marzcin13 napisał(a):Kupiłem swoją 5 w grudniu 2008 ale dopiero teraz coraz bardziej mi się podoba, dopiero teraz zauważam coraz więcej zalet tego autka. Zastanawiam się też dlaczego tak mało "piątek" jeździ po drogach, może kiedyś nie zwracałem uwagi ale naprawdę na palcach jednej reki mogę policzyć spotkania z tym modelem na drodze. Więc pytam się o co chodzi? Czy to wina konkurencji w segmencie? Nie wierze że lepszym autem jest Opel Zafira bądź Ford Galaxy lub C-Max, Touran owszem-sam nad nim myślałem ale okazał się zbyt kanciasty. Także naprawdę jestem zdziwiony brakiem popularności 5 choć z drugiej strony może to i dobrze?
Jako posiadacz Toyoty Verso, a dawniej Toyoty Corolli Verso wiem dlaczego piątka sprzedaje się słabo.

Niestety nie ma porównania tych dwóch aut.

Ot co.
Jako zwolennik Mazdy i posiadacz RX-8 naprawdę nie mam nic do piątki. Ale w tej klasie naprawdę jest już sporo aut lepszych. Dawna Corolla Verso najbardziej bezawaryjna wg TUV (ze wszystkich aut, wyprzedzając dwójkę i trójkę od Mazdy). Mazda 5 też ma dobre statystyki, ale... bezawaryjnością nie bije Toyoty. Kwestia gustu, ale dla mnie design 3:1 dla Toyoty. Co do prowadzenia nie wypowiadam się, bo piątki nie prowadziłem, ale domyślam się, że 5 nie wygra. Obydwa vany mają podobną ilość miejsca. A osiągi łatwo sprawdzić, zależy kto co wybierze. Ja jako posiadacz wersji 177KM w dieselu oprócz małego spalania mam rodzinne GTI. Poza tym dochodzi polityka salonów Mazdy (strasznie słaba w porównaniu z Mazdą). Trudna dostępność salonów względem innych marek. No i Polacy jakoś Mazd jeszcze więcej unikają, niż kupują. A niektórzy to nawet podobno o takiej marce nie słyszeli (heh, ale buce!).
Czy to dobrze, że Mazd 5 jest mało? Dla posiadacza zawsze trochę raźniej, że nie spotyka na skrzyżowaniach obok siebie takiego samego auta. A każdy wybiera to, co mu się podoba. Tak jak inne vany mi się podobają mniej lub więcej, tak piątka zawsze należała do tej pierwszej kategorii niestety...