Strona 1 z 2

W jakim zakresie obrotów jeździcie?

PostNapisane: 12 sty 2004, 20:03
przez owad
Sie mi nasunelo takie pytanko:
Na jakich obrotach prowadzicie swoje mazdziochy ?
Ja lubie sobie nacisnac, a ze autko ma tylko 88 konikow musze trzymac tak ponad 3500 zeby bylo w miare fajnie i zwawo. Jak ogarnia mnie nostalgia i oddaje sie rozkoszy jazdy to tak na 2000 sie tocze.

PostNapisane: 12 sty 2004, 20:16
przez XsiX
ja i moje auto lubimy obroty około 3 tys, na trasie ciut mniej jednak staramy się nie spadać poniżej 2 tys i nie przekraczać 7.5 tys <jupi>

PostNapisane: 12 sty 2004, 21:30
przez MZD
1600 w mjescie!

odp

PostNapisane: 12 sty 2004, 21:41
przez HERCIK
Ja tam lubie gorne zakresy obrotomierza w granicach 4-5 tys ale z reguly to jest jakies 3 tys.

O widze ze mamy kolege z niemiec na forum bardzo milo.

W z wiazku z tym ja mam do naszego nowego kolegi pytanie odnosnie oryiginalnych spoilerkow pod zderzaki i na progi do naszych madzi?
Czy nie mozna gdzies tego tam na jakims szrocie wyrwac za male pieniadze? <ganja>

PostNapisane: 12 sty 2004, 22:05
przez xXx
U mnie jest następująco:

– Po odpaleniu MAX 2500 obr/min
– Po nagrzaniu od 2500 do 4500 obr/min
– Sporadycznie 5500 do 6000 MAX.


Jak wie każdy użytkownik Mazdy z silnikiem V6 są w zależności od modelu 3 etapy przyśpieszania:

1 – do 4000 obr/min
2 – od 4000 do 5000 obr/min
3 – od 5000 w górę :D


Przy tych obrotach u mnie włączają się VRISY i zaczyna się zabawa :]

PostNapisane: 12 sty 2004, 22:11
przez majsterm
Ja jak oszczędzam na paliwie to 2000-3000, jak nie oszczedzam to 2000-4500, a jak mnie jusz targnie zeby pogupieś po mieścieto do 8000 kocham ten szwóng z wygechu ,,aż ucho cieszy" a ile z baku ciągnie !!!!

Re: odp

PostNapisane: 13 sty 2004, 01:50
przez Smirnoff
HERCIK napisał(a):Ja tam lubie gorne zakresy obrotomierza w granicach 4-5 tys ale z reguly to jest jakies 3 tys.

O widze ze mamy kolege z niemiec na forum bardzo milo.

W z wiazku z tym ja mam do naszego nowego kolegi pytanie odnosnie oryiginalnych spoilerkow pod zderzaki i na progi do naszych madzi?
Czy nie mozna gdzies tego tam na jakims szrocie wyrwac za male pieniadze? <ganja>


Przyłaczam się do prośby Hercika – też byłbym zainteresowany używanymi oryginalnymi spojlerkami do GE 2.5 w dobrej cenie.
Pozdro
Smirnoff

PostNapisane: 13 sty 2004, 01:59
przez Smirnoff
Aha, miało być o kręceniu autek hmm

Jak miałem VW Jetta GTi to normal było min 3500 a czasem na obrotomierzu widniało i 7000rpm (prawda Patryk? :P)
323F BG 1.9 – z reguły ok 2500-3500, max 6500 więcej nie katowałem.
323F BA 1.5 – z reguły ok 2500-4000, lecz jak chciałem, zeby szła, to do 7000rpm, lecz wtedy spalanie miałem rządu 11.5Pb/100km :D
626GE 1.9 – z reguły 2500-4500, w sytuacjach wymagających buta – do 6000rpm (LPG)
Służbową 626GE 1.9 czasem wkręcałem do 8000rpm na LPG :P, ale wiadomo, ze swojej bym tak nie wkręcił :P
Obecną 626GE 2.5 z reguły 2000-4000 (LPG), bo powyzej 4500 to nie ma po co deptać z mikserem od LPG. Niekiedy 1500rpm – przy naprawdę spokojnej jeździe. Na Pb bez miksera to :D normal 1500-2000, ale jak się spieszę ;) to 6000-7000rpm. Ale póki co, to mam mikser (jeszcze), lecz jeżdże na Pb, bo czekam tylko na rure od przepływki do przepustnicy i wywalam mikser. Jesli znajde jakiś sensowny, który nie będzie zmulał madzi, to powróce do LPG, jesli nie, to chyba w najbliższym czasie nie zagoszcze na stacji LPG :P

Pozdro
Smirnoff

PostNapisane: 13 sty 2004, 08:29
przez xXx
Tak, potwierdzam :D Hi Hi Hi....

PostNapisane: 13 sty 2004, 09:42
przez SANEONE
przy normalnej jeździe 2000-3000 obr/min

PostNapisane: 13 sty 2004, 09:53
przez Kruk11
Ja nie mam obrotomierza, ale tak na ucho to jeżdżę od 1000 do 7000 RPM <rotfl>

Naprzykład wczoraj wracałem do domku na jedynce bo wszyscy byli posrani ze strachu i więcej jak 1,5 kRPM nie wkręciłem hahaha

PostNapisane: 13 sty 2004, 10:13
przez Melon
Lubię wysokie obroty i dzwiek jaki wydaje wtedy mój tłumik

PostNapisane: 13 sty 2004, 10:15
przez Morder
Melon napisał(a):Lubię wysokie obroty i dzwiek jaki wydaje wtedy mój tłumik


mój człowiek :D

Re: odp

PostNapisane: 13 sty 2004, 10:31
przez Edi
Smirnoff napisał(a):
HERCIK napisał(a):Ja tam lubie gorne zakresy obrotomierza w granicach 4-5 tys ale z reguly to jest jakies 3 tys.

O widze ze mamy kolege z niemiec na forum bardzo milo.

W z wiazku z tym ja mam do naszego nowego kolegi pytanie odnosnie oryiginalnych spoilerkow pod zderzaki i na progi do naszych madzi?
Czy nie mozna gdzies tego tam na jakims szrocie wyrwac za male pieniadze? <ganja>


Przyłaczam się do prośby Hercika – też byłbym zainteresowany używanymi oryginalnymi spojlerkami do GE 2.5 w dobrej cenie.
Pozdro
Smirnoff


Mozna poszukac czesci na http://ersatzteile.autoscout24.de/ ale dzisiaj udalo mi sie tylko jedna czesc tam znalezc do Mazdy MX-5.
Znacznie wiecej czesci mozna kupic na niemieckim Ebay'u:

http://search.ebay.de/ws/search/SaleSea ... egory=9800

Jesli ktos ma pytania albo problemy z niemieckim to chetnie pomoge.

A co do obrotow, to na autostradzie swoja Madzie utrymmuje w okolicach 3500 obr, a na normalnej drodze staram sie 2000-3000 obr.
pozdrawiam
Edi

PostNapisane: 13 sty 2004, 13:15
przez baad
Ja lubie odłos silnika tak pomiędzy 3000 a 4000, ale zazwyczaj jeżdżę ok 2000 – 3000. Ale lubię też czasami podgazować do 5500. Nie próbowałem jeszcze nigdy przeciągnąć do odcięcia :( muszę kiedyś się przemóc :)

Re: odp

PostNapisane: 13 sty 2004, 17:01
przez MZD
HERCIK napisał(a):Ja tam lubie gorne zakresy obrotomierza w granicach 4-5 tys ale z reguly to jest jakies 3 tys.

O widze ze mamy kolege z niemiec na forum bardzo milo.

W z wiazku z tym ja mam do naszego nowego kolegi pytanie odnosnie oryiginalnych spoilerkow pod zderzaki i na progi do naszych madzi?
Czy nie mozna gdzies tego tam na jakims szrocie wyrwac za male pieniadze? <ganja>


bardzo cienszko sauatfic na szrocie!
od czasu do czasu we ebay som!
ja moje dostauem ze austri! taki facet mi je prszyslal!
250€ saplacielem! originalne w mazdzie Niemcy kosztujom okolo 1200€

PostNapisane: 16 sty 2004, 14:48
przez Globy
Ja mykam miedzy 1800 a 7000.

PostNapisane: 16 sty 2004, 19:58
przez _MarSs_
Myślę, że w najlepszej sytuacji są posiadacze Mazd z ASB:
jak się nie spieszy to silniczek szumi około 1600 – 2000 rpm,
a jak trzeba wyprzedzić / odskoczyc to 6000 – 6400 bez stresu, że wejdzie na czerwone, że skończy się przyspieczenie, że trzeba będzie zmienić bieg – samo się robi.
Nie sądziłem że coś takiego kiedyś powiem (jeździłem 11 lat na manualu) ale KOCHAM ASB (jak się nie psuje) – czy to nie podobnie do kobiet??

PostNapisane: 16 sty 2004, 20:10
przez Mario
Nie sądziłem że coś takiego kiedyś powiem (jeździłem 11 lat na manualu) ale KOCHAM ASB (jak się nie psuje) – czy to nie podobnie do kobiet??


Mam to samo, dawno już przestało mnie bawić "kręcenie" silnika pod czerwone pole a płynna zmiana biegów w prawidłowo pracującym automacie – to sama poezja ... <list>

PostNapisane: 16 sty 2004, 20:53
przez Gość
Średnio 2000. Staram się nie schodzić poniżej 1800. Jeśli trzeba depnąć, redukuję, aby zacząć od min. 2500 – 3000. Max 4500 – 5000.