Jaką mazdę wybrać

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Pablo11 » 30 maja 2009, 21:54

Witam wszystkich klubowiczów.
W niedługim czasie chciałby sobie zakupić samochód który w ostatnim czasie zaczął mi się bardzo podobać tj. mazda 6 rok 2003 – 2004. Z uwagi iż mało wiem o tym aucie chciałbym poprosić o pomoc w wyborze takiego samochodu.
To znaczy jakbyście mogli coś o takim samochodziku napisać. Jaki silnik byłby najlepszy na co zwracać uwagę przy wyborze oraz zakupie takiego auta. :)
Myślę o hatchback na olej napędowy.
Za pomoc z góry dziękuję.
Pablo11
 

Postprzez Udesky » 30 maja 2009, 22:18

Jest cały dział poświęcony Mazdzie 6, jak również dział diesel czy eksploatacyjny. Więc tam na pewno znajdziesz odpowiedzi na interesujące cię tematy.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Piterx » 30 maja 2009, 23:37

ja bym wybrał srebrną :P :P
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Globy » 30 maja 2009, 23:59

Przejrzyj w pierwszej kolejności podwieszone tematy w dziale Mazda 6 i Diesel oraz forum pod kątem generacji GG i silnika MZR-CD. Uważaj na egzemplarze poniżej 35 tys. zł z "upiększoną" historią ich życia.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez magicadm » 31 maja 2009, 04:44

Pablo11 napisał(a): na olej napędowy.

Jak ćmy lecące do ognia :| ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Myjk » 31 maja 2009, 07:22

magicadm napisał(a):Jak ćmy lecące do ognia

Lepsza ćma w ogniu, niż upierdliwy komar koło ucha.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez magicadm » 31 maja 2009, 12:09

Myjk napisał(a):Lepsza ćma w ogniu, niż upierdliwy komar koło ucha.


Ale to Ty jesteś właśnie ta ćmą :)
Żeby nie rozbudzać kolejnej dyskusji – moje obserwację z wczoraj.
Znajomy szukał w Wawie autka – Volvo v50, oczywiście "dieslu"

Odwiedziłem z nim kilka autokomisów. W jednym stały 2 mocno zużyte sztuki. Zaczęliśmy rozmowę z handlarzem. Na nasz żart/stwierdzenie o kręceniu licznika handlarz "honorowo" pokazał nam bramę. Potem stwierdził, że miał kilka takich aut (V50) i że zostały mu "najgorsze" :|
Wnioski? :
-Polak nadal bezkrytycznie utożsamia sobie diesla z hasłem "ekonomia" i nadal będzie "pęd" na tego rodzaju napęd o czym świetnie wiedział handlarz, który w rozmowie wykazał się arogancją wobec człowieka, który naprawdę chciał wyjechać autem z jego komisu. Jak nie dziś ten napalony, to jutro następny.

Inny kumpel – rozmowa z piątku, też zmienia autko. No i musi być Avensis 2 generacji w Dieslu Kombi. Na pytanie dlaczego: bo mało pali (niby diesel) i nigdy się nie psuje (niby Toyota)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez grabu122 » 31 maja 2009, 12:54

magicadm napisał(a):Żeby nie rozbudzać kolejnej dyskusji
:P :P :P
Twoje obserwację, wcale nie są odosobnione ;)
Gdy rozejrzę się wśród dalszych i bliższych znajomych, każdy kto przytulił- uciułał trochę grosza (ok.30-36tys.) i chce zmienić samochód to wybór jest tylko jeden- DIESEL :) – nie ma innej opcji i najlepiej w nadwoziu kombi. Najczęściej są to ludzie, którzy mieli przykre doświadczenia z instalacjami LPG :D
A na pytanie dlaczego? No jak to :D , tym to dopiero się jezdzi <jupi> leci ponad 200km/h i spala 5l ropy na 100km. :D
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez magicadm » 31 maja 2009, 13:09

grabu122 napisał(a):o wybór jest tylko jeden- DIESEL :) – nie ma innej opcji i najlepiej w nadwoziu kombi.

Najważniejsze jest pytanie – czy jako kolejne autko te kupią diesla???
grabu122 napisał(a):Najczęściej są to ludzie, którzy mieli przykre doświadczenia z instalacjami LPG :D

Jakie warsztaty montujące LPG mamy w Polsce – każdy wie <killer>
A Polak jest już taki – jakby mógł toby "wrzucił " gaz do CITD, TDI itp :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez nemi » 31 maja 2009, 13:25

magicadm napisał(a):Jakie warsztaty montujące LPG mamy w Polsce – każdy wie

No jakie? Ja uważam, że bardzo dobre, tylko jak nam (tzn. większości) szkoda dorzucić 200-500 zł, żeby wybrać się do lepszego warsztatu i założyć coś odrobinę mniej problematycznego, to pretensje można mieć tylko do siebie, a nie do montera :]. Są w tym kraju warsztaty, w których nawet nie da się założyć jakiegoś chłamu, bo nie mogą sobie pozwolić na wpadki.

Niemal wszyscy dążą do tego, żeby było taniej – kupują najtańsze LPG i skręcają na maksa, żeby płacić jak najmniej (widzieliście w necie ile ludzi chwali się, że im auto pali mniej gazu niż benzyny?), a teraz z kolei wszyscy pędzą ku Dieslowi nie bacząc na często koszmarne koszty serwisu tankując też tylko tam, gdzie można zaoszczędzić 2 grosze na litrze :|. A potem w komisach stoją auta takie jakie stoją – zmęczone życiem, bo ktoś się porwał na coś, na co go nie stać, albo szkoda mu włożyć trochę kasy w normalny serwis...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez CezaR83 » 31 maja 2009, 14:30

nemi napisał(a):a teraz z kolei wszyscy pędzą ku Dieslowi nie bacząc na często koszmarne koszty serwisu tankując też tylko tam, gdzie można zaoszczędzić 2 grosze na litrze

q*wa, nie lubie jak tak sie generalizuje .... Ja mam nowego CRa i nie leje tam gdzie taniej, a serwis ... tez nie bede żałował na ori częściach! :P bo nie kupiłem diesla tylko dlatego zeby był oszczędny ale... nie ważne. :|

----------
ale... Zawsze chciałem mieć Diesla (miałem małą benzynke) bo Lubie jego charakterystykę, to że pali mniej w porównaniu z tym samym silnikiem benzynowym było brane pod uwagę na sam koniec przy zakupie. :P
Ostatnio edytowano 31 maja 2009, 14:52 przez CezaR83, łącznie edytowano 2 razy
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez nemi » 31 maja 2009, 14:46

CezaR83 napisał(a):q*wa, nie lubie jak tak sie generalizuje ....


nemi napisał(a):Niemal wszyscy dążą do tego,

Zabrakło tego słówka w kolejnym zdaniu. Ja na przykład nigdy nawet Diesla nie rozważałem, więc rzeczywiście "wszyscy" to za duża generalizacja :P

CezaR83 napisał(a):Ja mam nowego CRa

I pewnie poszedłeś po niego do salonu? Gdybyś próbował kupić auto używane w Polsce, to zakup takowego jest dość karkołomny i wszędzie wyłażą te pozorne oszczędności... Trochę miałem okazję pojeździć i obejrzeć parę egzemplarzy "serwisowanych w stanie idealnym" (tylko jak pisałem wyżej – nie diesli) :).

CezaR83 napisał(a):bo nie kupiłem diesla tylko dlatego zeby był oszczędny ale...

Właśnie wydaje mi się, że to "ale" jest najważniejsze i teraz Diesla powinno się kupować nie dla oszczędności, których przypuszczam nie ma z uwagi na droższy serwis, ale ze względu na inne walory/upodobanie do tego typu silników. Ale na pewno nie ze względu na panującą modę...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez magicadm » 31 maja 2009, 14:50

CezaR83 napisał(a):Ja mam nowego CRa i nie leje tam gdzie taniej

To wróży rychłą katastrofę :| Oranżadę już próbowałeś?

CezaR83 napisał(a):nie kupiłem diesla tylko dlatego zeby był oszczędny

To czemu robisz "dziadowskie" oszczędności na paliwie?
Troszkę konsekwencji ;)
CezaR83 napisał(a):serwis ... tez nie bede żałował na ori częściach!

Uwierz mi, lepiej dołożyć 20 groszy do litra czystego paliwa niż xxx zł do naprawy "wtrysku"
Rozumiem, że znasz i akceptujesz ceny wtryskiwaczy czy pompy CR z ASO?


PS
W tym temacie jest mowa o rynku wtórnym
Kupując nowe autko na gwarancji, przy odpowieniej kalkulacji kosztów – zapewne wziąłbym diesla dokładnie:
nemi napisał(a):ze względu na inne walory/upodobanie do tego typu silników
Ostatnio edytowano 31 maja 2009, 14:55 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez nemi » 31 maja 2009, 14:54

magicadm napisał(a):To wróży rychłą katastrofę ysz Oranżadę już próbowałeś?

Kolega napisał "nie leję" :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez CezaR83 » 31 maja 2009, 14:57

magicadm napisał(a):To czemu robisz "dziadowskie" oszczędności na paliwie?

ŻE CO????? <lol> Tak sie składa ze nie jeżdżę oszczędnie szczególnie po mieście, chociaż ostatnio testuje ile można w mieście minimalnie spalić.... ale to nie dla mnie!!! ;)
magicadm napisał(a):Rozumiem, że znasz i akceptujesz ceny wtryskiwaczy czy pompy CR z ASO?

Jak będzie trzeba to sie wymieni, ale TO CHYBA JUZ NIE TWOJA SPRAWA! <lol>
nemi napisał(a):
magicadm napisał(a):To wróży rychłą katastrofę ysz Oranżadę już próbowałeś?

Kolega napisał "nie leję" :)

Właśnie!
magicadm napisał(a):Uwierz mi, lepiej dołożyć 20 groszy do litra czystego paliwa niż xxx zł do naprawy "wtrysku"

Stary , Lepiej Czytaj ze zrozumieniem! :)
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez magicadm » 31 maja 2009, 15:30

nemi napisał(a):Kolega napisał "nie leję"

Sorki :)
"Odszczekuję" resztę swoich "wypocin"
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez krzych » 31 maja 2009, 15:31

Magicadm, a Ty masz benzyne do sprzedania czy jak ze tak w co drugim watku wklejasz "katastrofa" z mordka wybaluszajaca oczy? :P

Diesel nie wielblad, pic musi. Samochod zawsze jest skarbonka, a ktos kto kupuje samochod zeby oszczedzac, czlowiekiem niespelna rozumu. Diesla kupuje sie dla momentu obrotowego i mruczenia. Ile pali tyle pali. Jak kiedys bedzie (a bedzie) katastrofa i zacznie brakowac ropy to wlasnie DIesel bedzie najdrozszym paliwem, bo jest najbardziej potrzebny przemyslowi i tam bedzie priorytet, a z jednej barylki ropy tylko jakis procent moze byc przerobiony na diesla.

Nie wiem kto Ci wpoil haslo ze "ludzie kupuja diesla zeby oszczedzac", ale chyba sie minal z prawda deko. Owszem, mowi sie na koniec zakupu "a i ropa tansza", ale to jakby jest tylko argument dodajacy animuszu raczej niz czegokolwiek innego :P

PS. Jak mialem benzyne Polo 1.0L pojemnosci to palilo 9L po miescie, jak mam Mazde 6 2.0L to pali 9L po miescie, a jak bym mial A4 1.6 benzyne to tez by palilo 9L po miescie... Moze i benzyna deko drozsza, ale gaz deko tanszy, wiec jak ktos chce oszczedzac to kupuje BENZYNE i robi LPG.

PS2. Z powyzszego jasno wynika, ze ilosc wydanych pieniedzy na paliwo zalezy od ciezaru nogi i lubianych predkosci, a nie od rodzaju silnika jesli bierzmy pod uwage marki samochodow powyzej sredniej jakosciowo (choc fiat tez nie pali jak smok)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez magicadm » 31 maja 2009, 15:42

krzych napisał(a):Magicadm, a Ty masz benzyne do sprzedania

Widzisz, ja narazie nie sprzedaję, a nawet gdy nadejdzie "ta chwila" to będę musiał liczyć tylko na siebie – w końcu PZU płaci tylko za kombi w dieslu :D
krzych napisał(a):Nie wiem kto Ci wpoil haslo ze "ludzie kupuja diesla zeby oszczedzac", ale chyba sie minal z prawda deko.

Ja od dawna wiem, że to kłamstwo, co 99% postów na forum potwierdza. Cytuję tylko wypowiedzi "z ulicy"

krzych napisał(a): Samochod zawsze jest skarbonka, a ktos kto kupuje samochod zeby oszczedzac, czlowiekiem niespelna rozumu

Niektórzy kupują by zarabiać. Matematyki nie oszukasz ;) Ich też nazwiesz "niespełna rozumu"?

krzych napisał(a):Owszem, mowi sie na koniec zakupu "a i ropa tansza", ale to jakby jest tylko argument dodajacy animuszu raczej niz czegokolwiek innego

Jak miałem Diesla to też tak sobie powtarzałem :)

krzych napisał(a): Z powyzszego jasno wynika, ze ilosc wydanych pieniedzy na paliwo

Gdyby tylko o koszty paliwa chodziło....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez grabu122 » 31 maja 2009, 16:07

krzych napisał(a):Diesla kupuje sie dla momentu obrotowego i mruczenia.


Niestety moment obrotowy to nie wszystko..... liczy się ile tych obrotów wału na minute da się osiągnąć i jak zachowuje się krzywa mocy w zakresie maksymalnych obrotów i TU diesel daje ciała... no cóż niektórych rzeczy nie da się przeskoczyć, nie można mieć wszystkiego :P

Wyprzedzanie na trasie mocnym turbodieslem na wysokich biegach to czysta przyjemność, ale już dynamiczna jazda miejska od świateł do świateł i machanie tym lewarkiem od biegów jak szalony.... tak mi się nie podoba- krótkie 3 pierwsze biegi, ledwie co wciśniesz gaz do deski już trzeba zmieniać bieg.
Ale to może kwestia przyzwyczajenia.....
Mi tam bardziej odpowiada charakterystyka dużych niewysilonych silników benzynowych
To jest magia, że np. przy 60km/h w mieście redukujesz do dwójki i ciągniesz do 120-130km/h na tej dwójce, wyprzedzając przy tym wszystkich, no może prawie wszystkich.
No ale, ile takie 2.5 V6 czy 3.0 V6 palą tej benzyny.... ale to już inny temat.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez krzych » 31 maja 2009, 16:39

grabu122 napisał(a):Niestety moment obrotowy to nie wszystko..... liczy się ile tych obrotów wału na minute da się osiągnąć i jak zachowuje się krzywa mocy w zakresie maksymalnych obrotów

Zupelnie nie zrozumiales. Owszem, liczy sie TYLKO moment obrotowy, bo dzieki temu wyprzedzam jak benzyna, a nie wyje jak szlifierka. A na predkosci swiatla mi nie zalezy, bo jak by mi zalezalo to bym sobie zbieral kase na rakiete :P Ja sobie wyprzedzam i jade na luzaka jak harleyem, a Ty pilujesz jak szlifierka i to byla glowna decyzja moja przynajmniej o zakupie diesla.
grabu122 napisał(a):dynamiczna jazda miejska od świateł do świateł i machanie tym lewarkiem od biegów jak szalony....

Poza zmiana 1 na 2 nie zaobserwowalem podobnych wrazen. Jedynka bywa irytujaca, ale jak sobie uzmyslowisz, ze po cos temu silnikowi obroty 5000 zrobili jednak to mozna ciagnac jedynke do 4000 bez obaw i jedynka przestaje byc problemem rowniez. A wycie nadal mniejsze niz w benzynie.
grabu122 napisał(a):Ale to może kwestia przyzwyczajenia.....

Albo zrozumienia tego co powyzej napisalem. Miasto juz nie jest dla mnie problemem po trzech miesiacach jazdy, a trasa jest niesamowita przyjemnoscia.
grabu122 napisał(a):charakterystyka dużych niewysilonych silników benzynowych

Nie mowie ze nie. Mi lepiej jak na razie bylo kupic diesla. Moze kiedys kupie 3.0 V6 ;)
grabu122 napisał(a):no może prawie wszystkich.

Przy podobnym litrazu od 60 do 120 to jakos tego nie widze ;) (biorac pod uwage tak samo nowoczesne konstrukcje silnikow, bo np M6 ma starego diesla z jedynie 143 KM :), wiec moze ze mna mialbys szanse ;) )
grabu122 napisał(a):3.0 V6 palą tej benzyny

Znow – biorac tak samo zaawansowane jednostki o tej samej masie – sadze, ze nie palilyby niewiele wiecej/mniej – w koncu paliwo niezaleznie od pojemnosci dostarcza zawsze taka sama dawke energii. Zakladajac ze sprawnosci samochodu wynosi w obu przypadkach x, tracisz tylko tyle ile idzie w cieplo w benzynie :) Czyli jedziesz teoretycznie wolniej, ale w praktyce czy to jest zauwazalne w zasadzie? Chyba nie bardzo – patrz moj post wyzej o spalaniu jednolitrowego silnika vs dwulitrowy
magicadm napisał(a):Niektórzy kupują by zarabiać. Matematyki nie oszukasz oczko Ich też nazwiesz "niespełna rozumu"?

Nie, ich nie, bo oni robia tak duzo kilometrow, ze nawet jedna kropelka paliwa to juz dla nich wielka oszczednosc (oczywiscie mowa o transporcie – ale co ja tira kupilem czy jak?)
magicadm napisał(a):Gdyby tylko o koszty paliwa chodziło....

Nie tylko o nie chodzi i wiem na co sie narazam, znam ceny wtryskow, pomp, diltrow sadzy i innych badziewi, ale dlatego tez staralem sie kupic jak najnowszy sprzet, zeby sie nie narazac na te inne koszty. Moze sie przelicze, a moze nie, zycz mi szczescia ;)

Reszta Twoich wypowiedzi Magicadm mi troche jzu religia traci wiec nie bede z nimi dyskutowal, bo nie zwyklem nawracac ;)

PS. Jakbym sobie kupil Porsche to tez bys mi pisal ze czesci drogie i ze moga mi zapier**ic z parkingu, tylko co to zmienia skoro bym byl szczesliwy objezdzajac Cie wokolo? :D Kazdy samochod moze sie zepsuc, kazdy kosztuje i kazdy moga ukrasc – dzis moda na 6, kiedys na malucha, jutro na A4 ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto