Mazda CX-7 – Porównanie z konkurencją

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez BUrdoror » 22 maja 2010, 01:10

Nie mam pytan hahaha
Widze, ze moderator zbedny jest. Moze wylacznie do czyszczenia postow <rotfl>
Wracajac do konkurencji. Swojego czasu Top Gear probowal ubic jakas terenowa toyote (wybaczcie, nie pamietam typu). Ciekaw jestem, czy cx-7 zdal by te same testy "wytrzymalosciowe". Pamietam jeden z testow – wysadzenie bydynku, pod ktirym stal testowany woz. :D :D

A na powaznie. CX-7 wydaje sie byc idelanym rodzinnym wozem na miasto, trase i wies. Nie jezdzilem, ale w Pradze cx-7 jest mniej wiecej tyle, co w swoim czasie lanosow na Polskich dorgach. I swietnie sie prezentuje :) To sa moje czysto wizualne odczucia bez wdawania sie w niepotrzebne dyskusje o na pedzie na 100 kol i mocy 2mln KM...

Ps. Wybaczcie, tez jestem po imprezie ;)
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez raff » 23 maja 2010, 12:42

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez Alph » 23 maja 2010, 21:07

Witam,

Koledzy, ale o czym my rozmawiamy. Porównujemy klocki jakimi są land i cx9 do fajnego szybkiego auta jakim jest cx7. To są różne klasy, a każdy kupuje wg własnego uznania.

Buraki, jak chcą się pokazać to powinni jeździć Audi, BMW, Mercedem bo te marki na głupkach robią wrażenie, a nie Mazda. Jak ktoś ma naprawdę kasę to wyda na furę 1 000 000 zł i będzie walił takich tanich cwaniaczków. Każdy ma to co lubi nam zostaje sie tylko śmiać.

P.S. Najwięcej satysfakcji mam jak stanie obok mnie frajer chce się ścigać a ja go puszczam przodem i życzę mu żeby jego nerka przydała się innym normalnym ludzią. Ja mam moje ukochane cx7, kótre napewno jest szybsze od cx9. Mam to co wymażyłem i nikt mi żadnym innym samochodem ciśnienia nie podniesie bo to co mnie cieszy mam, więc patrzmy się na siebie, a nie szpanujmy i zazdroścmy innym.
Pozdrawiam

Maciek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2005, 14:15
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX 7 EU,
Mazda 2,

Postprzez Globy » 24 maja 2010, 13:20

Kolego rafanadal3, forum to nie piaskownica. Banicja powinna ochłodzić Twoje zapędy, dziękuję za cynk na PW.

PS. Wybaczcie, że chwilowo rzadko tu zaglądam, ale miałem sporo roboty i właśnie przenosimy materiały na nową stronę klubową.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez tery » 31 maja 2010, 14:44

Motylos napisał(a):okazuje się że w leasingu będzie... 10% (!!!!!!!!!)


Lepiej poźno niż wcale. Ta promocja dotyczy wszystkich salonów MMP?
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez stef » 2 cze 2010, 23:24

Można prosić o więcej informacji na temat tej promocji. Byłem dziś obejrzeć auto u dealera ale o żadnych rabatach nie było mowy.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 00:04
Posty: 48

Postprzez Motylos » 3 cze 2010, 01:04

W piątek 4 czerwca podam wszystkie szczegóły. Wydaje mi się, że jest to oferta przygotowana przez konkretny salon i konkretnego leasingodawcę. Sprawdzę swoimi kanałami czy to jest oferta w Polsce.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2010, 20:59
Posty: 4

Postprzez Motylos » 8 cze 2010, 14:44

Zatem jest tak: jeśli ktoś kupuje w leasingu Mazdę 3, Mazdę 5, Mazdę 6 i Mazdę CX-7 a robi w firmie Masterlease otrzymuje 10% rabatu. Z tego co ustaliłem sprawa dotyczy wszystkich dealerów w Polsce. Na stronie www.masterlease.pl znajdziecie wszystkie kontakty.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2010, 20:59
Posty: 4

Postprzez fiDELL » 16 cze 2010, 14:07

Witajcie,

Ponownie nosze sie z zamiarem zakupu mazdy CX-7 [poprzednia probe podjalem w 2008 r, ale z racji braku silnika diesla po sprawdzeniu podczas jazdy testowej spalania mi sie odechcialo], no ale wkoncu jest i moge podjac kolejna, mam nadzieje ze juz udana probe zakupu :).

Ale zanim zakupie potrzebuje troche opin od uzytkownikow. Mniemam, ze kilku z dieslami w CX-7 juz sie tu pojawilo? Jak sie spisuje ten silnik? Podobnoz to wspolna konstrukcja z inżynierami Forda, zreszta ponoć ten sam silnik po fordowskim psuciu jest i w mondeo podnoz stosowany.
No, ale do rzeczy. Zawsze jezdze dieslem, wiec juz raczej tak zostanie, wiec nie sadze bym zmienil zdanie co do zakupu benzynki, chociaz czytajac wasze achy sam juz nie wiem...... :|

Podobno podczas ostatniego faceliftningu grzebali cos wiecej poza wygladem? Na p[lus czy na minus? Od dealera w Gdyni ciezko sie czegos konkretnego dowiedziec.

Tak nawiasem 'gratuluje' pomyslu MMP aby na Pomorze dac dilerke tylko Goworowskiemu. Ten to juz chyba wszystkie ciekawe marki obskoczyl i z kazdym kupujacym ma na pienku....

Ale do rzeczy. Oczekuje konkretnych odpowiedzi za i przeciw zakupowi cx-7 w dieslu. Zaznaczam, ze to bedzie takze, a moze przede wszystkim wol roboczy i dupowoz. Tak wiec nie chcialbym miec z nim zbytnio problemow, i w zasadzie wykluczam postoje w serwisie dluzsze niz kilkgodzinne.

Poza tym co sie psuje, co moze sie popsuc, a co aso usliluje wyminiec na koszt uzyszkodnika podczas przegladow gwarancyjnych. Jakie sa koszt serwisowania [ile np. kosztuja tarcze, klocki, przeglady].
Jak jest z twardoscia lakierow u mazdy? Czy warto doplacic za metallic/mica czy standardowy jest rownie trwaly? Pytanie o lakier o tyle istotne, ze np. w fordzie wystarczy przejechac lekko paznokciem i juz jest spora rysa... eh... te wspolczesne lakiery wodne.... kiedy to trzeba bylo srubokretem albo kamieniem przejechac zeby pozostal slad...

Czekam na Wasze opinie i argumenty za tym autkirm
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 13:35
Posty: 7

Postprzez BEN » 17 cze 2010, 08:54

Kolego wystarczy poszukać!!! <glupek2> <glupek2>
Tutaj znajdziesz wszytsko co Ci interesuje. Najwiecej jest w pierwszym temacie a 2 kolejnych są ogolnie opinie o cx7. Troche duzo czytania ale chyba warto.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=130&t=70553
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=130&t=75560
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=130&t=65447
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez fiDELL » 17 cze 2010, 11:20

To juz kolego przeczytalem, nawet kilkukrotnie :), poza tym zebralem i inne opinie z forow niemieckich c\zy tych zaoceanskich, ale nadal nie dokonca czuje sie rozeznany w temacie....

Moj post jest poto, aby moze wspolnie z uzytkownikami zebrac kompetendium wad i zalet mazdy CX-7.

Na razie wiem tyle, ze:

z wad i problemow:

– hamulce ma do du**

– diesel hondy i-cdti jest duzo lepszy niz ten mazdy

– smierdzi mocznikiem

– malo wydajna klimatyzacja

– wariator w benzynie odmawia posluszenstwa,

– rozciaga sie lancuch rozrzadu

– jak w wiekszosci amrek ASO sa beznadziejne.


Zalety:

– sylwetka auta

– wlasciwosci jezdne z hatchbacka przeniesione do suva [ale to akurat zasluga inzynierow z forda, a nie z mazdy :) ]


p kto chetny na dopisanie reszty?
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 13:35
Posty: 7

Postprzez BEN » 17 cze 2010, 11:57

fiDELL napisał(a):
– diesel hondy i-cdti jest duzo lepszy niz ten mazdy


To wnioskujesz po wypowiedziach terego?

fiDELL napisał(a):– malo wydajna klimatyzacja

– wariator w benzynie odmawia posluszenstwa,

– rozciaga sie lancuch rozrzadu

– jak w wiekszosci amrek ASO sa beznadziejne.

Klima jak dla mnie jest bardzo wydajana
wariator?? nie słyszałem
nie wszystkie ASO są beznadzieję ja mogę polecić co najmniej 2

fiDELL napisał(a):– wlasciwosci jezdne z hatchbacka przeniesione do suva [ale to akurat zasluga inzynierow z forda, a nie z mazdy :)

o co chodzi z tym fordem?? mazda ma coś wspólnego?? pierwsze słyszę. co do zawieszenia to jest przyjemne tylko denerwująca jest kontrola trakcji
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez Lucass » 17 cze 2010, 12:18

fiDELL napisał(a):


– hamulce ma do du*

Co masz na myśli ? Jest problem z wichrowaniem się tarcz , nie tylko z Mazdą miałem takie problemy.

fiDELL napisał(a):– diesel hondy i-cdti jest duzo lepszy niz ten mazdy

Masz rację dosyć fajny silnik ale Honda zjeba... całkowicie system DPF (filtr cząstek stałych) Efekt taki że co 3 tkm jesteś w serwisie i ci przepalaja filtr , wymieniają olej. Porażka !!! Może teraz coś poprawili w tym temacie ale nie sądze , mój bardzo dobry znajomy ma rocznego Accorda i jest totalnie sfrustrowany. Mimo tego że co parę dni wyjeżdża na autostradę i go pałuje ten DPF wciąż nie jest w stanie się przepalić bez ingerencji serwisu.Po wgraniu nowego softu silnik szarpie i pracuje jak traktor !!! Przestrzegam przed tym silnikiem z DPF w Hondzie


fiDELL napisał(a):
– malo wydajna klimatyzacja


Jeżdziłem podczas wielkich upałów i klimatyzacja daje rade


fiDELL napisał(a):
– rozciaga sie lancuch rozrzadu


Kiedyś się musi rozciągnąć

fiDELL napisał(a):

– jak w wiekszosci amrek ASO sa beznadziejne.


Sa lepsze oraz gorsze
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez fiDELL » 17 cze 2010, 13:45

o wariatorze ktos tam pisal, stad ten wniosek

wichrujace tarcze hamulcowe to powazny problem, owszem spotykany[np. opel corsa D], ale w przypadku innych marek producent sie przyznaje do bledu i jak naprawia to raz, a porzadnie. Po tym co niektorzy tu pisza w przypadku mazdy tak juz nie jest...

wiesz, powiedz znajmemu, ze accorda kupuje sie w benzynie, a nie w dieslu, bo inaczej traci ducha samochodu ;) => zreszta w kazdym wiekszym tescie gdzie accord wystepuje pisza o tym.
Co do silnika hondy to owszem posilkowalem sie postami terego i palczaka, ale tez testami moto, w ktorych mimo wszystko i niestety accord wychodzi lepiej niz cx-7 :(.

O co chodzi z fordem?
Do konca 2008 ford byl wlascicielem pakietu kontrolnego mazdy, potem zdaje mi sie wiekszosc spieniezyl...
Poza tym ktorys z glownodowdzacych mazdy byl oddelegowany przez forda.

Zresta panowie, badz co badz duza czesc mazd ma sporo czesci wspolnych z fordem i volvo. Zawieszenie, uklad jezdny, plyty podlogowe itd...
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 13:35
Posty: 7

Postprzez Lucass » 17 cze 2010, 14:49

fiDELL napisał(a):
wichrujace tarcze hamulcowe to powazny problem, owszem spotykany[np. opel corsa D], ale w przypadku innych marek producent sie przyznaje do bledu i jak naprawia to raz, a porzadnie. Po tym co niektorzy tu pisza w przypadku mazdy tak juz nie jest...


Ja mam całkiem inne zdanie , mając ten problem w innych autach to ZAWSZE serwis mi wmawiał że to z mojej winy. W Mazdzie jest troche inaczej bo 2 serwisy z którymi miałem do czynienia przyznały ze materiał z któerego są zrobione te tarcze nie daje rady.Ponoć w wersji po lifcie to wyeliminowali.
fiDELL napisał(a):wiesz, powiedz znajmemu, ze accorda kupuje sie w benzynie ...


Z racji tego że byłem wieloletnim klubowiczem Hondy i posiadałem trzy auta tej marki to właśnie mu o tym mówiłem ale on się uparł na diesla. Zresztą kupując Mazdę z dieslem sytuacja jest podobna czyli profanacja marki.Uwierz mi że chciałem mieć czwarte auto ze stajni Honda ale niestety Honda nie ma w ofercie auta dla mnie i skoncentrowała się na produkcji typowych dupowozów dla mas. Dywagacje na temat jaka jest przewaga CRV w stosunku do CX-7 jest co najmniej śmieszna. To całkiem inne auta.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Globy » 17 cze 2010, 15:49

– to nie jest diesel Forda, tylko rozwiercony i ulepszony silnik RF o pojemności 2 litrów z nowym DPF'em (czyt. ma bardziej wytrzymałe wtryski i osprzęt, w pełni japońska konstrukcja)
– klimatyzacja jest wydajna, co najwyżej może komuś brakować nawiewu z konsoli środkowej na tylną kanapę
– zużywa się regulator zmiennych faz rozrządu (wariator) w DISI, co objawia się "klikaniem" na niskich obrotach

fiDELL napisał(a):Zresta panowie, badz co badz duza czesc mazd ma sporo czesci wspolnych z fordem i volvo. Zawieszenie, uklad jezdny, plyty podlogowe itd...

Duża część opinii wydawanych przez dużą część osób to wyssane z palca uogólnienia. W przypadku Mazdy tożsamą z Fordem konstrukcję ma tylko "trójka" (i BT-50). Nawet tutaj silniki są zmodyfikowane przez Mazdę, mimo że bazują na fordowskich zetecach i dieslu PSA. CX-7 to własna konstrukcja, własna płyta, własne silniki. Rozumiem, że lobby "motoryzacyjnych ekspertów" z innych for motoryzacyjnych zaważyło na Twojej opinii i nie musisz się z nami zgadzać, ale jesteśmy tu przeczuleni na fałszywe nuty w dziedzinie pokrewieństwa z Fordem.

Jeśli chodzi o posty terego, trudno brać na poważnie opinie kogoś, kto kupił CR-V, bo musiał i nie przejechał nią dostatecznie dużo kilometrów, by wypowiedzieć się na temat eksploatacji. Teraz leczy kompleksy, psiocząc na CX-7. Mazdowskie diesle uchodzą za jedne z najtrwalszych z common railem, choć też zdarzają im się te same awarie, co innym – koła dwumasowe, turbo, wtryski. Zazwyczaj dotyczy to jednak egzemplarzy z kręconymi licznikami i dużymi przebiegami. i-CTDi też nie jest cudem techniki, wystarczy poczytać na innych forach o tajemniczych dźwiękach czy zużytych sprzęgłach. Tyle uogólnień z lektury innych for ;)

PS. Niestety, lakiery są miękkie. O szczegółach technicznych F/L pogrzebię i dam znać.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez fiDELL » 17 cze 2010, 15:52

Lucass napisał(a):Z racji tego że byłem wieloletnim klubowiczem Hondy i posiadałem trzy auta tej marki to właśnie mu o tym mówiłem ale on się uparł na diesla. Zresztą kupując Mazdę z dieslem sytuacja jest podobna czyli profanacja marki.Uwierz mi że chciałem mieć czwarte auto ze stajni Honda ale niestety Honda nie ma w ofercie auta dla mnie i skoncentrowała się na produkcji typowych dupowozów dla mas. Dywagacje na temat jaka jest przewaga CRV w stosunku do CX-7 jest co najmniej śmieszna. To całkiem inne auta.


dokladnie tak!

Dlatego jesli mialbym kupic autko hondy to jedynie accord z silnikiem 2.4, na dodatek w kombiaku, bo wyglada duzo bardziej przy6zwoiciej niz sedan...

CX-7 chce kupic, bo mi sie cholernie podoba, baaa... juz 2 lata temu malo co jej nie kupilem.
Pada raczej niestety na diesla, bo przy moich rocznych przebiegach [ca. 50 tys.] na benzynke 98 okt poszedlbym z torbami.... :o

A wiec dalej PAnowie [moze sa tu tez jakies Panie] czekam na info o cx-7.

Co do ASO to moze osobny watek? Popiszemy sobie doswiadczenia z ASO roznych rmarek?
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 13:35
Posty: 7

Postprzez Globy » 17 cze 2010, 15:59

Do dyskusji o ASO zapraszam do działu => viewforum.php?f=101

Nowym placówkom poświęcony jest wątek => viewtopic.php?f=101&t=59655
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez fiDELL » 17 cze 2010, 16:11

Globy napisał(a):– to nie jest diesel Forda, tylko rozwiercony i ulepszony silnik RF o pojemności 2 litrów z nowym DPF'em (czyt. ma bardziej wytrzymałe i osprzęt, w pełni japońska konstrukcja)
– klimatyzacja jest wydajna, co najwyżej może komuś brakować nawiewu z konsoli środkowej na tylną kanapę
– zużywa się regulator zmiennych faz rozrządu (wariator) w DISI, co objawia się "klikaniem" na niskich obrotach

Co do Forda kolego, to nie opinie jak to nazwales motoryzacyjnych ekspertow z innych ror zawazyly na mojej opini, a kilkuletnia praca w centrum analitycznym forda. Juz po poprzednich postach widze, ze jestes mocno przeczulony na punkcie mazdy, no ale fakty niestety mowia same za siebie. Silnik masz racje modyfikowane we wlasnym zakresie, ale: uklad jezdny, zywcem przeniosiony z modeli forda, plyty podlogowe rowniez, zawieszenie w wiekszosci przypadkow tez.
Ale to nieistotne. Globalizacja postepuje, szwedzkie nieznaszcaalne kiedys volvo robia teraz chinczyki, wiec juz nic pewnie nikogo nie zadziwi....

Co do silnika to przyjmuje Twoje argumenty, faktycznie patrzac na dane fabryczne i specyfikacje to moze byc inna konsttrukcja niz skad inad bardzo udany fordowski tdci.

Globy napisał(a):Jeśli chodzi o posty terego, trudno brać na poważnie opinie kogoś, kto kupił CR-V, bo musiał i nie przejechał nią dostatecznie dużo kilometrów, by wypowiedzieć się na temat eksploatacji. Teraz leczy kompleksy, psiocząc na CX-7. Mazdowskie diesle uchodzą za jedne z najtrwalszych z common railem, choć też zdarzają im się te same awarie, co innym – koła dwumasowe, turbo, wtryski. Zazwyczaj dotyczy to jednak egzemplarzy z kręconymi licznikami i dużymi przebiegami. i-CTDi też nie jest cudem techniki, wystarczy poczytać na innych forach o tajemniczych dźwiękach czy zużytych sprzęgłach. Tyle uogólnień z lektury innych for ;)


Wiesz, kolo dwumasowe i zuzyte sprzeglo to tylko wina uzytkownika. Autem z duzym dieslem trzeba umiec jezdzic. Wystarczuy kilka razy pojechac na polsprzegle i masz z bani ok 6 klockow [taki sredni standard wymiany sprzegla z dwumasa w nowych dieslach].
Wtryski tylko przez paliwko, ja np. tankowalem swoje ponoc najwieksze wrazliwce tylko na markowych stacjach [bp i shell], kiedys nawet dobre 150 km przejechalem na oparach – trasa dymitrowisk – sofia – bo nie bylo markowej stacji. Udalo sie dojechjac praktycznie na oparach, noa le silnik przezyl. Znajomy sie pokusil i zatankowal na OMV i mial roboty na kilkanascie tys... I nigdy wtryskli mnie nie zawiodly, mimo ze przejezdzily po prawie sto tys. teraz pewnie tez jezdza, choc cieszy sie z tego ktos inny :).

Turbo, to w wiekszosci tez nie umiejtne obchodzenie sie z autem, zero sekund odczekiwania az dostanie oleju i sie nasmaruje po ostrej jezdzie i gaszenie natychmiast po zaparkowaniu. Z turbo tez trzeba umic jezdzic.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 13:35
Posty: 7

Postprzez Globy » 17 cze 2010, 16:35

fiDELL napisał(a):Co do Forda kolego, to nie opinie jak to nazwales motoryzacyjnych ekspertow z innych ror zawazyly na mojej opini, a kilkuletnia praca w centrum analitycznym forda. Juz po poprzednich postach widze, ze jestes mocno przeczulony na punkcie mazdy, no ale fakty niestety mowia same za siebie. Silnik masz racje modyfikowane we wlasnym zakresie, ale: uklad jezdny, zywcem przeniosiony z modeli forda, plyty podlogowe rowniez, zawieszenie w wiekszosci przypadkow tez.

Nie mniej niż w przypadku innych ulubionych marek ;) Pisząc "w większości przypadków" lub "żywcem", wprowadzasz innych w błąd i sugerujesz, jakoby nawet części zamienne pasowały. Porównaj sobie wymiary płyty Mazdy 6 i Mondeo (zaręczam Ci, że to inne konstrukcje) lub paletę silników Mazdy 2 i Forda Fiesty i nie zapominaj, że w palecie Mazdy są takie modele jak MX-5 i RX-8. Niestety, z takiego słownictwa wywodzą się później stereotypy w postaci "diesle Mazdy to diesle Forda", które niosą się po całym internecie.

fiDELL napisał(a):Ale to nieistotne. Globalizacja postepuje, szwedzkie nieznaszcaalne kiedys volvo robia teraz chinczyki, wiec juz nic pewnie nikogo nie zadziwi....

Ta globalizacja to niekiedy ratunek dla nieudolnie zarządzanych marek, które geniusze marketingu z USA (GM-Saab i Ford-Volvo) chcieli wycisnąć jak cytryny i zostawić w kącie. Dziś Jaguar i Land Rover odradzają się na łonie indyjskiego Taty i trudno wymarzyć sobie lepszego partnera, który wstrzyknąłbym w te firmy więcej gotówki i zostawił im większą swobodę. Chcemy tego czy nie, w chińskim rękach jest teraz trochę amerykańskich obligacji, dzięki chłonnym Chinom po kryzysie oddychają niektórzy producenci i wbrew pozorom nie wszystko co z Chin, jest gówniane. Wiele tu zależy od woli kooperanta, który określa poziom jakości (i płace). Inna sprawa, że dziś samochody buduje się jako jednorazówki, które po okresie przydatności do użycia (kilka lat) trzeba zezłomować i trudno oczekiwać od nich dawnej siermiężności.

Wracając do CX-7 2.2 MZR-CD:
+ niski apetyt na ropę (8,5 l/100 km po mieście bez zwracania uwagi na ekonomiczny styl jazdy) i dopracowany DPF
+ przyzwoite wyposażenie
+ charakterystyczna praca sprzęgła i dźwigni zmiany biegów (dla kierowców ze sportową żyłką)
+ sylwetka, zawieszenie

– odpustowe chromy na nadwoziu (rzecz gustu)
– brak dwustrefowej klimatyzacji
– krótkie siedziska foteli (dla wysokich kierowców)
– charakterystyczna praca sprzęgła i dźwigni zmiany biegów (dla przyzwyczajonych do gumowych, miękkich instrumentów)

Oczywiście można się sprzeczać o przestronność, bagażnik czy jakość wykończenia, ale w tych kategoriach CX-7 wypada przyzwoicie i na opinii ważą prywatne preferencje. Podobnie wyceniona, wyposażona i przestronna jest Toyota RAV4 2.2 D-Cat, na dodatek dobrze się prowadzi jak na Toyotę, ale jej silnik ze swoim apetytem i ułomną charakterystyką to porażka. Nie wiem, jak zakres gotówki, ale rozważałbym jeszcze Volvo XC60 i BMW X1 oraz Land Rovera Freelandera 2.2 TD4.e. Niestety, w przypadku całej trójki bolą koszty dodatkowego wyposażenia.

PS. Żeby nie było, obydwiema wersjami CX-7 przejechałem kilka tysięcy kilometrów.

PS2. Jak do tej pory, nie pojawiły się na forum tematy o awariach 6 z silnikiem 2.2 MZR-CD. Za krótki okres, za mało aut.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

Moderator

Moderatorzy Moto