Mazda CX-7 – Porównanie z konkurencją

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Deniorek » 29 sie 2009, 12:10

Jest w Rosji poseł, który podjeżdża na ich "dumowski" parking tirem bez naczepy. Jakimś super wypasionym tirem jakie można spotkać tylko w USA. Naprawdę przednio wygląda to przy tych Audi A8, BMW 7, Maybachu i kilku innych "skromnych" autach. Kiedyś go zapytali czemu jeździ po Moskwie takim czymś. Odpowiedział, że woli być wyżej niż każdy inny kierowca na drodze. A stać go na Maybacha i inne cuda motoryzacji.
Nie ma co pisać auto klasy średniej, czy wyższej, bo później wynikają takie smaczki jak różnica w wersji, a co za tym idzie ogromna różnica w cenie (Mazda na to nie jest narażona dzięki polityce cenowej ograniczonej ilości wersji wyposażenia). Ja wyższość pozostawiam ludziom, którzy jeżdżą autami za cenę dwukrotnie wyższą od CX-7 i to w najtańszej wersji. :) Nie każdy w Polsce musi mieć auto klasy wyższej, byłoby zbyt pięknie. :) Uważam, że skoro czujesz się dobrze w swoim aucie to po cichu można sobie wmawiać, że jeździsz ładnym, nietanim autem, cieszyć się, że jesteś na krok przed innymi, ale nie ogłaszać całemu światu, że teraz już nie wstyd ci będzie podjechać pod 5-gwiazdkowy hotel. Bo podjedzie tam taki gość w nowej A8 i zapyta co to za plebs przyjechał i się zaczyna rządzić bo ma auto, na który nie stać większość Polaków. <diabełek> Nie uznaję takich podziałów tak przy okazji. ;) Bo auto nie jest wyznacznikiem pozycji w społeczeństwie. :) A na taki tor zaczyna być przerzucana dyskusja o klasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Sevyoruum » 29 sie 2009, 12:20

Jancio to nie jest kwestia tego ilu mam znajomych co jezdza autami za 300-400tys. Jak juz bylo napisane, znamy ludzi, ktorzy maja kasy tyle zeby wejsc do salonu i wziac najbardziej wypasione audi za kase, a jezdza sobie np toyota, mazda, mitsubishi. Sa tez tacy, ktorzy powinni jezdzic fiatem, ale z uporem maniaka ciulali zeby kupic mercedesa. W mojej opini 150tys to jest kupa forsy. Chcialem- kupilem. Dla wielu to jest kupa forsy, jedni kupuja, a inni pukaja sie w glowie i mowia- a na ch... mi auto za 150tys zeby sobie po drodze jezdzic! Co nie zmienia faktu, ze mogliby sobie je kupic, wlasnie o to mi chodzi. Pytanie, jesli CX to auto klasy wyzszej, to jaka klasa jest audi Q7, audi A8, bentley czy wspomniany wyzej maybach? Wg mnie Dorzucajac Mazde do klasy wyzszej, potem musimy swiadomie zmienic nazwe klasy wyzszej dla takiego audi, bo wg mnie nie ma opcji zeby CX'a wrzucac do jednego wora do audi a8.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez Deniorek » 29 sie 2009, 12:54

Sevyoruum napisał(a):Dorzucajac Mazde do klasy wyzszej, potem musimy swiadomie zmienic nazwe klasy wyzszej dla takiego audi, bo wg mnie nie ma opcji zeby CX'a wrzucac do jednego wora do audi a8.


Argument nie do obalenia. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez jancio68 » 29 sie 2009, 13:04

Ja nie twierdziłem, że Cx to klasa wyższa ani premium. Według mnie to średnia-wyższa, segment D.
Ale jak to z klasyfikacjami. :]
Ja też uważam, że to kupę kasy jest, mimo wszystko.
Wiele osób po prostu niestety na nie nie stać i tyle. A wszelki rozważania, że mam kasę ale nie kupię bo będę jeździł rowerem są bez sensu bo są ludzie którzy mają duże pieniądze i nie przywiązują wagi do rzeczy materialnych. I w d...... mają Cx-a tak samo jak Lambo i Maybacha. Jedni kupują samochód, który im się podoba, sprawia przyjemność i cieszy i do nich się zaliczam a inni kupują samochód bo potrzebują added value w postaci marki, prestiżu, szpanu. Lub do pracy-jak deniorek Verso a po pracy poleruje Rexa. <lol>
A co do Verso to ktoś kupi wersję za 80 parę tysięcy i powie ci deniorek: Mam taki sam! Prawda czy fałsz?
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Sevyoruum » 29 sie 2009, 13:11

Ja bym sie w sumie nie przjemowal jak ktos by powiedzial- mam taki sam, bo albo jest zlosnikiem, a na takich nie warto zwracac uwagi, albo jest laikiem motoryzacyjkym wiekszym ode mnie:)


Sevyoruum napisał(a): Jednak ludzie sa przyzwyczajeni, ze jak ida kupic sobie duze auto za 135 tys(wg mnie klasa srednia) to bedzie im spalac 8-10 litrow maks i to maja wkalkulowane w cene zakupu. A tu nagle, auto klasy sredniej, moze sredniej wyzszej


Strona juz zapisana na temat klas aut, a ja w pierwszym poscie napisalem- sredniej wyzszej :)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez jancio68 » 29 sie 2009, 13:18

Sevyoruum napisał(a):...ludzie sa przyzwyczajeni, ze jak ida kupic sobie duze auto za 135 tys(wg mnie klasa srednia) ....

"klasa srednia"!!!
<lol>

Wg mnie Cx kosztuje 150 tyś.[/b]
Ostatnio edytowano 29 sie 2009, 13:36 przez jancio68, łącznie edytowano 1 raz
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez jancio68 » 29 sie 2009, 13:20

Sevyoruum napisał(a):Ja bym sie w sumie nie przjemowal jak ktos by powiedzial- mam taki sam, bo albo jest zlosnikiem, a na takich nie warto zwracac uwagi, albo jest laikiem motoryzacyjkym wiekszym ode mnie:)

Ty też masz Verso. hahaha
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Deniorek » 29 sie 2009, 14:09

Auto to samo niby. Ale różnica faktycznie jest widoczna kiedy wsiadasz do nawet średnio wyposażonej, a do Prestige z navi. Więc gdyby tak powiedział to bym się uśmiechnął i powiedziałbym, żeby dorósł gość. <lol> Na pewno bym się nie obraził, bo strasznie nie lubię jak ktoś jeździ 20-letnim BMW i zaczyna mnie pouczać, że on nigdy by za tyle auta nie kupił gdyby miał tyle. Wg niego 20-letnie BMW to super auto, po prostu stare. :) A miałem takich delikwentów. Tak samo jak mi gość ze starego Golfa lub też Calibry prawił morały na stacji benzynowej, że Wankel w RX-8 rozleci się najpóźniej przy 100 tysiącach km. :) Tacy ludzie są niepoważni i trzeba ich zwyczajnie omijać. ;) Myślę, że jeżdżąc takimi autami jak CX-7 i podobne im w cenie trzeba po prostu właśnie uważać się za tego średniaka. Są lepsze auta (w dużo mniejszej ilości), ale jest o wiele więcej o wiele gorszych aut. Stąd moja teoria o średniactwie. ;) Najważniejsze jest to jak ktoś czuje się w swoim aucie chyba, a nie jak odbierają go inni. Nie powiem, lubię jak ludzie podniecają się kiedy w pobliżu pojawia się żółty RX-8 (cecha ludzka chyba, że tłumy Ciebie zauważają – to też się przyjada po czasie), ale z kolei mam w świadomości to, że gdyby pojawił się nagle gość w Lamborghini to du** blada. :) Moja "wyższość" staje się "niższością". <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Sevyoruum » 29 sie 2009, 15:52

Jancio, wycinasz to co jest Ci potrzebne. Ja wycialem oba wazne zdania z cytatu. Mialy one swiadczyc o tym, ze uwazam to auto za klase srednia, jednak te wyzsza polke sredniej klasy, stad w kolejnym zdaniu "moze srednia wyzsza".

Mam Verso i nie wiem do czego sie odnosi to wraz z moim cytatem. Moim zdaniem swietne auto w swojej klasie. Zupelnie inne niz CX. Dlatego gdy Deniorek wybieral miedzy Verso a CX to mowilem, ze CX jest lepszy jako auto z zewnatrz, z fajnym silnikiem itp. Natomiast chociazby swietna mozliwosc regulacji tylnych siedzen w Verso to juz w ogole majstersztyk, nie wiem w jakich innych autach jest taka regulacja, w CX nie ma. Dlatego jesli to ma byc auto stricte rodzinne gdzie jezdzimy w 3-4 osoby to moze bym i optowal za Verso, szczegolnie, ze w Verso moge sobie wymyslic Navi i DVD w zaglowkach, a w CX nie. Oczywiscie mozna sobie osobno zamontowac DVD w Cx, jednak ja jestem czlowiek leniwy i nie wiem czy by mi sie chcialo jezdzic i szukac kto zrobi to fachowo. Do tego regulacja siedzen pozwala na jednak wiecej mozliwosci zaladunku jakis dziwnych urzadzen, o ktorych wspominal Deniorek.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez jancio68 » 30 sie 2009, 21:25

No więc Cx-a nie ma w "taniej", zubożonej wersji ani też takiej która jest 2x droższa od podstawowej.
Zgadzam się, że najważniejsze jak się kto czuje w swoim autku. Ja świetnie, dziękuję. Dajmy już spokój z tą klasyfikacją bo to jałowa dyskusja.
W Cx-e nie ma DVD tak jak też nie ma popielniczki, schowka na pieluchy, siatki na zakupy i wielu innych bardzo przydatnych gadżetów dla całej rodziny od dziecka po babcię.
I tych, którzy chcą takie autko to nie zniechęci.
Jakoś jeżdżąc Rexem nie czujesz się średniakiem deniorek zwłaszcza, że twój żółty Rex zwraca uwagę a tobie się to podoba. Masz nietuzinkowy samochód i zapewne o sobie myślisz podobnie. A spotkanie Lambo mało prawdopodobne. Cx też ma charakter, piękną linię i mnie się to podoba . Nie musi mieć nalepki z ceną. Pytania osób zainteresowanych dotyczą zawsze jego właściwości a nie ceny. Nie wiem zresztą czy ktokolwiek spytał mnie o nią. I dobrze
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez tery » 31 sie 2009, 11:58

Sevyoruum napisał(a):nie wiem w jakich innych autach jest taka regulacja, w CX nie ma.


W CRV jest regulacja tylnych siedzeń... ;)
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Deniorek » 31 sie 2009, 13:41

jancio68 napisał(a):Jakoś jeżdżąc Rexem nie czujesz się średniakiem deniorek zwłaszcza, że twój żółty Rex zwraca uwagę a tobie się to podoba.


Nie czuję się przez to "gościem z wysokiej klasy auta". :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez jarku007 » 5 wrz 2009, 11:13

Sevyoruum napisał(a):Natomiast chociazby swietna mozliwosc regulacji tylnych siedzen w Verso to juz w ogole majstersztyk, nie wiem w jakich innych autach jest taka regulacja, w CX nie ma.
Oj,Oj, naprawdę daleko szukacie .<br>A w M5 taka sama regulacja jest od początku produkcji :P
<br>
Sevyoruum napisał(a):Dlatego jesli to ma byc auto stricte rodzinne gdzie jezdzimy w 3-4 osoby to moze bym i optowal za Verso, szczegolnie, ze w Verso moge sobie wymyslic Navi i DVD w zaglowkach, a w CX nie.

Może w CX-7 nie ale w Mazda 5 wersja TOP można – 7 cali wyświetlacz Navi + kamera tylna, DVD ( sufitowe).<br>Tak na marginesie nie wiem czemu porównujecie CX-7 z Corollą Verso .Toyota jest przecież klasy M5 .<br><b>W niczym nie jest lepsza od niej</b> z wyjątkiem może silnika 2.2 D-cat 177 KM .<br>Przed kupnem M5 brałem pod uwagę TYLKO Toyotę Corollę Verso 2.2 136-177 .Jezdziłem kilkoma wersjami Verso i powiem szczerze że nie żałuję że kupiłem M5 nawet z teoretycznie słabszym 2.0 143KM.<br>Przewaga 177 kucyków (400Nm) nad 143 (360Nm ) będzie wyrazna <b>TYLKO</b> na autostradzie oraz przy starcie z świateł .<br>W normalnym ruchu na krajowych drogach , zakrętach "dobry" kierowca M5 szybko zniweluje przewagę mocy Verso .<br>Poza tym Verso jezdzi tyle że nikt nie zwraca na nie już uwagi , czego nie można powiedzieć o M5 ( o CX-7 nawet nie wspomnę , bo jest to super cool fura a przede wszystkim SUV a nie Mini Van).<br>A tak na marginesie to nowa Corolla Verso jest tak ugly że hej ;) ( moim zdaniem ).
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez Cantore » 15 paź 2009, 09:54

Myślę, że Mazdzie Cx-7 wyrósł konkurent: BMW X1, ze względu na cenę. Przyglądając się osiągom znowu się dziwię. Samochód ten z 3.0l silnikiem benzynowym ma 258 KM, 310 Nm i przyspiesza do 100 km w 6.7s. Jak to możliwe, że mazda 8.2s? Waży tyle co cx-7 i ma jeszcze zdecydowanie mniejszy moment.
Na pewno wersje z silnikiem diesla są konkurencyjne. W mieście najmocniejszy silnik spala 7.3l a przyspiesza w 7.3s. Wobec 11.3s mazdy .... Kosztuje 149 600zł.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Globy » 15 paź 2009, 10:51

Niestety, BMW X1 w środku oferuje tyle miejsca co "jedynka", czyli mniej niż dzisiejsze kompakty i jest wykończone gorzej niż VW Polo. I z uporem powtarzam, że Mazda zaniża osiągi swoich samochodów, chlip.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez habzimierz » 15 paź 2009, 14:40

Globy napisał(a):Mazda zaniża osiągi swoich samochodów, chlip.


a bmw zawyza swoich :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Cantore » 15 paź 2009, 18:07

habzimierz napisał(a):a bmw zawyza swoich usmiech

Biorą takiego kubicę i mówią: ten silnik teoretycznie poniżej 8 s nie powinien przyspieszać, ale jak ci się uda, będzie nagroda. Kubica wyciska 6.7 i wpisują do katalogów :P
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Globy » 15 paź 2009, 19:44

Wiem, brzmi niewiarygodnie i sam zawsze przyjmuję dane producentów – bo komu ma zależeć na papierach, jeśli nie im. Jednak są redakcje, które z CX-7 2.3 wycisnęły 7,6 s do "setki"... Zobaczymy, jak będzie z dieslem, ale obstawiam 10,5 s w wewnętrznych testach.

Co do BMW – skoro jesteśmy w wątku dotyczącym porównania z konkurencją – ich silniki to majstersztyk, podobnie jak układy jezdne (chociaż twarde, szczególnie z oponami runflat). Z CX-7 porównałbym jednak X3, które czeka na swojego następcę. Jak napisałem wcześniej, po stronie minusów postawiłbym wystrój i przestronność kabiny.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez DISItune » 15 paź 2009, 19:56

habzimierz napisał(a):
Globy napisał(a):Mazda zaniża osiągi swoich samochodów, chlip.


a bmw zawyza swoich :)


w TG napisali w teście 135i, że BMW obiecuje 5,3 a w rzeczywistości ciężko zejść poniżej 6 więc może coś w tym jest <zeby>

z drugiej strony 6.1 podawane dla 3 MPS jest ciężkie do osiągnięcia w warunkach drogowych na stockowych oponach <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez pc131 » 15 paź 2009, 19:57

Cantore napisał(a):Myślę, że Mazdzie Cx-7 wyrósł konkurent: BMW X1, ze względu na cenę. Przyglądając się osiągom znowu się dziwię. Samochód ten z 3.0l silnikiem benzynowym ma 258 KM, 310 Nm i przyspiesza do 100 km w 6.7s. Jak to możliwe, że mazda 8.2s? Waży tyle co cx-7 i ma jeszcze zdecydowanie mniejszy moment.
Na pewno wersje z silnikiem diesla są konkurencyjne. W mieście najmocniejszy silnik spala 7.3l a przyspiesza w 7.3s. Wobec 11.3s mazdy .... Kosztuje 149 600zł.


Brzydkie to, poza tym niemieckie czyli szajs.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości

Moderator

Moderatorzy Moto