:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez brii » 19 wrz 2009, 10:00

Speed napisał(a):jedynie mi sie wydaje ze ten silnik rowniej chodzi ?

Dokładnie – taki jest efekt zalania paliwa o większej liczbie oktanowej niż zalecana – w Polonezach różnica w kulturze jest przeogromna :) Wielu ludzi odczytuje to też jako wzrost mocy, chociaż tak naprawdę notują delikatny (wręcz niezauważalny spadek).

Jacek176 napisał(a):Nie będę się sprzeczał bo nie znam się na KL-ZE ale jeśli jest tak jak mówisz to dlaczego te silniki na hamowni pokazują nie wiele ponad 170KM i dopiero po wielu modach osiągają 200KM,

Bo nie są to nówki – zerknij na to, że KLe też nie trzymają serii, tak samo z resztą jak K8 i KFy – taka uroda tych silników. Jedno jest pewne – różnica pomiędzy KL a KL-ZE jakaś jest – stary KL ma ~150KM (zamiast 165) a stare KL-ZE 170 (zamiast 198KM).

Jacek176 napisał(a):Kolega opowiadał mi jak sprowadził silnik 1.8 z japońskiej wersji Civica Type R. Kiedy zalał do niego zwykłe paliwo to dostawał łomot od zwykłego 1.6 VTi. Dopiero po zalaniu V-powera 100 zaczęło to latać. Różnica była kolosalna

Bo to silnik zbudowany pod paliwo 98 – komp zmieniał kąt zapłonu na paliwie 95 i stąd spadek mocy :)

Mev napisał(a):Z ciekawości zatankuję na dniach zbiornik BP Ultimate i zobaczymy, może faktycznie zamiast ~15L będzie paliła 10 (Dotychczas lałem cały czas "zwykłą" 95 na BP)

Takiego spadku bym się nie spodziewał, ale jakaś różnica może być ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Huano » 19 wrz 2009, 12:50

To ja się jeszcze wypowiem – testowane w moim MX-3 kilkukrotnie w okresie ostatnich kilku lat – zatankowanie 98 oktanów oznacza przejechanie od 30 do 50 km więcej na pełnym baku. Co do mocy – bez dobrej hamowni chyba trudno cokolwiek stwierdzić...

P.S. MX-3 jeździ tylko na 98 od ponad roku...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 09:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez brii » 19 wrz 2009, 13:54

30 – 50km wiecej to 5 – 7% roznicy – bez zapewnienia pelnej powtarzalnosci pomiaru to wartosc mieszczaca sie w granicy bledu...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Lukano » 19 wrz 2009, 20:34

brii napisał(a):Speed napisał:
jedynie mi sie wydaje ze ten silnik rowniej chodzi ?
Dokładnie – taki jest efekt zalania paliwa o większej liczbie oktanowej niż zalecana –

paliwo jest wolniej, stabilniej spalane.
brii napisał(a):bez zapewnienia pelnej powtarzalnosci pomiaru to wartosc mieszczaca sie w granicy bledu...

A nikt nigdy nie jeździ po tych samych drogach, w tych samych warunkach itp.
Czyli nadal to są odczucia, że na 98 więcej sie przejedzie.
mnie za to na zbiorniku 98 spalił więcej o litr. nie sprawdzałem tego dokładnie. tyle zwiększyły sie wskazania komputera pokładowego.
A u mnie jest czujnik stukowy, a zapłonem całkowicie steruje komputer.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Huano » 19 wrz 2009, 21:57

No więc trochę danych:
– samochód 80% czasu spędza na tej samej trasie: praca – dom – praca (około 17km w jedna stronę – aby było dokładniej)
– dojazdy w bardzo podobnych warunkach – korki rano, korki po południu
– sytuacja j.w. od kwietnia zeszłego roku
– również od kwietnia zeszłego roku autko głownie tankowane 98, kilka prób na 95 potwierdziło:

95 – przejazd około 150-160 mil na baku (a 165 to już wskazówka prawie "na dnie")
98 – przejazd CO NAJMNIEJ 180 mil na baku (zdarzało się pod 200 – ale możliwe, że wtedy były przejazdy poza miastem)

P.S. MX-3 1.8 V6 wersja amerykańska, bak +/– 40 litrów (przy zapalającej się rezerwie wchodzi około 34-35 litrów)

Oczywiście nie są to próby w warunkach laboratoryjnych, ale nie zgodzę się że jest mała powtarzalność prób lub wyniki mieszczą się w granicach błędu pomiarowego. Do tego mówimy o różnicy około 10% pomiędzy 95 i 98.

Dodam, że uprzednio autko było ujeżdżane przez mojego ojca (w sumie w naszych rękach autko jest już od ponad 10 lat) i mówił mi dokładnie to samo – na 98 przejeżdżał więcej...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 09:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez brii » 20 wrz 2009, 14:59

Huano – poczytaj czym się różni benzyna 95 od 98, która ile daje kalorii a potem skonfrontuj to z Twoimi pomiarami ;)
Albo będziesz szukał przyczyn w oponach/asfalcie/wietrze/temperaturze/wilgotności/zmianach świateł i kuuupie innych czynników (w korku nie zawsze się jedzie tak samo) albo dojdziesz do wniosku, że magnetyzer też musi działać ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Huano » 20 wrz 2009, 21:10

Nie rozumiem czemu mi nie wierzysz... To co napisałem powyżej to nie moje subiektywne odczucia ale fakty. Nie może mi się wydawać, że przejeżdżam więcej – wskazuje mi to licznik. Spalanie jest średnie na pewnym odcinku, więc ewentualne zmiany parametrów podczas pomiarów w sumie się równoważą.
Jak najbardziej znam powyżej przez Ciebie przytoczone czynniki i zgadzam się że mnóstwo różnych innych elementów ma wpływ na finalny wynik pomiarów – ale "przeprowadzam" je w dość długim okresie czasu i wyniki są powtarzalne a różnice dość znaczne aby je zaliczyć do błędów pomiaru.
No i nie zalewałbym 98 bo mam taki kaprys – nie cierpię na jakiś zbytni nadmiar gotówki a i podstaw do kłamstw również mi brak – nie handluję benzyną...

P.S. Dostałem kiedyś do testów (za darmo – bo osobiście bym nie kupił) zestaw magnetyzerów (zbiornik, paliwo i powietrze ;) ). Po około 4 miesiącach jazdy oświadczam na podstawie własnych pomiarów – NIE DZIAŁAJĄ :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 09:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez brii » 21 wrz 2009, 07:20

Huano – to nie jest tak, że Ci nie wierzę, zdaję sobie sprawę, że możesz mieć takie wyniki, ale na 100% nie jest to zależne od 98 oktanów – fizyczne właściwości tego paliwa w silnikach typu K-series nie mogą dać takich efektów, tak samo jak wodór + tlen nie dadzą soli ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marecky » 21 wrz 2009, 10:23

w japoni nie ma nigdzie paliwa 95

najsłabsze paliwo to 98 ktore faktycznie ma takie parametry tzn. nie jest chrzczone

:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 19:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez brii » 21 wrz 2009, 10:34

marecky – zrodlo prosze ;)

A tak na serio o po raz ostatni – opamietajcie sie – oktany nic nie mowi o kalorycznosci paliwa, paliwo 98 ma mniej kalorii niz paliwo 95.

Co do chrzczenia – ono podnosi liczbe oktanowa... Wystarczy dolac spirytusu do paliwa i juz liczba oktanowa jest wieksza. Nie jest problemem w domu zrobic benzyne ktora ma 104 oktany – 85% spiryt + 15% benzyna. Samochod na tym pojedzie, bedzie megakulturalny, ale wyzsza temperatura spalania zabije silnik. Prosze, jeszcze raz, zrozumcie, ze te oktany o ktorych myslicie to marketingowy belkot...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marecky » 21 wrz 2009, 10:50

brii napisał(a):marecky – zrodlo prosze ;)

A tak na serio o po raz ostatni – opamietajcie sie – oktany nic nie mowi o kalorycznosci paliwa, paliwo 98 ma mniej kalorii niz paliwo 95.

Co do chrzczenia – ono podnosi liczbe oktanowa... Wystarczy dolac spirytusu do paliwa i juz liczba oktanowa jest wieksza. Nie jest problemem w domu zrobic benzyne ktora ma 104 oktany – 85% spiryt + 15% benzyna. Samochod na tym pojedzie, bedzie megakulturalny, ale wyzsza temperatura spalania zabije silnik. Prosze, jeszcze raz, zrozumcie, ze te oktany o ktorych myslicie to marketingowy belkot...


masz racje

a z tym ze w japoni nie ma 95 to podobno prawda
mój kuzyn jest w japoni kilka razy w roku i sam był zdziwiony ze nie ma tam 95. pytał japonczykow to oni twierdza ze nie ma takiego u nich.

kiedyś też rozmawiałem z kims z jdm option i też mi to powiedział :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 19:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez brii » 21 wrz 2009, 11:16

Amerykanie twierdza, ze u nich nie ma 98 ;)
Paliwo jest takie samo ale mierzone wg. roznych norm – stad roznice. Zauwazyc trzeba, ze bezproblemowo samochody z Japonii jezdza w UK i te z USA tez ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 21 wrz 2009, 15:07

Ja nie byłem w Japonii ale już kilka osób mi mówiło, że tam standardem jest benzyna 100-oktanowa. To by wyjaśniało dlaczego silniki w wersji japońskiej dobrze gadają tylko na V-powerze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Moto