Emulator DPF w MZR-CD, co można zepsuć?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez krzych » 26 maja 2009, 00:09

Myjk napisał(a):Pół miasta co najmniej, nie wie co to jest i że ma DPF

A ten znow ze swoja demagogia ;P

Myjk napisał(a):Wg mnie nadal nielogiczne jest inicjowanie przepalania filtra który jest czysty

Sens jest, stwierdzenie, ze DPF jest obecny i zdrowy. CHocby to mialo trwac tylko tyle ile spryskanie czystej siatki ON i odpalenie ogniska. Ale czy to jest madry sens i czy zostal zaimplementowany to juz nie mi osadzac – Panowie od emulatora wspominali ze raz na 1000km musi sie wypalic...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 26 maja 2009, 08:16

Jeżeli katalizator jest zintegrowany z DPF, to jak będą wyglądać normy emisji w razie jego wycięcia ? Czy taki saomchód przejdzie normalne badania techniczne ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 26 maja 2009, 08:32

krzych napisał(a):A ten znow ze swoja demagogia

Nie wiem gdzie znalazłeś demagogię, fakt jest taki, że na forum jest z górką 10 osób chcących
wymontować permanentnie DPF, reszta albo o nim nie wie, albo nie ma z nim specjalnych kłopotów.
Jeśli mają, to problemem nie jest sam DPF, tylko coś co go obsługuje. Ale to już przecież ustaliliśmy
jakiś czas temu w innym wątku.

krzych napisał(a):CHocby to mialo trwac tylko tyle ile spryskanie czystej siatki ON i odpalenie ogniska.

Po co? To tak jakbyś na palenisko wrzucił gazety i zapałkę. Zabłyśnie przez chwilę
i nic pożytecznego z tego nie będzie. Ani się przy takim ognisku nie ogrzejesz,
ani kiełbasy nie usmażysz. Po prostu nie widzę w tym kompletnie sensu.

krzych napisał(a):Ale czy to jest madry sens i czy zostal zaimplementowany to juz nie mi osadzac – Panowie od emulatora wspominali ze raz na 1000km musi sie wypalic...

Fajnie, a powiedzieli chociaż jak to zbadali? Ponownie powstaje pytanie, czy jeśli tak
faktycznie jest, to potrzebny jest w ogóle jakiś "emulator"? Widziałbym sens jego
zastosowania, gdyby faktycznie coś potrafił, np. przerwać natychmiastowo proces
wypalania a nie po 5 minutach, jak układ wylotowy zostanie napompowany paliwem.

Po za tym mnie się ogólnie ten pomysł NIE PODOBA – głównie ze względów ekologicznych.
W końcu nie bez przyczyny montują katalizatory w silnikach benz., a "ostatnio" DPFy przy Dieslach.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 26 maja 2009, 09:44

mcbeth napisał(a):Jeżeli katalizator jest zintegrowany z DPF

Najpierw trzebaby sie wlasnie upewnic ze nie jest lub jest... Ale jesli jest to mozna zrobic test na stacji diagnostycznej, to akurat nie problem, bo zawsze mozna wrocic do opcji z DPF dopoki nic sie nie zepsulo ;)

Myjk napisał(a):tylko coś co go obsługuje

Eeee, tego nie zrozumialem :) A co do reszty, ok, niech bedzie ze reszta sie nie orientuje ;) (to ze tutaj ludzie nie pisza nie jest zadnym dowodem, ale niech bedzie :) )

Myjk napisał(a):Fajnie, a powiedzieli chociaż jak to zbadali?

A po co? To jasne, ze skoro "musi" to znaczy ze robili testy takich co nie musialy i nie zdaly egzaminu. To oczywiste.

Myjk napisał(a):Widziałbym sens jego
zastosowania, gdyby faktycznie coś potrafił

Potrafi zmniejszyc Ci spalanie o jeden litr, potrafi "nie przybyc" oleju, potrafi oszczedzic srodowisko poprzez rzadsza utylizacje oleju, mniejsza jego produkcje, rzadsza utylizacje samego DPF ktory pada po 200k km podobno i tym samym zmniejszyc jego produkcje ktora znow wymaga ropy, stali, ceramiki i innych badziewi ktore o wiele bardziej zuzywaja srodowisko niz jakas tam sadza?

Myjk napisał(a):Po za tym mnie się ogólnie ten pomysł NIE PODOBA – głównie ze względów ekologicznych.

Patrz wyzej. Jestes wyjatkowo uparty z ta teoria. Poczytaj sobie artykuly o DPF niezaleznych ludzi. Jeszcze nie spotkalem sie z opinia ze DPF faktycznie chroni srodowisko (procz Twojej ;) ). Ja tez staram sie cieszyc tym co mam, ale jak cos jest ewidentnie bublem to sie nie upieram, ze jakkolwiek dziala ;P. Zreszta temat juz byl, czy sie pomysl podoba czy nie, a tu chce ustalic tylko co i w ogole czy mozna za pomoca emulatora cokolwiek uszkodzic. Kazdy sobie poczyta i wnioski wyciagnie sam.

O ile wreszcie zacznie sie jakas techniczna dyskusja, a nie takie dywagacje ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez malmund6 » 26 maja 2009, 19:53

Spujrzcie na to z innej strony duzo latwiej jest kontrolowac emisje substancji szkodliwych dla srodowiska kilku tysiecy fabryk produkujacych te badziewia niz 500milionow kopcacych samochodow na calym swiecie.To wlasnie dlatego my musimy sie z tymi badziewiami użerac.
A jak pare osob to wymontuje to sie nic nie stanie.
A co do waszych uwag na temat tego inicjowania wypalania co jakis czas to zeczywiscie nie wiadomo jak mazda to rozwiazala dopuki ktos tego nie zbada , dla mnie byloby lepiej jak by wogole wyeliminowac ten proces bo poco zeczywiscie wypalac skoro jest czysty moze jest to mozliwe w naszym modelu dpf a komp bedzie sobie caly czas myslal ze jest czysty i nie bedzie wychwytywal zadnych awarii systemu. Testy pokaza tylko kto sie na nie zdecyduje?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez krzych » 26 maja 2009, 20:11

Oczywiscie ja chce sie zdecydowac, ale chce byc swiadom na co sie narazam. Niestety zadne z naszych licznych mechanikow jeszcze nie zabral glosu w dyskusji :(
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez malmund6 » 26 maja 2009, 20:36

Ja wiem tylko tyle ze potrzebny ci bedzie porzadny oscyloskop zeby moc sprawdzic zakresy dzialania poszczegolnych czujnikow we wszystkich mozliwych warunkach i dopiero wtedy bedzie mozna myslec o ich symulacji. To wymaga troche czasu i kasy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez krzych » 26 maja 2009, 20:41

malmund6 napisał(a):potrzebny ci bedzie porzadny oscyloskop

Nie zrozumielismy sie. W watku o DPF zglosili sie do nas ludzie ktorzy juz maja emulator. Oni robia badania, oni dopasowuja sygnaly, generalnie umieja to robic. Jak juz tutaj zaznaczylem, zrobili FAP. DPF to tylko inna nazwa podobnego urzadzenia (z tym, ze tam podobno jedna sonda cisnienia jest – chyba).

Tu chcialbym rozwazyc to, czego moze Oni nie rozwazyli – cala otoczke czyli silnik i jego osprzet np uklad wydechowy...

Jesli tylko samo urzadzenie mialoby byc klopotem to klopotu nie ma, bo urzadzenie juz jest. Pomiary tez juz przeprowadzone. Tylko instalowac. Ale jak to mawiaja, co nagle to po diable, wiec staram sie wydebic nieco informacji od specjalistow.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 8 cze 2009, 21:22

W zwiazku z brakiem dodatkowych informacji od mechanikow, jak tez odzewu ze strony oferentow (a nie zamierzam za nimi ganiac ;) ) – odstepuje od tematu calkowicie na jakis czas.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Emulator FAP - DPF » 12 cze 2009, 10:47

Witam
www.emulatory.com.pl
Emulator do mazdy w fazie testów!
Emulator FAP - DPF
 

Postprzez Grzyby » 12 cze 2009, 11:09

Emulator FAP – DPF napisał(a):Emulator do mazdy w fazie testów!

krzych napisał(a):odstepuje od tematu calkowicie na jakis czas

no to zaczynaj od nowa :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 12 cze 2009, 22:20

Grzyby napisał(a):
Emulator FAP – DPF napisał(a):Emulator do mazdy w fazie testów!

krzych napisał(a):odstepuje od tematu calkowicie na jakis czas

no to zaczynaj od nowa :P


Niestety chyba nie tedy droga Grzybus – cytuje wypowiedz Admina ich forum (http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=2):

– Proszę nie pytać o szczegóły dotyczące działania emulatora, bo to tak jakby zapytać piekarza o przepis na bułki wink

Ja szczerze powiem, ze wielu piekarzy o przepis na bulki pytalem i dostalem zawsze odpowiedz :) Fakt, ze ciezej dowiedziec sie jak zrobic zakwas, ale to tylko dlatego, ze nie ma jednoznacznej odpowiedzi – kazdy robi inaczej i nawet swoj sposob ciezko opisac (ja mialbym problem ze swoim zakwasem – to cos jak chodowanie zwierzaka, sprobujcie opisac jednoznacznie jak :P).

Niestety jesli chodzi o mechanike i grzebanie w samochodzie wartym setki tysiecy (w moim przypadku juz tylko dziesiatki tysiecy) jest nieco inaczej. Po pierwsze, problem mozna latwo opisac teoretycznie (bez wdawania sie w szczegoly umozliwiajace skopiowanie pomyslu – btw. jak elektronik bedzie chcial to i tak skopiuje – nie takie cacka sie kopiowalo), a poza tym stawka jesli poszloby cos nie tak nie jest jak przy bulkach (niesmak + ew. wymioty) tylko kilkidziesieciotysieczny kredyt na auto :P Niechby cos bylo nie tak z wtryskami przez zmiany cisnien (4 x po 2500 zl = 10k zl, niech padnie uszczelka pod glowica, niech zdarzy sie cos nieprzyjemnego – czyzby gwarancja produktu obejmowala rowniez katastroficzne skutki w innych podzespolach samochodu? – jesli nie, to mam prawo wiedziec jak to wplywa na dzialanie samochodu, jesli nie, coz, poczekam na jeleni ktorzy przetestuja... – a do tego czasu zmienie dyszla na benzyne, hehehe)

[edit]

PS. Nawet proponowalem wspolprace na terenie mazowieckiego jesliby rzecz okazala sie warta swieczki – niestety kontakt byl powierzchowny z lekkim nastawieniem jakbym mial byc zatrudniony, a nie byc partnerem w rozmowie. Chyba jedyne co Panow juz wtedy interesowalo (po znalezieniu testera blizej) to moja wiedza odnosnie zabezpieczne software'u przed kopiowaniem. Troche niepowazne podejscie proponowac, a pozniej "zapomniec". Jak juz wspominalem, prosil sie nie bede.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Vernitus » 13 cze 2009, 00:46

Szkoda,że Pan z forum nie odpowiedział bardziej szczegółowo na moje pytanie , teraz możemy jedynie liczyć aż trafi się jakiś ryzykant i to przetestuje lub na rozwiązanie języków Panów z powyższej firmy. Dla mnie DPF póki co nie jest problemem ale dobrze mieć zawczasu furtkę z innym rozwiązaniem.
Zobaczymy co z tego wyjdzie....oby się udało :D
"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 16:07
Posty: 69
Skąd: okolice Wa-wy :)
Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.

Postprzez krzych » 13 cze 2009, 15:17

Dokladnie to samo mysle – Panom sie wydaje, ze to dla nas jakas tragedia ten DPF, a fakt jest taki, ze nie az tak duza zeby ryzykowac sprawnoscia samochodu bez informacji jak to dziala.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy Moto